Po rekordowych wynikach 2014 roku lubelski Ursus rozpoczął nowy rok z kolejnym wzrostem sprzedaży i poprawą zysków. Głównie za sprawą eksportu ciągników do Etiopii.
W I kwartale 2015 roku spółka osiągnęła skokowy wzrost przychodów – o 141 proc., do poziomu 79,4 mln zł.
– Podwoiliśmy zysk operacyjny do poziomu 4,3 mln zł, dzięki czemu wypracowaliśmy 4,5 mln zł zysku netto. Nasze wyniki pokazują, że strategia odbudowy polskiej marki Ursus przynosi znakomite rezultaty – komentuje Karol Zarajczyk, prezes Ursus S.A.
Tegoroczny wynik finansowy spółki to pochodna czterokrotnego zwiększenia sprzedaży eksportowej – za sprawą realizacji kontraktu w Etiopii.
– Od 2013 roku wprowadziliśmy do oferty 10 nowych produktów, w tym 8 modeli ciągników, rozwinęliśmy zaplecze produkcyjne i badawczo-rozwojowe. Ursus z powodzeniem odbudowuje markę i rozszerza działalność. W kwietniu br. otrzymaliśmy homologację na autobus elektryczny EKOVOLT, co pozwoli na sprzedaż produktu do krajów Unii Europejskiej – podkreśla Zarajczyk.
Nowe modele ciągników o mocy 50-180 KM to oferta dla małych i średnich gospodarstw oraz branży leśnej, budowlanej i komunalnej. W tym roku spółka planuje wprowadzenie do oferty kolejnego modelu ciągnika o mocy 150 KM oraz kolejnych (50–60 KM) w wersji bez kabiny.
W tym roku URSUS planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje, w tym na wyposażenie zakładu produkcyjnego w Lublinie.