Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

30 czerwca 2009 r.
12:33
Edytuj ten wpis

Para-motolotniarze spadali jak muchy

0 18 A A

W Łęcznej 46-letni para-motolotniarz ratował się lądowaniem na drzewie. Pod Kraśnikiem 29-latek spadł z maszyną na ziemię z wysokości 30 metrów. W ciężkim stanie trafił do szpitala.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Do obydwu wypadków doszło wczoraj. 46 - letni pilot para-motolotni wystartował z Rossosza. Leciał nad Łęczną nad domami. Nagle zgasł mu silnik.

- Pilot próbował awaryjnie wylądować w dorzeczu rzeki Świnka - mówi Magdalena Myśliwiec, z policji w Łęcznej. Na wysokości 18 metrów zaczepił śmigłem o koronę drzewa. Maszyna razem z pilotem zawisła wśród gałęzi.

Pilota uwolnili strażacy. 46-latek nie odniósł obrażeń. Nie miał przeszkolenia koniecznego do korzystanie z motolotni.

O wiele gorzej skończył się lot para - motolotniarza w Zakrzówku, w powiecie kraśnickim. 26 latek latał nad polami. Nagle maszyna odmówiła posłuszeństwa. Mężczyzna runął na pole z wysokości około 30 metrów. Z poważnymi obrażeniami kręgosłupa trafił do szpitala.

(er)

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Wrubelek Elemelek / 18 marca 2010 o 19:58
0
lotka napisał:
Nieeee no- nie mogę! Musze uważać co piszę, bo mnie poniesie!!!! Czy to jest podejście do człowieka: "spadł jak mucha"? Co to w ogóle za hasło? Co za ......... wymysla takie rzeczy? A w ogóle to mucha spada??? Czy o wypadkach np. samochodowych również pisze że się rozpłaszczył jak mucha pod packą? Cieszyłby się z takich określeń jeśli by jego dotyczyła sprawa? Poza tym, zanim zacznie się coś pisać należy zapoznać się z tematem a nie pisac bzdur!!! Juz nie mówiąc o błędach wspomnianych przez kolegę- 29 lat, 26 lat- kurcze a moze było ich trzech??? To juz nie pierwszy raz- zdarzają się nagminnie przypadki gdzie np. piszą paralotnia a pokazują fotę motolotni. Wystarczy wejsć na neta i w 10 min. dowiedzieć się chociaż podstaw. I ludzie czytają takie rózne brednie i potem traktują paralotniarzy jak jakieś zło i przy byle okazji wydzwaniają na policję. Nie wiem za co tych ludzi tam trzymają w pracy!!!

No fakt można było napisać że jakiś facet latał podwieszony na prześcieradle z zawieszonym motorem od maluch czy od suchej elki na przykład i wszyscy by coś się domyślali że jakiś sołtys nie zdzierżył i mógł zestrzelić no bo jak wytłumaczyć że motur stanął ?

No fakt można było napisać że jakiś facet latał podwieszony na prześcieradle z zawieszonym motorem od maluch czy od suchej elki na przykład i wszyscy by coś się domyślali że jakiś sołtys nie zdzierżył i mógł zestrzelić no bo jak wytłumaczyć że motur stanął ? rozwiń
Avatar
Glajciarz / 2 lipca 2009 o 22:40
0
"""""Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, tylko pewnie widownia zamówiła sobie taką atrakcje, żeby pokazać jakie to niebezpieczne i do czego prowadzi. A o tym na drogach robią się cmentarze nikt nie wspomina i nie stara się reagować.""""""



Zgadzam sie z tym wszystkim calkowicie.
Ciekaw jestem, kim 10 lat w stecz byli ci wszyscy super instruktorzy ?
Ganiali po krzakach na starych przewianych szmatach, a teraz mniemaja sie za wielkich pilotow z kosmosu.Sam uczylem sie samodzielnie i zachowujac zdrowy rozsadek, oraz pochlaniajac wszelka mozliwa wiedze teoretyczna .
Niektorym sie wydaje, ze jak zrobili kilka zlotow maslanych na kursie oraz dano im za kilkaset zl. papier SK to juz sa bosami przestworzy i moga patrzec na wszystkich samoukow z gory.
Znam osobiscie tego kolege, przecieral szlaki paralotniowe w swoich stronach , a ladowanie na drzewie, jak nie ma gdzie, jest normalna procedura dla paralotniarza
i gratuluje zjmnej krwi.
W naszych stronach paralotni jest niewiele wiec jak zobaczyli szmate i to jeszcze na drzewie, to mieli widowisko jak na "KONOPIELCE" ludziska z Kaziuka, ktory kosa rozpoczal zniwa i chcieli go ukamienowac.
Jeszcze paralotniarz jest zjawiskiem egzotycznym, prawie jak UFO, A WSZELKICH PIJAKOW I PIJANYCH KIEROWCOW WSZYSCY KOCHAJA i to jest normalka.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich paralotniarzy.
To wlasnie MY poprzez samoloty , loty kosmiczne, zataczajac kolo historii realizujemy marzenia o lataniu na kawalku szmaty w 21 wieku, a jedwab odktyto juz kilka tys. lat wczesniej.
I za plugiem jak pisza niektorzy na pl rec. paralotnie niech depcza ci , co po ziemi chodza.
"""""Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, ty... rozwiń
Avatar
ja / 2 lipca 2009 o 11:39
0
Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, tylko pewnie widownia zamówiła sobie taką atrakcje, żeby pokazać jakie to niebezpieczne i do czego prowadzi. A o tym na drogach robią się cmentarze nikt nie wspomina i nie stara się reagować.
Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, tylko pewnie widownia zamówiła... rozwiń
Avatar
Michalfly / 2 lipca 2009 o 09:21
0
jeśli dziennikarze piszą takie bzdury nie mając nawet podstawowego pojęcia czym różni się motolotnia od motoparalotni itd to jaką mamy pewność że nie mylą PIS z PO?
Coś takiego tak paramotolotnia nie istnieje - a wg autora tego artukułu dwóch pilotów uległo wypadkowi właśnie na czymś co nie istnieje?
Żenujące!

Kolego wracaj do zdrowia.
Avatar
glajcik / 1 lipca 2009 o 22:56
0
Niestety w dużej części to dyletanci piszą takie niusy. Przynajmniej jeden z drugim zapoznałby się chociaż pobieżnie z tematyką. Filozofia żadna, wystarczy zajrzeć do netu.
Avatar
winglet / 1 lipca 2009 o 18:15
0
W ogóle to teraz będę mówił, ze ktoś głupi jak dziennikarz.
Avatar
wyrył / 1 lipca 2009 o 14:41
0
czekamy na kolejne dobre niusy ... dobra "dziennikarska robota" kiedy przeczytamy .... "pieszy rozjechany jak pomidor"
Avatar
lotka / 1 lipca 2009 o 08:17
0
Nieeee no- nie mogę! Musze uważać co piszę, bo mnie poniesie!!!! Czy to jest podejście do człowieka: "spadł jak mucha"? Co to w ogóle za hasło? Co za ......... wymysla takie rzeczy? A w ogóle to mucha spada??? Czy o wypadkach np. samochodowych również pisze że się rozpłaszczył jak mucha pod packą? Cieszyłby się z takich określeń jeśli by jego dotyczyła sprawa? Poza tym, zanim zacznie się coś pisać należy zapoznać się z tematem a nie pisac bzdur!!! Juz nie mówiąc o błędach wspomnianych przez kolegę- 29 lat, 26 lat- kurcze a moze było ich trzech??? To juz nie pierwszy raz- zdarzają się nagminnie przypadki gdzie np. piszą paralotnia a pokazują fotę motolotni. Wystarczy wejsć na neta i w 10 min. dowiedzieć się chociaż podstaw. I ludzie czytają takie rózne brednie i potem traktują paralotniarzy jak jakieś zło i przy byle okazji wydzwaniają na policję. Nie wiem za co tych ludzi tam trzymają w pracy!!!
Nieeee no- nie mogę! Musze uważać co piszę, bo mnie poniesie!!!! Czy to jest podejście do człowieka: "spadł jak mucha"? Co to w ogóle za hasło? Co za ......... wymysla takie rzeczy? A w ogóle to mucha spada??? Czy o wypadkach np. samochodowych również pisze że się rozpłaszczył jak mucha pod packą? Cieszyłby się z takich określeń jeśli by jego dotyczyła sprawa? Poza tym, zanim zacznie się coś pisać należy zapoznać się z tematem a nie pisac bzdur!!! Juz nie mówiąc o błędach wspomnianych przez kolegę- 2... rozwiń
Avatar
zuza / 1 lipca 2009 o 08:17
0
A co to jest para-motolotniarz??!! Z tego co wiem istnieją:
lotniarze - latający na lotni bez napędu
motolotniarze - lotnia z napędem
paralotniarze - latający na paralotni bez napędu
oraz paralotniarze latający z napedem - ppg
Ale para-motolotniarze?
Avatar
ParaMtotolotniarz / 1 lipca 2009 o 06:26
0
Male wyjasnienie dla niewtajemniczonych - jezeli "maszyna odmowi posluszenstwa" czyli zgasnie w czasie lotu to pilot nie spada z wysokosci tylko przez pewien czas szybuje (caly czas leci z opadaniem ok. 1 - 2m/s pokonujac w tym czasie okolo 7m)
Zasada lotow z silnikiem jest taka, ze lata sie tak, aby w razie zgasniecia silnika doleciec do miejsca nadajacego sie do wyladowania.
Skoro ktos lata bez uprawnien i co za tym idzie - brakiem OC, ryzykuje poniesieniem kosztow akcji, pokryciem wyrzadzanych szkod itp.
Ponadto samouk moze nie byc w stanie ocenic warunkow odpowiednich do bezpiecznego lotu - w garacy dzien powietrze jest bardzo niespokojne termiczne - wlecenie w takie zawirowane obszary rzeczywiscie moga spowodowac upadek z wysokosci a nie jak pisze autor odmowa posluszenstwa maszyny.

Krzysiek
Male wyjasnienie dla niewtajemniczonych - jezeli "maszyna odmowi posluszenstwa" czyli zgasnie w czasie lotu to pilot nie spada z wysokosci tylko przez pewien czas szybuje (caly czas leci z opadaniem ok. 1 - 2m/s pokonujac w tym czasie okolo 7m)
Zasada lotow z silnikiem jest taka, ze lata sie tak, aby w razie zgasniecia silnika doleciec do miejsca nadajacego sie do wyladowania.
Skoro ktos lata bez uprawnien i co za tym idzie - brakiem OC, ryzykuje poniesieniem kosztow akcji, pokryciem wyrzadzanych szkod itp.
Ponadt... rozwiń
Avatar
Wrubelek Elemelek / 18 marca 2010 o 19:58
0
lotka napisał:
Nieeee no- nie mogę! Musze uważać co piszę, bo mnie poniesie!!!! Czy to jest podejście do człowieka: "spadł jak mucha"? Co to w ogóle za hasło? Co za ......... wymysla takie rzeczy? A w ogóle to mucha spada??? Czy o wypadkach np. samochodowych również pisze że się rozpłaszczył jak mucha pod packą? Cieszyłby się z takich określeń jeśli by jego dotyczyła sprawa? Poza tym, zanim zacznie się coś pisać należy zapoznać się z tematem a nie pisac bzdur!!! Juz nie mówiąc o błędach wspomnianych przez kolegę- 29 lat, 26 lat- kurcze a moze było ich trzech??? To juz nie pierwszy raz- zdarzają się nagminnie przypadki gdzie np. piszą paralotnia a pokazują fotę motolotni. Wystarczy wejsć na neta i w 10 min. dowiedzieć się chociaż podstaw. I ludzie czytają takie rózne brednie i potem traktują paralotniarzy jak jakieś zło i przy byle okazji wydzwaniają na policję. Nie wiem za co tych ludzi tam trzymają w pracy!!!

No fakt można było napisać że jakiś facet latał podwieszony na prześcieradle z zawieszonym motorem od maluch czy od suchej elki na przykład i wszyscy by coś się domyślali że jakiś sołtys nie zdzierżył i mógł zestrzelić no bo jak wytłumaczyć że motur stanął ?

No fakt można było napisać że jakiś facet latał podwieszony na prześcieradle z zawieszonym motorem od maluch czy od suchej elki na przykład i wszyscy by coś się domyślali że jakiś sołtys nie zdzierżył i mógł zestrzelić no bo jak wytłumaczyć że motur stanął ? rozwiń
Avatar
Glajciarz / 2 lipca 2009 o 22:40
0
"""""Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, tylko pewnie widownia zamówiła sobie taką atrakcje, żeby pokazać jakie to niebezpieczne i do czego prowadzi. A o tym na drogach robią się cmentarze nikt nie wspomina i nie stara się reagować.""""""



Zgadzam sie z tym wszystkim calkowicie.
Ciekaw jestem, kim 10 lat w stecz byli ci wszyscy super instruktorzy ?
Ganiali po krzakach na starych przewianych szmatach, a teraz mniemaja sie za wielkich pilotow z kosmosu.Sam uczylem sie samodzielnie i zachowujac zdrowy rozsadek, oraz pochlaniajac wszelka mozliwa wiedze teoretyczna .
Niektorym sie wydaje, ze jak zrobili kilka zlotow maslanych na kursie oraz dano im za kilkaset zl. papier SK to juz sa bosami przestworzy i moga patrzec na wszystkich samoukow z gory.
Znam osobiscie tego kolege, przecieral szlaki paralotniowe w swoich stronach , a ladowanie na drzewie, jak nie ma gdzie, jest normalna procedura dla paralotniarza
i gratuluje zjmnej krwi.
W naszych stronach paralotni jest niewiele wiec jak zobaczyli szmate i to jeszcze na drzewie, to mieli widowisko jak na "KONOPIELCE" ludziska z Kaziuka, ktory kosa rozpoczal zniwa i chcieli go ukamienowac.
Jeszcze paralotniarz jest zjawiskiem egzotycznym, prawie jak UFO, A WSZELKICH PIJAKOW I PIJANYCH KIEROWCOW WSZYSCY KOCHAJA i to jest normalka.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich paralotniarzy.
To wlasnie MY poprzez samoloty , loty kosmiczne, zataczajac kolo historii realizujemy marzenia o lataniu na kawalku szmaty w 21 wieku, a jedwab odktyto juz kilka tys. lat wczesniej.
I za plugiem jak pisza niektorzy na pl rec. paralotnie niech depcza ci , co po ziemi chodza.
"""""Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, ty... rozwiń
Avatar
ja / 2 lipca 2009 o 11:39
0
Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, tylko pewnie widownia zamówiła sobie taką atrakcje, żeby pokazać jakie to niebezpieczne i do czego prowadzi. A o tym na drogach robią się cmentarze nikt nie wspomina i nie stara się reagować.
Brak słów,
każdemu może się się zdarzyć taka sytuacja. Kolega okazał się przede wszystkim rozsądkiem, bo czy nikogo nie uczyli, że w razie awarii najlepiej jest lądować na drzewie? Więc nie rozumiem po co ta cała sensacja? Zdarzyło się i tyle.
I wcale tak nie jest, że jeśli ktoś skończy kurs, to może być pewien, że wszystko umie. Często samouk bywa o wiele lepszy, niż się niektórym zdaje. Poza tym licencja paralotniowa w Polsce nie jest obowiązkowa.
Wątpię, żeby to poszkodowany wezwał straż, tylko pewnie widownia zamówiła... rozwiń
Avatar
Michalfly / 2 lipca 2009 o 09:21
0
jeśli dziennikarze piszą takie bzdury nie mając nawet podstawowego pojęcia czym różni się motolotnia od motoparalotni itd to jaką mamy pewność że nie mylą PIS z PO?
Coś takiego tak paramotolotnia nie istnieje - a wg autora tego artukułu dwóch pilotów uległo wypadkowi właśnie na czymś co nie istnieje?
Żenujące!

Kolego wracaj do zdrowia.
Avatar
glajcik / 1 lipca 2009 o 22:56
0
Niestety w dużej części to dyletanci piszą takie niusy. Przynajmniej jeden z drugim zapoznałby się chociaż pobieżnie z tematyką. Filozofia żadna, wystarczy zajrzeć do netu.
Avatar
winglet / 1 lipca 2009 o 18:15
0
W ogóle to teraz będę mówił, ze ktoś głupi jak dziennikarz.
Avatar
wyrył / 1 lipca 2009 o 14:41
0
czekamy na kolejne dobre niusy ... dobra "dziennikarska robota" kiedy przeczytamy .... "pieszy rozjechany jak pomidor"
Avatar
lotka / 1 lipca 2009 o 08:17
0
Nieeee no- nie mogę! Musze uważać co piszę, bo mnie poniesie!!!! Czy to jest podejście do człowieka: "spadł jak mucha"? Co to w ogóle za hasło? Co za ......... wymysla takie rzeczy? A w ogóle to mucha spada??? Czy o wypadkach np. samochodowych również pisze że się rozpłaszczył jak mucha pod packą? Cieszyłby się z takich określeń jeśli by jego dotyczyła sprawa? Poza tym, zanim zacznie się coś pisać należy zapoznać się z tematem a nie pisac bzdur!!! Juz nie mówiąc o błędach wspomnianych przez kolegę- 29 lat, 26 lat- kurcze a moze było ich trzech??? To juz nie pierwszy raz- zdarzają się nagminnie przypadki gdzie np. piszą paralotnia a pokazują fotę motolotni. Wystarczy wejsć na neta i w 10 min. dowiedzieć się chociaż podstaw. I ludzie czytają takie rózne brednie i potem traktują paralotniarzy jak jakieś zło i przy byle okazji wydzwaniają na policję. Nie wiem za co tych ludzi tam trzymają w pracy!!!
Nieeee no- nie mogę! Musze uważać co piszę, bo mnie poniesie!!!! Czy to jest podejście do człowieka: "spadł jak mucha"? Co to w ogóle za hasło? Co za ......... wymysla takie rzeczy? A w ogóle to mucha spada??? Czy o wypadkach np. samochodowych również pisze że się rozpłaszczył jak mucha pod packą? Cieszyłby się z takich określeń jeśli by jego dotyczyła sprawa? Poza tym, zanim zacznie się coś pisać należy zapoznać się z tematem a nie pisac bzdur!!! Juz nie mówiąc o błędach wspomnianych przez kolegę- 2... rozwiń
Avatar
zuza / 1 lipca 2009 o 08:17
0
A co to jest para-motolotniarz??!! Z tego co wiem istnieją:
lotniarze - latający na lotni bez napędu
motolotniarze - lotnia z napędem
paralotniarze - latający na paralotni bez napędu
oraz paralotniarze latający z napedem - ppg
Ale para-motolotniarze?
Avatar
ParaMtotolotniarz / 1 lipca 2009 o 06:26
0
Male wyjasnienie dla niewtajemniczonych - jezeli "maszyna odmowi posluszenstwa" czyli zgasnie w czasie lotu to pilot nie spada z wysokosci tylko przez pewien czas szybuje (caly czas leci z opadaniem ok. 1 - 2m/s pokonujac w tym czasie okolo 7m)
Zasada lotow z silnikiem jest taka, ze lata sie tak, aby w razie zgasniecia silnika doleciec do miejsca nadajacego sie do wyladowania.
Skoro ktos lata bez uprawnien i co za tym idzie - brakiem OC, ryzykuje poniesieniem kosztow akcji, pokryciem wyrzadzanych szkod itp.
Ponadto samouk moze nie byc w stanie ocenic warunkow odpowiednich do bezpiecznego lotu - w garacy dzien powietrze jest bardzo niespokojne termiczne - wlecenie w takie zawirowane obszary rzeczywiscie moga spowodowac upadek z wysokosci a nie jak pisze autor odmowa posluszenstwa maszyny.

Krzysiek
Male wyjasnienie dla niewtajemniczonych - jezeli "maszyna odmowi posluszenstwa" czyli zgasnie w czasie lotu to pilot nie spada z wysokosci tylko przez pewien czas szybuje (caly czas leci z opadaniem ok. 1 - 2m/s pokonujac w tym czasie okolo 7m)
Zasada lotow z silnikiem jest taka, ze lata sie tak, aby w razie zgasniecia silnika doleciec do miejsca nadajacego sie do wyladowania.
Skoro ktos lata bez uprawnien i co za tym idzie - brakiem OC, ryzykuje poniesieniem kosztow akcji, pokryciem wyrzadzanych szkod itp.
Ponadt... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

31-latka z Lubelskiego odsiaduje wyrok dożywocia w Irlandii. To jej ostatnia szansa na obronę

31-latka z Lubelskiego odsiaduje wyrok dożywocia w Irlandii. To jej ostatnia szansa na obronę 7 3

31-letnia Marta Herda z woj. lubelskiego, tytułowana przez irlandzkie media jako „Ice Queen Killer” (Zimna Królowa Zabójczyni – red.) i odsiadująca dożywocie w tamtejszym więzieniu o zaostrzonym rygorze, prosi o pomoc Europejski Trybunał Praw Człowieka. To jej ostatnia szansa na obronę w sprawie morderstwa, którego – jak twierdzi – nie popełniła.

Awaria ciepłownicza, utrudnienia na al. Partyzantów w Puławach
galeria

Awaria ciepłownicza, utrudnienia na al. Partyzantów w Puławach 6 2

Uwaga na prace prowadzone obecnie na al. Partyzantów w Puławach. W okolicy PIWET-u wykop ma już ponad metr głębokości. Ciężki sprzęt zablokował dwa pasy ruchu.

Farming Simulator 19: Premiera nie tylko dla farmerów (wideo)
film

Farming Simulator 19: Premiera nie tylko dla farmerów (wideo) 0 0

Czas zebrać ziemniaki i rozrzucić obornik. Dziś premiera gry Farming Simulator 19, w ktorej czeka na graczy ponad 300 maszyn i pojazdów rolniczych.

"Zbieramy na paczki dla dzieci". Ale to nie byli policjanci

"Zbieramy na paczki dla dzieci". Ale to nie byli policjanci 1 1

58-latka z Białej Podlaskiej przekazała niemal 500 złotych osobom podającym się za policjantów. Dała się zwieść zapewnieniom, że gotówka zostanie przekazana na „paczki dla dzieci”.

"YE$". Premiera nowej płyty lubelskiej grupy CHØCØLATE

"YE$". Premiera nowej płyty lubelskiej grupy CHØCØLATE 0 0

Już 25 listopada odbędzie się oficjalna premiera drugiego minialbumu zespołu CHØCØLATE. Krążek wyprodukuje dwukrotnie nominowany do nagród Grammy Bryan David.

Smog w Lublinie. Przedszkolaki nie powinny wychodzić na spacery?

Smog w Lublinie. Przedszkolaki nie powinny wychodzić na spacery? 4 7

Czy miejskie przedszkola dostaną zakaz wyprowadzania dzieci na spacer, gdy powietrze będzie gęste od smogu? O wydanie takiego zalecenia apeluje do Ratusza jeden z dzielnicowych radnych.

Ousmane Dembele na wylocie z Barcelony?
film

Ousmane Dembele na wylocie z Barcelony? 0 1

Ousmane Dembele na wylocie z Barcelony? Zawodnik, który - jak mogło się wydawać na początku sezonu - miał być ważną postacią "Dumy Katalonii", może pożegnać się z klubem już w letnim okienku transferowym.

Koncert "Dobranoc świecie" w Filharmonii Lubelskiej
23 listopada 2018, 19:00

Koncert "Dobranoc świecie" w Filharmonii Lubelskiej 2 1

Co Gdzie Kiedy. Filharmonia Lubelska zaprasza na koncert Dobranoc świecie w wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej Konfraternia Caper Lublinensis. Wydarzenie odbędzie się 23 listopada o godz. 19.

David Dedek (TBV Start Lublin): Upson wciąż uczy się zespołu

David Dedek (TBV Start Lublin): Upson wciąż uczy się zespołu 1 2

ROZMOWA Z Davidem Dedkiem, trenerem TBV Startu Lublin

Przegrał wybory na burmistrza, ale pracy długo nie szukał. Przenosi się o piętro wyżej

Przegrał wybory na burmistrza, ale pracy długo nie szukał. Przenosi się o piętro wyżej 7 3

Po przegranej w drugiej turze wyborów samorządowych niedawny burmistrz Dariusz Szustek (PiS) nie szukał długo nowego zajęcia. W poniedziałek został wybrany starostą powiatu łukowskiego.

LNBA: Matematyka nadal w czubie

LNBA: Matematyka nadal w czubie 0 1

W klasyku rozgrywek Matematyka pokonała Nadar. Na czele tabeli Konferencji A są jednak Bracia Mrozik

W powiecie kraśnickim PiS przejmuje władzę od PSL. Kto będzie nowym starostą?

W powiecie kraśnickim PiS przejmuje władzę od PSL. Kto będzie nowym starostą? 22 20

Wiele wskazuje na to, że Prawo i Sprawiedliwość przejmie władzę w powiecie kraśnickim, w którym przez ostatnie 4 lata rządziło Polskie Stronnictwo Ludowe. Wśród kandydatów na starostę wymieniani są Karol Rychlewski, bliski współpracownik Jarosława Czerwa, jak też przedstawiciele PiS Krzysztof Staruch i Jacek Dubiel.

Smog w Białej Podlaskiej. Nowe czujniki jakości powietrza w mieście

Smog w Białej Podlaskiej. Nowe czujniki jakości powietrza w mieście 0 3

Biała Podlaska uruchomiła system pomiaru jakości powietrza. Na słupach oświetleniowych zamontowano 10 czujników.

5 czynników, jakie mają wpływ na tanie OC. To także Twoje miejsce zamieszkania

5 czynników, jakie mają wpływ na tanie OC. To także Twoje miejsce zamieszkania 0 0

Zastanawiasz się, jak kupić OC najtaniej? Poznaj ważne zasady, którymi kierują się firmy przy obliczaniu składek OC.

Poszedł do lasu, znalazł pocisk artyleryjski [foto]

Poszedł do lasu, znalazł pocisk artyleryjski [foto] 4 0

W lesie na terenie gminy Firlej jeden z mieszkańców znalazł niewybuch.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.