Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 maja 2015 r.
6:30

Komunikacja miejska w Lublinie po nowemu. Jakie linie powstaną, które mogą zniknąć?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 79 A A
Poniedziałkowe spotkanie dopiero otwiera dyskusję o tym, jak wyglądać ma komunikacja miejska (fot. W
Poniedziałkowe spotkanie dopiero otwiera dyskusję o tym, jak wyglądać ma komunikacja miejska (fot. W

Znamy wstępny pomysł na nową siatkę linii autobusowych i trolejbusowych. Autorem jest ekspert wynajęty przez miasto. – To nie jest jeszcze to, co będziemy wdrażać. To wersja do konsultacji – zastrzegają urzędnicy. Komunikacyjną rewolucję zapowiadają na wrzesień.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Firma, która dostała takie zlecenie miała wymyślić układ tras podporządkowany nowym odcinkom trakcji trolejbusowej zbudowanym przez miasto dzięki unijnym dotacjom. To właśnie przez to, by druty nie wisiały na darmo cała reszta połączeń została podporządkowana trolejbusom.

W zleceniu od miasta narzucony był podział wszystkich linii na kategorie, a te uznane za najważniejsze kursowałyby średnio co 7,5 minuty. Ale ekspert nie wyznaczył ani jednej takiej linii.

Dodatkowe pieniądze?

– Przy obecnym poziomie finansowania komunikacji miejskiej Lublin nie jest w stanie pozwolić sobie na żadną linię priorytetową – mówi Marcin Gromadzki, który dostał polecenie, by zmieścić się w tej liczbie tzw. wozokilometrów (19 milionów rocznie), którą miasto wykupuje u przewoźników już teraz.

W poniedziałek podczas prezentacji w Ratuszu podkreślał on, że inne miasta budując nowe trasy wykładają też dodatkowe pieniądze, na to by coś po nich jeździło.

– U państwa uruchomienie nowych odcinków komunikacji trolejbusowej ma spowodować przyrost wydatków o 0 proc. – wytyka Gromadzki i dodaje, że spora część mieszkańców może przez to stracić swoje bezpośrednie połączenia, a to właśnie brak przesiadek wychodzi w różnych badaniach jako rzecz najważniejsza dla pasażerów.

– Musimy się poruszać w tym stanie rzeczy, który mamy – przyznaje Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Tymczasem Gromadzki dowodził, że gdyby wyznaczyć tylko trzy linie priorytetowe (26, 151 i 158) to tylko linia 26 dostała rozkład o średniej częstotliwości 7,5 minuty, a już to skutkowałoby przekroczeniem limitu o 5 milionów wozokilometrów. Kolejny problem pojawia się w soboty, bo ekspert proponuje, by w te dni w godz. 9–15 kursy odbywały się częściej. Podkreśla, że sobotnie rozkłady są w Lublinie zbyt podobne do niedzielnych, podczas gdy w soboty pasażerów jest o 43 proc. więcej, niż w niedziele.

Różnica zdań

Różnica zdań między ZTM a ekspertem objawiła się również w kwestii wykorzystania trolejbusów z dodatkowym napędem bateryjnym, które zdaniem Gromadzkiego niezbyt sprawdzają się na linii 9, gdzie muszą wspinać się ul. Bernardyńską.

– Przy większym zapełnieniu mają problemy z pokonaniem tego odcinka. Ten trolejbus jedzie na tyle wolno, że sprawia wrażenie, że jest zawalidrogą – dodaje ekspert, którego firma mieści się tuż obok Gdyni. – Tam trzeba w 28 trolejbusach wymieniać baterie, co to kosztuje 350 tys. zł na pojazd, a tamte baterie były używane tylko awaryjnie – podkreśla.

Jego zdaniem lubelskie trolejbusy powinny pokonywać na bateriach tylko krótkie odcinki od Grygowej do Felicity, od Glinianej do Muzycznej i od pętli Felin do pobliskiego uniwersytetu. Mimo to ZTM uważa, że linię 9 nadal powinny obsługiwać trolejbusy.

Trolejbusy

• Wszystkie linie trolejbusowe kursowałyby co kwadrans.

• Firma proponuje pozostawienie obecnych tras linii 150, 151, 152, 155, 156 i 160.

• Zlikwidowana miałaby być linia 154 określona jako „skrajnie niewykorzystana”.

• Dwie inne zmieniłyby trasę: 158 zamiast jechać pod ZUS skręcałaby z Zana w Bohaterów Monte Cassino, potem Armii Krajowej na Porębę, zaś linia 153 byłaby wydłużona do Felicity.

• Plan zakłada pięć nowych linii. 161 z Gęsiej przez Roztocze, al. Kraśnicką, Al. Racławickie, 3 Maja, Tysiąclecia, Lwowską i al. Andersa.

162 z Poręby przez Jana Pawła II, Nadbystrzycką, Narutowicza, al. Piłsudskiego, Al. Zygmuntowskie, Zamojską, Lubartowską do Chodźki.

Proponowana trasa linii 163 to: Węglin, al. Kraśnicka, Bohaterów Monte Cassino, Armii Krajowej, Jana Pawła II, Dworzec Główny PKP, Wolska, Fabryczna, al. Unii Lubelskiej, Podzamcze, Unicka, Chodźki.

164 z Węglina przez al. Kraśnicką, Bohaterów Monte Cassino, Armii Krajowej, Jana Pawła II, Filaretów, Zana, Nadbystrzycka, al. Piłsudskiego, Al. Zygmuntowskie, Droga Męczenników Majdanka, Felin Uniwersytet.

A nowa linia 170 to nic innego, jak „utrolejbusowiona” linia 17.

Autobusy

• Nowej siatki linii trolejbusowych podporządkowane zostały autobusy.

• Całkiem zniknąć miałyby linie 45, 56 i 75.

• Zmian jest sporo, wśród nich skierowanie linii 4 przez Północną, Szeligowskiego, Choiny i Wojtasa. Na Szeligowskiego miałaby zastąpić linię 40 skierowaną do ul. Węglarza. Firma proponuje wycofanie linii 7 z ul. Chemicznej i Grygowej – tu zastąpiłaby ją linia 23.

• Rewolucyjny jest pomysł na linię 9: z ul. Armii Krajowej skręcałaby w Orkana, Roztocze i Jana Pawła II do Gęsiej, zaś przez Czuby pojechałaby linia 10: przez Armii Krajowej i Jana Pawła II.

• Jeszcze bardziej radykalna jest nowa odsłona linii 28: Węglin, al. Kraśnicka, Bohaterów Monte Cassino, Zana, Filaretów, Głęboka, pl. Wolności, a dalej na Felin. Linia 39 z Nadbystrzyckiej skręcałaby w Zana jadąc prosto do Leclerka, 26 z Czechowa kończyłaby trasę na Widoku, a 44 skręcałaby z Nadbystrzyckiej w Głęboką, by do Lipniaka pojechać przez Głęboką, całkiem omijając Czuby.

• Wyprostowana i skrócona linia 13 jechałaby przez Koncertową na Choiny. 14 zamiast obok wodociągów jechałaby przez pl. Wolności. Pomysł na linię 18? Skrócenie jej do Zbożowej, dalej jechałaby nowa linia 38 na trasie z Dworca Głównego PKP przez Piłsudskiego i Lipową.

• Linia 23 zostałaby przesunięta z dolnego odcinka al. Kompozytorów Polskich na równoległą Szeligowskiego, potem Biernackiego, w obie strony Królewską, a później jechałaby Chemiczną. Linia 37 w obie strony miałaby kursować ul. Willową.

• Nowa linia 46 z Widoku przez Filaretów, Sowińskiego, wiadukt, Smorawińskiego do Paderewskiego miałaby stanowić szybkie połączenie Czechowa z Czubami, ale wiele wskazuje na to, że pojawi się nie we wrześniu, ale dopiero po przebudowie ul. Poniatowskiego i wyznaczeniu tam przystanków.

Komentarze 79

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 11 lutego 2016 o 11:27
0
Przemęczeni kierowcy mają dość ! Fikcyjne przerwy w trakcie pracy, traktowanie kierowcy jak śmiecia przez przełożonych a przede wszystkim 5 ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH i związkowych pracowników etatowych, którzy mają pensje niewiele niższe od Prezesa MPK. A największy próżniak związkowiec Andrzej Sokołowski zamiast dbać o kierowców liże dupę kolejnym prezesom i nieźle sobie żyje. Pamiętam jak kiedyś jego najlepszym przyjacielem w MPK był prezes Jacek Miłosz i jak gorąco popierał jego reformy (a cała Polska śmiała się z tego)
Avatar
loco star / 19 maja 2015 o 14:42
0

zastanawiam sie po co zbudowali linie trolejbusową na Lwowskiej,  UNi Lubelskiej czy Diamentowej czy Krochmalnej skoro i tak nie mają pomysłow na trasy.  Trajtki na Nadbystrzeckiej to nonens.  przed Ul Głeboką jest tzw. wąskie gardło- tylko zwiekszą sie korki. Najpierw nalezałoby ptzednudować skrzyzowanie. Najwiecej osób wsiada do 44 własnie na czubach- os. Łegi, Ruta, Skarpa, Górki.Proponujac koncowy 26 na os widok wyłącza sie duzą czesc czubów  z mozliwosci podrozwania tą trasą. To samo z 44. os Łegi i os Ruta tracą dwie linie na Czechów. Przybywa 3 linie torljebusowe z których niewiele wynika i zadnej w kierunku dworca PKP. Reasumując, nabudowali bez zastanawianie drutów w południowej czesci miasta ale wpadaja one i tak do 3 tych samych ulic w kierunku srodmiescia co przed rozbudową :) ale grunt ze nastawiali drutów...

zastanawiam sie po co zbudowali linie trolejbusową na Lwowskiej,  UNi Lubelskiej czy Diamentowej czy Krochmalnej skoro i tak nie mają pomysłow na trasy.  Trajtki na Nadbystrzeckiej to nonens.  przed Ul Głeboką jest tzw. wąskie gardło- tylko zwiekszą sie korki. Najpierw nalezałoby ptzednudować skrzyzowanie. Najwiecej osób wsiada do 44 własnie na czubach- os. Łegi, Ruta, Skarpa, Górki.Proponujac koncowy 26 na os widok wyłącza sie duzą czesc czubów  z mozliwosci podrozwania tą trasą. To samo z 44. os Łegi i os Ruta tracą ... rozwiń

Avatar
Mir / 19 maja 2015 o 00:34
0

A co z połączeniem A. Krajowej z dworcem PKP, Kunickiego czy Abramowicką

Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 12:39
0
A dlaczego wszystkie linie muszą jeździć przez Jana Pawła?Widać Czuby tylko sa dopieszczane...
Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 11:51
0
A co z trasą Nadbystrzycka- Diamentowa? Wiszą tu nowe trakcje, ale nie ma nic o tym w planie. A z tego rejonu miała być możliwość dostania się do Abramowickiej. Ale, jak widać, nie będzie?
Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 09:49
0
Jak by to ująć. Kiedyś jak UMCS miał x mln zl dlugu to uczelnia zaprosiła audytorów aby znalezli oszczedności .... (i oni je znalezli przez zwolnienie 75% pracownikow naukowych) to UMCS zmienił audytorów... tak samo powinien postąpić ZTM Lublin z "ekspertem z Gdyni" gdyż już byli "eksperci z Krakowa" i nic nie zrobili dobrego. Także ZTM Lublin obudźcie się w Lublinie też są ludzie znający się na Transporcie miejskim
Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 09:48
0

Jak by to ująć. Kiedyś jak UMCS miał x mln zl dlugu to uczelnia zaprosiła audytorów aby znalezli oszczedności .... (i oni je znalezli przez zwolnienie 75% pracownikow naukowych) to UMCS zmienił audytorów... tak samo powinien postąpić ZTM Lublin z "ekspertem z Gdyni" gdyż już byli "eksperci z Krakowa" i nic nie zrobili dobrego

Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 09:16
0
154 można było już zamknąć zaraz po uruchomieniu. Może byłoby lepiej, gdyby jeździło koło dworca PKP, a potem Krochmalna i na Czuby. Byłby dojazd do dworca z dwóch stron miasta. Unii Lubelskiej to arteria długa, ale od niej wszędzie daleko, a ogródki działkowe, to za mało, by więcej było pasażerów.
Avatar
Gość / 6 maja 2015 o 22:48
0
jak zlikwidują 45 i 28 zmieni trasę, to jak z okolic ul. Roztocze będzie można dojechać na Dworzec PKP ? Są 2 autobusy, będzie 0 :(
Avatar
malgorzata / 6 maja 2015 o 19:48
0

A co z ul.Diamentową i całym osiedlem Nałkowskich jak zwykle żadnych planów wiocha i tyle niema  czym do pracy dojechać a przyjdzie sobota czy niedziela to wogole jeden autobus po diamentowej jeździ gdzie nasi radni jak przed wyborami to obiecują a potem mają nas gdzieś

Avatar
Gość / 11 lutego 2016 o 11:27
0
Przemęczeni kierowcy mają dość ! Fikcyjne przerwy w trakcie pracy, traktowanie kierowcy jak śmiecia przez przełożonych a przede wszystkim 5 ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH i związkowych pracowników etatowych, którzy mają pensje niewiele niższe od Prezesa MPK. A największy próżniak związkowiec Andrzej Sokołowski zamiast dbać o kierowców liże dupę kolejnym prezesom i nieźle sobie żyje. Pamiętam jak kiedyś jego najlepszym przyjacielem w MPK był prezes Jacek Miłosz i jak gorąco popierał jego reformy (a cała Polska śmiała się z tego)
Avatar
loco star / 19 maja 2015 o 14:42
0

zastanawiam sie po co zbudowali linie trolejbusową na Lwowskiej,  UNi Lubelskiej czy Diamentowej czy Krochmalnej skoro i tak nie mają pomysłow na trasy.  Trajtki na Nadbystrzeckiej to nonens.  przed Ul Głeboką jest tzw. wąskie gardło- tylko zwiekszą sie korki. Najpierw nalezałoby ptzednudować skrzyzowanie. Najwiecej osób wsiada do 44 własnie na czubach- os. Łegi, Ruta, Skarpa, Górki.Proponujac koncowy 26 na os widok wyłącza sie duzą czesc czubów  z mozliwosci podrozwania tą trasą. To samo z 44. os Łegi i os Ruta tracą dwie linie na Czechów. Przybywa 3 linie torljebusowe z których niewiele wynika i zadnej w kierunku dworca PKP. Reasumując, nabudowali bez zastanawianie drutów w południowej czesci miasta ale wpadaja one i tak do 3 tych samych ulic w kierunku srodmiescia co przed rozbudową :) ale grunt ze nastawiali drutów...

zastanawiam sie po co zbudowali linie trolejbusową na Lwowskiej,  UNi Lubelskiej czy Diamentowej czy Krochmalnej skoro i tak nie mają pomysłow na trasy.  Trajtki na Nadbystrzeckiej to nonens.  przed Ul Głeboką jest tzw. wąskie gardło- tylko zwiekszą sie korki. Najpierw nalezałoby ptzednudować skrzyzowanie. Najwiecej osób wsiada do 44 własnie na czubach- os. Łegi, Ruta, Skarpa, Górki.Proponujac koncowy 26 na os widok wyłącza sie duzą czesc czubów  z mozliwosci podrozwania tą trasą. To samo z 44. os Łegi i os Ruta tracą ... rozwiń

Avatar
Mir / 19 maja 2015 o 00:34
0

A co z połączeniem A. Krajowej z dworcem PKP, Kunickiego czy Abramowicką

Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 12:39
0
A dlaczego wszystkie linie muszą jeździć przez Jana Pawła?Widać Czuby tylko sa dopieszczane...
Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 11:51
0
A co z trasą Nadbystrzycka- Diamentowa? Wiszą tu nowe trakcje, ale nie ma nic o tym w planie. A z tego rejonu miała być możliwość dostania się do Abramowickiej. Ale, jak widać, nie będzie?
Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 09:49
0
Jak by to ująć. Kiedyś jak UMCS miał x mln zl dlugu to uczelnia zaprosiła audytorów aby znalezli oszczedności .... (i oni je znalezli przez zwolnienie 75% pracownikow naukowych) to UMCS zmienił audytorów... tak samo powinien postąpić ZTM Lublin z "ekspertem z Gdyni" gdyż już byli "eksperci z Krakowa" i nic nie zrobili dobrego. Także ZTM Lublin obudźcie się w Lublinie też są ludzie znający się na Transporcie miejskim
Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 09:48
0

Jak by to ująć. Kiedyś jak UMCS miał x mln zl dlugu to uczelnia zaprosiła audytorów aby znalezli oszczedności .... (i oni je znalezli przez zwolnienie 75% pracownikow naukowych) to UMCS zmienił audytorów... tak samo powinien postąpić ZTM Lublin z "ekspertem z Gdyni" gdyż już byli "eksperci z Krakowa" i nic nie zrobili dobrego

Avatar
Gość / 7 maja 2015 o 09:16
0
154 można było już zamknąć zaraz po uruchomieniu. Może byłoby lepiej, gdyby jeździło koło dworca PKP, a potem Krochmalna i na Czuby. Byłby dojazd do dworca z dwóch stron miasta. Unii Lubelskiej to arteria długa, ale od niej wszędzie daleko, a ogródki działkowe, to za mało, by więcej było pasażerów.
Avatar
Gość / 6 maja 2015 o 22:48
0
jak zlikwidują 45 i 28 zmieni trasę, to jak z okolic ul. Roztocze będzie można dojechać na Dworzec PKP ? Są 2 autobusy, będzie 0 :(
Avatar
malgorzata / 6 maja 2015 o 19:48
0

A co z ul.Diamentową i całym osiedlem Nałkowskich jak zwykle żadnych planów wiocha i tyle niema  czym do pracy dojechać a przyjdzie sobota czy niedziela to wogole jeden autobus po diamentowej jeździ gdzie nasi radni jak przed wyborami to obiecują a potem mają nas gdzieś

Zobacz wszystkie komentarze 79

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem 0 0

W wyznaczone dni w lipcu sierpniu i wrześniu turyści indywidualni mogą zwiedzać były niemiecki nazistowski obóz.

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej?
Tylko u nas

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej? 4 0

Policjanci z Lublina wożą zatrzymanych na ogólne badania lekarskie aż do Łęcznej. Żaden z lubelskich szpitali nie zdecydował się współpracę z mundurowymi. Lecznice postawiły zaporowe ceny. Jak słyszymy nieoficjalnie, medycy nie chcieli mieć do czynienia z brudnymi i często agresywnymi pacjentami.

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie?

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie? 7 0

W sobotę pielęgniarki ze szpitala przy Jaczewskiego zawarły wstępne porozumienie z dyrekcją kończące pięciodniowy strajk. Czy ich koleżanki z pozostałych szpitali klinicznych pójdą w ich ślady i zaostrzą swoje działania?

Koncert Companions w Akwarela Cafe
20 lipca 2018, 19:30

Koncert Companions w Akwarela Cafe 2 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19.30 na letniej scenie Akwarela Cafe (Rynek 6) wystąpi zespół Companions.

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów?

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów? 1 0

Do końca sierpnia można zgłaszać propozycje lokalizacji trzech domków dla kotów. Na sygnały od mieszkańców czeka Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców 1 0

AZS AWF Biała Podlaska i MKS Padwa Zamość w nowym sezonie występować będą w grupie C. Na kibiców piłki ręcznej na tym poziomie rozgrywkowym czekają trzy nowe grupy, w każdej znalazło się 12 drużyn

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA
film

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA 0 0

– Nasze stosunki nigdy nie były tak złe, ale to się zmieniło cztery godziny temu – ocenił po spotkaniu z prezydentem Rosji Donald Trump.

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem 0 0

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Białej Podlaskiej mogą kupować bilety za pomocą aplikacji mobilnej mPay. Ceny biletów są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza 0 1

Nowa stacja paliw może powstać przy ul. Zelwerowicza 27 w Lublinie.

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać 3 4

Mieszkańcy dwóch bloków z ul. Centralnej zwrócili się do radnego Ignacego Czeżyka (PiS) o pomoc w sprawie zakłócania ciszy nocnej. Chodzi o zbyt głośne przejazdy motocyklistów.

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym
film

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym 34 6

Kierowca autobusu linii 32 w Lublinie przez kilka przystanków prowadził oglądając film w telefonie komórkowym. Odłożył go dopiero po interwencji pasażera. Teraz kierowcy grożą konsekwencje służbowe.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 6

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 37 29

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.