Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 stycznia 2013 r.
17:16
Edytuj ten wpis

Urząd Miasta nielegalnie zezwolił na wycinkę drzew przy ul. Walecznych

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 15 A A
Niemal rok temu, 4 lutego 2012 roku mieszkańców bloku usłyszeli dźwięk pił. W ciągu jednego dnia zni
Niemal rok temu, 4 lutego 2012 roku mieszkańców bloku usłyszeli dźwięk pił. W ciągu jednego dnia zni

Zezwolenie na wycięcie 71 drzew z dawnego cmentarza przy ul. Walecznych zostało wydane przez Ratusz "z rażącym naruszeniem prawa” – uznało Samorządowe Kolegium Odwoławcze.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Kolegium nie unieważniło zgody tylko dlatego, że nie mogło, bo wywołała już "nieodwracalne skutki”, czyli wycinkę.

Orzeczenie dotyczy głośnej sprawy sprzed roku, kiedy na zlecenie parafii (cmentarz jest jej własnością) wycięto 71 drzew. Zgodę na cięcia podpisał 9 listopada 2011 r. Marian Stani, ówczesny szef Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta dzień przed tym, jak odszedł z pracy.

O zezwolenie wnioskowała parafia, tłumacząc, że stan drzew zagraża bezpieczeństwu. Po odejściu Staniego jego zastępca zauważył, że zgody nie poprzedziły oględziny drzew. Próbował zablokować cięcia, ale mu się to nie udało i w lutym ub.r. parafia skorzystała z zezwolenia Staniego.

Sprawą zajęła się prokuratura, ale umorzyła śledztwo. Uznała, że po wniosku parafii Ratusz nie zrobił wizji lokalnej, ale skorzystał z wyników innej, z października 2011 i stąd wiedział, że drzewa są chore. Tymczasem (już po decyzji śledczych) zastępca Staniego (ten, który blokował cięcia) powiedział nam, że oględziny, o których mówią śledczy dotyczyły tylko nielicznych spośród 71 drzew.

O oględzinach wspomnianych przez prokuraturę nie ma ani słowa w uzasadnieniu orzeczenia wydanego właśnie przez SKO. Kolegium stwierdza za to, że Ratusz zgodził się na cięcia "bez weryfikacji wniosku (…) w sytuacji, gdy posiadał wiedzę, że w większości znajdujące się tam drzewa były zdrowe”. SKO przywołuje też wcześniejszą opinię dot. rosnącej tam topoli, mówiącą, że drzewo jest zdrowe i powinno być uznane za pomnik przyrody.

Dodajmy, że już wcześniej, w grudniu 2010 r., parafia prosiła o zgodę na wycinkę drzew, ale nie w związku z ich "złym stanem”, ale planami budowy sklepu. Chciał go postawić pozyskany przez nią prywatny inwestor. W przypadku cięć pod inwestycję urząd musiałby naliczyć sporą opłatę.

Parafia wycofała tamten wniosek i złożyła nowy uzasadniany względami bezpieczeństwa, a w takim przypadku opłata nie jest naliczana. Także decyzja Ratusza o odstąpieniu od jej naliczania została uznana przez SKO za bezpodstawną.

SKO badało sprawę na wniosek prowadzącej śledztwo prokuratury. Jej decyzję o umorzeniu śledztwa zbada w poniedziałek lubelski sąd, do którego zażalenie złożyli obrońcy dawnego cmentarza.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 28 stycznia 2013 o 02:45
0
[quote name='S Y L W E S T E R' timestamp='1359128865' post='725516']
Mimo że jestem praktykującym Katolikiem to jednak GENERALNIE WINNYM TEJ DEWASTACJI CZYNIĘ PARAFIĘ
[/quote]

A co tu ma do rzeczy Pański katolicyzm? Parafia, o której mowa, nie jest parafią katolicką.

Co do reszty - zgoda (zasadniczo).
Avatar
S Y L W E S T E R / 25 stycznia 2013 o 16:47
0
----------------------OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA JESTEŚMY Z WAMI !------------------------------- Tylko się cieszyć, że Są jeszcze w Lublinie ludzie którym zależy na ochronie zieleni i ZDROWIA Lublinian . Ten godny naśladowania Komitet---OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA-- niech będzie przykładem rze czywistego zaangażowania w rozwój i piękno Naszego Miasta. Dziękujemy Wam serdecznie gdyż każdy krzew czy drzewo jest dla Lublina na "wagę złota" !. Oczywiście winny jest Urząd Miasta Lublina gdyż ta decyzja "wycięcia drzew" zapadła nie tylko bez żadnej konsultacji ale , o zgrozo!, od Pracownika UM który praktycznie już nie pracował w UM Lublin (!). Drugim winnym jest lubelska Prokuratura która nie przepro wadziła gruntownej analizy decyzji UM Lublin czym mogła uratować drzewa przed DEWASTACJĄ !. Mimo że jestem praktykującym Katolikiem to jednak GENERALNIE WINNYM TEJ DEWASTACJI CZYNIĘ PARAFIĘ która składała bezmyślne "wnioski" o wycięcie w 85% zdrowych drzew !. Czyli winni zostali ustaleni, teraz należy zaproponować KARY ZA TO CHULIGAŃSTWO !. Wyrokiem sądu powinien być objęty... Urząd Miejski Lublina karami tzw. PERSONALNYMI bez naruszenia finansów Budżetu Miasta gdyż Miasto nie może być DWA RAZY POKRZYWDZONE . 1) wycięcie drzew , 2) karą finansową z Budżetu Miasta. Zgodnie z procedurą prawa pracowniczego Zarząd UM Lublina powinien natychmiast ZDYMISJONOWAĆ winnych TEGO CHULIGAŃSTWA! . W uzasadnieniu brak nadzoru pracowniczego w sytuacji podejmowa nia kluczowych decyzji przez Pracownika będącego na...wymówieniu (!). Ta Afera musi mieć finał karzącego wyroku sądowego jak wzór ochrony zieleni i środowiska naturalnego Lublina !. Przykładów "Chuligaństwa Środowiskowego" jest bardzo dużo, dlatego Wyrok musi być surowy by odstraszyć innych deb***I "Chuligaństwa Środowiskowego". A tę Parafię należy wzsiąść pod ścisłą obserwacje nie tylko UM Lublina ale także i przede wszystkim, przez PARAFIAN TEJ PARAFII. Amen!.
----------------------OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA JESTEŚMY Z WAMI !------------------------------- Tylko się cieszyć, że Są jeszcze w Lublinie ludzie którym zależy na ochronie zieleni i ZDROWIA Lublinian . Ten godny naśladowania Komitet---OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA-- niech będzie przykładem rze czywistego zaangażowania w rozwój i piękno Naszego Miasta. Dziękujemy Wam serdecznie gdyż każdy krzew czy drzewo jest dla Lublina na "wagę złota" !. Oczywiście winny jest Urząd Miasta Lublina gdyż ta decyzja "wycięcia d... rozwiń
Avatar
czikita / 25 stycznia 2013 o 14:27
0
Jeśli ktoś potrzebuje fachowca do usunięcia drzew pod swoją przyszłą inwetycję to pan Stani jest do wzięcia. Koszty i terminy proszę uzgadniać na telefon.
Avatar
czikita / 25 stycznia 2013 o 14:27
0
Jeśli ktoś potrzebuje fachowca do usunięcia drzew pod swoją przyszłą inwetycję to pan Stani jest do wzięcia. Koszty i terminy proszę uzgadniać na telefon.
Avatar
observer / 25 stycznia 2013 o 14:20
0
@ jedlnianin
ale to wasz ziomal. podobniez to jego rodzinne strony.
Avatar
jedlnianin / 25 stycznia 2013 o 13:08
0
Jedlnia-Letnisko przeprasza za Mariana Staniego, ale może weźcie go sobie z powrotem do Lublina
Avatar
AlKoholick / 25 stycznia 2013 o 12:29
0
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]

teoretycznie tak powinno być ale to chyba zbyt piękne żeby się miało w tym grajdole wydarzyć, już sam tytuł sugeruje: "Urząd Miasta zezwolił" - UM czyli nikt konkretny, rozejdzie się po kościach niestety.....
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]

teoretycznie tak powinno być ale to chyba zbyt piękne żeby się miało w tym grajdole wydarzyć, już sam tytuł sugeruje: "Urząd Miasta zezwolił" - UM czyli nikt konkretny, rozejdzie się po kościach niestety..... rozwiń
Avatar
observer / 25 stycznia 2013 o 11:58
0
A Marian Stani grzeje teraz sobie posadke jako Naczelnik Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
w Urzedzie Gminy Jedlnia Letnisko.
Nie ma to jak miekkie ladowanie.
Avatar
krzoy / 25 stycznia 2013 o 11:43
0
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]
Popieram "timestamp"! Poza tym (za wypowiedzią "lublin") to nie było bezmyślne tylko zaplanowana korupcja. Korupcja i nielegalna wycinka w którą zamieszany jest były urzędnik, parafia i prawdopodobnie prokuratura też coś kręci, bo nie bardzo kwapi się do tej sprawy!!!
Do redaktorów: nie odpuszczajcie tej sprawy, politycy tylko was się boją!
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]
Popieram "timestamp"! Poza tym (za wypowiedzią "lublin") to nie było bezmyślne tylko zaplanowana korupcja. Korupcja i nielegalna wycinka w którą zamieszany jest były urzędnik, parafia i prawdopodobnie prokuratura też coś kręci, bo nie bardzo kwapi się do tej spra... rozwiń
Avatar
czytelnik / 25 stycznia 2013 o 11:39
0
Kim są tzw." obrońcy dawnego cmentarza"? Może podałbyś szczegóły i nazwiska obiektywny dziennikarzu?
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 28 stycznia 2013 o 02:45
0
[quote name='S Y L W E S T E R' timestamp='1359128865' post='725516']
Mimo że jestem praktykującym Katolikiem to jednak GENERALNIE WINNYM TEJ DEWASTACJI CZYNIĘ PARAFIĘ
[/quote]

A co tu ma do rzeczy Pański katolicyzm? Parafia, o której mowa, nie jest parafią katolicką.

Co do reszty - zgoda (zasadniczo).
Avatar
S Y L W E S T E R / 25 stycznia 2013 o 16:47
0
----------------------OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA JESTEŚMY Z WAMI !------------------------------- Tylko się cieszyć, że Są jeszcze w Lublinie ludzie którym zależy na ochronie zieleni i ZDROWIA Lublinian . Ten godny naśladowania Komitet---OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA-- niech będzie przykładem rze czywistego zaangażowania w rozwój i piękno Naszego Miasta. Dziękujemy Wam serdecznie gdyż każdy krzew czy drzewo jest dla Lublina na "wagę złota" !. Oczywiście winny jest Urząd Miasta Lublina gdyż ta decyzja "wycięcia drzew" zapadła nie tylko bez żadnej konsultacji ale , o zgrozo!, od Pracownika UM który praktycznie już nie pracował w UM Lublin (!). Drugim winnym jest lubelska Prokuratura która nie przepro wadziła gruntownej analizy decyzji UM Lublin czym mogła uratować drzewa przed DEWASTACJĄ !. Mimo że jestem praktykującym Katolikiem to jednak GENERALNIE WINNYM TEJ DEWASTACJI CZYNIĘ PARAFIĘ która składała bezmyślne "wnioski" o wycięcie w 85% zdrowych drzew !. Czyli winni zostali ustaleni, teraz należy zaproponować KARY ZA TO CHULIGAŃSTWO !. Wyrokiem sądu powinien być objęty... Urząd Miejski Lublina karami tzw. PERSONALNYMI bez naruszenia finansów Budżetu Miasta gdyż Miasto nie może być DWA RAZY POKRZYWDZONE . 1) wycięcie drzew , 2) karą finansową z Budżetu Miasta. Zgodnie z procedurą prawa pracowniczego Zarząd UM Lublina powinien natychmiast ZDYMISJONOWAĆ winnych TEGO CHULIGAŃSTWA! . W uzasadnieniu brak nadzoru pracowniczego w sytuacji podejmowa nia kluczowych decyzji przez Pracownika będącego na...wymówieniu (!). Ta Afera musi mieć finał karzącego wyroku sądowego jak wzór ochrony zieleni i środowiska naturalnego Lublina !. Przykładów "Chuligaństwa Środowiskowego" jest bardzo dużo, dlatego Wyrok musi być surowy by odstraszyć innych deb***I "Chuligaństwa Środowiskowego". A tę Parafię należy wzsiąść pod ścisłą obserwacje nie tylko UM Lublina ale także i przede wszystkim, przez PARAFIAN TEJ PARAFII. Amen!.
----------------------OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA JESTEŚMY Z WAMI !------------------------------- Tylko się cieszyć, że Są jeszcze w Lublinie ludzie którym zależy na ochronie zieleni i ZDROWIA Lublinian . Ten godny naśladowania Komitet---OBROŃCY DAWNEGO CMENTARZA-- niech będzie przykładem rze czywistego zaangażowania w rozwój i piękno Naszego Miasta. Dziękujemy Wam serdecznie gdyż każdy krzew czy drzewo jest dla Lublina na "wagę złota" !. Oczywiście winny jest Urząd Miasta Lublina gdyż ta decyzja "wycięcia d... rozwiń
Avatar
czikita / 25 stycznia 2013 o 14:27
0
Jeśli ktoś potrzebuje fachowca do usunięcia drzew pod swoją przyszłą inwetycję to pan Stani jest do wzięcia. Koszty i terminy proszę uzgadniać na telefon.
Avatar
czikita / 25 stycznia 2013 o 14:27
0
Jeśli ktoś potrzebuje fachowca do usunięcia drzew pod swoją przyszłą inwetycję to pan Stani jest do wzięcia. Koszty i terminy proszę uzgadniać na telefon.
Avatar
observer / 25 stycznia 2013 o 14:20
0
@ jedlnianin
ale to wasz ziomal. podobniez to jego rodzinne strony.
Avatar
jedlnianin / 25 stycznia 2013 o 13:08
0
Jedlnia-Letnisko przeprasza za Mariana Staniego, ale może weźcie go sobie z powrotem do Lublina
Avatar
AlKoholick / 25 stycznia 2013 o 12:29
0
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]

teoretycznie tak powinno być ale to chyba zbyt piękne żeby się miało w tym grajdole wydarzyć, już sam tytuł sugeruje: "Urząd Miasta zezwolił" - UM czyli nikt konkretny, rozejdzie się po kościach niestety.....
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]

teoretycznie tak powinno być ale to chyba zbyt piękne żeby się miało w tym grajdole wydarzyć, już sam tytuł sugeruje: "Urząd Miasta zezwolił" - UM czyli nikt konkretny, rozejdzie się po kościach niestety..... rozwiń
Avatar
observer / 25 stycznia 2013 o 11:58
0
A Marian Stani grzeje teraz sobie posadke jako Naczelnik Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
w Urzedzie Gminy Jedlnia Letnisko.
Nie ma to jak miekkie ladowanie.
Avatar
krzoy / 25 stycznia 2013 o 11:43
0
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]
Popieram "timestamp"! Poza tym (za wypowiedzią "lublin") to nie było bezmyślne tylko zaplanowana korupcja. Korupcja i nielegalna wycinka w którą zamieszany jest były urzędnik, parafia i prawdopodobnie prokuratura też coś kręci, bo nie bardzo kwapi się do tej sprawy!!!
Do redaktorów: nie odpuszczajcie tej sprawy, politycy tylko was się boją!
[quote name='k' timestamp='1359106851' post='725318']
Ale w czym problem - niech urzędniczyna zapłaci kilka milionów za drzewa - tak jak każdy szaraczek musiałby to zrobić i już. Prokuratura do roboty !
[/quote]
Popieram "timestamp"! Poza tym (za wypowiedzią "lublin") to nie było bezmyślne tylko zaplanowana korupcja. Korupcja i nielegalna wycinka w którą zamieszany jest były urzędnik, parafia i prawdopodobnie prokuratura też coś kręci, bo nie bardzo kwapi się do tej spra... rozwiń
Avatar
czytelnik / 25 stycznia 2013 o 11:39
0
Kim są tzw." obrońcy dawnego cmentarza"? Może podałbyś szczegóły i nazwiska obiektywny dziennikarzu?
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie
21 lipca 2018, 19:00

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie 0 0

W sobotę Kayah, Katarzyna Nosowska, Monika Brodka i Paulina Przybysz zaśpiewają swoje największe przeboje na pl. Zamkowym podczas bezpłatnego koncertu „Siła Kobiet”. Przy okazji o wyjątkowych kobietach przypomni też Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w swoim specjalnym wydawnictwie

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał 0 0

Dentyści nie mogą już zakładać amalgamatowych plomb dzieciom oraz kobietom w ciąży i karmiącym. Zakaz wprowadziło rozporządzenie Parlamentu Europejskiego. – To bardzo dobry kierunek – komentują lubelscy stomatolodzy

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii 1 1

Billennium, lider branży IT, który rozbudowuje swoją lubelską siedzibę rozpoczął ekspansję na rynek indyjski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 31 12

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 13

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 40 17

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 12 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.