Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Wybory 2018

1 października 2018 r.
20:49

W jednym roku w Lublinie przybyło 9 tys. samochodów. Jak usprawnić ruch w mieście?

Autor: Zdjęcie autora drs
0 52 A A
(fot. Dominik Smaga)

Pomysły na usprawnienie ruchu ogłaszają kandydaci komitetu „Miasto dla Ludzi – Lubelski Ruch Miejski”. Twierdzą, że w Lublinie jest za dużo aut.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– W zeszłym roku przybyło 9 tys. pojazdów. To sznur samochodów jak stąd do Kazimierza – mówi Marcin Skrzypek, kandydujący do Rady Miasta na Czechowie. Wylicza, że 250 tys. zarejestrowanych w mieście pojazdów zajmuje nocą powierzchnię równą Bronowicom.

Działacze obiecują usprawnienie komunikacji miejskiej. Proponują m.in., by autobusy jeździły wydzielonymi pasami na całej długości al. Solidarności. – To świetne miejsce, żeby spróbować wprowadzić cos w rodzaju metrobusu, szybkiej komunikacji łączącej węzły przesiadkowe.

Kolejne pomysły to projektowanie najpierw tras komunikacji miejskiej, a dopiero potem nowych osiedli, ponadto zmniejszenie liczby znaków drogowych i sprawdzenie systemu inteligentnego zarządzania ruchem. – Ja przynajmniej nie zauważam tej inteligencji – mówi Skrzypek. Chciałby, aby na skrzyżowaniach zielone światło zapalało się jednocześnie dla wszystkich pieszych.

Działacze „Miasta dla Ludzi” chcą ograniczać do zera liczbę ofiar wypadków drogowych. – Będziemy konsekwentnie przebudowywać niebezpieczne miejsca do momentu, gdy będziemy mieli w Lublinie zero ofiar – deklaruje Krzysztof Wiśniewski, kandydat z Czubów.

Poniedziałkowa konferencja odbyła się koło skrzyżowania ul. Sierpińskiego i Zamenhofa, gdzie obecne władze miasta planują nową drogę. – Jest problematyczna o tyle, że przebiegałaby wzdłuż dużego gazociągu – mówi Michał Samolej, kandydat z Dziesiątej. Twierdzi, że to zły pomysł i że wskutek tych prac mogłoby dojść do eksplozji. W zamian proponuje przedłużać Diamentową.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 52

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
HI / 1 października 2018 r. o 21:01
+49
"Chciałby, aby na skrzyżowaniach zielone światło zapalało się jednocześnie dla wszystkich pieszych."*** Najlepiej - we wszystkich kierunkach . . . :)
Avatar
Gość / 1 października 2018 r. o 21:47
+41
Zagłosuję na każdego kto zabroni studentom z okolicznych wiosek przyprowadzać te swoje złomy aby miesiącami gniły na osiedlowych parkingach !!
Avatar
Gość / 1 października 2018 r. o 21:16
+40
pogadali pogadali i generalnie nie powiedzieli ani nic odkrywczego ani nic ciekawego, strasznie biedne są propozycjego tego ruchu "miejskiego"
Avatar
Gość / 1 października 2018 r. o 21:28
+38
To i pan Kleks chce do samorządu się dostać? Troche głupie ma wyliczenia bo te pojazdy zarejestrowane w Lublinie w wiekszości są w trasie. Likwidacja zielo.., blokujacej fali usprawni ruch w mieście. Tylko ronda i czasomierze na sygnalizacj swietlnej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar
Gucio / 1 października 2018 r. o 22:07
+35
nie da się usprawnić . przy tej liczbie pojazdów
Avatar
Gość / 1 października 2018 r. o 21:27
+35
A jak liczył te 9 tys co przybyło to policzył jednocześnie te które w tym samym czasie wyrejestrowano i zezlomowano? Leasingi firmowe tez liczone? Z populistami zwykle tak jest że po sprawdzeniu w każdej sprawie liczby okazują się kilka razy przeszacowane.
Avatar
kurde / 1 października 2018 r. o 21:18
+34
wypierdzielic wszystkich studenciaktów z Lublina i zniknąl korki w miescie i będą wolne miejsca postojowe pozdrawiam
Avatar
Gość / 2 października 2018 r. o 08:25
+30
Ograniczyć trzeba wjazd do centrum i problem się rozwiąże. Właściciele prywatnych pojazdów będą musieli przesiąść się do komunikacji publicznej
Avatar
Gość / 1 października 2018 r. o 21:52
+28
ale się uśmiałem, pan kleks chce zielonego swiatła dla pieszych we wszystkich kierunkach hahahahahah, bidny jeździ smierdzącym empekiem bo pisiont razy próbował zdać egz na p.j., kabaret i tyle
Avatar
DrInz / 2 października 2018 r. o 08:51
+8
kreujecie tu śmiałe wizje, niektóre całkiem dobre, ale na początek wielkim sukcesem byłoby zacząć egzekwować istniejące przepisy...bo jeśli kierowcy są nauczeni że mogą sobie bezkarnie i za darmo zostawić auto gdziekolwiek, to nic dziwniego że każdy inny środek komunikacji przegra z samochodem...gdyby zacząć masowo mandatować i wywozić na parking miejski auta poparkowane nielegalnie, tarasujące przejścia itp. to sporo ludzi zastanowiłoby się czy jest sens wyciągać samochód....bo u nas jest taka mentalność że Janusz dzieciom od ust odejmie żeby uzbierać na wymarzone passerati, ale płacenie za parking byłoby ujmą na "honorze"
kreujecie tu śmiałe wizje, niektóre całkiem dobre, ale na początek wielkim sukcesem byłoby zacząć egzekwować istniejące przepisy...bo jeśli kierowcy są nauczeni że mogą sobie bezkarnie i za darmo zostawić auto gdziekolwiek, to nic dziwniego że każdy inny środek komunikacji przegra z samochodem...gdyby zacząć masowo mandatować i wywozić na parking miejski auta poparkowane nielegalnie, tarasujące przejścia itp. to sporo ludzi zastanowiłoby się czy jest sens wyciągać samochód....bo u nas jest taka mentalność że Janusz dzieciom od ust odejmie że... rozwiń
Avatar
kami / 6 października 2018 r. o 09:41
+2
Wreszcie ktoś w tym mieście myśli o zwykłych ludziach.
Avatar
Gość / 3 października 2018 r. o 22:21
+1
Metrobus jest niepotrzebny, po al. Solidarności nie kursują autobusy mpk w przeciwieństwie do al. Tysiąclecia, gdzie tam autobusów jest mnóstwo. Pomysł z tworzeniem tras komunikacji miejskiej zanim budują się nowe bloki i osiedla jest zły. Komunikację miejską dostosowuje się do oczekiwań i potrzeb pasażerów wraz z rozbudową bloków jednorodzinnych i sieci dróg, które powinno dostosowywać się do możliwości przejazdu dla autobusów mpk. O zagęszczeniu kursów autobusów a także o taborze( czy mały czy duży) decyduje popyt na komunikację miejską. Im jest on większy tym ztm poważnie rozważa zastosowanie taboru przegubowego albo wzmacnia częstotliwości kursowania na tyle na ile może. Jeśli zaś popyt jest mały, a pasażerowie nie korzystają z autobusów mpk zbyt intensywnie to i kursów jest mniej lub są ucinane jeśli linia traci popularność i nie potrzebny jest tabor przegubowy. Pomysły, które proponuje Lubelski Ruch Miejski są mizerne i nieco oderwane od rzeczywistości.
Metrobus jest niepotrzebny, po al. Solidarności nie kursują autobusy mpk w przeciwieństwie do al. Tysiąclecia, gdzie tam autobusów jest mnóstwo. Pomysł z tworzeniem tras komunikacji miejskiej zanim budują się nowe bloki i osiedla jest zły. Komunikację miejską dostosowuje się do oczekiwań i potrzeb pasażerów wraz z rozbudową bloków jednorodzinnych i sieci dróg, które powinno dostosowywać się do możliwości przejazdu dla autobusów mpk. O zagęszczeniu kursów autobusów a także o taborze( czy mały czy duży) decyduje popyt na komunikację miejską. I... rozwiń
Avatar
Opo / 3 października 2018 r. o 06:51
+3
A  co do "tramwajarzy". Co wy pie###licie ludzie jaki tramwaj. Metro ! Nie mowie ze taka siatka jak w NYC, ale tak z 3 - 4 linie Jana Pawla - Filaretow itp. nie to ze srodmiescie, ale pod Krakowskim mozna puscic. Nie takie male miasta maja metro a ono rozwiazuje problem komunikacji.
 Ale opröcz tego że jesteś idiota,  to co chciałeś tym tekstem wykazac? Bo nie bardzo rozumiem zrownywania tramwaju i metra, zupełne inny kaliber. Tramwaj to zwykły srodek komunikacji stosowany w malych i srednich miastach, metro - w milionowych metropoliach
Avatar
swojak / 3 października 2018 r. o 03:54
+1
w większości przypadku to pewnie stare złomy zza granicy… żeby było więcej hybryd lub jakieś bonusy w postaci darmowego parkingu dla takich aut to chociaż powietrze było by lepsze.. sam bym kupił jakiegoś aurisa dwójkę
Avatar
Gmmmo / 3 października 2018 r. o 00:27
0
A czy ten pan o smiesznym wygladzie ma wykształcenie w kierunku zarzadzania ruchem czy poprostu lubi zagraniczne wycieczki ? Jezeli to jest ekspertt od drog to powinien miec inzynierke z budownictwa drogowego, SRD i gospodarki przestrzennej. Laicy caly LRM. Grupka skrajnie lewicowych krzykaczy, ktorzy mysla ze populizmem i pomyslami z zachodu (jakby Lublin byl co najmniej wielkosci Londynu i mial jego infrastrukture) przekonaja paru naiwniakow i innych lewicowcow. Program ? Wszedzie buspas wszyscy do mpk, stop inwestycje, start kultura, chaszxze i drzewka samosiejki jak najwazniejsze dobro narodowe... A co do "tramwajarzy". Co wy pie###licie ludzie jaki tramwaj. Metro ! Nie mowie ze taka siatka jak w NYC, ale tak z 3 - 4 linie Jana Pawla - Filaretow itp. nie to ze srodmiescie, ale pod Krakowskim mozna puscic. Nie takie male miasta maja metro a ono rozwiazuje problem komunikacji.
A czy ten pan o smiesznym wygladzie ma wykształcenie w kierunku zarzadzania ruchem czy poprostu lubi zagraniczne wycieczki ? Jezeli to jest ekspertt od drog to powinien miec inzynierke z budownictwa drogowego, SRD i gospodarki przestrzennej. Laicy caly LRM. Grupka skrajnie lewicowych krzykaczy, ktorzy mysla ze populizmem i pomyslami z zachodu (jakby Lublin byl co najmniej wielkosci Londynu i mial jego infrastrukture) przekonaja paru naiwniakow i innych lewicowcow. Program ? Wszedzie buspas wszyscy do mpk, stop inwestycje, start kultura, chas... rozwiń
Avatar
xyz / 2 października 2018 r. o 19:14
+1
Pewnie zakazać wjazdu do centrum postawić parking piętrowy na 5 tyś aut reszcie dziekujemy i problem sie rozwiąże zagłosujecie na mnie ? Juz ja widze jak oni będą pompować kase żeby liczba śmiertelnych wypadków była równa zeru ..... postawią progi zwalniające i tyle bo reszta za droga a za dużo jest miejsc niebiezpiecznych :D
Avatar
kiaro / 2 października 2018 r. o 17:54
+2
W tych waszych autobusach często jeździ po kilka osób,policzcie sredniodobowe obłożenie a wyjdzie całą prawda :)
 Własnie dlatego,że tymi autobusami  jak narazie nie dojeżdza się szybciej niż samochodem osob. ALE własnie to ma sie zmienić dzieki sieci bus pasów, komunikacją miejską bedzie się jeździło znacznie szybciej niż osobówką bo ta bedzie stał w korku. To buspasy i szybki dojazd MPK zacheci do korzystania TYLKO  niech to zacznie działać . Czekamy i czekamy...
Avatar
KK / 2 października 2018 r. o 17:48
+2
Ograniczyć trzeba wjazd do centrum i problem się rozwiąże. Właściciele prywatnych pojazdów będą musieli przesiąść się do komunikacji publicznej
trzeba to robić stopniowo, bo jak nagle zablokujesz Januszom wjazd do centrum to będzie płacz i jazgot, że centrum umiera, byznesy padajo itd...na początek przedłużyć deptak na krakowskim od 3maja do wieniawskiej, z zachowaniem ruchu środkiem pojazdów ztm, i być może z zachowaniem ruchu poprzecznego aut w ciągu Chopina-Ewangelicka...okaże się po paru tygodniach że nic nie umarło, miasto dalej stoi i ma się dobrze. Nie powinno być tak że taka ulica jak Krakowskie Przedmieście jest ściekiem komunikacyjnym, ona jest na całej długości jedną z najpiękniejszych ulic w Polsce
 Popieram bardzo dobry pomysł, od Lipowej do Placu Litewskiego TYLKO komunikacja miejska i znajdzie się dzieki temu miejsce dla rowerzystów. Spacer Krakowskim przdmieściem obficie i obrzydliwie jednocześnie zastawiony samochodami  na chodniku, przy tym hałas i do czasu do czasu RYK popisującyh sie gówniarzy w swoich burakowozach czy szlifierach to Spróbowałam latem i dziekuję unikam aktualnie.
 Popieram bardzo dobry pomysł, od Lipowej do Placu Litewskiego TYLKO komunikacja miejska i znajdzie się dzieki temu miejsce dla rowerzystów. Spacer Krakowskim przdmieściem obficie i obrzydliwie jednocześnie zastawiony samochodami  na chodniku, przy tym hałas i do czasu do czasu RYK popisującyh sie gówniarzy w swoich burakowozach czy szlifierach to Spróbowałam latem i dziekuję unikam aktualnie. rozwiń
Avatar
mk / 2 października 2018 r. o 17:40
+2
kreujecie tu śmiałe wizje, niektóre całkiem dobre, ale na początek wielkim sukcesem byłoby zacząć egzekwować istniejące przepisy...bo jeśli kierowcy są nauczeni że mogą sobie bezkarnie i za darmo zostawić auto gdziekolwiek, to nic dziwniego że każdy inny środek komunikacji przegra z samochodem...gdyby zacząć masowo mandatować i wywozić na parking miejski auta poparkowane nielegalnie, tarasujące przejścia itp. to sporo ludzi zastanowiłoby się czy jest sens wyciągać samochód....bo u nas jest taka mentalność że Janusz dzieciom od ust odejmie żeby uzbierać na wymarzone passerati, ale płacenie za parking byłoby ujmą na "honorze"
 wypierdzielic wszystkich studenciaktów z Lublina i zniknąl korki w miescie i będą wolne miejsca postojowe pozdrawiam
 Zeby tylko studenciaki już i srednia szkoła dojeżdza autem do szkółki, dowalić płatne parkowanie w całym Lublinie to odechce im sie jeżdzenia
 Zeby tylko studenciaki już i srednia szkoła dojeżdza autem do szkółki, dowalić płatne parkowanie w całym Lublinie to odechce im sie jeżdzenia rozwiń
Avatar
jedynyprawdziwylublinianinwtymmiescie / 2 października 2018 r. o 15:58
+1
budować ten tramwaj w końcu i nie przejmować się jazgotem...wiadomo że w Lublinie większość to świeże ex-chłopy małorolne, oderwane od chomąta najwyżej jedno pokolenie wstecz, więc na początku będzie trochę krzyku że tramwaj to piekielna machina, że miasto się zawali itp...
Zobacz wszystkie komentarze 52

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Stadnina w Janowie Podlaskim. Czy będzie jeszcze chlubą?
Magazyn

Stadnina w Janowie Podlaskim. Czy będzie jeszcze chlubą?

Wokół stadniny koni w Janowie Podlaskim znowu jest głośno. Jeszcze do niedawna była to polska chluba hodowlana na świecie. Dzisiaj mówi się o zaniedbanych zwierzętach i brudnych boksach. Nowy prezes otwarcie przyznaje, że jedyną szansą będzie dokapitalizowanie stadniny

Historyczny moment. Start rakiety SpaceX i NASA [na żywo]
film

Historyczny moment. Start rakiety SpaceX i NASA [na żywo]

NASA i firma SpaceX Elona Muska wysyła w kosmos rakietę z dwoma kosmonautami na pokładzie. To dwaj Amerykanie - Robert Behnken i Douglas Hurley. Obaj kosmonauci, w ramach misji Demo-2, mają pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez dłuższy czas.

Wracają praktyki w szkołach branżowych. Jak będą wyglądać?

Wracają praktyki w szkołach branżowych. Jak będą wyglądać?

Od 1 czerwca uczniowie najstarszych klas branżowych szkół I stopnia będą mogli brać udział w zajęciach praktycznych. MEN opublikowało w piątek wytyczne, które będą obowiązywały w ich trakcie.

Gdzie nad wodę? Wiemy, kiedy sezon rozpoczną kąpieliska

Gdzie nad wodę? Wiemy, kiedy sezon rozpoczną kąpieliska

Od poniedziałku ma być otwarte 18 kąpielisk, zaś większość z 623 zacznie działać pod koniec czerwca i z początkiem lipca. Główny Inspektor Sanitarny uruchomił serwis informacyjny o jakości wody w kąpieliskach w Polsce.

Lublin. Autobusów nie przybędzie

Lublin. Autobusów nie przybędzie

Nie będzie wzmocnienia rozkładów jazdy, mimo kolejnego złagodzenia rządowych obostrzeń związanych z epidemią. Na razie nie wrócą też nocne linie autobusowe. Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że obecne rozkłady są wystarczające, a poza tym miasto ma problem z pieniędzmi na utrzymanie komunikacji

Przed wakacjami myślą już o wrześniu. Wtedy też zdalne nauczanie?

Przed wakacjami myślą już o wrześniu. Wtedy też zdalne nauczanie?

Do wakacji został jeszcze prawie miesiąc, ale Związek Nauczycielstwa Polskiego już dziś apeluje o rozpoczęcie intensywnych przygotowań dotyczących prowadzenia zdalnego nauczania w nowym roku szkolnym. To odpowiedź na słowa ministra edukacji, który wielokrotnie przyznawał, że takiego scenariusza nie można wykluczyć.

"Królowa lasu". Solowy debiut folkowej artystki Joanny Lacher
Magazyn

"Królowa lasu". Solowy debiut folkowej artystki Joanny Lacher

Przepraszam, zbierałam pokrzywy i nie mogłam odebrać telefonu – przyznała Joanna Lacher, wokalistka od wielu lat obecna na polskiej scenie folkowej. Rozmawialiśmy nie tylko o jej debiutanckiej płycie solowej „Królowa lasu”, która miała premierę 8 maja, ale także o zaufaniu i życiu po wypadku samochodowym

Lubelskie. 9-latka spadła z balkonu

Lubelskie. 9-latka spadła z balkonu

W piątek w nocy w Żółkiewce 9-letnia dziewczynka spadła z balkonu. Ratownicy stwierdzili uraz głowy. Dziecko zostało przewiezione do Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie.

Studia w dobie pandemii
Magazyn

Studia w dobie pandemii

Choć rząd luzuje kolejne obostrzenia związane z epidemią koronawirusa, wciąż w bardzo ograniczonym stopniu możliwe jest funkcjonowanie szkół wyższych. Wiadomo, że co najmniej do końca obecnego semestru zajęcia dydaktyczne będą odbywać się w formie zdalnej. W tych trudnych warunkach uczelnie prowadzą nabór kandydatów na kolejny rok akademicki

Jest szansa na chodnik. Żeby go wywalczyć mieszkańcy Lubartowa blokowali drogę

Jest szansa na chodnik. Żeby go wywalczyć mieszkańcy Lubartowa blokowali drogę

Po naszych publikacjach powstanie chodnik przy ulicy Wojska Polskiego w Lubartowie. W piątek wieczorem lubartowscy radni jednogłośnie podjęli uchwałę o opracowaniu dokumentacji technicznej brakującego odcinka.

Dziś w woj. lubelskim żadnych nowych zachorowań. Raport wieczorny

Dziś w woj. lubelskim żadnych nowych zachorowań. Raport wieczorny

Ministerstwo Zdrowia poinformowało w sobotę wieczorem o śmierci 10 osób zakażonych koronawirusem. Jest też 195 nowych przypadków zakażenia.

Chełm. Ma być ładniej w centrum i w parku miejskim

Chełm. Ma być ładniej w centrum i w parku miejskim

Więcej zieleni, remont studni i stworzenie od lat oczekiwanego placu zabaw – te i wiele innych pomysłów składa się na projekt "Rewitalizacja Placu Doktora Edwarda Łuczkowskiego wraz z zabytkowymi piwnicami w Chełmie". Na jego realizację potrzeba 16 milionów złotych.

Rowerzysta zginął w wypadku w Adamowie. Kierujący osobówką miał prawo jazdy od kilku miesięcy

Rowerzysta zginął w wypadku w Adamowie. Kierujący osobówką miał prawo jazdy od kilku miesięcy

W piątek około godziny 16:30 w miejscowości Adamów doszło do tragicznego w skutkach wypadku. W wyniku zderzenia z volkswagenem śmierć na miejscu poniósł 60-letni rowerzysta.

Dyrektorzy podstawówki z Lublina zarapowali
film

Dyrektorzy podstawówki z Lublina zarapowali

Miro (Mirosław Wójcik) i Juro (Jerzy Jarosiński), czyli dyrektor i wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie nagrali własny rap. Uczniowie nie są zaskoczeni. Podobne muzyczne niespodzianki w wykonaniu "ciała pedagogicznego" spotykają ich regularnie.

Marek Lebiedziński dołączył do Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS

Marek Lebiedziński dołączył do Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS

Do sztabu szkoleniowego Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin dołączył Marek Lebiedziński. W nowym sezonie wesprze na ławce Krzysztofa Szewczyka, będąc drugim trenerem akademiczek

Sonda: Co sądzisz o ciszy wyborczej?

Liczba głosów: 289
60.21%
Powinna nadal obowiązywać
38.41%
Powinna zostać zniesiona
1.38%
Nie mam zdania
   

Sonda: Jak oceniasz kampanię wyborczą przed wyborami samorządowymi?

Liczba głosów: 1940
39.85%
Dużo było w niej polityki, mało spraw bliskich ludziom
26.44%
Była bardzo brutalna
23.25%
Była bardzo merytoryczna
10.46%
Zupełnie się nie interesowałem kampanią wyborczą

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.