Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 września 2010 r.
19:12
Edytuj ten wpis

Spór o chodnik. Mieszkańcy ul. Strzeleckiej wolą chodzić po jezdni

0 26 A A

Na ulicy Strzeleckiej w Lublinie może powstać chodnik. Są na niego pieniądze, a urzędnicy uważają, że to potrzebna inwestycja. Przeciwni są za to właściciele działek, obok których ma przebiegać chodnik.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– To niepotrzebna inwestycja, u nas jest mały ruch i swobodnie można chodzić jezdnią – mówi Ewa Kifer z ulicy Strzeleckiej.

Z inicjatywą zrobienia chodnika wystąpiła rada dzielnicy Sławinek. Od kilku lat Ratusz pozwala społecznikom wybierać najważniejsze inwestycje na osiedlach i sfinansuje je, jeśli nie kosztują więcej niż 90 tysięcy zł. Kasa pochodzi z tzw. rezerwy budżetowej.

Rada dzielnicy stwierdziła, że najważniejszą rzeczą jest obecnie właśnie budowa chodnika na ulicy Strzeleckiej pomiędzy ulicami Harcerską a Emilii Plater.

– Tędy chodzą dzieci do Szkoły Podstawowej nr 21, ich bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze – mówi Tadeusz Sapko, przewodniczący zarządu rady dzielnicy Sławinek.

Ratusz pozytywnie zaopiniował wniosek społeczników. Kiedy zaczęto planować inwestycję, do Ratusza wpłynęło pismo przeciwników budowy chodnika.

– Mieszkańcy chyba nie chcą, by wycięto ich drzewka i krzewy, jakie posadzili sobie przed swoimi posesjami – ocenia Anna Smoląg z Wydziału Dróg i Mostów UM Lublin. – To jest jednak teren miejski i takie sadzenie jest nielegalne. Pod ziemią mogą być instalacje, sadzenie czegokolwiek może być niebezpieczne dla mediów – dodaje,

Ale nie wszyscy mieszkańcy ulicy Strzeleckiej są przeciwni inwestycji. – Rzeczywiście, tędy chodzą dzieci do szkoły. Na zakręcie jest dużo zieleni i przez to trudno zauważyć, czy za chwilę nie wyjedzie samochód – mówi Paweł Jakliński. – Poza tym, prąd u nas na ulicy jest doprowadzony nad ziemią. Kable są dość nisko zawieszone i jest to niebezpieczne. Jeśli pojawi się chodnik, to może pod nim będzie położona instalacja elektryczna – dodaje.

Ratusz przyznaje, że protest mieszkańców jest zaskakujący. – Decyzja, czy zrezygnować z inwestycji należy do rady dzielnicy, to oni dysponują pieniędzmi z rezerwy budżetowej na tym terenie – zaznacza Anna Smoląg.

Społecznicy chcą rozmawiać z protestującymi. – Postaramy się przekonać ich do naszej propozycji. Powinni zrozumieć, że tu chodzi o bezpieczeństwo dzieci z całej dzielnicy – zaznacza Tadeusz Sapko. – Zdania na pewno nie zmienimy.

Budowa chodnika powinna zacząć się w październiku. Co, jeśli mieszkańcy będą próbowali blokować prace? – Wtedy będę interweniował na policji – mówi Sapko.

Rada dzielnicy chce się spotkać z przeciwnikami inwestycji w tym tygodniu.

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aaaaaa / 7 października 2010 o 11:01
0
Popieram tą budowę chodnika. Sama mam dziecko!!!! a co ta pani co się sprzeciwia niech by jej dziecko trafił samochód to zaraz by szukała winnego.
Popieram budowę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar
ddd / 30 września 2010 o 20:50
0
popieram budowe chodnika.
Avatar
Dominika / 24 września 2010 o 14:40
0
Ludzie, czy wy jesteście poważni? Przecież tamtędy chodzą wasze dzieci, wnuki, to, że wy uważacie to nic, a one? A jeśli jakiś kierowca nie będzie uważał? Zmienicie zdanie jak dojdzie do jakiejś tragedii! Czy te krzewy są warte więcej niż czyjeś życie??
Avatar
titek / 24 września 2010 o 14:19
0
[quote name='marek_p' date='23 wrzesień 2010 - 09:01 ' timestamp='1285225263' post='351479']
Mieszkam na przedmieściach Gorzowa. Bardzo chciałbym chodnik, ale po drugiej stronie drogi
Jeśli jednak będzie po mojej, to będę miał 56 metrów do odśnieżenia. Sam jeżdżę samochodem...
[/quote]
Witam Pana
[code][/code]Dziękuje za wypowiedz. Chodnik, który przylega bezpośrednio do Pana posesji niestety musi Pan odśnieżać, a jeżeli będzie chociaż wąski pasek zieleni miedzy granicą posesji a chodnikiem to należy do zarządcy dróg a Pan będzie musiał tylko odśnieżać dojścia własnej posesji i wjazdy lub wyjazdy.
[quote name='marek_p' date='23 wrzesień 2010 - 09:01 ' timestamp='1285225263' post='351479']
Mieszkam na przedmieściach Gorzowa. Bardzo chciałbym chodnik, ale po drugiej stronie drogi
Jeśli jednak będzie po mojej, to będę miał 56 metrów do odśnieżenia. Sam jeżdżę samochodem...
[/quote]
Witam Pana
[code][/code]Dziękuje za wypowiedz. Chodnik, który przylega bezpośrednio do Pana posesji niestety musi Pan odśnieżać, a jeżeli będzie chociaż wąski pasek zieleni miedzy granicą posesji ... rozwiń
Avatar
elmoraf / 24 września 2010 o 09:36
0
Jak najbardziej za!!!!!!- ta inwestycja powinna juz dawno zostać wprowadzona w życie
Avatar
franka806 / 24 września 2010 o 06:19
0
[quote name='siuśmajtek' date='12 wrzesień 2010 - 19:50 ' timestamp='1284313836' post='345749']
Haha, nie wiecie w co się pchacie z tym chodnikiem. Każdy chodnik musi być odśnieżany przez tego, przed którego posesją jest. Niech sobie ktoś złamie rękę na takim to dopiero jest problem. Parkowanie? Hmmm, na chodniku nie da rady a na ulicy... To są same problemy - a przy takiej wąskiej uliczce dorobienie chodnika to tylko same problemy. Współczuje takich społeczników.
[/quote]


Siedź w domu, bo ci cegła na łeb spadnie, jak wyjdziesz na zewnatrz.
Właściwie to nawet nie wyłaś z wyra, bo możesz nogę skrecic.
Wiesz co? nie przewracaj sie w tym wyrze, tylko leż spokojnie, BO SIE SPOCISZ od tego wysiłku.

Aha! ... jak to się stało , że zmusiłeś się na wysiłek napisac te swoje brednie?
Czy ktoś cię wywalił z tego leżakowania, a teraz rozgoryczony, chcesz COS ZROBIC?
Sadzę, że tak. Ty chcesz nam pomoc, oczywiscie na swoja "modłę".
"NIC NIE ROBIC a WSZYSTKO JAKOS TAM BEDZIE" --- czy to chciałeś nam leniuszku PRZEKAZAC????
[quote name='siuśmajtek' date='12 wrzesień 2010 - 19:50 ' timestamp='1284313836' post='345749']
Haha, nie wiecie w co się pchacie z tym chodnikiem. Każdy chodnik musi być odśnieżany przez tego, przed którego posesją jest. Niech sobie ktoś złamie rękę na takim to dopiero jest problem. Parkowanie? Hmmm, na chodniku nie da rady a na ulicy... To są same problemy - a przy takiej wąskiej uliczce dorobienie chodnika to tylko same problemy. Współczuje takich społeczników.
[/quote]


Siedź... rozwiń
Avatar
franka806 / 24 września 2010 o 05:12
0
Witam Państwa,
Jestem zaszokowana protestami w sprawie budowy chodnika. To nie tylko dzieci, ale ludzie starsi również są narażeni na niebespieczeństwo. Chodzenie ulicą grozi wypadkiem, zwłaszcza zimą, kiedy jest ślisko, samochód może wpaść w poślizg, albo człowiek może się przewrócić i nie uda mu się UCIEC przed autem. Wiemy również, że istnieją nieodpowiedzialni kierowcy, którzy potrafią zachowywać się jak piraci drogowi. Są także kierowcy nieuwazni, roztargnieni,czy wrecz kiepscy. To tylko nieliczne powody, dla których decyzja zrobienia chodnika jest słuszna. BESPIECZENSTWO! nie wspomnę o wygodzie, JEST NADRZEDNYM powodem, dla którego ten chodnik powinien być zrobiony.
Protesty z powodu krzewów, czy perspektywy odśnieżania są nie tylko śmieszne, ale wręcz żenujące.
Tym bardziej ze są fundusze na ten cel!!!!!... to ABSOLUTNIE należy przystąpić do budowania tego chodnika i to JAK NAJSZYBCIEJ!.
GLUPIE i EGOISTYCZNE protesty nalezy ZIGNOROWAC.

Ps. Poradzić "obrońcom krzaczkow", żeby wyprowadzili się na wieś z hektarami i niech tam decydują co im się rzewnie podoba. W mieście, w wiekszej społeczności należy się liczyć z interesem wspólnym. Ten przypadek w pełni obrazuje TEN "interes". WSPOLNE DOBRO, w tym przypadku BESPIECZENSTWO ZDROWIA I ZYCIA jest DECYDUJACYM ARGUMENTEM.

Pozdrawiam serdecznie
Witam Państwa,
Jestem zaszokowana protestami w sprawie budowy chodnika. To nie tylko dzieci, ale ludzie starsi również są narażeni na niebespieczeństwo. Chodzenie ulicą grozi wypadkiem, zwłaszcza zimą, kiedy jest ślisko, samochód może wpaść w poślizg, albo człowiek może się przewrócić i nie uda mu się UCIEC przed autem. Wiemy również, że istnieją nieodpowiedzialni kierowcy, którzy potrafią zachowywać się jak piraci drogowi. Są także kierowcy nieuwazni, roztargnieni,czy wrecz kiepscy. To tylko nieliczne powody, dla których decyzja zrobi... rozwiń
Avatar
Waldek / 23 września 2010 o 13:42
0
Ze wszech miar popieram budowę chodnika na ulicy Strzeleckeiej. Osoby protestujące nie mają racji, gdyż grupka krzewów rosnąca przed posesjami w pasie drogowym ni stwarza przesłanek do wstrzymania inwestycji, a wyżej wymienione można w każdej chwili przesadzić na nowe miejsce. Nasz dzielnica jest młodą dzielnicą- dużo młodych małżeństw z małymi dziećmi chodzących na spacery czy do pobliskiej SP 21 zagraża ich bezpieczeństwu w trakcie ich przemieszczania się. CHODNIK MUSI BYĆ!!!
Avatar
krzysiek / 23 września 2010 o 09:44
0
Jestem za chodnikiem na ul. Strzeleckiej. Ulica jest po to żeby jeździć autem, a nie spacerować. Popieram pomysł Rady Dzielnicy.
Avatar
lokal / 23 września 2010 o 09:25
0
Mieszkam niedaleko i popieram budowę chodnika. Bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze!
Avatar
aaaaaa / 7 października 2010 o 11:01
0
Popieram tą budowę chodnika. Sama mam dziecko!!!! a co ta pani co się sprzeciwia niech by jej dziecko trafił samochód to zaraz by szukała winnego.
Popieram budowę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar
ddd / 30 września 2010 o 20:50
0
popieram budowe chodnika.
Avatar
Dominika / 24 września 2010 o 14:40
0
Ludzie, czy wy jesteście poważni? Przecież tamtędy chodzą wasze dzieci, wnuki, to, że wy uważacie to nic, a one? A jeśli jakiś kierowca nie będzie uważał? Zmienicie zdanie jak dojdzie do jakiejś tragedii! Czy te krzewy są warte więcej niż czyjeś życie??
Avatar
titek / 24 września 2010 o 14:19
0
[quote name='marek_p' date='23 wrzesień 2010 - 09:01 ' timestamp='1285225263' post='351479']
Mieszkam na przedmieściach Gorzowa. Bardzo chciałbym chodnik, ale po drugiej stronie drogi
Jeśli jednak będzie po mojej, to będę miał 56 metrów do odśnieżenia. Sam jeżdżę samochodem...
[/quote]
Witam Pana
[code][/code]Dziękuje za wypowiedz. Chodnik, który przylega bezpośrednio do Pana posesji niestety musi Pan odśnieżać, a jeżeli będzie chociaż wąski pasek zieleni miedzy granicą posesji a chodnikiem to należy do zarządcy dróg a Pan będzie musiał tylko odśnieżać dojścia własnej posesji i wjazdy lub wyjazdy.
[quote name='marek_p' date='23 wrzesień 2010 - 09:01 ' timestamp='1285225263' post='351479']
Mieszkam na przedmieściach Gorzowa. Bardzo chciałbym chodnik, ale po drugiej stronie drogi
Jeśli jednak będzie po mojej, to będę miał 56 metrów do odśnieżenia. Sam jeżdżę samochodem...
[/quote]
Witam Pana
[code][/code]Dziękuje za wypowiedz. Chodnik, który przylega bezpośrednio do Pana posesji niestety musi Pan odśnieżać, a jeżeli będzie chociaż wąski pasek zieleni miedzy granicą posesji ... rozwiń
Avatar
elmoraf / 24 września 2010 o 09:36
0
Jak najbardziej za!!!!!!- ta inwestycja powinna juz dawno zostać wprowadzona w życie
Avatar
franka806 / 24 września 2010 o 06:19
0
[quote name='siuśmajtek' date='12 wrzesień 2010 - 19:50 ' timestamp='1284313836' post='345749']
Haha, nie wiecie w co się pchacie z tym chodnikiem. Każdy chodnik musi być odśnieżany przez tego, przed którego posesją jest. Niech sobie ktoś złamie rękę na takim to dopiero jest problem. Parkowanie? Hmmm, na chodniku nie da rady a na ulicy... To są same problemy - a przy takiej wąskiej uliczce dorobienie chodnika to tylko same problemy. Współczuje takich społeczników.
[/quote]


Siedź w domu, bo ci cegła na łeb spadnie, jak wyjdziesz na zewnatrz.
Właściwie to nawet nie wyłaś z wyra, bo możesz nogę skrecic.
Wiesz co? nie przewracaj sie w tym wyrze, tylko leż spokojnie, BO SIE SPOCISZ od tego wysiłku.

Aha! ... jak to się stało , że zmusiłeś się na wysiłek napisac te swoje brednie?
Czy ktoś cię wywalił z tego leżakowania, a teraz rozgoryczony, chcesz COS ZROBIC?
Sadzę, że tak. Ty chcesz nam pomoc, oczywiscie na swoja "modłę".
"NIC NIE ROBIC a WSZYSTKO JAKOS TAM BEDZIE" --- czy to chciałeś nam leniuszku PRZEKAZAC????
[quote name='siuśmajtek' date='12 wrzesień 2010 - 19:50 ' timestamp='1284313836' post='345749']
Haha, nie wiecie w co się pchacie z tym chodnikiem. Każdy chodnik musi być odśnieżany przez tego, przed którego posesją jest. Niech sobie ktoś złamie rękę na takim to dopiero jest problem. Parkowanie? Hmmm, na chodniku nie da rady a na ulicy... To są same problemy - a przy takiej wąskiej uliczce dorobienie chodnika to tylko same problemy. Współczuje takich społeczników.
[/quote]


Siedź... rozwiń
Avatar
franka806 / 24 września 2010 o 05:12
0
Witam Państwa,
Jestem zaszokowana protestami w sprawie budowy chodnika. To nie tylko dzieci, ale ludzie starsi również są narażeni na niebespieczeństwo. Chodzenie ulicą grozi wypadkiem, zwłaszcza zimą, kiedy jest ślisko, samochód może wpaść w poślizg, albo człowiek może się przewrócić i nie uda mu się UCIEC przed autem. Wiemy również, że istnieją nieodpowiedzialni kierowcy, którzy potrafią zachowywać się jak piraci drogowi. Są także kierowcy nieuwazni, roztargnieni,czy wrecz kiepscy. To tylko nieliczne powody, dla których decyzja zrobienia chodnika jest słuszna. BESPIECZENSTWO! nie wspomnę o wygodzie, JEST NADRZEDNYM powodem, dla którego ten chodnik powinien być zrobiony.
Protesty z powodu krzewów, czy perspektywy odśnieżania są nie tylko śmieszne, ale wręcz żenujące.
Tym bardziej ze są fundusze na ten cel!!!!!... to ABSOLUTNIE należy przystąpić do budowania tego chodnika i to JAK NAJSZYBCIEJ!.
GLUPIE i EGOISTYCZNE protesty nalezy ZIGNOROWAC.

Ps. Poradzić "obrońcom krzaczkow", żeby wyprowadzili się na wieś z hektarami i niech tam decydują co im się rzewnie podoba. W mieście, w wiekszej społeczności należy się liczyć z interesem wspólnym. Ten przypadek w pełni obrazuje TEN "interes". WSPOLNE DOBRO, w tym przypadku BESPIECZENSTWO ZDROWIA I ZYCIA jest DECYDUJACYM ARGUMENTEM.

Pozdrawiam serdecznie
Witam Państwa,
Jestem zaszokowana protestami w sprawie budowy chodnika. To nie tylko dzieci, ale ludzie starsi również są narażeni na niebespieczeństwo. Chodzenie ulicą grozi wypadkiem, zwłaszcza zimą, kiedy jest ślisko, samochód może wpaść w poślizg, albo człowiek może się przewrócić i nie uda mu się UCIEC przed autem. Wiemy również, że istnieją nieodpowiedzialni kierowcy, którzy potrafią zachowywać się jak piraci drogowi. Są także kierowcy nieuwazni, roztargnieni,czy wrecz kiepscy. To tylko nieliczne powody, dla których decyzja zrobi... rozwiń
Avatar
Waldek / 23 września 2010 o 13:42
0
Ze wszech miar popieram budowę chodnika na ulicy Strzeleckeiej. Osoby protestujące nie mają racji, gdyż grupka krzewów rosnąca przed posesjami w pasie drogowym ni stwarza przesłanek do wstrzymania inwestycji, a wyżej wymienione można w każdej chwili przesadzić na nowe miejsce. Nasz dzielnica jest młodą dzielnicą- dużo młodych małżeństw z małymi dziećmi chodzących na spacery czy do pobliskiej SP 21 zagraża ich bezpieczeństwu w trakcie ich przemieszczania się. CHODNIK MUSI BYĆ!!!
Avatar
krzysiek / 23 września 2010 o 09:44
0
Jestem za chodnikiem na ul. Strzeleckiej. Ulica jest po to żeby jeździć autem, a nie spacerować. Popieram pomysł Rady Dzielnicy.
Avatar
lokal / 23 września 2010 o 09:25
0
Mieszkam niedaleko i popieram budowę chodnika. Bezpieczeństwo dzieci jest najważniejsze!
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 0 2

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 4 2

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 13 5

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 2 0

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy 55 12

Wojsko zapowiada powrót na dawny poligon na Majdanku. Będą tu ćwiczyć „terytorialsi”. Mieszkańcy bloków na pobliskim Felinie są zaniepokojeni. Obawiają się hałasu i sądzą, że może tutaj powstać strzelnica. Mundurowi uspokajają: nie będzie ani strzelnicy, ani czołgów.

Historyczny awans Bad Boys Zastawie

Historyczny awans Bad Boys Zastawie 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA Bad Boys Zastawie po raz pierwszy w historii będą beniaminkiem w V lidze

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę
Kraj
film

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę 17 2

Zamykana w domu, głodna i zaniedbana. - Kiedyś chodziła z kubkiem po klatce schodowej i prosiła o wodę – opowiadają sąsiedzi. 61-letnia pani Halina ze Słupska potrzebowała natychmiastowej pomocy

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato
20 lipca 2018, 0:00

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato 2 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 20-22 lipca na Moście imienia Mariana Lutosławskiego wystąpią zespoły: PARA, Standard Brass Band oraz Lubelskie Babie Lato. Nie zabraknie również ciekawych warsztatów i zajęć dla dzieci.

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie
21 lipca 2018, 19:00

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie 4 6

W sobotę Kayah, Katarzyna Nosowska, Monika Brodka i Paulina Przybysz zaśpiewają swoje największe przeboje na pl. Zamkowym podczas bezpłatnego koncertu „Siła Kobiet”. Przy okazji o wyjątkowych kobietach przypomni też Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w swoim specjalnym wydawnictwie

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał 0 2

Dentyści nie mogą już zakładać amalgamatowych plomb dzieciom oraz kobietom w ciąży i karmiącym. Zakaz wprowadziło rozporządzenie Parlamentu Europejskiego. – To bardzo dobry kierunek – komentują lubelscy stomatolodzy

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii 11 8

Billennium, lider branży IT, który rozbudowuje swoją lubelską siedzibę rozpoczął ekspansję na rynek indyjski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 3

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 28 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.