Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 stycznia 2013 r.
17:40
Edytuj ten wpis

Taksówka bez dzwonienia? W Lublinie się nie da. Ale jest szansa

0 11 A A
Lubelskie taksówki wyposażone w GPS mają już system łączności internetowej z centralą. Żeby mogły łą
Lubelskie taksówki wyposażone w GPS mają już system łączności internetowej z centralą. Żeby mogły łą

Absolwent UMCS opracował nowatorski system zamawiania taksówek. Mógłby działać w Lublinie, gdyby w mieście nie było internetowych "dziur”.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
System stworzył Michał Solski, tegoroczny absolwent lubelskiego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Jako pracę dyplomową Solski opracował nowy, łatwiejszy sposób zamawiania taksówek.

Zamiast dzwonić do centrali korporacji taksówkowej, naciskamy jeden przycisk w aplikacji zainstalowanej w naszym telefonie komórkowym. Nie musimy z nikim rozmawiać, ani podawać naszej lokalizacji. Tylko obserwujemy, jak zbliża się do nas wybrana taksówka. Zadba o to zaprojektowany przez Solskiego system.
– Wszystko jest w pełni zautomatyzowane – podkreśla autor. Wystarczy zainstalować aplikację w telefonie i w taksówkach. Konieczny jest też dostęp do mobilnego Internetu.

Pomysł lublinianina właśnie wygrał w ogólnopolskim konkursie na najlepsze prace dyplomowe z zakresu rozwiązań internetowych realizowanych w technologii JAVA, organizowanego przez firmę e-point.

– Wcale się nie dziwię, bo to bardzo fajna praca – mówi prof. Przemysław Stpiczyński z Zakładu Informatyki UMCS, promotor Solskiego, który podsunął mu temat pracy. – Ja tylko wymyśliłem temat. Wszystkie szczegóły to już pomysł samego studenta.
– Jechałem jedną z lubelskich taksówek. Zauważyłem, że mają bardzo prymitywny system przyjmowania zamówień i zgłaszania się kierowców – podkreśla prof. Stpiczyński. – Ale zrobiliśmy to abstrahując od konkretnego zapotrzebowania branży taksówkowej. Raczej jako wizja przyszłości. Ale wizja realna.

– System został opracowany na potrzeby pracy dyplomowej – przyznaje Solski. – Jeżeli zwróci się do mnie korporacja albo kilka korporacji, możemy rozmawiać o jego wdrożeniu.

– Trzeba by sprawdzić, jak ten system działa w praktyce. Np. jak wyszukuje taksówki – mówi Zbigniew Kiciński, prezes Lubelskiego Stowarzyszenia Taksówkarzy. – Mamy już system łączności internetowej pomiędzy centralą i taksówkami, które są wyposażone w GPS. Dzięki temu z centrali można zobaczyć, gdzie jest dana taksówka.

Teoretycznie. – Bo łączność internetowa na terenie Lublina jest fatalna. Wystarczy wjechać np. na ul. Szafirową na Czubach. Internet natychmiast się urywa – podkreśla Kiciński. – Pomysł (Solskiego – red.) jest ciekawy. Ale sieć komórkowa muszą "pokryć” całe miasto i nie może być przerw w dostępie do Internetu.

Podobne rozwiązania testują już niektóre korporacje w Warszawie.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
paretos / 11 czerwca 2013 o 11:51
0

Zawsze zamawiam taksówki telefonicznie - nie widzę sensu innego rozwiązania.  No może i są przypadki kiedy trzeba zamówić przez internet, ale to sporadyczne. W Lublinie jeździmy z Radio Taxi Czwórki. Oni należą do Polskiej Sieci Taxi, sprawdzona korporacja. Kilka razy naciąłem się już na mieście na taksówkarzy - długa wycieczka po mieście zamiast dotarcia na miasto. Czy oni mają wszystkich za turystów? ;-)

Avatar
Aga / 15 stycznia 2013 o 15:23
0
To czy trafi do najdroższego, najtańszego, zielonego, czerwonego czy jakiegoś innego jest tu sytuacją losową. Nie wiadomo przecież który z taksówkarzy znajdzie się najbliżej. Drugą sprawą jest to czy każdy taksówkarz miałby dostęp do tego typu oprogramowania, możliwe jest przecież, że program taki posiadałaby tylko jedna korporacja (w jednej firmie stawki chyba mają takie same? nie wiem jak to działa nie znam się)
Poza tym z tego co się orientuję program powstał tylko na potrzeby pracy dyplomowej więc nasze rozważania są na tym etapie tylko teoretyczne.
Jak powiedział sam absolwent można dopiero rozmawiać o wdrożeniu aplikacji jeśli znalazłby się ktoś zainteresowany.
Wdrożenie w tym przypadku oznacza oczywiście szereg testów, poprawę działania aplikacji być może wprowadzenie zabezpieczeń przed użyciem przez przypadkowych taksówkarzy.
Bądźmy realistami. Przecież nikt nie napisze aplikacji gotowej do wprowadzenia na rynek tylko na potrzeby magisterki
To czy trafi do najdroższego, najtańszego, zielonego, czerwonego czy jakiegoś innego jest tu sytuacją losową. Nie wiadomo przecież który z taksówkarzy znajdzie się najbliżej. Drugą sprawą jest to czy każdy taksówkarz miałby dostęp do tego typu oprogramowania, możliwe jest przecież, że program taki posiadałaby tylko jedna korporacja (w jednej firmie stawki chyba mają takie same? nie wiem jak to działa nie znam się)
Poza tym z tego co się orientuję program powstał tylko na potrzeby pracy dyplomowej więc nasze rozważania są na tym etapie ... rozwiń
Avatar
do Agi / 15 stycznia 2013 o 09:54
0
Ja piszę cały czas o tym samym. Zapytanie do najbliższego, który jest najdroższy w okolicy. w Taksowkach jest dowolność w stosowaniu stawek za km. Zmawianie się przedsiębiorców w celu ustalenia tej samej ceny jest prawnie zabronione.
Avatar
Aga / 14 stycznia 2013 o 23:06
0
[quote name='do błyśniętego' timestamp='1358197303' post='720383']
Ty chyba nie znasz taksówkarzy. Negocjacje? Dobre sobie. Pozabijaliby się o tego klienta, a jeszcze klient dostałby w dzioba za to że nie wybrał tego a nie innego. Wystarczy posłuchać jak się kłócą w radiu o kurs
[/quote]
W negocjacjach chodzi o to, że system wysyła zapytanie do taksówki znajdującej się najbliżej klienta czy przyjmuje zlecenie, jeśli nie przyjmuje wtedy automatycznie szuka drugiej taksówki i wysyła zapytanie i tak do skutku. Nie wysyła pytania do wszystkich taksówek jednocześnie więc może by się nie pozabijali
[quote name='do błyśniętego' timestamp='1358197303' post='720383']
Ty chyba nie znasz taksówkarzy. Negocjacje? Dobre sobie. Pozabijaliby się o tego klienta, a jeszcze klient dostałby w dzioba za to że nie wybrał tego a nie innego. Wystarczy posłuchać jak się kłócą w radiu o kurs
[/quote]
W negocjacjach chodzi o to, że system wysyła zapytanie do taksówki znajdującej się najbliżej klienta czy przyjmuje zlecenie, jeśli nie przyjmuje wtedy automatycznie szuka drugiej taksówki i wysyła zapytanie i tak do ... rozwiń
Avatar
do błyśniętego / 14 stycznia 2013 o 22:01
0
Ty chyba nie znasz taksówkarzy. Negocjacje? Dobre sobie. Pozabijaliby się o tego klienta, a jeszcze klient dostałby w dzioba za to że nie wybrał tego a nie innego. Wystarczy posłuchać jak się kłócą w radiu o kurs
Avatar
Gość / 13 stycznia 2013 o 13:18
0
[quote name='wizjoner' timestamp='1358017865' post='719531']
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Takie patenty to wizja społeczeństwa , które przestanie mówić do siebie. Zaniknie narząd mowy.
[/quote]

Jeśli wygranie ogólnopolskiego konkursu przez studenta nie jest zabłyśnięciem, to co jest?
Cała magia systemu Solskiego nie polega tylko na zamówieniu taksówki jednym kliknięciem ale na tym, że system automatycznie negocjuje z taksówkarzami, który z nich przyjmie trasę. Eliminuje tym samym pośrednika w postaci[color=#0F0F0F][font=Arial, sans-serif] centrali firmy taksówkowej.[/font][/color]
[quote name='wizjoner' timestamp='1358017865' post='719531']
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak... rozwiń
Avatar
córka biskupa Naskórka / 13 stycznia 2013 o 00:07
0
nowosc???
W USA systemy takie juz od jakiegos czasu dzialaja w kilku wiekszych miastach
Avatar
wizjoner / 12 stycznia 2013 o 20:11
0
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Takie patenty to wizja społeczeństwa , które przestanie mówić do siebie. Zaniknie narząd mowy.
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Takie patenty to wizja społeczeństwa , które prze... rozwiń
Avatar
Papaj / 12 stycznia 2013 o 18:23
0
[quote name='System TAXI' timestamp='1357989454' post='719368']
System taksówki bez dzwonienia działa w Lublinie od pół roku. Wystarczy pobrać aplikację taxi5 - i wybrać korporację. Niestety wykorzystanie systemu przez pasażerów jest niemal żadne. 2-5 zamówień tygodniowo z czego połowa nie dochodzi do skutku gdyż większość osób tylko sprawdza czy to działa. Lokalizacja adresu zamówienia tylko teoretycznie jest dokładna. Nierzadko stojąc przy numerze 12 system lokalizuje zamówienie przy numerze 10. Ustala adres na ulicy nie dopuszczonej do ruchu itd. Pan wynalazca nie wziął jeszcze pod uwagę jednego minusa tego systemu dla pasażerów. Niestety w system może zaopatrzyć się każdy taksówkarz (oszust też, a takich w Lublinie nie brakuje). Prawdopodobnie tradycyjny system jeszcze długo się utrzyma. Nie wiem z kim jechał wynalazca, ale w Lublinie jest wiele korporacji, które używają nowoczesnego systemu lokalizacji taksówek i przekazywania zleceń. Niektóre już od 15 lat. Kilka używa GPS.

Swoją drogą czy normalni ludzie nie mają już dość tej automatyzacji. Niedługo nie będzie w ogóle rozmowy z żywym człowiekiem. Wystarczy już teraz przekonać się zgłaszając awarię w sieci komórkowej. Wciśnij 1 , wciśnij, 3 wciśnij 8 wciśnij 0, jeśli się nie zgadzasz z nagrywaniem wciśnij 5 i rozłącz się. Do czego doprowadzą te wszystkie systemy informatyczne? Setki ludzi obsługujących na żywo pasażerów będą tracić pracę. Tak więc pomysł dobry, ale tylko na pracę dyplomową.
[/quote]

[quote name='System TAXI' timestamp='1357989454' post='719368']
System taksówki bez dzwonienia działa w Lublinie od pół roku. Wystarczy pobrać aplikację taxi5 - i wybrać korporację. Niestety wykorzystanie systemu przez pasażerów jest niemal żadne. 2-5 zamówień tygodniowo z czego połowa nie dochodzi do skutku gdyż większość osób tylko sprawdza czy to działa. Lokalizacja adresu zamówienia tylko teoretycznie jest dokładna. Nierzadko stojąc przy numerze 12 system lokalizuje zamówienie przy numerze 10. Ustala adres na ulicy nie dopuszczonej do ruchu itd. Pan wynalazca nie wziął jeszcze pod uwagę jednego minusa tego systemu dla pasażerów. Niestety w system może zaopatrzyć się każdy taksówkarz (oszust też, a takich w Lublinie nie brakuje). Prawdopodobnie tradycyjny system jeszcze długo się utrzyma. Nie wiem z kim jechał wynalazca, ale w Lublinie jest wiele korporacji, które używają nowoczesnego systemu lokalizacji taksówek i przekazywania zleceń. Niektóre już od 15 lat. Kilka używa GPS.

Swoją drogą czy normalni ludzie nie mają już dość tej automatyzacji. Niedługo nie będzie w ogóle rozmowy z żywym człowiekiem. Wystarczy już teraz przekonać się zgłaszając awarię w sieci komórkowej. Wciśnij 1 , wciśnij, 3 wciśnij 8 wciśnij 0, jeśli się nie zgadzasz z nagrywaniem wciśnij 5 i rozłącz się. Do czego doprowadzą te wszystkie systemy informatyczne? Setki ludzi obsługujących na żywo pasażerów będą tracić pracę. Tak więc pomysł dobry, ale tylko na pracę dyplomową.
[/quote]

Brawo ! Uważam identycznie
[quote name='System TAXI' timestamp='1357989454' post='719368']
System taksówki bez dzwonienia działa w Lublinie od pół roku. Wystarczy pobrać aplikację taxi5 - i wybrać korporację. Niestety wykorzystanie systemu przez pasażerów jest niemal żadne. 2-5 zamówień tygodniowo z czego połowa nie dochodzi do skutku gdyż większość osób tylko sprawdza czy to działa. Lokalizacja adresu zamówienia tylko teoretycznie jest dokładna. Nierzadko stojąc przy numerze 12 system lokalizuje zamówienie przy numerze 10. Ustala adres n... rozwiń
Avatar
fan kleru / 12 stycznia 2013 o 15:05
0
Dajcie chłopu zarobic na patencie ,podpowiadam następne (ale dzialka dla mnie)zamówienie najbliżej lecącego samolotu wyladuje na lotnisku i będzie ok.mozna poszukac tu jakie sa niedaleko http://www.flightradar24.com/
Avatar
paretos / 11 czerwca 2013 o 11:51
0

Zawsze zamawiam taksówki telefonicznie - nie widzę sensu innego rozwiązania.  No może i są przypadki kiedy trzeba zamówić przez internet, ale to sporadyczne. W Lublinie jeździmy z Radio Taxi Czwórki. Oni należą do Polskiej Sieci Taxi, sprawdzona korporacja. Kilka razy naciąłem się już na mieście na taksówkarzy - długa wycieczka po mieście zamiast dotarcia na miasto. Czy oni mają wszystkich za turystów? ;-)

Avatar
Aga / 15 stycznia 2013 o 15:23
0
To czy trafi do najdroższego, najtańszego, zielonego, czerwonego czy jakiegoś innego jest tu sytuacją losową. Nie wiadomo przecież który z taksówkarzy znajdzie się najbliżej. Drugą sprawą jest to czy każdy taksówkarz miałby dostęp do tego typu oprogramowania, możliwe jest przecież, że program taki posiadałaby tylko jedna korporacja (w jednej firmie stawki chyba mają takie same? nie wiem jak to działa nie znam się)
Poza tym z tego co się orientuję program powstał tylko na potrzeby pracy dyplomowej więc nasze rozważania są na tym etapie tylko teoretyczne.
Jak powiedział sam absolwent można dopiero rozmawiać o wdrożeniu aplikacji jeśli znalazłby się ktoś zainteresowany.
Wdrożenie w tym przypadku oznacza oczywiście szereg testów, poprawę działania aplikacji być może wprowadzenie zabezpieczeń przed użyciem przez przypadkowych taksówkarzy.
Bądźmy realistami. Przecież nikt nie napisze aplikacji gotowej do wprowadzenia na rynek tylko na potrzeby magisterki
To czy trafi do najdroższego, najtańszego, zielonego, czerwonego czy jakiegoś innego jest tu sytuacją losową. Nie wiadomo przecież który z taksówkarzy znajdzie się najbliżej. Drugą sprawą jest to czy każdy taksówkarz miałby dostęp do tego typu oprogramowania, możliwe jest przecież, że program taki posiadałaby tylko jedna korporacja (w jednej firmie stawki chyba mają takie same? nie wiem jak to działa nie znam się)
Poza tym z tego co się orientuję program powstał tylko na potrzeby pracy dyplomowej więc nasze rozważania są na tym etapie ... rozwiń
Avatar
do Agi / 15 stycznia 2013 o 09:54
0
Ja piszę cały czas o tym samym. Zapytanie do najbliższego, który jest najdroższy w okolicy. w Taksowkach jest dowolność w stosowaniu stawek za km. Zmawianie się przedsiębiorców w celu ustalenia tej samej ceny jest prawnie zabronione.
Avatar
Aga / 14 stycznia 2013 o 23:06
0
[quote name='do błyśniętego' timestamp='1358197303' post='720383']
Ty chyba nie znasz taksówkarzy. Negocjacje? Dobre sobie. Pozabijaliby się o tego klienta, a jeszcze klient dostałby w dzioba za to że nie wybrał tego a nie innego. Wystarczy posłuchać jak się kłócą w radiu o kurs
[/quote]
W negocjacjach chodzi o to, że system wysyła zapytanie do taksówki znajdującej się najbliżej klienta czy przyjmuje zlecenie, jeśli nie przyjmuje wtedy automatycznie szuka drugiej taksówki i wysyła zapytanie i tak do skutku. Nie wysyła pytania do wszystkich taksówek jednocześnie więc może by się nie pozabijali
[quote name='do błyśniętego' timestamp='1358197303' post='720383']
Ty chyba nie znasz taksówkarzy. Negocjacje? Dobre sobie. Pozabijaliby się o tego klienta, a jeszcze klient dostałby w dzioba za to że nie wybrał tego a nie innego. Wystarczy posłuchać jak się kłócą w radiu o kurs
[/quote]
W negocjacjach chodzi o to, że system wysyła zapytanie do taksówki znajdującej się najbliżej klienta czy przyjmuje zlecenie, jeśli nie przyjmuje wtedy automatycznie szuka drugiej taksówki i wysyła zapytanie i tak do ... rozwiń
Avatar
do błyśniętego / 14 stycznia 2013 o 22:01
0
Ty chyba nie znasz taksówkarzy. Negocjacje? Dobre sobie. Pozabijaliby się o tego klienta, a jeszcze klient dostałby w dzioba za to że nie wybrał tego a nie innego. Wystarczy posłuchać jak się kłócą w radiu o kurs
Avatar
Gość / 13 stycznia 2013 o 13:18
0
[quote name='wizjoner' timestamp='1358017865' post='719531']
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Takie patenty to wizja społeczeństwa , które przestanie mówić do siebie. Zaniknie narząd mowy.
[/quote]

Jeśli wygranie ogólnopolskiego konkursu przez studenta nie jest zabłyśnięciem, to co jest?
Cała magia systemu Solskiego nie polega tylko na zamówieniu taksówki jednym kliknięciem ale na tym, że system automatycznie negocjuje z taksówkarzami, który z nich przyjmie trasę. Eliminuje tym samym pośrednika w postaci[color=#0F0F0F][font=Arial, sans-serif] centrali firmy taksówkowej.[/font][/color]
[quote name='wizjoner' timestamp='1358017865' post='719531']
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak... rozwiń
Avatar
córka biskupa Naskórka / 13 stycznia 2013 o 00:07
0
nowosc???
W USA systemy takie juz od jakiegos czasu dzialaja w kilku wiekszych miastach
Avatar
wizjoner / 12 stycznia 2013 o 20:11
0
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Takie patenty to wizja społeczeństwa , które przestanie mówić do siebie. Zaniknie narząd mowy.
Pan student niczym nie błysnął. Tego typu rozwiązania stosowane są już przez kilka aplikacji dostępnych w internecie. Taksówkarze są najmniej zainteresowani patentem, gdyż nie każdy ma ochotę konkurować z przypadkowymi kierowcami, którzy będą w systemie. NIe mówiąc już o tym, że do tego potrzeba znajomości obsługi komórki, a nie każdy ma opcję. W przyszłości pewnie nie będzie w tym nic nadzwyczajnego, ale i tak nic nie zastąpi kontaktu bezpośredniego. Takie patenty to wizja społeczeństwa , które prze... rozwiń
Avatar
Papaj / 12 stycznia 2013 o 18:23
0
[quote name='System TAXI' timestamp='1357989454' post='719368']
System taksówki bez dzwonienia działa w Lublinie od pół roku. Wystarczy pobrać aplikację taxi5 - i wybrać korporację. Niestety wykorzystanie systemu przez pasażerów jest niemal żadne. 2-5 zamówień tygodniowo z czego połowa nie dochodzi do skutku gdyż większość osób tylko sprawdza czy to działa. Lokalizacja adresu zamówienia tylko teoretycznie jest dokładna. Nierzadko stojąc przy numerze 12 system lokalizuje zamówienie przy numerze 10. Ustala adres na ulicy nie dopuszczonej do ruchu itd. Pan wynalazca nie wziął jeszcze pod uwagę jednego minusa tego systemu dla pasażerów. Niestety w system może zaopatrzyć się każdy taksówkarz (oszust też, a takich w Lublinie nie brakuje). Prawdopodobnie tradycyjny system jeszcze długo się utrzyma. Nie wiem z kim jechał wynalazca, ale w Lublinie jest wiele korporacji, które używają nowoczesnego systemu lokalizacji taksówek i przekazywania zleceń. Niektóre już od 15 lat. Kilka używa GPS.

Swoją drogą czy normalni ludzie nie mają już dość tej automatyzacji. Niedługo nie będzie w ogóle rozmowy z żywym człowiekiem. Wystarczy już teraz przekonać się zgłaszając awarię w sieci komórkowej. Wciśnij 1 , wciśnij, 3 wciśnij 8 wciśnij 0, jeśli się nie zgadzasz z nagrywaniem wciśnij 5 i rozłącz się. Do czego doprowadzą te wszystkie systemy informatyczne? Setki ludzi obsługujących na żywo pasażerów będą tracić pracę. Tak więc pomysł dobry, ale tylko na pracę dyplomową.
[/quote]

[quote name='System TAXI' timestamp='1357989454' post='719368']
System taksówki bez dzwonienia działa w Lublinie od pół roku. Wystarczy pobrać aplikację taxi5 - i wybrać korporację. Niestety wykorzystanie systemu przez pasażerów jest niemal żadne. 2-5 zamówień tygodniowo z czego połowa nie dochodzi do skutku gdyż większość osób tylko sprawdza czy to działa. Lokalizacja adresu zamówienia tylko teoretycznie jest dokładna. Nierzadko stojąc przy numerze 12 system lokalizuje zamówienie przy numerze 10. Ustala adres na ulicy nie dopuszczonej do ruchu itd. Pan wynalazca nie wziął jeszcze pod uwagę jednego minusa tego systemu dla pasażerów. Niestety w system może zaopatrzyć się każdy taksówkarz (oszust też, a takich w Lublinie nie brakuje). Prawdopodobnie tradycyjny system jeszcze długo się utrzyma. Nie wiem z kim jechał wynalazca, ale w Lublinie jest wiele korporacji, które używają nowoczesnego systemu lokalizacji taksówek i przekazywania zleceń. Niektóre już od 15 lat. Kilka używa GPS.

Swoją drogą czy normalni ludzie nie mają już dość tej automatyzacji. Niedługo nie będzie w ogóle rozmowy z żywym człowiekiem. Wystarczy już teraz przekonać się zgłaszając awarię w sieci komórkowej. Wciśnij 1 , wciśnij, 3 wciśnij 8 wciśnij 0, jeśli się nie zgadzasz z nagrywaniem wciśnij 5 i rozłącz się. Do czego doprowadzą te wszystkie systemy informatyczne? Setki ludzi obsługujących na żywo pasażerów będą tracić pracę. Tak więc pomysł dobry, ale tylko na pracę dyplomową.
[/quote]

Brawo ! Uważam identycznie
[quote name='System TAXI' timestamp='1357989454' post='719368']
System taksówki bez dzwonienia działa w Lublinie od pół roku. Wystarczy pobrać aplikację taxi5 - i wybrać korporację. Niestety wykorzystanie systemu przez pasażerów jest niemal żadne. 2-5 zamówień tygodniowo z czego połowa nie dochodzi do skutku gdyż większość osób tylko sprawdza czy to działa. Lokalizacja adresu zamówienia tylko teoretycznie jest dokładna. Nierzadko stojąc przy numerze 12 system lokalizuje zamówienie przy numerze 10. Ustala adres n... rozwiń
Avatar
fan kleru / 12 stycznia 2013 o 15:05
0
Dajcie chłopu zarobic na patencie ,podpowiadam następne (ale dzialka dla mnie)zamówienie najbliżej lecącego samolotu wyladuje na lotnisku i będzie ok.mozna poszukac tu jakie sa niedaleko http://www.flightradar24.com/
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 65 8

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 3 1

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 13 2

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 2

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 3 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 4

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.