Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Archiwum

24 marca 2014 r.
16:30
Edytuj ten wpis

Jak przebudować Al. Racławickie, ul. Sowińskiego i Lipową? Dwa warianty od LTZT

Miasto szykuje przebudowę Al. Racławickich, ul. Sowińskiego i ul. Lipowej. Swoją opinię na temat przedstawionej przez miasto koncepcji przesłało do naszej redakcji Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Przedstawiamy naszą diagnozę bezpośrednich przyczyn korków (obok prozaicznego hasła zbyt dużej ilości poruszających się samochodów), nasze hasłowe postulaty, uwagi dotyczące projektu przedstawionego przez Mosty Katowice. W ostatniej części przedstawiamy w skrócie nasze propozycje rozwiązań w dwóch wariantach:  Wariant minimalny - upłynnienie ruchu przy unikaniu wielu kosztownych przebudów oraz wytyczania kilkukilometrowych buspasów.  Wariant maksymalny - zakładający uporządkowanie ruchu na całym dyskutowanym obszarze, uwzględniając priorytety dla komunikacji miejskiej, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich uciążliwości dla kierowców prywatnych pojazdów. Nasza diagnoza przyczyn korków na obszarach objętych projektem: 1. Ul. Lipowa: Ograniczona drożność skrzyżowania z ul. Narutowicza i ul. Piłsudskiego. Duże potoki pojazdów wjeżdżających w ulicę prowadzącą do CH Plaza. - problem można przynajmniej częściowo rozwiązać tworząc dodatkowy pas do skrętu w prawo. 2. Al. Racławickie Godziny porannego szczytu: kongestia występuje od okolic Szpitala Wojskowego do ul. Sowińskiego i powodowany jest w głównej mierze przez dużą liczbę pojazdów skręcających w prawo w Sowińskiego które, zmuszone przepuścić pieszych blokują prawy pas, Problem można rozwiązać w całości tworząc odpowiedniej długości dodatkowy pas do skrętu w prawo lub odsuwając od skrzyżowania przejście dla pieszych. Godziny popołudniowego szczytu: Korek powodowany jest przez: niedrożność skrzyżowań Al. Racławickich z Łopacińskiego, Długosza i Sowińskiego. Najprostsze rozwiązanie pozwalające ograniczyć korkowanie się tego obszaru przedstawiamy w wariancie minimalnym. 3. Ul. Sowińskiego Duża liczba skrzyżowań z ulicami bocznymi, dojazdami do bloków. Istnienie przesuniętego skrzyżowania Sowińskiego - Głęboka - Filaretów (częściowo usprawniono wprowadzając drugi pas w lewo). Problematyczne, bardzo uczęszczane skrzyżowanie z Radziszewskiego.
Nasza opinia dotycząca wspomnianego obszaru przedstawiona w hasłach: Z punktu widzenia promocji zrównoważonego transportu w pełni popieramy ideę stworzenia buspasów w ciągu Alei Racławickich oraz ul. Lipowej. Podobnie jak Porozumienie Rowerowe, jesteśmy zwolennikami dróg rowerowych przy jezdni a nie przy chodniku, w każdej sytuacji w której nie będzie to powodowało wycinki drzew/ krzewów. Jeżeli na danym odcinku, tylko i wyłącznie na potrzeby drogi rowerowej będzie konieczna znaczna wycinka drzew, należy rozważyć alternatywny przebieg drogi rowerowej. Jesteśmy zwolennikami uniknięcia za wszelką cenę poszerzania ul. Sowińskiego poza obszarami skrzyżowań, szczególnie w okolicach bloków mieszkalnych. Jeżeli zdecydowano by się jednak na poszerzenie ul. Sowińskiego, uważamy że dodatkowo stworzone pasy powinny mieć charakter buspasów. Uważamy że o ile to możliwe, należy unikać naruszania dotychczasowego przekroju Al. Racławickich poprzez tworzenie dodatkowych pasów. Wątpliwości dotyczące szczegółów koncepcji przedstawionych przez firmę Mosty Katowice  Mieszkańcy do buspasów przyzwyczają się po 2-3 latach. W pierwszej kolejności należałoby rozważyć lokalizację buspasów w "mniej drażliwych” miejscach (np. al. Solidarności po otwarciu obwodnicy).  Należy poddać pod wątpliwość fakt znaczącego usprawniania ruchu, także dla pojazdów komunikacji miejskiej. Liczba sygnalizacji świetlnych w ciągu Al. Racławickich ma wzrosnąć z 7 do 9. Co więcej, w przypadku wszystkich możliwości skrętnych w prawo w ciągu Alei Racławickich, buspas służy za pas do skrętu w prawo lub bieg buspasu jest zakańczany przed skrzyżowaniem.  Projekt przebudowy nie rozwiązuje problemów najbardziej korkującego się fragmentu Al. Racławickich - odcinka między skrzyżowaniami z Sowińskiego/Poniatowskiego i Długosza.  Projekt nie rozwiązuje na poziomie dróg wewnątrzosiedlowych żadnych problemów komunikacyjnych obszarów wyznaczanych przez: al. Kraśnicką Al. Racławickie, ul. Lipową, ul. Narutowicza, ul. Głęboką. Co więcej tworzone są nowe utrudnienia.  Należy zweryfikować czy geometria skrzyżowania Al. Racławickich z Sowińskiego nie będzie utrudniała wykonywania manewru skrętu.  Należy zweryfikować czy droga rowerowa w Wariancie I nie będzie kolidowała z wiatami przystanku Ogród Saski 03.

Propozycje stowarzyszenia:

Wariant minimalny  Utworzenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo z ul. Lipowej w kierunku CH Plaza  Przebudowa al. Racławickich między Sowińskiego w Długosza  Wprowadzenie zakazu skrętu z al. Racławickich w lewo w ul. Łopacińskiego  Stworzenie w ciągu al. Racławickich, pomiędzy ul. Długosza a ul. Poniatowskiego dodatkowego pasa ruchu w kierunku Ronda Honorowych Krwiodawców - o charakterze buspasa (zatoka przystankowa zlokalizowana w ciągu buspasa)  Umożliwienie wjazdu na przystanek KUL 03 wprost ze skrzyżowania (tak jak obecnie w przypadku UMCS 01)  Modernizacja sygnalizacji świetlnej na al. Racławickich z ul. Sowińskiego i ul. Długosza - wprowadzenie sygnalizacji wzbudzanej przez pojazdy komunikacji miejskiej - dzięki czemu mogłyby skręcić w lewo w Sowińskiego bezpośrednio z prawego pasa.  Rozważenie podzielenia przystanku KUL 02 na dwa przystanki - dodatkowy miałby zostać zlokalizowany przed skrzyżowaniem z ul. Długosza. Na dotychczasowym zatrzymywałyby się tylko autobusy jadące z ul. Długosza.  Rezygnacja z pozostałych planowanych odcinków buspasów. Wariant maksymalny  Wprowadzenie zmian postulowanych w wariancie minimalnym  Utworzenie systemu dróg jednokierunkowych obejmujących zasięgiem obszar Wieniawy i Miasteczka Akademickiego  Przekształcenie na odcinkach od ul. Puławskiej do ul. Długosza Al. Racławickich oraz Popiełuszki w drogi jednokierunkowe o dwóch pasach ruchu dla samochodów:  Popiełuszki w kierunku od ul. Długosza do ul. Puławskiej  Al. Racławickie w kierunku od ul. Puławskiej do ul. Długosza + buspas + kontra buspas  Znaczna zmiana względem istniejącego projektu geometrii obszaru położonego w ciągu Al. Racławickich między ul. Sowińskiego a ul. Łopacińskiego.  Połączenie ul. Langiewicza z ul. Radziszewskiego, wraz z zaślepieniem wylotu z ul. Langiewicza do Sowińskiego.  Pomniejsze zmiany adaptacyjne związane z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego
Korzyści płynące z wdrożenia wariantu maksymalnego  Zwiększona zostanie ciągłość buspasów oraz ograniczona zostanie liczba przypadków w których buspas jest jednocześnie pasem do skręcania w prawo.  Ruch pojazdów indywidualnych będzie odbywał się szybciej w przypadku gdy Al. Racławickie i ul. Popiełuszki będą drogami jednokierunkowymi o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, niż w przypadku, gdyby były to drogi dwukierunkowe o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.  Ograniczona zostanie potrzeba miejscowego poszerzania Al. Racławickich do 5 pasów ruchu.  Dzięki ulicom jednokierunkowym zmniejszone zostaną korki tworzące się w przypadku opuszczania terenów miasteczka akademickiego.  Ruch w obrębie Miasteczka Akademickiego zostanie uspokojony i lepiej zorganizowany. Ograniczone do minimum zostaną chwilowe zatory drogowe na skrzyżowaniach i korki tworzone przez pojazd chcący skręcić w lewo.  Zwiększone zostanie bezpieczeństwo pieszych.  Wyeliminowany zostanie problem pojazdów "mijających się na lusterka”  Zaistnieje możliwość zwiększenia podaży miejsc parkingowych.  Zachowane zostaną wszystkie korzyści, które niesie dotychczas konsultowany wariant przebudowy." Piotr Łuciuk, Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu

Pozostałe informacje

Avia Świdnik tylko zremisowała z Czarnymi Połaniec

Avia Świdnik zremisowała z Czarnymi Połaniec

Avia Świdnik dwukrotnie odrabiała straty w meczu z Czarnymi Połaniec: z 1:2 i z 2:3. W doliczonym czasie Paweł Uliczny nie strzelił rzutu karnego. Ostatecznie spotkanie zakończyło remisem 3:3

Bartosz Zmarzlik nie dał rywalom szans w Grand Prix Niemiec

Bartosz Zmarzlik nie dał rywalom szans w Grand Prix Niemiec

Bartosz Zmarzlik show. Lider Orlen Oil Motoru Lublin zaprezentował wyborną formę i wygrał Grand Prix Niemiec w Landshut. Z dobrej strony zaprezentowali się także inni zawodnicy trzykrotnych mistrzów Polski

Poradnik wyborcy– terminy i co zrobić, aby głosować nie w swoim okręgu

Poradnik wyborcy– terminy i co zrobić, aby głosować nie w swoim okręgu

Kalendarz wyborczy nie tylko podaje terminy pierwszej i ewentualnie drugiej tury wyborów prezydenckich, ale określa też dokładne daty czynności, jakie muszą wykonać komitety, a także wyborcy, jeśli np. chcą mieć nieodpłatny transport lub zamierzają głosować poza swoim okręgiem.

Chełm wybuduje schrony. Miasto ma plan

Chełm wybuduje schrony. Miasto ma plan

Rada Miasta Chełm jednogłośnie przyjęła kompleksowy plan działania, mający przygotować miasto na różnorodne zagrożenia – zarówno militarne, jak i cywilne. Plan przewiduje powołanie Korpusu Obrony Cywilnej.

"Byliśmy mocni na torze". Opinie po meczu Orlen Oil Motoru z Innpro ROW Rybnik
galeria

"Byliśmy mocni na torze". Opinie po meczu Orlen Oil Motoru z Innpro ROW Rybnik

W piątkowy wieczór Orlen Oil Motor Lublin nie miał problemów z pokonaniem Innpro ROW Rybnik. Lubelskie "Koziołki" wygrały 63:27 i umocniły się na pierwszym miejscu w stawce. Jak mecz podsumowali jego główni bohaterowie?

Wisła Puławy sprawiła sensację wygrywając w Krakowie z Wieczystą

Sensacja w Krakowie. Wisła Puławy ograła Wieczystą!

Za takie historie kibice kochają piłkę nożną. W sobotę skazywana na porażkę Wisła Puławy pokonała w Krakowie tamtejszą Wieczystą i wciąż jest blisko uniknięcia degradacji

36-latek, który w kwietniu miał potrącić nastolatkę, usłyszał zarzuty spowodowania wypadku i ucieczki z miejsca zdarzenia,
RAPORT

Hulajnogi na chodnikach: nie jest bezpiecznie

W Lublinie mężczyzna na hulajnodze potrącił 13-latkę. W Puławach 40-latek jadąc hulajnogą stracił równowagę i przewrócił się na chodnik. Był nietrzeźwy i trafił do szpitala. W Chełmie 12-latka jadąca hulajnogą uderzyła w tył samochodu.

Podobnie jak w pierwszym, tak i w drugim meczu finału Bogdanka LUK Lublin pokonała Aluron CMC Wartę Zawiercie 3:0.
galeria

Drugi mecz finału PlusLigi: Bogdanka LUK Lublin rozbiła Aluron CMC Wartę Zawiercie 3:0 [ZDJĘCIA]

W drugim spotkaniu finałowym o mistrzostwo Polski Bogdanka LUK Lublin pokonała wicemistrza kraju Aluron CMC Wartę Zawiercie 3:0. Do złotego medalu lublinianie potrzebują już tylko jednego zwycięstwa. MVP wybrany został Wilfredo Leon. Trzeci mecz w środę w Sosnowcu, o godzinie 20.30

Puławy pamiętają o 234. rocznicy uchwalania trzeciomajowej konstytucji
zdjęcia
galeria

Puławy pamiętają o 234. rocznicy uchwalania trzeciomajowej konstytucji

Jak co roku mieszkańcy Puław, samorządowcy, przedstawiciele lokalnych organizacji, służb mundurowych, szkół - zebrali przed Pomnikiem Konstytucji, by złożyć przed nim kwiaty i zapalić znicze. Uroczystościom towarzyszyła Puławska Orkiestra Dęta.

Historyczne stroje i polonez na Placu Litewskim. Lublin świętuje 3 maja
zdjęcia
galeria

Historyczne stroje i polonez na Placu Litewskim. Lublin świętuje 3 maja

Zespół Pieśni i Tańca "Lublin" im. Wandy Kaniorowej poprowadził dzisiaj "Poloneza dla Lublina". Tańczących, w tym przedstawicieli lokalnych władz, w historycznych strojach, oglądały tłumy mieszkańców zebranych na Krakowskim Przedmieściu i Placu Litewskim.

Prezydent Duda z apelem do ministra. Upomniał się o Borsuka

Prezydent Duda z apelem do ministra. Upomniał się o Borsuka

W Warszawie zakończyła się oficjalna część obchodów z okazji rocznicy uchwalenia konstytucji 3 maja. W trakcie swojego przemówienia Andrzej Duda wspomniał m.in o projekcie Borsuk, który może zostać polskim hitem eksportowym.

Lublin rozpoczyna świętowanie dnia konstytucji 3 maja. Sesja w trybunale
zdjęcia
galeria

Lublin rozpoczyna świętowanie dnia konstytucji 3 maja. Sesja w trybunale

W Trybunale Koronnym zakończyła się już uroczysta sesja Rady Miasta Lublin, która rozpoczęła oficjalne obchody święta w stolicy Lubelszczyzny. Teraz czas na poloneza, potem m.in. fire show.

W derbach Chełmianka Chełm podzieliła się punktami ze Świdniczanką Świdnik

Chełmianka Chełm podzieliła się punktami ze Świdniczanką Świdnik

W spotkaniu derbowym Chełmianka Chełm zremisowała ze Świdniczanką Świdnik 2:2

Najlepsze kreacje przygotowane w Nałęczowie trafią na finał, ogólnopolski pokaz mody w Warszawie
ekologia
galeria

Młodzież z Nałęczowa uszyła ubrania z opadów. Pokażą je w stolicy

Spódnice, torebki, bluzki, sukienki - a to wszystko z zielonych i niebieskich odpadów. Uczniowie szkół podstawowych z gminy Nałęczów w poniedziałek wzięli udział w akcji "Moda na recykling". We wrześniu pojadą do Warszawy na ogólnopolski finał z udziałem gwiazd telewizji.

Lublin: Auto wpadło na poduszkę zderzeniową. Niebezpieczna sytuacja przy węźle Sławinek

Lublin: Auto wpadło na poduszkę zderzeniową. Niebezpieczna sytuacja przy węźle Sławinek

Do niebezpiecznej sytuacji doszło dzisaj ok. godz. 10:30 na alei Solidarności w Lublinie. Tuż przed węzłem drogowym Sławinek na jezdni prowadzącej od strony Warszawy zatrzymało się kilka aut, z których wysiadła grupa obcokrajowców. Jeden z pojazdów najpewniej jechał pod prąd.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium