Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 grudnia 2013 r.
16:37
Edytuj ten wpis

Wielki wstyd na ul. Filaretów. Asfalt się kruszy, kostka zapada

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 52 A A
Asfalt się kruszy, krawężniki się zapadają  (Jacek Świerczyński)
Asfalt się kruszy, krawężniki się zapadają (Jacek Świerczyński)

Dziś komisja z Ratusza ma sprawdzać, czy ul. Filaretów przebudowano jak należy. Wczoraj sprawdzaliśmy sami. Asfalt ścieżek rowerowych kruszył się pod palcami, kostka się zapadała, a niektóre płyty były poluzowane

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O ile jezdnia wygląda przyzwoicie i trudno mieć zastrzeżenia do chodnika, o tyle ze ścieżkami rowerowymi jest już zdecydowanie gorzej. Takie ścieżki ciągną się po obu stronach przebudowanego odcinka ul. Filaretów od ul. Zana do Jana Pawła II.

W wielu miejscach asfaltowa nawierzchnia ścieżek jest bardzo chropowata i wystarczy pociągnąć po niej butem, by zaczęła się kruszyć. Może to wskazywać na to, że asfaltowa masa w czasie jej układania była za zimna.

Najgorzej jest na nitce biegnącej po stronie os. Skarpa za przystankiem Sympatyczna 02 znajdującym się obok wiaduktu. Tu ścieżkę można rozbierać gołymi rękami, bez jakichkolwiek narzędzi. Wystarczyło kilka ruchów palcami, by odpadł kawałek nawierzchni, bez trudu można było odczepiać następne, aż do cementowo-żwirowej podbudowy.

Kolejnej fuszerki nie musieliśmy daleko szukać. Tuż obok znaleźliśmy połączenie dwóch fragmentów nawierzchni. W szczelinę bez najmniejszego problemu można włożyć jednozłotową monetę. Gorzej jest z jej wyjęciem, bo zapada się cała moneta.

Również obok nie zostały namalowane pasy na przejściu dla pieszych przez ścieżkę rowerową od schodków prowadzących na osiedle. Zresztą nie tylko w tym miejscu brakuje takiego oznakowania. Nie ma też barierek, których mogliby przytrzymać się cykliści przed przejazdem rowerowym.

Po stronie os. Ruta przed przejściem przy wiadukcie kostka jest ułożona krzywo, podobnie jak płyty z wypustkami dla niewidomych. Przed następnym przejściem płyty ułożone są na tyle luźno, że można je podnieść gołą ręką.

Tyle zdążyliśmy zauważyć podczas kilkuminutowej wizyty na krótkim odcinku ul. Filaretów. – Faktycznie, do nawierzchni ścieżek można mieć zastrzeżenia – potwierdza Aleksander Wiącek z nieformalnego Porozumienia Rowerowego, które upomina się w magistracie o lepsze warunki dla rowerzystów.

– W czwartek rozpoczną się odbiory na miejscu inwestycji – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Inspektorzy z różnych branż będą sprawdzać prace element po elemencie. W przypadku stwierdzonych usterek zostanie wyznaczony wykonawcy realny czas na ich usunięcie. Ewentualne usterki nawierzchni asfaltowych będą usuwane wiosną, bo w obecnych warunkach pogodowych nie da się tego zrobić.

Całkowita wartość przebudowy ul. Filaretów łącznie z wiaduktami to 12,2 mln zł. Do tej pory miasto zapłaciło 2,7 mln złotych, pieniądze trafiły do jednego z podwykonawców.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 52

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
urban / 10 grudnia 2013 r. o 16:38
0

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 


To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

Widzę, że mamy tu do czynienia z wysokiej klasy urbanistą i specjalistą od komunikacji.

Ponieważ piszesz butnym tonem straszne bzdury pozwól, że wyjaśnię ci kilka kwestii:

W Polsce do CODZIENNYCH DOJAZDÓW do pracy, szkoły, etc. roweru używa 9% osób. W cywilizowanych krajach jak Niemcy, Holandia, Francja, Belgia, ten odsetek jest dużo większy i sięga bawet 50%.

Jak można mieć tak mało wyobraźni, żeby nie móc pojąć, że nie da się tak zorganizować miasta, żeby 300 tys. mieszkańców mogło jeździć po nim samochodami. A jak nie samochód to zostaje rower, komunikacja zbiorowa lub chodzenie na piechotę - chyba, że chcesz mnie oświecić jakimiś nowatorskimi pomysłami? 

Piszesz o wydawaniu pieniędzy podatników - rowerzyści to część z nich, też mi się nie podoba, że za parę lat będą musieli finansować leczenie twoich chorób związanych z nadwagą i niezdrowym trybem życia.

Więc jeśli już mówimy o fanaberiach to po zestawieniu kosztów, zalet i skutków środków transportu to z pewnością prędzej będzie nią  budowa infrastruktury drogowej za miliardy złotych.

Widzę, że mamy tu do czynienia z wysokiej klasy urbanistą i specjalistą od komunikacji.

Ponieważ piszesz butnym tonem straszne bzdury pozwól, że wyjaśnię ci kilka kwestii:

W Polsce do CODZIENNYCH DOJAZDÓW do pracy, szkoły, etc. roweru używa 9% osób. W cywilizowanych krajach jak Niemcy, Holandia, Francja, Belgia, ten odsetek jest dużo większy i sięga bawet 50%.

Jak można mieć tak mało wyobraźni, żeby nie móc pojąć, że nie da się tak zorganizować miasta, żeby 300 tys. mieszkańców mogło jeździć po nim samochodami. A ja... rozwiń

Avatar
kriss / 10 grudnia 2013 r. o 16:04
0

Adam i reszta prymitywów -  kim wy jesteście, żeby decydować kto jest normalny a kto nie??

Może zestawimy koszty budowy ścieżek rowerowych z kosztami budowy i utrzymania dróg?

Rower to podstawowy środek CODZIENNYCH DOJAZDÓW dla 9% mieszkańców Lublina - i w interesie tego miasta (także kierowców) jest to, żeby było ich jak najwięcej.

Avatar
aDAM / 7 grudnia 2013 r. o 12:05
0
biorąc pod uwagę PRZEDE WSZYSTKIM  KLIMAT POLSKI, że NORMALNI ludzie jeżdżą na rowerach 3 m-ce w roku od maja do końca września - może troszkę kwietnia i października, odejmując dni deszczowe i zimne zostaje 3 m-ce / rok. Więc było wybudować ścieżkę tylko z jednej strony (dwukierunkową), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont jakieś drogi. Nie ma co z tymi DDR przesadzać, bo Polska to nie Hiszpania, Włochy, Holandia czy Chiny, tu klimat jest dla rowerów głownie w celach rekreacyjnych, a nie komunikacyjnych, z drugiej strony im więcej ścieżek to bezpieczniej na drogach, mniej spowalniaczy, złośliwych rowerzystów tarasujących drogi (więc wystarczyła ścieżka z jednej strony) I tak zgodnie z prawem musiałby jechać na niej, nic by się nie stało jakby przeprowadził rower na drugą stronę ulicy (oczywiście zsiadając z roweru na pasach dal pieszych... )
Jeśli chodzi o ciągi pieszo-rowerowe to rowerzysta powinien zachować wg przepisów szczególną ostrożność i tyle, a za przejazd na pasach powinni dostawać 500 zł mandatu

I TO NIEPRAWDA NIE JESTEŚMY SPAŚLAKAMI JAK TU JEDEN MŁOKOS JAKIŚ voytec NAPISAŁA A NORMALNYMI LUDŹMI A NIE MANIAKAMI JAK MNIEJSZOŚCI, NORMALNI LUDZIE TRAKTUJĄ ROWER W POLSKICH WARUNKACH REKREACYJNIE...

biorąc pod uwagę PRZEDE WSZYSTKIM  KLIMAT POLSKI, że NORMALNI ludzie jeżdżą na rowerach 3 m-ce w roku od maja do końca września - może troszkę kwietnia i października, odejmując dni deszczowe i zimne zostaje 3 m-ce / rok. Więc było wybudować ścieżkę tylko z jednej strony (dwukierunkową), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont jakieś drogi. Nie ma co z tymi DDR przesadzać, bo Polska to nie Hiszpania, Włochy, Holandia czy Chiny, tu klimat jest dla rowerów głownie w celach rekreacyjnych, a nie komunikacyjnych, z drugiej stron... rozwiń
Avatar
roman45 / 6 grudnia 2013 r. o 11:06
0

Po ch*** się tu lansujesz z tym płatnym gównem dla idiotów, Wykup sobie reklamę i nie będziesz nikogo drażnił

Avatar
Gość / 6 grudnia 2013 r. o 10:17
0

Trudno coś napisać na ten temat.

Słuchajcie znalazłem tutaj przed chwilą fajną stronkę która wyszukuje aktualne położenie danej osoby, wystarczy podać jej nr telefonu.
Nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale super sprawa szczególnie gdy wybieracie się całą rodziną gdzieś na wycieczkę :) http://lokalizato.pl
 

Avatar
voytec / 6 grudnia 2013 r. o 00:29
0

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

co za bzdury, grubasy co swe tłuste tyłki wożą smrodzącymi samochodami i jak by mogli to samochodem do kibelka od telewizorka jeździli!!!Dlaczego zabraniacie komuś jeździć kiedy chce? To chyba jego sprawa czy będzie jeździł rowerem i kiedy będzie to robił. Na szczęści władze są widocznie bardziej cywilizowane niż wy i budują teścieżki (jakie by one nie były). Poza tym taki rowerzysta będzie prawdopodobnie żył dłużej niż Ty szoferze - spaślaku, bo prowadzi zdrowszy tryb życia, powinien więc mieć większe prawo do decydowania o wyglądzie miasta niż Ty! bo po prostu dłużej tu zostanie:)

Poza tym ja my w korkach nie stoimy i szybciej się przemieszczamy, więc "spowalniaczmi" nie jesteśmy.

pozdrowienia dla myślących użytkowników dróg!

co za bzdury, grubasy co swe tłuste tyłki wożą smrodzącymi samochodami i jak by mogli to samochodem do kibelka od telewizorka jeździli!!!Dlaczego zabraniacie komuś jeździć kiedy chce? To chyba jego sprawa czy będzie jeździł rowerem i kiedy będzie to robił. Na szczęści władze są widocznie bardziej cywilizowane niż wy i budują teścieżki (jakie by one nie były). Poza tym taki rowerzysta będzie prawdopodobnie żył dłużej niż Ty szoferze - spaślaku, bo prowadzi zdrowszy tryb życia, powinien więc mieć większe prawo do decydowania o... rozwiń

Avatar
Gość / 5 grudnia 2013 r. o 21:16
0

krytykować to wszyscy potrafią. weź się jeden z drugim za łopatę i sam pokaż jak się buduje ...

hejterzy

nie wszyscy się na tym znają więc dlatego budową drug powinni zajmować się SPECJALIŚCI a nie papudraki i fuszerkowcy

Avatar
Adam / 5 grudnia 2013 r. o 19:17
0

biorąc pod uwagę PRZEDE WSZYSTKIM  KLIMAT POLSKI, że NORMALNI ludzie jeżdżą na rowerach 3 m-ce w roku od maja do końca września - może troszkę kwietnia i października, odejmując dni deszczowe i zimne zostaje 3 m-ce / rok. Więc było wybudować ścieżkę tylko z jednej strony (dwukierunkową), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont jakieś drogi. Nie ma co z tymi DDR przesadzać, bo Polska to nie Hiszpania, Włochy, Holandia czy Chiny, tu klimat jest dla rowerów głownie w celach rekreacyjnych, a nie komunikacyjnych, z drugiej strony im więcej ścieżek to bezpieczniej na drogach, mniej spowalniaczy, złośliwych rowerzystów tarasujących drogi (więc wystarczyła ścieżka z jednej strony) I tak zgodnie z prawem musiałby jechać na niej, nic by się nie stało jakby przeprowadził rower na drugą stronę ulicy (oczywiście zsiadając z roweru na pasach dal pieszych... )

Jeśli chodzi o ciągi pieszo-rowerowe to rowerzysta powinien zachować wg przepisów szczególną ostrożność i tyle, a za przejazd na pasach powinni dostawać 500 zł mandatu

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

rozwiń
Avatar
Krzysiek / 5 grudnia 2013 r. o 18:58
0

krytykować to wszyscy potrafią. weź się jeden z drugim za łopatę i sam pokaż jak się buduje ...

hejterzy

Avatar
Maciej / 5 grudnia 2013 r. o 18:40
0

To prawda, droga jest tragicznie przerobiona, więcej moich zdjęć z dzisiaj: http://tiny.pl/q9pgb

Avatar
urban / 10 grudnia 2013 r. o 16:38
0

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 


To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

Widzę, że mamy tu do czynienia z wysokiej klasy urbanistą i specjalistą od komunikacji.

Ponieważ piszesz butnym tonem straszne bzdury pozwól, że wyjaśnię ci kilka kwestii:

W Polsce do CODZIENNYCH DOJAZDÓW do pracy, szkoły, etc. roweru używa 9% osób. W cywilizowanych krajach jak Niemcy, Holandia, Francja, Belgia, ten odsetek jest dużo większy i sięga bawet 50%.

Jak można mieć tak mało wyobraźni, żeby nie móc pojąć, że nie da się tak zorganizować miasta, żeby 300 tys. mieszkańców mogło jeździć po nim samochodami. A jak nie samochód to zostaje rower, komunikacja zbiorowa lub chodzenie na piechotę - chyba, że chcesz mnie oświecić jakimiś nowatorskimi pomysłami? 

Piszesz o wydawaniu pieniędzy podatników - rowerzyści to część z nich, też mi się nie podoba, że za parę lat będą musieli finansować leczenie twoich chorób związanych z nadwagą i niezdrowym trybem życia.

Więc jeśli już mówimy o fanaberiach to po zestawieniu kosztów, zalet i skutków środków transportu to z pewnością prędzej będzie nią  budowa infrastruktury drogowej za miliardy złotych.

Widzę, że mamy tu do czynienia z wysokiej klasy urbanistą i specjalistą od komunikacji.

Ponieważ piszesz butnym tonem straszne bzdury pozwól, że wyjaśnię ci kilka kwestii:

W Polsce do CODZIENNYCH DOJAZDÓW do pracy, szkoły, etc. roweru używa 9% osób. W cywilizowanych krajach jak Niemcy, Holandia, Francja, Belgia, ten odsetek jest dużo większy i sięga bawet 50%.

Jak można mieć tak mało wyobraźni, żeby nie móc pojąć, że nie da się tak zorganizować miasta, żeby 300 tys. mieszkańców mogło jeździć po nim samochodami. A ja... rozwiń

Avatar
kriss / 10 grudnia 2013 r. o 16:04
0

Adam i reszta prymitywów -  kim wy jesteście, żeby decydować kto jest normalny a kto nie??

Może zestawimy koszty budowy ścieżek rowerowych z kosztami budowy i utrzymania dróg?

Rower to podstawowy środek CODZIENNYCH DOJAZDÓW dla 9% mieszkańców Lublina - i w interesie tego miasta (także kierowców) jest to, żeby było ich jak najwięcej.

Avatar
aDAM / 7 grudnia 2013 r. o 12:05
0
biorąc pod uwagę PRZEDE WSZYSTKIM  KLIMAT POLSKI, że NORMALNI ludzie jeżdżą na rowerach 3 m-ce w roku od maja do końca września - może troszkę kwietnia i października, odejmując dni deszczowe i zimne zostaje 3 m-ce / rok. Więc było wybudować ścieżkę tylko z jednej strony (dwukierunkową), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont jakieś drogi. Nie ma co z tymi DDR przesadzać, bo Polska to nie Hiszpania, Włochy, Holandia czy Chiny, tu klimat jest dla rowerów głownie w celach rekreacyjnych, a nie komunikacyjnych, z drugiej strony im więcej ścieżek to bezpieczniej na drogach, mniej spowalniaczy, złośliwych rowerzystów tarasujących drogi (więc wystarczyła ścieżka z jednej strony) I tak zgodnie z prawem musiałby jechać na niej, nic by się nie stało jakby przeprowadził rower na drugą stronę ulicy (oczywiście zsiadając z roweru na pasach dal pieszych... )
Jeśli chodzi o ciągi pieszo-rowerowe to rowerzysta powinien zachować wg przepisów szczególną ostrożność i tyle, a za przejazd na pasach powinni dostawać 500 zł mandatu

I TO NIEPRAWDA NIE JESTEŚMY SPAŚLAKAMI JAK TU JEDEN MŁOKOS JAKIŚ voytec NAPISAŁA A NORMALNYMI LUDŹMI A NIE MANIAKAMI JAK MNIEJSZOŚCI, NORMALNI LUDZIE TRAKTUJĄ ROWER W POLSKICH WARUNKACH REKREACYJNIE...

biorąc pod uwagę PRZEDE WSZYSTKIM  KLIMAT POLSKI, że NORMALNI ludzie jeżdżą na rowerach 3 m-ce w roku od maja do końca września - może troszkę kwietnia i października, odejmując dni deszczowe i zimne zostaje 3 m-ce / rok. Więc było wybudować ścieżkę tylko z jednej strony (dwukierunkową), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont jakieś drogi. Nie ma co z tymi DDR przesadzać, bo Polska to nie Hiszpania, Włochy, Holandia czy Chiny, tu klimat jest dla rowerów głownie w celach rekreacyjnych, a nie komunikacyjnych, z drugiej stron... rozwiń
Avatar
roman45 / 6 grudnia 2013 r. o 11:06
0

Po ch*** się tu lansujesz z tym płatnym gównem dla idiotów, Wykup sobie reklamę i nie będziesz nikogo drażnił

Avatar
Gość / 6 grudnia 2013 r. o 10:17
0

Trudno coś napisać na ten temat.

Słuchajcie znalazłem tutaj przed chwilą fajną stronkę która wyszukuje aktualne położenie danej osoby, wystarczy podać jej nr telefonu.
Nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale super sprawa szczególnie gdy wybieracie się całą rodziną gdzieś na wycieczkę :) http://lokalizato.pl
 

Avatar
voytec / 6 grudnia 2013 r. o 00:29
0

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

co za bzdury, grubasy co swe tłuste tyłki wożą smrodzącymi samochodami i jak by mogli to samochodem do kibelka od telewizorka jeździli!!!Dlaczego zabraniacie komuś jeździć kiedy chce? To chyba jego sprawa czy będzie jeździł rowerem i kiedy będzie to robił. Na szczęści władze są widocznie bardziej cywilizowane niż wy i budują teścieżki (jakie by one nie były). Poza tym taki rowerzysta będzie prawdopodobnie żył dłużej niż Ty szoferze - spaślaku, bo prowadzi zdrowszy tryb życia, powinien więc mieć większe prawo do decydowania o wyglądzie miasta niż Ty! bo po prostu dłużej tu zostanie:)

Poza tym ja my w korkach nie stoimy i szybciej się przemieszczamy, więc "spowalniaczmi" nie jesteśmy.

pozdrowienia dla myślących użytkowników dróg!

co za bzdury, grubasy co swe tłuste tyłki wożą smrodzącymi samochodami i jak by mogli to samochodem do kibelka od telewizorka jeździli!!!Dlaczego zabraniacie komuś jeździć kiedy chce? To chyba jego sprawa czy będzie jeździł rowerem i kiedy będzie to robił. Na szczęści władze są widocznie bardziej cywilizowane niż wy i budują teścieżki (jakie by one nie były). Poza tym taki rowerzysta będzie prawdopodobnie żył dłużej niż Ty szoferze - spaślaku, bo prowadzi zdrowszy tryb życia, powinien więc mieć większe prawo do decydowania o... rozwiń

Avatar
Gość / 5 grudnia 2013 r. o 21:16
0

krytykować to wszyscy potrafią. weź się jeden z drugim za łopatę i sam pokaż jak się buduje ...

hejterzy

nie wszyscy się na tym znają więc dlatego budową drug powinni zajmować się SPECJALIŚCI a nie papudraki i fuszerkowcy

Avatar
Adam / 5 grudnia 2013 r. o 19:17
0

biorąc pod uwagę PRZEDE WSZYSTKIM  KLIMAT POLSKI, że NORMALNI ludzie jeżdżą na rowerach 3 m-ce w roku od maja do końca września - może troszkę kwietnia i października, odejmując dni deszczowe i zimne zostaje 3 m-ce / rok. Więc było wybudować ścieżkę tylko z jednej strony (dwukierunkową), a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na remont jakieś drogi. Nie ma co z tymi DDR przesadzać, bo Polska to nie Hiszpania, Włochy, Holandia czy Chiny, tu klimat jest dla rowerów głownie w celach rekreacyjnych, a nie komunikacyjnych, z drugiej strony im więcej ścieżek to bezpieczniej na drogach, mniej spowalniaczy, złośliwych rowerzystów tarasujących drogi (więc wystarczyła ścieżka z jednej strony) I tak zgodnie z prawem musiałby jechać na niej, nic by się nie stało jakby przeprowadził rower na drugą stronę ulicy (oczywiście zsiadając z roweru na pasach dal pieszych... )

Jeśli chodzi o ciągi pieszo-rowerowe to rowerzysta powinien zachować wg przepisów szczególną ostrożność i tyle, a za przejazd na pasach powinni dostawać 500 zł mandatu

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

To prawda nikt normalny w zimie nie jeździ - nie można dla garstki maniaków wydawać pieniądze podatników, powinni zrobić ścieżkę  po jednej stronie - faktycznie ok 3 miesięcy rocznie nadaje się na rower - a w Polsce ze względu na klimat rower to wyłącznie rekreacja, a nie komunikacja - taka jest prawda, a ci co twierdzą inaczej maja fanaberie ... 

rozwiń
Avatar
Krzysiek / 5 grudnia 2013 r. o 18:58
0

krytykować to wszyscy potrafią. weź się jeden z drugim za łopatę i sam pokaż jak się buduje ...

hejterzy

Avatar
Maciej / 5 grudnia 2013 r. o 18:40
0

To prawda, droga jest tragicznie przerobiona, więcej moich zdjęć z dzisiaj: http://tiny.pl/q9pgb

Zobacz wszystkie komentarze 52

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Seria włamań i kradzieży w Parczewie. Trzej młodzi mężczyźni zrobili coś wyjątkowo głupiego

Seria włamań i kradzieży w Parczewie. Trzej młodzi mężczyźni zrobili coś wyjątkowo głupiego

Parczewscy policjanci zatrzymali trzech mężczyzn, którzy odpowiedzą za włamania i kradzieże m.in. do sklepu spożywczego, warsztatu oraz biura. Mężczyźni swoje dokonania nagrywali telefonem komórkowym.

Muzeum Narodowe, dawniej Lubelskie. Kto będzie kierował nową instytucją kultury?

Muzeum Narodowe, dawniej Lubelskie. Kto będzie kierował nową instytucją kultury?

W Lublinie będzie Muzeum Narodowe. Powstanie na bazie Muzeum Lubelskiego. Zarządzenie w tej sprawie minister kultury i dziedzictwa narodowego podpisał dziesięć dni temu, a poinformował o tym dzisiaj.

Warsztaty Kultury online. Harmonogram na tydzień 25-29 maja
25 maja 2020, 16:00

Warsztaty Kultury online. Harmonogram na tydzień 25-29 maja

Edukacja, muzyka i literatura - Warsztaty Kultury opublikowały harmonogram wirtualnych działań na najbliższy tydzień w ramach akcji #zostańwdomu.

W Lublinie uczcili pamięć rotmistrza Witolda Pileckiego [zdjęcia]
galeria

W Lublinie uczcili pamięć rotmistrza Witolda Pileckiego [zdjęcia]

25 maja 1948 roku komuniści zamordowali rotmistrza Witolda Pileckiego. Lublin uczcił pamięć jednego z najdzielniejszych obrońców niepodległej Polski.

Wracają Fonie Lublina. Beethoven w 12 odsłonach (program)
31 maja 2020, 18:00

Wracają Fonie Lublina. Beethoven w 12 odsłonach (program)

Już po raz 4. w Lublinie Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków zorganizuje cykl wyjątkowych koncertów "Fonie Lublina". W tym roku zrealizowanych zostanie aż 12 występów, których motywem przewodnim będzie twórczość Ludwiga van Beethovena. Pierwszy z koncertów już 31 maja o godz. 18.

Powiat lubartowski: Spłonął samochód wyposażony w instalację gazową

Powiat lubartowski: Spłonął samochód wyposażony w instalację gazową

Pożar samochodu osobowego w miejscowości Przytoczno (gm. Jeziorzany).

Lubelskie: Znaki mylą kierowców. Wjeżdżają w ślepą uliczkę kończącą się w lesie
Alarm 24

Lubelskie: Znaki mylą kierowców. Wjeżdżają w ślepą uliczkę kończącą się w lesie

Nie ma dnia, żeby nie dochodziło tutaj do pomyłek ze strony kierowców, którzy zamiast w kierunku Żyrzyna, wjeżdżają w ślepą uliczkę - drogę serwisową kończącą się w lesie. O zmiany organizacji ruchu przed wiaduktem nad S17 w okolicach Moszczanki apelują okoliczni mieszkańcy.

Piotr Jarosiewicz (Azoty Puławy): Chcemy wrócić na podium

Piotr Jarosiewicz (Azoty Puławy): Chcemy wrócić na podium

Rozmowa z Piotrem Jarosiewiczem, lewoskrzydłowym Azotów Puławy

Biała Podlaska: Budżet obywatelski bez podziału na obszary. Nowe zasady muszą zaakceptować radni

Biała Podlaska: Budżet obywatelski bez podziału na obszary. Nowe zasady muszą zaakceptować radni

Wszystko na to wskazuje, że zmienią się zasady budżetu obywatelskiego w Białej Podlaskiej. Radni zajmą się tym na najbliższej sesji.

Szumowski: Zgromadzenia to ryzyko rozniesienia epidemii
film

Szumowski: Zgromadzenia to ryzyko rozniesienia epidemii

Zgromadzenia niosą ze sobą ogromne ryzyko rozniesienia epidemii dalej; nie wiadomo, kto w nich uczestniczy i trudno o dystans - podkreślił w poniedziałek minister zdrowia Łukasz Szumowski, pytany o organizację tego typu wydarzeń w ostatnich dniach.

Świdnik: Będą utwardzać kilkadziesiąt dróg gruntowych. Które w pierwszej kolejności?
Lista

Świdnik: Będą utwardzać kilkadziesiąt dróg gruntowych. Które w pierwszej kolejności?

Około 90 procent dróg gruntowych w Świdniku, w sumie będzie to 39 ulic, zostanie utwardzonych w ciągu dwóch lat. Radni poparli wniosek burmistrza miasta Waldemara Jaksona i zabezpieczyli na ten cel 5,5 miliona złotych. Prace ruszą niebawem.

Burze z gradem nad woj. lubelskim. Prognoza pogody
film

Burze z gradem nad woj. lubelskim. Prognoza pogody

Dzisiaj nad woj. lubelskim mogą pojawić się burze, spadnie deszcz, a nawet grad. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał już ostrzeżenie. Jak informuje nasz Czytelnik, w Janowie Lubelskim pada już grad.

Chciała ominąć sarnę, samochód uderzył w barierki, a potem dachował

Chciała ominąć sarnę, samochód uderzył w barierki, a potem dachował

38-latka trafiła do szpitala z poważnymi obrażeniami, a jej auto zostało doszczętnie zniszczone. Kobieta chciała ominąć sarnę, która wbiegła na drogę. Nie uderzyła w zwierzę, ale wjechała w barierki, a jej samochód dachował.

Puławy: Kobiety nie chciały rodzić dzieci w szpitalu zakaźnym. Wracają porody rodzinne

Puławy: Kobiety nie chciały rodzić dzieci w szpitalu zakaźnym. Wracają porody rodzinne

Uruchomienie szpitala zakaźnego w Puławach doprowadziło do skokowego spadku ilości przyjmowanych porodów. Ich liczba, licząc od 13 marca, spadła o ponad 60 procent. Lekarze wierzą, że strach z czasem minie, a statystyki wrócą do normy. Pomóc ma w tym likwidacja zakazu rodzenia z udziałem osoby bliskiej.

CARTMAX jest już otwarty

CARTMAX jest już otwarty

Szukasz bezpiecznej rozrywki w Lublinie?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.