Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

31 lipca 2011 r.
21:19
Edytuj ten wpis

Rowerzyści w Lublinie: Źle nam jeździć po mieście

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 17 A A
 (sxc.hu)
(sxc.hu)

Raport o stanie lubelskich tras rowerowych i dostępności śródmieścia dla jednośladów opracowali lubelscy cykliści. W tym tygodniu dokument trafi do władz miasta.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Sytuacja nie jest dobra – przyznaje Michał Wolny z Porozumienia Rowerowego, które pracowało nad raportem. Ścisłe centrum to rowerowa plaża, gdzie jest tylko 300 metrów ścieżki wzdłuż ul. Poniatowskiego. Oraz 60-metrowy skrót przez Kozią, gdzie pod zakazem ruchu jest tabliczka "nie dotyczy rowerów”, ale tylko od strony Bernardyńskiej. W drugą jeździć nie wolno. – Prosiliśmy miasto o zmianę, ale nam odmówiło tłumacząc to względami bezpieczeństwa. A przecież ruch samochodów jest tu prawie żaden – mówi Wolny.

Dla rowerów nadal niedostępny jest deptak. Ominąć go można dwa razy dłuższą i stromą trasą. Rowery nie mają też wstępu na Stare Miasto, choć stoi tu jedna czwarta miejskich stojaków dla tych jednośladów.

Nie lepiej jest poza centrum. Dwie trzecie tras to ścieżki rekreacyjne wzdłuż rzeki i zalewu, mało przydatne do codziennych dojazdów do miejsc pracy lub nauki.

Wykonanie ścieżek też nie podoba się autorom raportu. Część tras kończy się znienacka, nie ma przejazdów na drugą stronę jezdni, a typowa trasa to wyłożony czerwoną kostką pas biegnący przy chodniku. Piesi na kolor kostki nie patrzą, schodzą na ścieżki rowerowe, korzystają z nich też matki z wózkami dziecięcymi, bo czerwona kostka ma inną budowę i powoduje mniejsze wibracje wózka.
– Wystarczyłoby rozdzielać ciągi piesze i rowerowe – mówi Wolny. – W Puławach na tzw. miasteczku holenderskim chodnik oddzielony jest od ścieżki wysokim krawężnikiem – dodaje.

Jeszcze w tym tygodniu raport ma trafić na biurko prezydenta, jego zastępcy odpowiedzialnego za infrastrukturę oraz dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. – Wnikliwie przyjrzymy się tym materiałom – zapewnia Beata Krzyżanowska z Kancelarii Prezydenta. – Przeanalizujemy ten raport i zawarte w nim propozycje i sprawdzimy, które są możliwe do realizacji. Zależy nam, by kwestia dostępności miasta dla rowerów była rozwiązana w możliwie najkrótszym czasie.

Trasy marzeń

Cykliści proponują też utworzenie sześciu głównych tras łączących największe dzielnice ze śródmieściem
• 1: skrzyżowanie ulic Choiny/Pienińska, Choiny, Szeligowskiego, Smorawińskiego, Poniatowskiego • 2: Spółdzielczości Pracy/Dożynkowa, Spółdzielczości Pracy, Lubartowska, Świętoduska, Bajkowskiego • 3: Witosa/Herc, Wylotowa, Krańcowa, Droga Męczenników Majdanka, Fabryczna, Zamojska, Bernardyńska, pl. Wolności • 4: Granitowa, Jana Pawła II, Filaretów, Głęboka, Poniatowskiego, Radziszewskiego • 5: Nałęczowska/Morelowa, Nałęczowska, Głęboka do Filaretów • 6: Ciepłownicza/Budowlana, droga wzdłuż torów, Diamentowa, Krochmalna, Narutowicza, pl. Wolności.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
m / 1 sierpnia 2011 o 13:16
0
[quote name='way' timestamp='1312196938' post='509544']
nie raz i nie dwa wjechałem w pieszego idącego ścieżką rowerową - nie raz i nie dwa wzywałem po tym policję / straż miejską - nie raz i nie dwa pieszy dostał "poprawkę" od przybyłych panów (i 1 pani)
w sobotę "wywalczyłem" zasłużony mandat dla deb***a na nadbystrzyckiej który nie dość że ewidentnie chciał mnie potrącić, a kiedy jednak się zatrzymał wyskoczył do mnie z pięściami (pozdrowienia dla pana w Oplu Astrze o nr rej LU 8579##)
[/quote]
I to też jest niestety prawda. Tak jak do pasji doprowadzają mnie rowerzyści na chodnikach (gdy obok jest ścieżka rowerowa) tak samo piesi idący po ścieżce (zwłaszcza rodzice z wózkami.Dla mnie i jedni i drudzy są osobami pozbawionymi kultury, szacunku dla prawa i najważniejsze wyobraźni.
[quote name='way' timestamp='1312196938' post='509544']
nie raz i nie dwa wjechałem w pieszego idącego ścieżką rowerową - nie raz i nie dwa wzywałem po tym policję / straż miejską - nie raz i nie dwa pieszy dostał "poprawkę" od przybyłych panów (i 1 pani)
w sobotę "wywalczyłem" zasłużony mandat dla deb***a na nadbystrzyckiej który nie dość że ewidentnie chciał mnie potrącić, a kiedy jednak się zatrzymał wyskoczył do mnie z pięściami (pozdrowienia dla pana w Oplu Astrze o nr rej LU 8579#... rozwiń
Avatar
way / 1 sierpnia 2011 o 13:08
0
nie raz i nie dwa wjechałem w pieszego idącego ścieżką rowerową - nie raz i nie dwa wzywałem po tym policję / straż miejską - nie raz i nie dwa pieszy dostał "poprawkę" od przybyłych panów (i 1 pani)
w sobotę "wywalczyłem" zasłużony mandat dla deb***a na nadbystrzyckiej który nie dość że ewidentnie chciał mnie potrącić, a kiedy jednak się zatrzymał wyskoczył do mnie z pięściami (pozdrowienia dla pana w Oplu Astrze o nr rej LU 8579##)
Avatar
xyz / 1 sierpnia 2011 o 13:07
0
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]
Pomijając to okropnie niegramatyczne i niestety coraz bardziej powszechne "rowerzystą" zamiast "rowerzystom" kolega ma rację. Czasem strach iść chodnikiem, zwłaszcza z dzieckiem. Mam wrażenie, że zrobiły się 2 obozy - jeden to zagorzali rowerzyści (wjadę wszędzie i w każdego, łamiąc przepisy i zasady bezpieczeństwa, byle do przodu. Drudzy to zagorzali przeciwnicy rowerów. Obok nich jest jeszcze mała grupka normalnych rowerzystów. Ja jestem i kierowcą samochodu i rowerzystą. Może dlatego mam obraz z dwóch stron. Moim zdaniem pamietać trzeba o tym, że rowerzysta nie ma szans w zderzeniu z samochodem, a pieszy nie ma szans przy zderzeniu z rozpędzonym rowerzystą. Nie raz oblewał nnie pot, jak na przejściu dla pieszych wyskakiwał mi przed maskę rozpędzony i złorzeczący przy tym rowerzysta i nie raz uskakiwałem w ostatniej chwili przed pędzącym po chodniku cyklistą.
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]
Pomij... rozwiń
Avatar
thunder93 / 1 sierpnia 2011 o 13:06
0
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]

Panie, to co piszesz nie ma żadnego związku z tematem. To kwestia kultury i przestrzegania pewnych zasad.
Analogicznie po co budować drogi, skoro są kierowcy którzy: wymuszają pierwszeństwo, jeżdżą za szybko, jeżdżą po pijaku, nie zatrzymują się gdy pieszy wejdzie na przejście, parkują w niedozwolonych miejscach zastawiając chodnik...
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]

rozwiń
Avatar
Grażka / 1 sierpnia 2011 o 12:58
0
Jestem zarówno użytkownikiem 4 kółek.... rowerem jeżdżę dla przyjemności ale gdzie tu czerpać przyjemność zastanawiając się czy ciężarowka nie zmiecie cię z drogi.. .Ad Marek jak masz problemy z parkowaniem przesiądź się na rower....albo MPK...
Avatar
m / 1 sierpnia 2011 o 12:51
0
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
Avatar
spinewka / 1 sierpnia 2011 o 12:14
0
[quote name='Mries' timestamp='1312191783' post='509501']
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu po butelkę mleka. Jeśli chodzi o Lublin i ruch samochodowy brakuje nam dwóch podstawowych kwestii: tzw. anello, czyli obwodnicy w kształcie pierścienia wokół miasta i kilku pojemnych parkingów piętrowych bliżej ścisłego centrum, by zlikwidować całkowicie makabryczne parkowanie na chodnikach. Przykładowo zamiast tworzyć, a potem realizwoać b.drogi projekt parkingu pod Racławickimi przy Teatrze w Budowie, można byłoby zbudować wielopiętrowy parking na boisku LO nr 5 na Lipowej, a na jego szczycie zbudować Orlika. Jest kilka zgróz estetycznych polskich miast, a jedna z nich to właśnie samochody, które są wszędzie i rozjeżdżają wszystko. Krakowskie Przedmieście od Wieniawskiej powinno być dostępne tylko dla autobusów, ścieżki rowerowe winno się tworzyć w taki sposób, by łączyły dzielnice z centrum, ale też poszczególne dzielnice między sobą. Aż się prosi o utworzenie ścieżki od skrzyżowania B.Monte Cassino/Kraśnicka wdłuż Armii Krajowej do powstałej już ścieżki przy JPII. To jest ta cała infrastruktura, która kosztuje dużo mniej niż remonty dróg. Wiele osób będzie jednak nastawionych sceptycznie, bo najtrudniej właśnie jest walczyć z mentalną patologią, archaicznym myśleniem i przyzwyczajeniem " mam samochód, jestem gość, gardzę innymi, należy mi się". Smutne.
[/quote]
Rewelacyjny komentarz! Pozostaje mi się tylko pod nim podpisać.
[quote name='Mries' timestamp='1312191783' post='509501']
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu ... rozwiń
Avatar
Mries / 1 sierpnia 2011 o 11:43
0
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu po butelkę mleka. Jeśli chodzi o Lublin i ruch samochodowy brakuje nam dwóch podstawowych kwestii: tzw. anello, czyli obwodnicy w kształcie pierścienia wokół miasta i kilku pojemnych parkingów piętrowych bliżej ścisłego centrum, by zlikwidować całkowicie makabryczne parkowanie na chodnikach. Przykładowo zamiast tworzyć, a potem realizwoać b.drogi projekt parkingu pod Racławickimi przy Teatrze w Budowie, można byłoby zbudować wielopiętrowy parking na boisku LO nr 5 na Lipowej, a na jego szczycie zbudować Orlika. Jest kilka zgróz estetycznych polskich miast, a jedna z nich to właśnie samochody, które są wszędzie i rozjeżdżają wszystko. Krakowskie Przedmieście od Wieniawskiej powinno być dostępne tylko dla autobusów, ścieżki rowerowe winno się tworzyć w taki sposób, by łączyły dzielnice z centrum, ale też poszczególne dzielnice między sobą. Aż się prosi o utworzenie ścieżki od skrzyżowania B.Monte Cassino/Kraśnicka wdłuż Armii Krajowej do powstałej już ścieżki przy JPII. To jest ta cała infrastruktura, która kosztuje dużo mniej niż remonty dróg. Wiele osób będzie jednak nastawionych sceptycznie, bo najtrudniej właśnie jest walczyć z mentalną patologią, archaicznym myśleniem i przyzwyczajeniem " mam samochód, jestem gość, gardzę innymi, należy mi się". Smutne.
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu po butelkę mleka. Jeśli chodzi o Lublin i ruch samochodowy brakuje nam dwóch podstawowyc... rozwiń
Avatar
thunder93 / 1 sierpnia 2011 o 11:36
0
Niestety artykuł przekazuje gorzką prawdę. Kiepsko u nas z trasami rowerowymi.
Ja od siebie dodam jeszcze idiotyczne ręczne włączniki świateł na skrzyżowaniach które nie wiadomo po co są.
Co do komentarzy pod artykułem to żal patrzeć jak niektórzy są ograniczeni. Średnio inteligenty człowiek sam dojdzie do wniosku że zwiększenie udziału rowerzystów w codziennym ruchu miejskim prowadzi do zmniejszenia korków samochodowych. Żeby nie było, piszę to jako kierowca samochodowy, rowerzysta i pieszy.
Avatar
Dzordz Zbozowiec / 1 sierpnia 2011 o 11:27
0
[quote name='Marek' timestamp='1312190274' post='509489']
Ja jestem za tym żeby wszystkie te ścieżki rowerowe zlikwidować i na ich miejscu urządzić miejsca parkingowe.
Bo największym problemem jest właśnie brak miejsc parkingowych.
[/quote]
Świetny pomysł ale twoje miejsce parkingowe Marku oddane w wieloletnia dzierżawę zupełnie za darmo nic nie bedziesz musiał płacić będzie sie znajdowało, tuż przy końcu ścieżki nad Zalewem Zemborzyckim. Miłych spacerów codziennie do pracy gdzieś w centrum czy tam gdzieś. Takich światłych obywateli nam potrzeba z jasnym umysłem i genialnymi pomysłami!
[quote name='Marek' timestamp='1312190274' post='509489']
Ja jestem za tym żeby wszystkie te ścieżki rowerowe zlikwidować i na ich miejscu urządzić miejsca parkingowe.
Bo największym problemem jest właśnie brak miejsc parkingowych.
[/quote]
Świetny pomysł ale twoje miejsce parkingowe Marku oddane w wieloletnia dzierżawę zupełnie za darmo nic nie bedziesz musiał płacić będzie sie znajdowało, tuż przy końcu ścieżki nad Zalewem Zemborzyckim. Miłych spacerów codziennie do pracy gdzieś w centrum czy... rozwiń
Avatar
m / 1 sierpnia 2011 o 13:16
0
[quote name='way' timestamp='1312196938' post='509544']
nie raz i nie dwa wjechałem w pieszego idącego ścieżką rowerową - nie raz i nie dwa wzywałem po tym policję / straż miejską - nie raz i nie dwa pieszy dostał "poprawkę" od przybyłych panów (i 1 pani)
w sobotę "wywalczyłem" zasłużony mandat dla deb***a na nadbystrzyckiej który nie dość że ewidentnie chciał mnie potrącić, a kiedy jednak się zatrzymał wyskoczył do mnie z pięściami (pozdrowienia dla pana w Oplu Astrze o nr rej LU 8579##)
[/quote]
I to też jest niestety prawda. Tak jak do pasji doprowadzają mnie rowerzyści na chodnikach (gdy obok jest ścieżka rowerowa) tak samo piesi idący po ścieżce (zwłaszcza rodzice z wózkami.Dla mnie i jedni i drudzy są osobami pozbawionymi kultury, szacunku dla prawa i najważniejsze wyobraźni.
[quote name='way' timestamp='1312196938' post='509544']
nie raz i nie dwa wjechałem w pieszego idącego ścieżką rowerową - nie raz i nie dwa wzywałem po tym policję / straż miejską - nie raz i nie dwa pieszy dostał "poprawkę" od przybyłych panów (i 1 pani)
w sobotę "wywalczyłem" zasłużony mandat dla deb***a na nadbystrzyckiej który nie dość że ewidentnie chciał mnie potrącić, a kiedy jednak się zatrzymał wyskoczył do mnie z pięściami (pozdrowienia dla pana w Oplu Astrze o nr rej LU 8579#... rozwiń
Avatar
way / 1 sierpnia 2011 o 13:08
0
nie raz i nie dwa wjechałem w pieszego idącego ścieżką rowerową - nie raz i nie dwa wzywałem po tym policję / straż miejską - nie raz i nie dwa pieszy dostał "poprawkę" od przybyłych panów (i 1 pani)
w sobotę "wywalczyłem" zasłużony mandat dla deb***a na nadbystrzyckiej który nie dość że ewidentnie chciał mnie potrącić, a kiedy jednak się zatrzymał wyskoczył do mnie z pięściami (pozdrowienia dla pana w Oplu Astrze o nr rej LU 8579##)
Avatar
xyz / 1 sierpnia 2011 o 13:07
0
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]
Pomijając to okropnie niegramatyczne i niestety coraz bardziej powszechne "rowerzystą" zamiast "rowerzystom" kolega ma rację. Czasem strach iść chodnikiem, zwłaszcza z dzieckiem. Mam wrażenie, że zrobiły się 2 obozy - jeden to zagorzali rowerzyści (wjadę wszędzie i w każdego, łamiąc przepisy i zasady bezpieczeństwa, byle do przodu. Drudzy to zagorzali przeciwnicy rowerów. Obok nich jest jeszcze mała grupka normalnych rowerzystów. Ja jestem i kierowcą samochodu i rowerzystą. Może dlatego mam obraz z dwóch stron. Moim zdaniem pamietać trzeba o tym, że rowerzysta nie ma szans w zderzeniu z samochodem, a pieszy nie ma szans przy zderzeniu z rozpędzonym rowerzystą. Nie raz oblewał nnie pot, jak na przejściu dla pieszych wyskakiwał mi przed maskę rozpędzony i złorzeczący przy tym rowerzysta i nie raz uskakiwałem w ostatniej chwili przed pędzącym po chodniku cyklistą.
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]
Pomij... rozwiń
Avatar
thunder93 / 1 sierpnia 2011 o 13:06
0
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]

Panie, to co piszesz nie ma żadnego związku z tematem. To kwestia kultury i przestrzegania pewnych zasad.
Analogicznie po co budować drogi, skoro są kierowcy którzy: wymuszają pierwszeństwo, jeżdżą za szybko, jeżdżą po pijaku, nie zatrzymują się gdy pieszy wejdzie na przejście, parkują w niedozwolonych miejscach zastawiając chodnik...
[quote name='m' timestamp='1312195869' post='509535']
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
[/quote]

rozwiń
Avatar
Grażka / 1 sierpnia 2011 o 12:58
0
Jestem zarówno użytkownikiem 4 kółek.... rowerem jeżdżę dla przyjemności ale gdzie tu czerpać przyjemność zastanawiając się czy ciężarowka nie zmiecie cię z drogi.. .Ad Marek jak masz problemy z parkowaniem przesiądź się na rower....albo MPK...
Avatar
m / 1 sierpnia 2011 o 12:51
0
Raz zwróciłem uwagę trzem rowerzystą, dlaczego jadą chodnikiem skoro obok jest ścieżka rowerowa w odpowiedzi usłyszałem stek wyzwisk, podobna sytuacja mnie spotkała gdy zwróciłem uwagę rowerzyście, że po ptrzejściu dla pieszych należy rower prowadzić a nie jechać na nim i w tym przypadku usłyszałem podobną reakcję. Po co budować ścieżki rowerowe skoro cykliści i tak wolą chodniki przynajmniej w wwozie na Porębie i wzdłuż Jana Pawła?
Avatar
spinewka / 1 sierpnia 2011 o 12:14
0
[quote name='Mries' timestamp='1312191783' post='509501']
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu po butelkę mleka. Jeśli chodzi o Lublin i ruch samochodowy brakuje nam dwóch podstawowych kwestii: tzw. anello, czyli obwodnicy w kształcie pierścienia wokół miasta i kilku pojemnych parkingów piętrowych bliżej ścisłego centrum, by zlikwidować całkowicie makabryczne parkowanie na chodnikach. Przykładowo zamiast tworzyć, a potem realizwoać b.drogi projekt parkingu pod Racławickimi przy Teatrze w Budowie, można byłoby zbudować wielopiętrowy parking na boisku LO nr 5 na Lipowej, a na jego szczycie zbudować Orlika. Jest kilka zgróz estetycznych polskich miast, a jedna z nich to właśnie samochody, które są wszędzie i rozjeżdżają wszystko. Krakowskie Przedmieście od Wieniawskiej powinno być dostępne tylko dla autobusów, ścieżki rowerowe winno się tworzyć w taki sposób, by łączyły dzielnice z centrum, ale też poszczególne dzielnice między sobą. Aż się prosi o utworzenie ścieżki od skrzyżowania B.Monte Cassino/Kraśnicka wdłuż Armii Krajowej do powstałej już ścieżki przy JPII. To jest ta cała infrastruktura, która kosztuje dużo mniej niż remonty dróg. Wiele osób będzie jednak nastawionych sceptycznie, bo najtrudniej właśnie jest walczyć z mentalną patologią, archaicznym myśleniem i przyzwyczajeniem " mam samochód, jestem gość, gardzę innymi, należy mi się". Smutne.
[/quote]
Rewelacyjny komentarz! Pozostaje mi się tylko pod nim podpisać.
[quote name='Mries' timestamp='1312191783' post='509501']
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu ... rozwiń
Avatar
Mries / 1 sierpnia 2011 o 11:43
0
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu po butelkę mleka. Jeśli chodzi o Lublin i ruch samochodowy brakuje nam dwóch podstawowych kwestii: tzw. anello, czyli obwodnicy w kształcie pierścienia wokół miasta i kilku pojemnych parkingów piętrowych bliżej ścisłego centrum, by zlikwidować całkowicie makabryczne parkowanie na chodnikach. Przykładowo zamiast tworzyć, a potem realizwoać b.drogi projekt parkingu pod Racławickimi przy Teatrze w Budowie, można byłoby zbudować wielopiętrowy parking na boisku LO nr 5 na Lipowej, a na jego szczycie zbudować Orlika. Jest kilka zgróz estetycznych polskich miast, a jedna z nich to właśnie samochody, które są wszędzie i rozjeżdżają wszystko. Krakowskie Przedmieście od Wieniawskiej powinno być dostępne tylko dla autobusów, ścieżki rowerowe winno się tworzyć w taki sposób, by łączyły dzielnice z centrum, ale też poszczególne dzielnice między sobą. Aż się prosi o utworzenie ścieżki od skrzyżowania B.Monte Cassino/Kraśnicka wdłuż Armii Krajowej do powstałej już ścieżki przy JPII. To jest ta cała infrastruktura, która kosztuje dużo mniej niż remonty dróg. Wiele osób będzie jednak nastawionych sceptycznie, bo najtrudniej właśnie jest walczyć z mentalną patologią, archaicznym myśleniem i przyzwyczajeniem " mam samochód, jestem gość, gardzę innymi, należy mi się". Smutne.
Fundamentalnym problemem jest nasza mentalność i intelektualna bieda, wynikająca głównie z tego, że jesteśmy raptem 22 lata po uzyskaniu wolności i dla nas samochód jest wciąż swoistym status symbol. W cywilizowanych krajach, gdzie poziom i szacunek dla życia jest znacznie wyższy, rower służy nie tylko rekreacji, ale jest normalnym środkiem transportu w mieście. W Polsce, co jest chore, symbolizuje on raczej babę ze wsi, która jedzie na rowerze do sklepu po butelkę mleka. Jeśli chodzi o Lublin i ruch samochodowy brakuje nam dwóch podstawowyc... rozwiń
Avatar
thunder93 / 1 sierpnia 2011 o 11:36
0
Niestety artykuł przekazuje gorzką prawdę. Kiepsko u nas z trasami rowerowymi.
Ja od siebie dodam jeszcze idiotyczne ręczne włączniki świateł na skrzyżowaniach które nie wiadomo po co są.
Co do komentarzy pod artykułem to żal patrzeć jak niektórzy są ograniczeni. Średnio inteligenty człowiek sam dojdzie do wniosku że zwiększenie udziału rowerzystów w codziennym ruchu miejskim prowadzi do zmniejszenia korków samochodowych. Żeby nie było, piszę to jako kierowca samochodowy, rowerzysta i pieszy.
Avatar
Dzordz Zbozowiec / 1 sierpnia 2011 o 11:27
0
[quote name='Marek' timestamp='1312190274' post='509489']
Ja jestem za tym żeby wszystkie te ścieżki rowerowe zlikwidować i na ich miejscu urządzić miejsca parkingowe.
Bo największym problemem jest właśnie brak miejsc parkingowych.
[/quote]
Świetny pomysł ale twoje miejsce parkingowe Marku oddane w wieloletnia dzierżawę zupełnie za darmo nic nie bedziesz musiał płacić będzie sie znajdowało, tuż przy końcu ścieżki nad Zalewem Zemborzyckim. Miłych spacerów codziennie do pracy gdzieś w centrum czy tam gdzieś. Takich światłych obywateli nam potrzeba z jasnym umysłem i genialnymi pomysłami!
[quote name='Marek' timestamp='1312190274' post='509489']
Ja jestem za tym żeby wszystkie te ścieżki rowerowe zlikwidować i na ich miejscu urządzić miejsca parkingowe.
Bo największym problemem jest właśnie brak miejsc parkingowych.
[/quote]
Świetny pomysł ale twoje miejsce parkingowe Marku oddane w wieloletnia dzierżawę zupełnie za darmo nic nie bedziesz musiał płacić będzie sie znajdowało, tuż przy końcu ścieżki nad Zalewem Zemborzyckim. Miłych spacerów codziennie do pracy gdzieś w centrum czy... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 14 8

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 13 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 4

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 2

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 462 40

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 8 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 17 9

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 6

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
film

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 6 4

W ostatnim meczu mistrzostw świata w Rosji Francja gra na Łużnikach z Moskwie z Chorwacją. Czy powtórzy wynik sprzed 20 lat, czy po raz pierwszy złoto zdobędzie zespół z Bałkanów?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport? 0 5

Tradycyjnie już okres wakacyjny to czas wzmożonego ruchu w punktach paszportowych. Wiele osób dopiero tuż przed planowanym urlopem zdaje sobie sprawę, że ma nieważny paszport. Dlatego warto sprawdzić termin ważności naszego paszportu. Tylko w czerwcu br. wydano prawie 215 tys. nowych paszportów, a w całym pierwszym półroczu 2018 r. aż 977 tys. dokumentów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.