Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

12 grudnia 2016 r.
9:57

Budowa ul. Kusocińskiego w Świdniku. Jest porozumienie samorządów

Autor: Zdjęcie autora aa
0 19 A A
Ulica Kusocińskiego w Świdniku (fot. Google Street View)
Ulica Kusocińskiego w Świdniku (fot. Google Street View)

Jest wstępne porozumienie trzech samorządów w sprawie budowy ulicy Kusocińskiego w Świdniku i pieniędzy, które będą potrzebne na wykup gruntów zajętych pod drogę. W piątek władze Świdnika, Powiatu Świdnickiego i gminy Mełgiew usiedli do rozmów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Doszliśmy do porozumienia, co do wysiłków związanych z opracowaniem i dokończeniem dokumentacji – mówi Michał Piotrowicz, zastępca burmistrza Świdnika. – Ze strony pana starosty są zapewnienia, że powiat dołoży wszelkich starań aby tę dokumentację szczęśliwie dokończyć, ze wszystkimi wymaganymi elementami. Po pierwsze do ZRID-u (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej-red.), po drugie aby umożliwiała nam ona ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy.

Budowa ul. Kusocińskiego, która ma połączyć miasto z węzłem „Świdnik” na drodze ekspresowej została wpisana do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Inwestycje te mają być sfinansowane z unijnych środków w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Dofinansowanie na budowę ma otrzymać miasto, bo to ono należy do MOF. Dokumentację, której część stanowić ma pozwolenie na budowę przygotowuje zaś powiat.

Pochodną ZRID-u jest wypłata odszkodowań właścicielom gruntów zajętych pod drogę. W przypadku planowanej inwestycji chodzi o kwotę ok. 4,5 mln zł. Problem w tym, że powiat taką kwotą nie dysponuje.

– Stanęło na tym, że pan starosta zwróci się zarówno do nas jak też do gminy Mełgiew z prośbą o pomoc finansową na wykup tych gruntów. Ponieważ to starosta jako zarządca drogi powiatowej te grunty musi wykupić i zapłacić odszkodowania ludziom – zaznacza Piotrowicz.

Miasto i gmina Mełgiew do wykupu gruntu mają się dołożyć. – Zobaczymy ile pieniędzy przeznaczy na to Mełgiew. Resztę potrzebnej kwoty podzielimy na miasto i powiat – dodaje Piotrowicz.

– Gmina stwierdziła, że będzie brała udział w tym trudzie finansowym jakim jest wykup gruntów. Pytanie pozostaje tylko jedno – o wielkość tych udziałów miasta? – zaznacza Jakub Osina, członek zarządu powiatu świdnickiego. I dodaje: Mełgiew też się nie wycofała więc wszystko idzie w dobrym kierunku. Taką mam nadzieję.

W Wieloletnim Programie Inwestycyjnym powiatu świdnickiego na wykup gruntów pod planowaną drogę została zapisana już kwota 1 mln zł.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:53
+1
Wojna Polsko Polska trwa :((((( A raz już doprowadziło do rozbioru. Ta droga powinna powstać już dawno, alternatywa dla Lotników Polskich. Dziwi mnie tylko i nie tylko mnie iż 90% kosztów poniesie Miasto a więc mieszkańcy Świdnika. Powiat nie powinien się zasłaniać jakimiś tam wypowiedziami Radka, no ale cóż. Zgodzę się z jednym z przedmówców że Lotników Polskich zostało wyremontowane na wyrost, pieniążki poszły więc Kusocińskiego leży. Pamiętam jak promował się przy tym Jakub Osina. Dlatego Jakub proszę szczerze powiedz czy ta inwestycja była tak niezbędna jeśli wiadomo było iż są inne inwestycje kluczowe. I kolejne pytanie co z ulicą Krępiecką?? Swojego czasu czytałem iż będzie to możliwe do zrealizowania w momencie kiedy Miasto wykona kolektory aby nie zalewało Brzezin. No i ok ale teraz miasto (czytaj mieszkańcy Świdnika) będzie musiało wydać kasę na Kusocińskiego więc zakończenie prac przy kolektorze możne się przesunąć. Czy wtedy Kuba ty w Imieniu Powiatu będziesz znowu mówił że to przez Miast nie możecie tego zrobić. Ludzi nie interesuje wasza walka polityczna - zróbcie coś ponad podziałami. A tymczasem około 3-4 mln dorzucą mieszkańcy Świdnika.
Wojna Polsko Polska trwa :((((( A raz już doprowadziło do rozbioru. Ta droga powinna powstać już dawno, alternatywa dla Lotników Polskich. Dziwi mnie tylko i nie tylko mnie iż 90% kosztów poniesie Miasto a więc mieszkańcy Świdnika. Powiat nie powinien się zasłaniać jakimiś tam wypowiedziami Radka, no ale cóż. Zgodzę się z jednym z przedmówców że Lotników Polskich zostało wyremontowane na wyrost, pieniążki poszły więc Kusocińskiego leży. Pamiętam jak promował się przy tym Jakub Osina. Dlatego Jakub proszę szczerze powiedz czy ta inwestycja... rozwiń
Avatar
Gość / 23 stycznia 2017 o 12:23
0
A co z ulicą dworcową usytuowaną między lasem a torami, kiedy doczekamy się jej naprawy? Jest to najkrótsza droga do lublina w przeciwieństwie do tej o której mowa, nie prowadzi ona do lasu działek i garaży, ale jest bardzo uczęszczaną drogą ludzi którzy co dzień jadą do pracy do lublina.
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:14
0
A teraz poproszę o konkrety - do kiedy ma powstać ta droga ??? bez p...nia i obiacanek, kto z sie z panów odważy zadeklarować ? piosrki czy peowcy ? słucham
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:06
0
zarówno jedni jak i dródzy mają kusocińskiego aktualnie w ***. ale jak przyjdzie czas wyborów zaczna się deklaracie i obietnice. mieszka tam już tyle ludzi, że wstyd, że tej drogi nie ma ( nawet zięć janusza korwin mikke niejaki pejo ma tam garaż ;-) ) ale renówka po dołach idzie jak burza. tam nie ma wyborców pislamu, ich elektorat cieszy się na nowe chodniki do kościołw i fontanny, im nie potrzebne drogi. to miasto nie jest wogóle skomunikowane ze światem.
Avatar
Seba / 14 grudnia 2016 o 19:09
0
Kuba opanuj się. Gdyby nie Gmina i Jakson nigdy byście w tym składzie osobowym w powiecie nie zrobili tej drogi. Szczególnie do póki Kubuś ty tam jesteś . Według mojej opinii Powiat powinien pokryć całość inwestycji – droga powiatowa. Ale ok. przy wyborach będziemy o tym pamiętali jak to powiat zmusił gminy do wybudowania drogi powiatowej. Oczywiście wszyscy wiedzą że Kubuś chce startować na Burmistrza więc prowadzi działania prowadzące do tego aby Miasto nie mogło realizować innych inwestycji uszczuplająć im środki. Brawa PSL(Darek), PO (Waldek) i ŚWS (Kuba). Żałosne
Kuba opanuj się. Gdyby nie Gmina i Jakson nigdy byście w tym składzie osobowym w powiecie nie zrobili tej drogi. Szczególnie do póki Kubuś ty tam jesteś . Według mojej opinii Powiat powinien pokryć całość inwestycji – droga powiatowa. Ale ok. przy wyborach będziemy o tym pamiętali jak to powiat zmusił gminy do wybudowania drogi powiatowej. Oczywiście wszyscy wiedzą że Kubuś chce startować na Burmistrza więc prowadzi działania prowadzące do tego aby Miasto nie mogło realizować innych inwestycji uszczuplająć im środki. Brawa PSL(Darek), PO (W... rozwiń
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 18:54
0
Proszę niech już się Kuba nie wypowiada. Powiatowi w obecnym składzie nie zależy na budowie tej drogi. Na promocje Powiatu którą prowadzi Sadło pieniądze się znalazły a na tak istotną rzecz jak ul. Kusocińskiego już nie Druga sprawa, jak Rysiek Podlodowski wygospodaruje pieniążki?? Przecież kilka miesięcy temu Powiat przekazywał gminie Mełgiew pieniądza na budowę innych drug. To jest jakaś kpina. I jeszcze do zarządu powiatu - po co Wam było już w tym momencie remontować Lotników Polskich, tam nawierzchnia nie była za ciekawa ale patrząc codziennie jakie jest tam aktualnie natężenie ruchu zdecydowanie ta inwestycja mogła poczekać, i jeszcze ścieżki rowerowe na Lotników które nagle się kończą i nie wiadomo gdzie jechać ehhhhh. Brawo Wy
Proszę niech już się Kuba nie wypowiada. Powiatowi w obecnym składzie nie zależy na budowie tej drogi. Na promocje Powiatu którą prowadzi Sadło pieniądze się znalazły a na tak istotną rzecz jak ul. Kusocińskiego już nie Druga sprawa, jak Rysiek Podlodowski wygospodaruje pieniążki?? Przecież kilka miesięcy temu Powiat przekazywał gminie Mełgiew pieniądza na budowę innych drug. To jest jakaś kpina. I jeszcze do zarządu powiatu - po co Wam było już w tym momencie remontować Lotników Polskich, tam nawierzchnia nie była za ciekawa ale patrząc ... rozwiń
Avatar
Gość / 13 grudnia 2016 o 22:27
0
Jak zwjykle powiatowe ściemnianie.....
Avatar
Gość / 13 grudnia 2016 o 08:34
0
Więc niech miasto pokryje wykup gruntów a powiat dołoży więcej do budowy. Średnio mnie to interesuje jak to zrobią ale niech ją wybudują. Z drugiej strony podejście powiatu do budowy drogi (powiatowej drogi!) w stylu miasto daje na drogę 90% a my coś tam dorzucimy jest chyba nie w porządku co? Z jednej strony się wymaga obiektów Avii za kilkadziesiąt milionów jak najszybciej a samemu dusi grosza na drogę i zrzucając wszystko na miasto
Avatar
swidnik-klamie / 13 grudnia 2016 o 07:57
0
w roku 2011 miasto zobowiązało się do pokrycia 100% kosztów kusocińskiego, łącznie z wykupem gruntów. wystarczy się zainteresować, to jjest dokładnie i wprost napisane tutaj: ***s://spswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=166&id_dokumentu=443896&akcja=szczegoly&p2=443896 no więc skoro powiat dokłada milion to jest milion więcej, niż było uzgodnione. tymczasem w mediach, na facebooku i w innych miejscach miasto mówiło że dokłada do przeprowadzonego remontu al. lotników polskich. i co? na gadaniu się skończyło. Ściema i propaganda tej gtw z jaksonem, piotrowiczem i reszką.
w roku 2011 miasto zobowiązało się do pokrycia 100% kosztów kusocińskiego, łącznie z wykupem gruntów. wystarczy się zainteresować, to jjest dokładnie i wprost napisane tutaj: ***s://spswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=166&id_dokumentu=443896&akcja=szczegoly&p2=443896 no więc skoro powiat dokłada milion to jest milion więcej, niż było uzgodnione. tymczasem w mediach, na facebooku i w innych miejscach miasto mówiło że dokłada do przeprowadzonego remontu al. lotników polskich. i co? na gadaniu się skończyło. Ściema i propagand... rozwiń
Avatar
Janek / 12 grudnia 2016 o 22:27
0
Kolego sympatyczny sprawdź na początek ile kosztuje ta inwestycja i kto zamierza ile do niej dołożyć. Odpowiem Tobie szybciutko żebyś więcej dyrdymałów nie wypisywał. Koszt inwestycji około 33 miliony złotych. Fundusze unijnie to około 17 mln reszte chce dać miasto z zastrzeżeniem, że wykup gruntów (około 4 mln) weźmie na siebie powiat.  A powiat chce dołożyć bańkę i umyć rączki. Jak wynika z powyższego artykułu pan Osina dalej czeka na opcję gdy za wykup gruntów wyręczy go miasto. A ludzie jak jeździli po dołach tak dalej jeżdżą i drogi się doczekać nie mogą.
Kolego sympatyczny sprawdź na początek ile kosztuje ta inwestycja i kto zamierza ile do niej dołożyć. Odpowiem Tobie szybciutko żebyś więcej dyrdymałów nie wypisywał. Koszt inwestycji około 33 miliony złotych. Fundusze unijnie to około 17 mln reszte chce dać miasto z zastrzeżeniem, że wykup gruntów (około 4 mln) weźmie na siebie powiat.  A powiat chce dołożyć bańkę i umyć rączki. Jak wynika z powyższego artykułu pan Osina dalej czeka na opcję gdy za wykup gruntów wyręczy go miasto. A ludzie jak jeździli po dołach tak dalej jeżdżą i drogi się... rozwiń
Avatar
Gość / 23 stycznia 2017 o 12:23
0
A co z ulicą dworcową usytuowaną między lasem a torami, kiedy doczekamy się jej naprawy? Jest to najkrótsza droga do lublina w przeciwieństwie do tej o której mowa, nie prowadzi ona do lasu działek i garaży, ale jest bardzo uczęszczaną drogą ludzi którzy co dzień jadą do pracy do lublina.
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:53
+1
Wojna Polsko Polska trwa :((((( A raz już doprowadziło do rozbioru. Ta droga powinna powstać już dawno, alternatywa dla Lotników Polskich. Dziwi mnie tylko i nie tylko mnie iż 90% kosztów poniesie Miasto a więc mieszkańcy Świdnika. Powiat nie powinien się zasłaniać jakimiś tam wypowiedziami Radka, no ale cóż. Zgodzę się z jednym z przedmówców że Lotników Polskich zostało wyremontowane na wyrost, pieniążki poszły więc Kusocińskiego leży. Pamiętam jak promował się przy tym Jakub Osina. Dlatego Jakub proszę szczerze powiedz czy ta inwestycja była tak niezbędna jeśli wiadomo było iż są inne inwestycje kluczowe. I kolejne pytanie co z ulicą Krępiecką?? Swojego czasu czytałem iż będzie to możliwe do zrealizowania w momencie kiedy Miasto wykona kolektory aby nie zalewało Brzezin. No i ok ale teraz miasto (czytaj mieszkańcy Świdnika) będzie musiało wydać kasę na Kusocińskiego więc zakończenie prac przy kolektorze możne się przesunąć. Czy wtedy Kuba ty w Imieniu Powiatu będziesz znowu mówił że to przez Miast nie możecie tego zrobić. Ludzi nie interesuje wasza walka polityczna - zróbcie coś ponad podziałami. A tymczasem około 3-4 mln dorzucą mieszkańcy Świdnika.
Wojna Polsko Polska trwa :((((( A raz już doprowadziło do rozbioru. Ta droga powinna powstać już dawno, alternatywa dla Lotników Polskich. Dziwi mnie tylko i nie tylko mnie iż 90% kosztów poniesie Miasto a więc mieszkańcy Świdnika. Powiat nie powinien się zasłaniać jakimiś tam wypowiedziami Radka, no ale cóż. Zgodzę się z jednym z przedmówców że Lotników Polskich zostało wyremontowane na wyrost, pieniążki poszły więc Kusocińskiego leży. Pamiętam jak promował się przy tym Jakub Osina. Dlatego Jakub proszę szczerze powiedz czy ta inwestycja... rozwiń
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:14
0
A teraz poproszę o konkrety - do kiedy ma powstać ta droga ??? bez p...nia i obiacanek, kto z sie z panów odważy zadeklarować ? piosrki czy peowcy ? słucham
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:08
-1
Uwarzam, rze nie trza budować tej drogi bo pujdo sie modlić na kaźmierzuwke i tam dadzo na tace a te nasze kościoły biedne i trza dać piniądz tu bo księdza są zaniedbane.
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 22:06
0
zarówno jedni jak i dródzy mają kusocińskiego aktualnie w ***. ale jak przyjdzie czas wyborów zaczna się deklaracie i obietnice. mieszka tam już tyle ludzi, że wstyd, że tej drogi nie ma ( nawet zięć janusza korwin mikke niejaki pejo ma tam garaż ;-) ) ale renówka po dołach idzie jak burza. tam nie ma wyborców pislamu, ich elektorat cieszy się na nowe chodniki do kościołw i fontanny, im nie potrzebne drogi. to miasto nie jest wogóle skomunikowane ze światem.
Avatar
Seba / 14 grudnia 2016 o 19:09
0
Kuba opanuj się. Gdyby nie Gmina i Jakson nigdy byście w tym składzie osobowym w powiecie nie zrobili tej drogi. Szczególnie do póki Kubuś ty tam jesteś . Według mojej opinii Powiat powinien pokryć całość inwestycji – droga powiatowa. Ale ok. przy wyborach będziemy o tym pamiętali jak to powiat zmusił gminy do wybudowania drogi powiatowej. Oczywiście wszyscy wiedzą że Kubuś chce startować na Burmistrza więc prowadzi działania prowadzące do tego aby Miasto nie mogło realizować innych inwestycji uszczuplająć im środki. Brawa PSL(Darek), PO (Waldek) i ŚWS (Kuba). Żałosne
Kuba opanuj się. Gdyby nie Gmina i Jakson nigdy byście w tym składzie osobowym w powiecie nie zrobili tej drogi. Szczególnie do póki Kubuś ty tam jesteś . Według mojej opinii Powiat powinien pokryć całość inwestycji – droga powiatowa. Ale ok. przy wyborach będziemy o tym pamiętali jak to powiat zmusił gminy do wybudowania drogi powiatowej. Oczywiście wszyscy wiedzą że Kubuś chce startować na Burmistrza więc prowadzi działania prowadzące do tego aby Miasto nie mogło realizować innych inwestycji uszczuplająć im środki. Brawa PSL(Darek), PO (W... rozwiń
Avatar
Gość / 14 grudnia 2016 o 18:54
0
Proszę niech już się Kuba nie wypowiada. Powiatowi w obecnym składzie nie zależy na budowie tej drogi. Na promocje Powiatu którą prowadzi Sadło pieniądze się znalazły a na tak istotną rzecz jak ul. Kusocińskiego już nie Druga sprawa, jak Rysiek Podlodowski wygospodaruje pieniążki?? Przecież kilka miesięcy temu Powiat przekazywał gminie Mełgiew pieniądza na budowę innych drug. To jest jakaś kpina. I jeszcze do zarządu powiatu - po co Wam było już w tym momencie remontować Lotników Polskich, tam nawierzchnia nie była za ciekawa ale patrząc codziennie jakie jest tam aktualnie natężenie ruchu zdecydowanie ta inwestycja mogła poczekać, i jeszcze ścieżki rowerowe na Lotników które nagle się kończą i nie wiadomo gdzie jechać ehhhhh. Brawo Wy
Proszę niech już się Kuba nie wypowiada. Powiatowi w obecnym składzie nie zależy na budowie tej drogi. Na promocje Powiatu którą prowadzi Sadło pieniądze się znalazły a na tak istotną rzecz jak ul. Kusocińskiego już nie Druga sprawa, jak Rysiek Podlodowski wygospodaruje pieniążki?? Przecież kilka miesięcy temu Powiat przekazywał gminie Mełgiew pieniądza na budowę innych drug. To jest jakaś kpina. I jeszcze do zarządu powiatu - po co Wam było już w tym momencie remontować Lotników Polskich, tam nawierzchnia nie była za ciekawa ale patrząc ... rozwiń
Avatar
Gość / 13 grudnia 2016 o 22:27
0
Jak zwjykle powiatowe ściemnianie.....
Avatar
Gość / 13 grudnia 2016 o 08:34
0
Więc niech miasto pokryje wykup gruntów a powiat dołoży więcej do budowy. Średnio mnie to interesuje jak to zrobią ale niech ją wybudują. Z drugiej strony podejście powiatu do budowy drogi (powiatowej drogi!) w stylu miasto daje na drogę 90% a my coś tam dorzucimy jest chyba nie w porządku co? Z jednej strony się wymaga obiektów Avii za kilkadziesiąt milionów jak najszybciej a samemu dusi grosza na drogę i zrzucając wszystko na miasto
Avatar
swidnik-klamie / 13 grudnia 2016 o 07:57
0
w roku 2011 miasto zobowiązało się do pokrycia 100% kosztów kusocińskiego, łącznie z wykupem gruntów. wystarczy się zainteresować, to jjest dokładnie i wprost napisane tutaj: ***s://spswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=166&id_dokumentu=443896&akcja=szczegoly&p2=443896 no więc skoro powiat dokłada milion to jest milion więcej, niż było uzgodnione. tymczasem w mediach, na facebooku i w innych miejscach miasto mówiło że dokłada do przeprowadzonego remontu al. lotników polskich. i co? na gadaniu się skończyło. Ściema i propaganda tej gtw z jaksonem, piotrowiczem i reszką.
w roku 2011 miasto zobowiązało się do pokrycia 100% kosztów kusocińskiego, łącznie z wykupem gruntów. wystarczy się zainteresować, to jjest dokładnie i wprost napisane tutaj: ***s://spswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=166&id_dokumentu=443896&akcja=szczegoly&p2=443896 no więc skoro powiat dokłada milion to jest milion więcej, niż było uzgodnione. tymczasem w mediach, na facebooku i w innych miejscach miasto mówiło że dokłada do przeprowadzonego remontu al. lotników polskich. i co? na gadaniu się skończyło. Ściema i propagand... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kiermasz książek i talentów dla Marysi przy ul. Lubartowskiej 77
19 sierpnia 2018, 12:00

Kiermasz książek i talentów dla Marysi przy ul. Lubartowskiej 77 0 0

Co Gdzie Kiedy. 19 sierpnia o godz. 12 w Lublinie przy ul. Lubartowskiej 77 odbędzie się akcja charytatywna na rzecz chorej na raka Marysi. Organizatorzy zapraszają na kiermasz książek i talentów.

Ciężko chora pacjentka dwa razy przyszła na wyznaczoną wizytę. Lekarza w gabinecie nie zastała
Alarm 24

Ciężko chora pacjentka dwa razy przyszła na wyznaczoną wizytę. Lekarza w gabinecie nie zastała 0 0

Jest po trzech operacjach, ma zaawansowaną osteoporozę i cierpi na nieustające bóle głowy. Już dwa razy stawiła się na wyznaczoną wizytę w poradni leczenia bólu w Instytucie Medycyny Wsi w Lublinie. Lekarza nigdy w gabinecie nie było.

Hetman rozbił MKS Ryki 5:0, Kryształ lepszy od Powiślaka

Hetman rozbił MKS Ryki 5:0, Kryształ lepszy od Powiślaka 0 0

Udanie nowy sezon rozpoczął główny kandydat do awansu. Hetman Zamość rozbił w środę na własnym boisku MKS Ryki 5:0. W najciekawszym meczu pierwszej serii gier Kryształ Werbkowice ograł Powiślaka 2:1

Trębacze w Lublinie. Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich [zdjęcia]
galeria

Trębacze w Lublinie. Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich [zdjęcia] 2 0

Jubileuszowy XXV Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich w środę odbył się w Lublinie.

Wąwolnica: Obraz w prezencie na rocznicę zjawienia Matki Bożej
galeria

Wąwolnica: Obraz w prezencie na rocznicę zjawienia Matki Bożej 7 0

W środę parafia uczciła 740-lecie zjawienia Matki Bożej w Kęble. Z tej okazji Stanisław Bodes namalował obraz ilustrujący tamto wydarzenie. W sanktuarium odsłonięto powiększoną kopię ofiarowanej pracy.

Sygnał - Stal 2:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Sygnał - Stal 2:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 0

Na inaugurację sezonu Unia Wilkołaz poważnie postraszyła rezerwy Avii, ale ostatecznie okazała się minimalnie słabsza. Z kolei w starciu Sygnał Lublin – Stal Poniatowa niespodziewanie lepsi byli gospodarze, którzy wygrali 2:0

Duże opóźnienia na przebudowie linii kolejowej Dęblin-Lublin. Pociągi pojadą dopiero na wiosnę
galeria

Duże opóźnienia na przebudowie linii kolejowej Dęblin-Lublin. Pociągi pojadą dopiero na wiosnę 23 5

Poważne opóźnienia na przebudowie linii kolejowej nr 7. Spółka PKP PLK informuje o kłopotach z terminowością prac, jakie notuje generalny wykonawca.

Grom bezlitosny dla Victorii. Wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Grom bezlitosny dla Victorii. Wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

W derbowym starciu Grom Różaniec nie dał żadnych szans Victorii Łukowa Chmielek i pokonał na własnym obiekcie lokalnego rywala aż 5:0

Bad Boys Zastawie z kompletem punktów na inaugurację

Bad Boys Zastawie z kompletem punktów na inaugurację 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA W inauguracyjnej kolejce sezonu 2018/2019 wygrywali wyłącznie gospodarze

Tradycyjny odpust jak kiedyś. Tak było dziś w skansenie [zdjęcia]
galeria

Tradycyjny odpust jak kiedyś. Tak było dziś w skansenie [zdjęcia] 8 1

Wiele osób postanowiło Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny zwane potocznie Matki Boskiej Zielnej spędzić w Muzeum Wsi Lubelskiej.

Avia Świdnik - Motor Lublin 0:1. Z wolnego za trzy punkty
galeria

Avia Świdnik - Motor Lublin 0:1. Z wolnego za trzy punkty 39 14

Derby dla Motoru! Piłkarze Mariusza Sawy pokonali w Świdniku Avię 1:0. Bohaterem meczu nie był jednak Grzegorz Bonin, czy Tomasz Brzyski, a bramkarz gości Adrian Olszewski, który kilka razy uratował skórę kolegom

Lublin: Jest już projekt nowej dwupasmowej trasy

Lublin: Jest już projekt nowej dwupasmowej trasy 12 6

Gotowy jest już projekt nowej dwupasmówki, która ma być przedłużeniem ul. Dekutowskiego, czyli drogi biegnącej od al. Witosa (na przedłużeniu Grygowej) do ronda na skrzyżowaniu z Drogą Męczenników Majdanka.

Chonabibe Festiwal 2018 w Opolu Lubelskim. Program koncertów
17 sierpnia 2018, 21:00

Chonabibe Festiwal 2018 w Opolu Lubelskim. Program koncertów 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek w Opolu Lubelskim rozpocznie się dziewiąty Chonabibe Festiwal. Impreza reklamowana przez organizatorów jako „światowe dni relaksu” potrwa dwa dni.

1000 żołnierzy, 200 pojazdów, 100 samolotów. Wielka defilada w Warszawie [wideo]
film

1000 żołnierzy, 200 pojazdów, 100 samolotów. Wielka defilada w Warszawie [wideo] 38 7

W Warszawie odbyła się Wielka Defilada Niepodległości. Wzięło w niej udział ponad 1000 żołnierzy i 900 rekonstruktorów. Ulicami stolicy przejechało także ponad 200 pojazdów wojskowych a nad Warszawą przeleciało ponad 100 samolotów i helikopterów.

Lublin: Kłopot z placem zabaw przy Przedszkolu Integracyjnym nr 39

Lublin: Kłopot z placem zabaw przy Przedszkolu Integracyjnym nr 39 0 0

Urządzenia do zabaw, także dla dzieci niepełnosprawnych, miały się pojawić obok Przedszkola Integracyjnego nr 39 przy ul. Balladyny.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.