![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Przy zabytkowym dworcu w Puławach zerwano starą, betonową nawierzchnię peronów. Usunięto również większość torowiska](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2018/2018-01/5cd0e20a7f0c633f164d55e1a528eeb7.jpg)
Na przełomie tego i przyszłego roku wznowiony ma być ruch pociągów między Lublinem a Pilawą – ogłosił wczoraj zarządca modernizowanych torów prowadzących z Lublina do stolicy.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Podtrzymał tym samym swoje wcześniejsze zapowiedzi. Taki termin zapisany był w harmonogramie robót, którego dotrzymanie postawił pod znakiem zapytania późniejszy niż zakładano wybór wykonawcy niektórych prac. Obecnie pociągi do Warszawy jadą dłuższą trasą przez Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce.
Kolej pochwaliła się wczoraj postępami prac przy modernizacji linii.
– Obecnie w Pilawie trwa rozbiórka starych peronów. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Wykonawca zdjął 5 km starej sieci trakcyjnej i wbił ponad 100 fundamentów nowych słupów. Trwają prace przy budowie tunelu dla pieszych – informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Na trasie od Otwocka do Pilawy zgromadzono już materiały do budowy nowych torów m.in. 20 tys. podkładów, około 14 tys. ton tłucznia i kruszyw – raportuje spółka. – Na odcinku Pilawa-Dęblin na około 50 km zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn i Dęblin.