To na razie tylko testy, ale chełmski Urząd Miasta ma zamiar wprowadzić usługi „Mobilny Urzędnik”, polegające na obsłudze spraw mieszkańców poza siedzibą urzędu. To propozycja dla wszystkich tych, którzy z różnych względów nie mogą dotrzeć do urzędu.
Żeby skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika, należy zadzwonić pod nr tel: 82 564 31 92 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-13:00. – W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić, czego dotyczy sprawa, podać imię i nazwisko, adres i numer telefonu do kontaktu – wylicza Damian Zieliński z chełmskiego Urzędu Miasta.
Dalej sprawa zostanie przekazana do departamentu urzędu, który realizuje sprawy. W ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia urzędnik skontaktuje się z mieszkańcem, podając termin wizyty.
Z bezpłatnej usługi mobilnego urzędnika mogą skorzystać chełmianie, którzy: posiadają orzeczenie o niepełnosprawności, są w wieku 65+, są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się, są osobami zależnymi 15+, są opiekunami faktycznych osób zależnych, są opiekunami z pieczy zastępczej.
– Sprawy które wymagają bezpośredniego kontaktu w urzędzie powinny już dawno być wprowadzone "z dojazdem" dla osób starszych/niepełnosprawnych. Jeżeli w urzędzie jest możliwość wygospodarowania wielu stanowisk, to obowiązkowo powinny być wyodrębnione takie z pierwszeństwem obsługi – komentuje jeden z Czytelników Dziennika. – Z negatywnych aspektów ta usługa może być furtką dla oszustów, którzy mogą wykorzystać sytuację i podszywać się pod urzędników.
Dlatego gdy pracownik UM stawi się u petenta, w domu wylegitymuje się, pokazując identyfikator.
Wizyty urzędników realizowane są we wtorki i czwartki, w godzinach 10:00-14:00.
Zakres spraw obejmuje działalność Departamentu Komunalnego, Departamentu Finansów, Departamentu Geodezji, Kartografii, Nieruchomości, Architektury i Budownictwa oraz Urzędu Stanu Cywilnego/Biuro Ewidencji Ludności i jest dostępny na stronie: www.chelm.pl w aktualnościach oraz w BIP Urzędu Miasta Chełm (w zakładce Prawo lokalne).