Co to Toyota ma wspólnego z BMW? Nowy silnik wysokoprężny, który debiutuje w zmodernizowanej RAV4. A ta w Lublinie będzie mieć swoją premierę już w najbliższy weekend
Toyota RAV4 to lubiane przez Polaków auto. Zarówno w kontekście sprzedaży nowych, salonowych egzemplarzy, jak i tych z drugiej ręki. W najnowszej odsłonie RAV4 premierę będzie mieć, opracowany wspólnie z BMW, silnik wysokoprężny. RAV4 otrzymała nowy wygląd oraz zmodernizowane wnętrze.Odświeżony model będzie dostępny w 4 wersjach wyposażenia, z 3 pakietami dodatkowymi. Cena startowa wynosi 108,9 tys. zł, zarówno dla auta z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym.
Zacznijmy od wspólnego silnika Toyoty i BMW. Motor wysokoprężny 2.0 D-4D rozwija moc 143 KM. Jednostka generuje moment obrotowy o wartości 320 Nm, w zakresie 1750–2250 obr./min. Jednostka posiada systemem Start&Stop. 6-stopniowa manualna skrzynia biegów przenosi napęd na przednią oś. Silnik zużywa średnio 4,7 l/100 km – takie dane publikuje producent.
Znana z poprzedniego modelu jednostka benzynowa 2.0 Valvematic o mocy 152 KM i momencie 195 Nm została zmodernizowana. Silnik ten, także z systemem Start&Stop, jest dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4. W kwietniu dołączy również wersja hybrydowa.
RAV4 będzie dostępny w 4 wersjach wyposażenia. Już w podstawowej wersji active auto wyposażone jest m.in. w klimatyzację, kolorowy wyświetlacz TFT 4,2-calowy umieszczony pomiędzy zegarami, system audio z USB i Bluetooth, wielofunkcyjną kierownicę, elektryczne szyby i lusterka, światła LED z tyłu oraz do jazdy dziennej. Kierowcę wspierają liczne układy bezpieczeństwa, m.in. system stabilizacji toru jazdy samochodu oraz przyczepy, wspomaganie pokonywania podjazdu i zjazdu ze wzniesienia, a także 7 poduszek powietrznych.
Do wersji premium dodatkowo dochodzą sportowe fotele, skórzana kierownica, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i kamerą cofania, aluminiowe felgi, tempomat, czujniki deszczu i zmierzchu oraz lampy przeciwmgielne. To wszystko za dopłatą 9 tys. zł. Dwie wyższe wersje to popularna Style i Prestige. Obie oferują wyposażenie z najwyższej półki.
Obecna generacja RAV4 powstała na platformie avensisa. Wersja po liftingu ma 4605 mm długości, to o 35 mm więcej od poprzednika. Rozstaw osi pozostał niezmieniony.
Wnętrze RAV4 jest teraz bardziej stylowe. Deska rozdzielcza z umieszczonymi w sportowych tubach zegarami, konsola centralna i dźwignia zmiany ustawień automatycznej skrzyni biegów zostały przeprojektowane, zyskując na czytelności. Podobnie zmiany stylistyczne objęły wewnętrzną stronę drzwi i centralnego podłokietnika. Wnętrze wykończone jest w sposób spójny, wykorzystując wysokiej jakości materiały.
Spotkanie z nową RAV4 już najbliższą sobotę i niedzielę w lubelskim salonie Auto-Park Toyota w Kalinówce.