Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Łęczna

14 lipca 2008 r.
21:15
Edytuj ten wpis

CBA węszy, kierowcy nie płacą, a dworzec działa

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 23 A A

CBA przesłuchuje kolejnych świadków z sprawie dworca autobusowego.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
A przewoźnicy i zarządca obiektu czekają na protokół kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Miasta.

Centralne Biuro Antykorupcyjne wzywa na przesłuchania kolejnych ludzi w związku z budową dworca autobusowego w Łęcznej. Piotr Kaczorek, rzecznik tej służby, jest od tygodnia nieuchwytny.

- Co miesiąc pocztą otrzymuję fakturę za korzystanie z nowego dworca, opiewającą na ponad 20 tysięcy złotych. Tylko dlatego, że nie podpisałem umowy z zarządcą dworca, to za każdy wjazd mojego autobusu płacę 4 złote plus VAT. I tak 98 razy codziennie, bo tyle mam kursów - mówi Jan Blacha z "Łęcz-Trans Blacha”.

Blacha nie zamierza płacić faktur, bo - jego zdaniem - dostęp do przystanku powinien być dla przewoźników bezpłatny. Podobnie robi kilkunastu innych przewoźników. W sumie ich zaległości wynoszą ok. 100 tys. zł za pięć miesięcy korzystania z dworca przy Wameksie.

Bogusław Kulikowski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Łęcznej, które zarządza dworcem, jest zirytowany postawą Blachy. - Chciałbym wyjaśnić, że nowy dworzec powstał w partnerstwie publiczno-prywatnym - mówi Kulikowski.

- Firma Wamex wyłożyła środki na inwestycję, postawioną na wydzierżawionym od miasta gruncie. W wyniku umowy z Wameksem MPGKiM Łęczna zarządza dworcem. Utrzymanie czystości, ochrona, odśnieżanie - to wszystko kosztuje.

Każdy wjazd na dworzec to złotówka plus VAT, pod warunkiem że przewoźnik ma podpisaną umowę z MPGKiM. Natomiast firmy, które korzystają z dworca w sposób bezumowny, płacą 4 złote plus VAT.

Przewoźnicy czekają na protokół Komisji Rewizyjnej Rady Miasta, która kontrolowała inwestycję. - Trwają ostatnie uzgodnienia treści, którą podamy do publicznej wiadomości w tym tygodniu - zapowiada Zbigniew Łagodziński, szef komisji.

Sporem zbulwersowany jest Teodor Kosiarski, burmistrz Łęcznej. - Teren, który wydzierżawiliśmy Wameksowi w ramach inwestycji publiczno-prywatnej, był niezagospodarowany. Teraz stoi na nim nowy obiekt, powstały miejsca pracy dla mieszkańców, a wpływy z tytułu podatku gruntowego wyniosą w tym roku 50 tys. zł.

Administrowanie tym obiektem, pobieranie opłat od przewoźników, to sprawa MPGKiM, nie miasta - zaznacza burmistrz. - Jeszcze raz powtórzę. To dobrze, że CBA wyjaśnia sprawę, bo skończą się wszelkie niedomówienia.

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~Marcin~ / 20 lipca 2008 o 17:30
0
[quote name='Marusha' date='17.07.2008, 23:52' post='36732']
Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł.


Kpisz sobie? 9 litrów na 30km trasy ?1EF52B
Avatar
sąsiad2 / 18 lipca 2008 o 23:39
0
re marusha napisał:
Trochę tu mieszacie z tymi obliczeniami...
Jeżeli przez kurs rozumiecie trasę łęczna-lublin (25km) i powrót (25km) to rzeczywiście ok. 9 litrów ON, ale Marusha nie sądzisz chyba że firma transportowa lejąca tysiące litrów do swoich samochód miesięcznie płaci 4,66 PLN/Litr ON i na dodatek z VATem?

Z tego co pamiętam 1 PLN miało być za jeden wjazd czyli 98 kursów (tam i z powrotem) to 196 wjazdów, chyba że płaci się 4 PLN+VAT jak się nie podpisze umowy, czyli koszty wjazdu to:

98 kursów x 2 wjazdy x 1 PLN = 196 zl dziennie
196 x 30 = 5880 miesiecznie, a nie 2900 PLN jak napisał ~płacący więcej~

Zresztą po samej wypowiedzi Pana Jana Blachy też nie można jednoznacznie stwierdzić ile w końcu jest tych kursów i wjazdów dziennie:

""- Co miesiąc pocztą otrzymuję fakturę za korzystanie z nowego dworca, opiewającą na ponad 20 tysięcy złotych. Tylko dlatego, że nie podpisałem umowy z zarządcą dworca, to za każdy wjazd mojego autobusu płacę 4 złote plus VAT. I tak 98 razy codziennie, bo tyle mam kursów - mówi Jan Blacha z "Łęcz-Trans Blacha”. ""

98 x 4 PLN x 30 dni + 22%VAT = 14347,2 PLN
Dlaczego faktura na ponad 20 000 PLN ??

20 000 PLN / 4,88 PLN wjazd z vatem / 30 dni = 136 kursów ??

Co do ilości osób przewożonych w busie - czasami się nie mieszczą, szczególnie wtedy gdy dzieciaki wracają ze szkoły. Z tego co pamiętam na każdym autobusie powinna być napisana dopuszczalna ilość przewożonych osób w pozycji stojącej. Swoją drogą miała być przeprowadzona jakaś kampania uświadamiająca pasażerów (klientów) o przysługujących im prawach.

Zgoda co do twojego stwierdzenia z tymi kursami, ale riposta dotyczyła wyliczeń osoby, która je robiła chyba był to Mateusz i zaznaczone było w niej, że jak sobie Pan wyliczył... OK Czyli tak naprawdę, czy obroty większe czy mniejsze to cała sprawa nie dotyczy tego tematu czy kogoś stać na płacenie tego czy nie. Sprawa dotyczy legalności pobierania za to opłaty. Dodajmy, że PKS-y i prywatni przewoźnicy, oczywiście ci najwięksi Piątek Konowałek oraz Blacha, to wszystko firmy mające zarabiać pieniądze a gdy pole manewru kończy się bo ceny paliw szaleją to trzeba walczyć o wszystkie środki jakie zdoła się uratować. I tak niezmiennie od kilku lat co chwile różne instytucje podnoszą ceny złotówka tutaj złotówka tam, no i ta nieszczęsna złotówka, która przelała czarę. Pan Burmistrz, to kompetentna osoba do rozwiązania całego sporu, lecz nie nauczył się przez wiele lat wycofywania z błędnych decyzji a to jest zaleta jakich mało. W swoich wypowiedziach nie wspomina, że tak naprawdę to jednym skinieniem ręki, może zdymisjonować Prezesa MPGKiM czyli tak naprawdę to rządzi jednak tym zakładem. Ale nieważne nie chce bo wygodniej tak jest dla niego. Kłopot, wydaje się tego Burmistrza jest oczywisty po kolei krok po kroku : Wyznaczanie przystanków, zawiadomienie o chęci likwidacji starego dworca za jakiś czas, danie alternatywnego przystanku lecz zaznaczenie, że wybudowany ze środków prywatnych nowy być może będzie płatny i należy dogadać się z dzierżawcą co do zasad. Prawdziwy Burmistrz daje alternatywę lecz nie nakazuje jak w tym przypadku się stało (nakazywanie źle zresztą się kojarzy Panowie nie tędy droga tamtego ustroju już niema) Demokracją daje prawo wyboru. Tutaj tego wyboru zabrakło. Gdyby wszyscy ci przewoźnicy doszli do wniosku , że im chyba się to najbardziej opłaca a właściciel by musiał się trochę pomartwić czy zdobędzie ich zaufanie lub nie to cena by była inna być może do zaakceptowania. Duże spółki z doświadczeniem jakimś na rynku to niestety nie chłopcy do popychania pod ziemią. Także znajomość prawa złamanego w tym przypadku, doskonale broni interesów nie tylko ich ale i pasażerów. Powie ktoś prawo jest ale po drugiej stronie OK pewnie wszystko się wcześniej czy później wyjaśni, poczekajmy bądźmy spokojni. Demokracja ma swoje prawa. Jeszcze jedno myślę, że dawno już stało się to o czym kolega wspomina. Wystarczy czasami spojrzeć, że pasażerowie dzisiaj są bardzo wybredni i chęć podróżowania na stojąco to rzadkość. Oczywiście są przypadki przesileń godzinowych lecz to jest raczej rzadkość w skali całego dnia, ale myślę, że to właśnie te przesilenia dają jeszcze się utrzymywać tym firmom na powierzchni. Wszystko należało by pewnie zestawić z tym co działo się 20-30 lat temu, kiedy pasażer tamtych czasów uśmiał by się po pas i całą sprawę z przesileniami ubrał w słowa hę... Hipokryzja? Także chcąc się przyczepić do kogoś ,broniąc lub lekko stając po tej drugiej stronie, można wytykać sobie różne rzeczy i czepiać się szczegółów zapominając o merytoryce całej sprawy. Ripostując zabrakło prawa wyboru, merytorycznej dyskusji związanej z zestawieniem za co tak naprawdę płacą przewoźnicy bo chyba do dzisiejszego dnia nikt nie wysilił się żeby im na ich pytania udzielić wyczerpującej odpowiedzi i zrozumienia, że gdy ktoś wchodzi na podwórko PKS Lublin, który to jest swoistym właścicielem tamtego obiektu i faktycznie trzeba niemałe pieniądze płacić za korzystanie z niego, to w tym momencie przewoźnik sam decyduje czy chce to robić, jednocześnie miasto Lublin daje prawo wyboru z darmowego przystanku na ul.Ruskiej do którego utrzymania w czystości zobowiązuje się Przewoźnik i sam sprząta przystanki lub zleca to firmie, która się tym trudni. Z informacji wiadomo, że koszt utrzymania w czystości wszystkich przystanków na terenie Lublina należących do miasta to koszt wszystkich prywatnych przewoźników nieprzekraczający nawet 100zł za kwartał!!! Paradoks 12 tys z podpisanymi umowami miesięcznie za utrzymanie 1 przystanku w mieście Łęczna od wszystkich przewoźników jest oczywisty i kompletnie bez zasadny. Czy ktoś kogoś robi w balona odpowiedź sama się nasuwa kto kogo próbuje. A tak przy okazji to Pan radny Łagodziński jest kierowcą autobusu należącego do firmy przewozowej Bogdanki i czy firma ta za to płaci czy nie myślę, że chyba mu najmniej na tym zależy A płaci bo pewnie niema innych tak dużych kosztów a cena za 2 razy mniejszą odległość jak w przypadku Łęczna Lublin to słyszy się, że to 5zł czyli normalna za te kilometry. Widać stać ich na to bo ceny maja normalne nie wspominając o innych sprawach.

Zgoda co do twojego stwierdzenia z tymi kursami, ale riposta dotyczyła wyliczeń osoby, która je robiła chyba był to Mateusz i zaznaczone było w niej, że jak sobie Pan wyliczył... OK Czyli tak naprawdę, czy obroty większe czy mniejsze to cała sprawa nie dotyczy tego tematu czy kogoś stać na płacenie tego czy nie. Sprawa dotyczy legalności pobierania za to opłaty. Dodajmy, że PKS-y i prywatni przewoźnicy, oczywiście ci najwięksi Piątek Konowałek oraz Blacha, to wszystko firmy mające zarabiać pieniądze a gdy pole manewru ko... rozwiń
Avatar
re marusha / 18 lipca 2008 o 21:39
0
Marusha napisał:
Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł. Wnioski sam wyciągniesz. Wiesz ile kosztuje praca kierowcy ? i ile kosztują kredyty na nowy sprzęt, żeby pasażerowie mogli w godnych warunkach jeździć? Chyba niestety nie...........
Także myślę, że to co się Panu , Pani generuje to chyba małe doświadczenie studenta 1 roku Ekonomii. Pozdrowienia i to wszystko to dowód, że nie każdy może zajmować się biznesem.


Trochę tu mieszacie z tymi obliczeniami...
Jeżeli przez kurs rozumiecie trasę łęczna-lublin (25km) i powrót (25km) to rzeczywiście ok. 9 litrów ON, ale Marusha nie sądzisz chyba że firma transportowa lejąca tysiące litrów do swoich samochód miesięcznie płaci 4,66 PLN/Litr ON i na dodatek z VATem?

Z tego co pamiętam 1 PLN miało być za jeden wjazd czyli 98 kursów (tam i z powrotem) to 196 wjazdów, chyba że płaci się 4 PLN+VAT jak się nie podpisze umowy, czyli koszty wjazdu to:

98 kursów x 2 wjazdy x 1 PLN = 196 zl dziennie
196 x 30 = 5880 miesiecznie, a nie 2900 PLN jak napisał ~płacący więcej~

Zresztą po samej wypowiedzi Pana Jana Blachy też nie można jednoznacznie stwierdzić ile w końcu jest tych kursów i wjazdów dziennie:

""- Co miesiąc pocztą otrzymuję fakturę za korzystanie z nowego dworca, opiewającą na ponad 20 tysięcy złotych. Tylko dlatego, że nie podpisałem umowy z zarządcą dworca, to za każdy wjazd mojego autobusu płacę 4 złote plus VAT. I tak 98 razy codziennie, bo tyle mam kursów - mówi Jan Blacha z "Łęcz-Trans Blacha”. ""

98 x 4 PLN x 30 dni + 22%VAT = 14347,2 PLN
Dlaczego faktura na ponad 20 000 PLN ??

20 000 PLN / 4,88 PLN wjazd z vatem / 30 dni = 136 kursów ??

Co do ilości osób przewożonych w busie - czasami się nie mieszczą, szczególnie wtedy gdy dzieciaki wracają ze szkoły. Z tego co pamiętam na każdym autobusie powinna być napisana dopuszczalna ilość przewożonych osób w pozycji stojącej. Swoją drogą miała być przeprowadzona jakaś kampania uświadamiająca pasażerów (klientów) o przysługujących im prawach.


Trochę tu mieszacie z tymi obliczeniami...
Jeżeli przez kurs rozumiecie trasę łęczna-lublin (25km) i powrót (25km) to rzeczywiście ok. 9 litrów ON, ale Marusha nie sądzisz chyba że firma transportowa lejąca tysiące litrów do swoich samochód miesięcznie płaci 4,66 PLN/Litr ON i na dodatek z VATem?

Z tego co pamiętam 1 PLN miało być za jeden wjazd czyli 98 kursów (tam i z powrotem) to 196 wjazdów, chyba że płaci się 4 PLN+VAT jak się nie podpisze umowy, czyli koszty wjazdu to:

98 kursó... rozwiń
Avatar
nemo / 18 lipca 2008 o 18:11
0
Gość napisał:
Oczywistą głupotą jest że Łagodziński-kierowca zajmuje się tą sprawą ale przecież nie odpuści bo to dla niego niezła promocja. Tak samo głośno krzyczał w sprawie reformy w szkołach.

Po za tym nie rozumiem tych przewoźników: Przecież płacą tylko 1zł plus VAT od jednego kursu więc to tak naprawde żadne pieniądze, jak jeden klient płaci 3 zł a w busie jedzie 30 osób minimum. W Lublinie przewoźnicy płacą 8 zł od kursu ze możliwość wjazdu na dworzec i jakoś pan Blacha nie płacze a tutaj o złotówke się kłócić??
Łęczyńska mentalność......

ludzie,ludzie..spokuj. WAMEX za darmo dostał działke w centrum Łęcznej, za friko, strata WAMEXu? neon.. DWORZEC ŁĘCZNA.

ludzie,ludzie..spokuj. WAMEX za darmo dostał działke w centrum Łęcznej, za friko, strata WAMEXu? neon.. DWORZEC ŁĘCZNA. rozwiń
Avatar
Sąsiad / 18 lipca 2008 o 07:17
0
[quote name='Marusha' date='17.07.2008, 23:52' post='36732']
. Przy dość dużych obrotach kwota 3 tys zł za korzystanie z nowo powstałego pseudo dworca być może jest śmieszna i do zapłacenia Ok ! Ale jeżeli pasażerowie prywatnych i państwowych firm( dodamy, że PKS Lublin, Włodawa, Chełm i inni także nie godzą się na płacenie za pseudo dworzec) mieli by za to więcej zapłacić, to warto ich chronić przed tą podwyżką jaką im fundują władze miasta Łęczna.


PGKiM to nie władze miasta...............
Avatar
Gość / 18 lipca 2008 o 00:08
0
Mateusz napisał:
Prawda jest taka, ze ktos tutaj niezle nas robi w balona. Czemu jednym przewoznikom oplaca sie wozic ludzi do Lublina za 2 zlote a inni sie zgadali i woza po 3 złote??? Czy tutaj nie powinien zainterweniować UOKIK Przecież to wszystko dzieje sie przez monopol blachy ktory dyktuje ceny!!

a ta zlotowka za wjazd to smieszna cena biorac pod uwage ze na jednym kursie 1/3 ceny jednego biletu!!!

Dla mnie wiekszym oszustwem jest zabieranie 1.5zl przez kierowcow za przejazd po miescie. Przy kazdym kursie takich osob jest kilka, a kasa trafia do kieszeni lub do kasy...bez nabijania,,, bez paragonu....

A blacha stawia kolejne domy i kupuje kolejne samochody cieszac sie ze to on dyktuje ceny...

A mój tata pracował na kopalni i też ma 2 domy. Haaaa to jest dopiero gość co ?

A mój tata pracował na kopalni i też ma 2 domy. Haaaa to jest dopiero gość co ? rozwiń
Avatar
Marusha / 17 lipca 2008 o 23:52
0
płacący więcej napisał:
98 kursow o ktorych mowil blacha to tygodniowo 686 kursow (pewnie w weekendy lekko miej) przyjmijmy w uproszczeniu ze jeden kurs to 20 osob (pewnie srednio jest ich wiecej, wystarczy jechac rano do Lublina wtedy to widac, no i kierowcy zawsze ruszaja dopiero jak atobus jest dopchany do pelna... ale to tylko założenie wiec przyjmijmy 20 osob srednio).

1960 osob przewozonch dziennie.
Kolejne zalozenie rowniez uproszczone to 2.50zl od kursu. Jedni placa 3zl za przejazd, inni maja miesieczne bilety wiec zakladam srednio koszt od pasazera na 2,50


1960 osob dziennie generuje 4900 zl x 30 dni miesieczni 147 000 zlotych miesiecznie. + jakies 5zl od kursu za osoby jeżdzące po Łęcznej 5x 98 = 490zl dziennie (tez założenie, wieczorem ludzi jedzie mniej w dzien wiecej)

490 x 30 dni = 14700zlotych miesiecznie!!
teraz oplata za wjazd 98 x 1 = 98 zl dziennie
98 x 30 = 2900 miesiecznie.

Podsumowanie

Prawie 3 tysiace placi blacha za używanie dworca, w tym czasie za jazde po samej Łecznej zarabia 5 razy tyle. W tym samym czasie pasażerowie generuja mu obroty w wysokosci 147 tysiecy zlotych.


Wszystkie powyzsze dane to jedynie hipotezy i przypuszczenia ale z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze sa dosc trafne.

Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł. Wnioski sam wyciągniesz. Wiesz ile kosztuje praca kierowcy ? i ile kosztują kredyty na nowy sprzęt, żeby pasażerowie mogli w godnych warunkach jeździć? Chyba niestety nie. Twoje wyliczenia pewnie są bardzo skromne i mało realistyczne oceniające tak dużą firmę, lecz sam sobie liczysz OK, a czy masz z nowo powstałą firmą do czynienia czy z firmą, która na rynku w prywatnej postaci ma około 20 lat za sobą? Pamiętaj kolego, koleżanko? nieważne jakie obroty generuje firma lecz ważne co z tych obrotów zostaje ! A czy ktoś coś ma z tego to w końcu po tylu latach pracy w państwowych firmach a później we własnym prawie 20 letnim interesie jest oczywiste. Wracając do wyliczeń twoich i moich wychodzi, że 42 zł za paliwo to zostaje mi nie licząc pracy kierowcy i kredytów ??? hm kurcze nic mi nie zostało Hmmm no dobra 8 zł tak ? i teraz 1 zł za wjazd za kurs na pseudo dworzec Łęczna hmmm to wychodzi, że to znaczna część tego co mi niby zostało. Przy dość dużych obrotach kwota 3 tys zł za korzystanie z nowo powstałego pseudo dworca być może jest śmieszna i do zapłacenia Ok ! Ale jeżeli pasażerowie prywatnych i państwowych firm( dodamy, że PKS Lublin, Włodawa, Chełm i inni także nie godzą się na płacenie za pseudo dworzec) mieli by za to więcej zapłacić, to warto ich chronić przed tą podwyżką jaką im fundują władze miasta Łęczna. Także myślę, że to co się Panu , Pani generuje to chyba małe doświadczenie studenta 1 roku Ekonomii. Pozdrowienia i to wszystko to dowód, że nie każdy może zajmować się biznesem.

Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł. Wnioski sam wyciągniesz. Wiesz ile kosztuje praca kierowcy ? i ile kosztują kredyty na nowy sprzęt, żeby pasażerowie mogli w godnych warunkach jeździć? Chyba niestety nie. Twoje wyliczenia pewnie są bardzo skromne i mało realistyczne oceniające tak dużą firmę, lecz sam sobie liczysz OK, a czy masz z nowo powstałą firmą do czynienia czy z fir... rozwiń
Avatar
Sąsiad / 17 lipca 2008 o 11:14
0
Dla porównania wjazd do Lublina na dworzec kosztuje 8 zł. Spór w Łęcznej dotyczy pojęcia "dworzec". Strony podaja swoje definicje : co dany dworzec powinien posiadać.
Ludzie w Łęcznej z pewnościa maja mieszane uczucia. Każdy liczył że dworze będzie kryty z całej płyty, liczylismy na poczeklanie w zamknietym pomieszczeniu, informacje i kasy biletowe. Ale z drugiej strony nie jestesmy az tak waznym i duzym miastem tranzytowym. Jesli istniałaby poczekalnia, to w warunkach łęczynskich kazdy wie jakby to wyglądało. Miejsce pełne pijanych dresiarzy, bo takich to akurat tu nie brakuje. Mieliby gdzie sie schodzic w ziemie, a tak niech stoja pod tymi swoimi klatkami (to całe ich zycie)
Dla porównania wjazd do Lublina na dworzec kosztuje 8 zł. Spór w Łęcznej dotyczy pojęcia "dworzec". Strony podaja swoje definicje : co dany dworzec powinien posiadać.
Ludzie w Łęcznej z pewnościa maja mieszane uczucia. Każdy liczył że dworze będzie kryty z całej płyty, liczylismy na poczeklanie w zamknietym pomieszczeniu, informacje i kasy biletowe. Ale z drugiej strony nie jestesmy az tak waznym i duzym miastem tranzytowym. Jesli istniałaby poczekalnia, to w warunkach łęczynskich kazdy wie jakby to wyglądało. Miejsce pełne ... rozwiń
Avatar
adad / 17 lipca 2008 o 08:17
0
Jak moze wjazd kosztowac 1 zł?? czy PGKiM ma zarabiac na dworcu?? jaka oni czystosc utrzymuja?? to kpina! burmistrz wybudowal dworzec pod nosem wameksu zeby obroty wzrosly??
Avatar
sąsiad / 16 lipca 2008 o 21:59
0
znawca tematu napisał:
jak piszesz o tatusiu to nie wpierd***j tematu syna bo gówno ci do syna i od niego się odp. bo to jest spoko facet


Bardzo wulgarny jesteś "znawco tematu". Nie zdzwiłbym się gdybyś to ty był tym synem - na 7:00 do starostwa (razem z siostrą) i o 7:05 komentarz do artykułu...A wracając do komisji, która zajmuje się tą sprawą. Wiedząc jakimi ludźmi są jej człokowie można podejrzewać, że ktoś na zlecenie napisze im ten ich "raport", bo do tego trzeba trochę rozumu, umiejętności i wykształcenia...


Bardzo wulgarny jesteś "znawco tematu". Nie zdzwiłbym się gdybyś to ty był tym synem - na 7:00 do starostwa (razem z siostrą) i o 7:05 komentarz do artykułu...A wracając do komisji, która zajmuje się tą sprawą. Wiedząc jakimi ludźmi są jej człokowie można podejrzewać, że ktoś na zlecenie napisze im ten ich "raport", bo do tego trzeba trochę rozumu, umiejętności i wykształcenia... rozwiń
Avatar
~Marcin~ / 20 lipca 2008 o 17:30
0
[quote name='Marusha' date='17.07.2008, 23:52' post='36732']
Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł.


Kpisz sobie? 9 litrów na 30km trasy ?1EF52B
Avatar
sąsiad2 / 18 lipca 2008 o 23:39
0
re marusha napisał:
Trochę tu mieszacie z tymi obliczeniami...
Jeżeli przez kurs rozumiecie trasę łęczna-lublin (25km) i powrót (25km) to rzeczywiście ok. 9 litrów ON, ale Marusha nie sądzisz chyba że firma transportowa lejąca tysiące litrów do swoich samochód miesięcznie płaci 4,66 PLN/Litr ON i na dodatek z VATem?

Z tego co pamiętam 1 PLN miało być za jeden wjazd czyli 98 kursów (tam i z powrotem) to 196 wjazdów, chyba że płaci się 4 PLN+VAT jak się nie podpisze umowy, czyli koszty wjazdu to:

98 kursów x 2 wjazdy x 1 PLN = 196 zl dziennie
196 x 30 = 5880 miesiecznie, a nie 2900 PLN jak napisał ~płacący więcej~

Zresztą po samej wypowiedzi Pana Jana Blachy też nie można jednoznacznie stwierdzić ile w końcu jest tych kursów i wjazdów dziennie:

""- Co miesiąc pocztą otrzymuję fakturę za korzystanie z nowego dworca, opiewającą na ponad 20 tysięcy złotych. Tylko dlatego, że nie podpisałem umowy z zarządcą dworca, to za każdy wjazd mojego autobusu płacę 4 złote plus VAT. I tak 98 razy codziennie, bo tyle mam kursów - mówi Jan Blacha z "Łęcz-Trans Blacha”. ""

98 x 4 PLN x 30 dni + 22%VAT = 14347,2 PLN
Dlaczego faktura na ponad 20 000 PLN ??

20 000 PLN / 4,88 PLN wjazd z vatem / 30 dni = 136 kursów ??

Co do ilości osób przewożonych w busie - czasami się nie mieszczą, szczególnie wtedy gdy dzieciaki wracają ze szkoły. Z tego co pamiętam na każdym autobusie powinna być napisana dopuszczalna ilość przewożonych osób w pozycji stojącej. Swoją drogą miała być przeprowadzona jakaś kampania uświadamiająca pasażerów (klientów) o przysługujących im prawach.

Zgoda co do twojego stwierdzenia z tymi kursami, ale riposta dotyczyła wyliczeń osoby, która je robiła chyba był to Mateusz i zaznaczone było w niej, że jak sobie Pan wyliczył... OK Czyli tak naprawdę, czy obroty większe czy mniejsze to cała sprawa nie dotyczy tego tematu czy kogoś stać na płacenie tego czy nie. Sprawa dotyczy legalności pobierania za to opłaty. Dodajmy, że PKS-y i prywatni przewoźnicy, oczywiście ci najwięksi Piątek Konowałek oraz Blacha, to wszystko firmy mające zarabiać pieniądze a gdy pole manewru kończy się bo ceny paliw szaleją to trzeba walczyć o wszystkie środki jakie zdoła się uratować. I tak niezmiennie od kilku lat co chwile różne instytucje podnoszą ceny złotówka tutaj złotówka tam, no i ta nieszczęsna złotówka, która przelała czarę. Pan Burmistrz, to kompetentna osoba do rozwiązania całego sporu, lecz nie nauczył się przez wiele lat wycofywania z błędnych decyzji a to jest zaleta jakich mało. W swoich wypowiedziach nie wspomina, że tak naprawdę to jednym skinieniem ręki, może zdymisjonować Prezesa MPGKiM czyli tak naprawdę to rządzi jednak tym zakładem. Ale nieważne nie chce bo wygodniej tak jest dla niego. Kłopot, wydaje się tego Burmistrza jest oczywisty po kolei krok po kroku : Wyznaczanie przystanków, zawiadomienie o chęci likwidacji starego dworca za jakiś czas, danie alternatywnego przystanku lecz zaznaczenie, że wybudowany ze środków prywatnych nowy być może będzie płatny i należy dogadać się z dzierżawcą co do zasad. Prawdziwy Burmistrz daje alternatywę lecz nie nakazuje jak w tym przypadku się stało (nakazywanie źle zresztą się kojarzy Panowie nie tędy droga tamtego ustroju już niema) Demokracją daje prawo wyboru. Tutaj tego wyboru zabrakło. Gdyby wszyscy ci przewoźnicy doszli do wniosku , że im chyba się to najbardziej opłaca a właściciel by musiał się trochę pomartwić czy zdobędzie ich zaufanie lub nie to cena by była inna być może do zaakceptowania. Duże spółki z doświadczeniem jakimś na rynku to niestety nie chłopcy do popychania pod ziemią. Także znajomość prawa złamanego w tym przypadku, doskonale broni interesów nie tylko ich ale i pasażerów. Powie ktoś prawo jest ale po drugiej stronie OK pewnie wszystko się wcześniej czy później wyjaśni, poczekajmy bądźmy spokojni. Demokracja ma swoje prawa. Jeszcze jedno myślę, że dawno już stało się to o czym kolega wspomina. Wystarczy czasami spojrzeć, że pasażerowie dzisiaj są bardzo wybredni i chęć podróżowania na stojąco to rzadkość. Oczywiście są przypadki przesileń godzinowych lecz to jest raczej rzadkość w skali całego dnia, ale myślę, że to właśnie te przesilenia dają jeszcze się utrzymywać tym firmom na powierzchni. Wszystko należało by pewnie zestawić z tym co działo się 20-30 lat temu, kiedy pasażer tamtych czasów uśmiał by się po pas i całą sprawę z przesileniami ubrał w słowa hę... Hipokryzja? Także chcąc się przyczepić do kogoś ,broniąc lub lekko stając po tej drugiej stronie, można wytykać sobie różne rzeczy i czepiać się szczegółów zapominając o merytoryce całej sprawy. Ripostując zabrakło prawa wyboru, merytorycznej dyskusji związanej z zestawieniem za co tak naprawdę płacą przewoźnicy bo chyba do dzisiejszego dnia nikt nie wysilił się żeby im na ich pytania udzielić wyczerpującej odpowiedzi i zrozumienia, że gdy ktoś wchodzi na podwórko PKS Lublin, który to jest swoistym właścicielem tamtego obiektu i faktycznie trzeba niemałe pieniądze płacić za korzystanie z niego, to w tym momencie przewoźnik sam decyduje czy chce to robić, jednocześnie miasto Lublin daje prawo wyboru z darmowego przystanku na ul.Ruskiej do którego utrzymania w czystości zobowiązuje się Przewoźnik i sam sprząta przystanki lub zleca to firmie, która się tym trudni. Z informacji wiadomo, że koszt utrzymania w czystości wszystkich przystanków na terenie Lublina należących do miasta to koszt wszystkich prywatnych przewoźników nieprzekraczający nawet 100zł za kwartał!!! Paradoks 12 tys z podpisanymi umowami miesięcznie za utrzymanie 1 przystanku w mieście Łęczna od wszystkich przewoźników jest oczywisty i kompletnie bez zasadny. Czy ktoś kogoś robi w balona odpowiedź sama się nasuwa kto kogo próbuje. A tak przy okazji to Pan radny Łagodziński jest kierowcą autobusu należącego do firmy przewozowej Bogdanki i czy firma ta za to płaci czy nie myślę, że chyba mu najmniej na tym zależy A płaci bo pewnie niema innych tak dużych kosztów a cena za 2 razy mniejszą odległość jak w przypadku Łęczna Lublin to słyszy się, że to 5zł czyli normalna za te kilometry. Widać stać ich na to bo ceny maja normalne nie wspominając o innych sprawach.

Zgoda co do twojego stwierdzenia z tymi kursami, ale riposta dotyczyła wyliczeń osoby, która je robiła chyba był to Mateusz i zaznaczone było w niej, że jak sobie Pan wyliczył... OK Czyli tak naprawdę, czy obroty większe czy mniejsze to cała sprawa nie dotyczy tego tematu czy kogoś stać na płacenie tego czy nie. Sprawa dotyczy legalności pobierania za to opłaty. Dodajmy, że PKS-y i prywatni przewoźnicy, oczywiście ci najwięksi Piątek Konowałek oraz Blacha, to wszystko firmy mające zarabiać pieniądze a gdy pole manewru ko... rozwiń
Avatar
re marusha / 18 lipca 2008 o 21:39
0
Marusha napisał:
Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł. Wnioski sam wyciągniesz. Wiesz ile kosztuje praca kierowcy ? i ile kosztują kredyty na nowy sprzęt, żeby pasażerowie mogli w godnych warunkach jeździć? Chyba niestety nie...........
Także myślę, że to co się Panu , Pani generuje to chyba małe doświadczenie studenta 1 roku Ekonomii. Pozdrowienia i to wszystko to dowód, że nie każdy może zajmować się biznesem.


Trochę tu mieszacie z tymi obliczeniami...
Jeżeli przez kurs rozumiecie trasę łęczna-lublin (25km) i powrót (25km) to rzeczywiście ok. 9 litrów ON, ale Marusha nie sądzisz chyba że firma transportowa lejąca tysiące litrów do swoich samochód miesięcznie płaci 4,66 PLN/Litr ON i na dodatek z VATem?

Z tego co pamiętam 1 PLN miało być za jeden wjazd czyli 98 kursów (tam i z powrotem) to 196 wjazdów, chyba że płaci się 4 PLN+VAT jak się nie podpisze umowy, czyli koszty wjazdu to:

98 kursów x 2 wjazdy x 1 PLN = 196 zl dziennie
196 x 30 = 5880 miesiecznie, a nie 2900 PLN jak napisał ~płacący więcej~

Zresztą po samej wypowiedzi Pana Jana Blachy też nie można jednoznacznie stwierdzić ile w końcu jest tych kursów i wjazdów dziennie:

""- Co miesiąc pocztą otrzymuję fakturę za korzystanie z nowego dworca, opiewającą na ponad 20 tysięcy złotych. Tylko dlatego, że nie podpisałem umowy z zarządcą dworca, to za każdy wjazd mojego autobusu płacę 4 złote plus VAT. I tak 98 razy codziennie, bo tyle mam kursów - mówi Jan Blacha z "Łęcz-Trans Blacha”. ""

98 x 4 PLN x 30 dni + 22%VAT = 14347,2 PLN
Dlaczego faktura na ponad 20 000 PLN ??

20 000 PLN / 4,88 PLN wjazd z vatem / 30 dni = 136 kursów ??

Co do ilości osób przewożonych w busie - czasami się nie mieszczą, szczególnie wtedy gdy dzieciaki wracają ze szkoły. Z tego co pamiętam na każdym autobusie powinna być napisana dopuszczalna ilość przewożonych osób w pozycji stojącej. Swoją drogą miała być przeprowadzona jakaś kampania uświadamiająca pasażerów (klientów) o przysługujących im prawach.


Trochę tu mieszacie z tymi obliczeniami...
Jeżeli przez kurs rozumiecie trasę łęczna-lublin (25km) i powrót (25km) to rzeczywiście ok. 9 litrów ON, ale Marusha nie sądzisz chyba że firma transportowa lejąca tysiące litrów do swoich samochód miesięcznie płaci 4,66 PLN/Litr ON i na dodatek z VATem?

Z tego co pamiętam 1 PLN miało być za jeden wjazd czyli 98 kursów (tam i z powrotem) to 196 wjazdów, chyba że płaci się 4 PLN+VAT jak się nie podpisze umowy, czyli koszty wjazdu to:

98 kursó... rozwiń
Avatar
nemo / 18 lipca 2008 o 18:11
0
Gość napisał:
Oczywistą głupotą jest że Łagodziński-kierowca zajmuje się tą sprawą ale przecież nie odpuści bo to dla niego niezła promocja. Tak samo głośno krzyczał w sprawie reformy w szkołach.

Po za tym nie rozumiem tych przewoźników: Przecież płacą tylko 1zł plus VAT od jednego kursu więc to tak naprawde żadne pieniądze, jak jeden klient płaci 3 zł a w busie jedzie 30 osób minimum. W Lublinie przewoźnicy płacą 8 zł od kursu ze możliwość wjazdu na dworzec i jakoś pan Blacha nie płacze a tutaj o złotówke się kłócić??
Łęczyńska mentalność......

ludzie,ludzie..spokuj. WAMEX za darmo dostał działke w centrum Łęcznej, za friko, strata WAMEXu? neon.. DWORZEC ŁĘCZNA.

ludzie,ludzie..spokuj. WAMEX za darmo dostał działke w centrum Łęcznej, za friko, strata WAMEXu? neon.. DWORZEC ŁĘCZNA. rozwiń
Avatar
Sąsiad / 18 lipca 2008 o 07:17
0
[quote name='Marusha' date='17.07.2008, 23:52' post='36732']
. Przy dość dużych obrotach kwota 3 tys zł za korzystanie z nowo powstałego pseudo dworca być może jest śmieszna i do zapłacenia Ok ! Ale jeżeli pasażerowie prywatnych i państwowych firm( dodamy, że PKS Lublin, Włodawa, Chełm i inni także nie godzą się na płacenie za pseudo dworzec) mieli by za to więcej zapłacić, to warto ich chronić przed tą podwyżką jaką im fundują władze miasta Łęczna.


PGKiM to nie władze miasta...............
Avatar
Gość / 18 lipca 2008 o 00:08
0
Mateusz napisał:
Prawda jest taka, ze ktos tutaj niezle nas robi w balona. Czemu jednym przewoznikom oplaca sie wozic ludzi do Lublina za 2 zlote a inni sie zgadali i woza po 3 złote??? Czy tutaj nie powinien zainterweniować UOKIK Przecież to wszystko dzieje sie przez monopol blachy ktory dyktuje ceny!!

a ta zlotowka za wjazd to smieszna cena biorac pod uwage ze na jednym kursie 1/3 ceny jednego biletu!!!

Dla mnie wiekszym oszustwem jest zabieranie 1.5zl przez kierowcow za przejazd po miescie. Przy kazdym kursie takich osob jest kilka, a kasa trafia do kieszeni lub do kasy...bez nabijania,,, bez paragonu....

A blacha stawia kolejne domy i kupuje kolejne samochody cieszac sie ze to on dyktuje ceny...

A mój tata pracował na kopalni i też ma 2 domy. Haaaa to jest dopiero gość co ?

A mój tata pracował na kopalni i też ma 2 domy. Haaaa to jest dopiero gość co ? rozwiń
Avatar
Marusha / 17 lipca 2008 o 23:52
0
płacący więcej napisał:
98 kursow o ktorych mowil blacha to tygodniowo 686 kursow (pewnie w weekendy lekko miej) przyjmijmy w uproszczeniu ze jeden kurs to 20 osob (pewnie srednio jest ich wiecej, wystarczy jechac rano do Lublina wtedy to widac, no i kierowcy zawsze ruszaja dopiero jak atobus jest dopchany do pelna... ale to tylko założenie wiec przyjmijmy 20 osob srednio).

1960 osob przewozonch dziennie.
Kolejne zalozenie rowniez uproszczone to 2.50zl od kursu. Jedni placa 3zl za przejazd, inni maja miesieczne bilety wiec zakladam srednio koszt od pasazera na 2,50


1960 osob dziennie generuje 4900 zl x 30 dni miesieczni 147 000 zlotych miesiecznie. + jakies 5zl od kursu za osoby jeżdzące po Łęcznej 5x 98 = 490zl dziennie (tez założenie, wieczorem ludzi jedzie mniej w dzien wiecej)

490 x 30 dni = 14700zlotych miesiecznie!!
teraz oplata za wjazd 98 x 1 = 98 zl dziennie
98 x 30 = 2900 miesiecznie.

Podsumowanie

Prawie 3 tysiace placi blacha za używanie dworca, w tym czasie za jazde po samej Łecznej zarabia 5 razy tyle. W tym samym czasie pasażerowie generuja mu obroty w wysokosci 147 tysiecy zlotych.


Wszystkie powyzsze dane to jedynie hipotezy i przypuszczenia ale z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze sa dosc trafne.

Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł. Wnioski sam wyciągniesz. Wiesz ile kosztuje praca kierowcy ? i ile kosztują kredyty na nowy sprzęt, żeby pasażerowie mogli w godnych warunkach jeździć? Chyba niestety nie. Twoje wyliczenia pewnie są bardzo skromne i mało realistyczne oceniające tak dużą firmę, lecz sam sobie liczysz OK, a czy masz z nowo powstałą firmą do czynienia czy z firmą, która na rynku w prywatnej postaci ma około 20 lat za sobą? Pamiętaj kolego, koleżanko? nieważne jakie obroty generuje firma lecz ważne co z tych obrotów zostaje ! A czy ktoś coś ma z tego to w końcu po tylu latach pracy w państwowych firmach a później we własnym prawie 20 letnim interesie jest oczywiste. Wracając do wyliczeń twoich i moich wychodzi, że 42 zł za paliwo to zostaje mi nie licząc pracy kierowcy i kredytów ??? hm kurcze nic mi nie zostało Hmmm no dobra 8 zł tak ? i teraz 1 zł za wjazd za kurs na pseudo dworzec Łęczna hmmm to wychodzi, że to znaczna część tego co mi niby zostało. Przy dość dużych obrotach kwota 3 tys zł za korzystanie z nowo powstałego pseudo dworca być może jest śmieszna i do zapłacenia Ok ! Ale jeżeli pasażerowie prywatnych i państwowych firm( dodamy, że PKS Lublin, Włodawa, Chełm i inni także nie godzą się na płacenie za pseudo dworzec) mieli by za to więcej zapłacić, to warto ich chronić przed tą podwyżką jaką im fundują władze miasta Łęczna. Także myślę, że to co się Panu , Pani generuje to chyba małe doświadczenie studenta 1 roku Ekonomii. Pozdrowienia i to wszystko to dowód, że nie każdy może zajmować się biznesem.

Hi Hi.... OK OK w twoich założeniach 20 osób mnożone przez średnio 2,50 zł to daje ile ? 50 zł tak ? A zastanowiłeś się, że 9 litrów oleju napędowego na 1 kurs to koszt około 42 zł. Wnioski sam wyciągniesz. Wiesz ile kosztuje praca kierowcy ? i ile kosztują kredyty na nowy sprzęt, żeby pasażerowie mogli w godnych warunkach jeździć? Chyba niestety nie. Twoje wyliczenia pewnie są bardzo skromne i mało realistyczne oceniające tak dużą firmę, lecz sam sobie liczysz OK, a czy masz z nowo powstałą firmą do czynienia czy z fir... rozwiń
Avatar
Sąsiad / 17 lipca 2008 o 11:14
0
Dla porównania wjazd do Lublina na dworzec kosztuje 8 zł. Spór w Łęcznej dotyczy pojęcia "dworzec". Strony podaja swoje definicje : co dany dworzec powinien posiadać.
Ludzie w Łęcznej z pewnościa maja mieszane uczucia. Każdy liczył że dworze będzie kryty z całej płyty, liczylismy na poczeklanie w zamknietym pomieszczeniu, informacje i kasy biletowe. Ale z drugiej strony nie jestesmy az tak waznym i duzym miastem tranzytowym. Jesli istniałaby poczekalnia, to w warunkach łęczynskich kazdy wie jakby to wyglądało. Miejsce pełne pijanych dresiarzy, bo takich to akurat tu nie brakuje. Mieliby gdzie sie schodzic w ziemie, a tak niech stoja pod tymi swoimi klatkami (to całe ich zycie)
Dla porównania wjazd do Lublina na dworzec kosztuje 8 zł. Spór w Łęcznej dotyczy pojęcia "dworzec". Strony podaja swoje definicje : co dany dworzec powinien posiadać.
Ludzie w Łęcznej z pewnościa maja mieszane uczucia. Każdy liczył że dworze będzie kryty z całej płyty, liczylismy na poczeklanie w zamknietym pomieszczeniu, informacje i kasy biletowe. Ale z drugiej strony nie jestesmy az tak waznym i duzym miastem tranzytowym. Jesli istniałaby poczekalnia, to w warunkach łęczynskich kazdy wie jakby to wyglądało. Miejsce pełne ... rozwiń
Avatar
adad / 17 lipca 2008 o 08:17
0
Jak moze wjazd kosztowac 1 zł?? czy PGKiM ma zarabiac na dworcu?? jaka oni czystosc utrzymuja?? to kpina! burmistrz wybudowal dworzec pod nosem wameksu zeby obroty wzrosly??
Avatar
sąsiad / 16 lipca 2008 o 21:59
0
znawca tematu napisał:
jak piszesz o tatusiu to nie wpierd***j tematu syna bo gówno ci do syna i od niego się odp. bo to jest spoko facet


Bardzo wulgarny jesteś "znawco tematu". Nie zdzwiłbym się gdybyś to ty był tym synem - na 7:00 do starostwa (razem z siostrą) i o 7:05 komentarz do artykułu...A wracając do komisji, która zajmuje się tą sprawą. Wiedząc jakimi ludźmi są jej człokowie można podejrzewać, że ktoś na zlecenie napisze im ten ich "raport", bo do tego trzeba trochę rozumu, umiejętności i wykształcenia...


Bardzo wulgarny jesteś "znawco tematu". Nie zdzwiłbym się gdybyś to ty był tym synem - na 7:00 do starostwa (razem z siostrą) i o 7:05 komentarz do artykułu...A wracając do komisji, która zajmuje się tą sprawą. Wiedząc jakimi ludźmi są jej człokowie można podejrzewać, że ktoś na zlecenie napisze im ten ich "raport", bo do tego trzeba trochę rozumu, umiejętności i wykształcenia... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Na co będzie stać Speed Car Motor Lublin w PGE Ekstralidze?

Na co będzie stać Speed Car Motor Lublin w PGE Ekstralidze? 0 0

W nadchodzącym sezonie oczekiwania kibiców wobec Speed Car Motoru będą naprawdę duże. „Czarny sport” na najwyższym poziomie powróci do Lublina po 24 latach nieobecności. Bardzo często pada pytanie, czy zespół będzie w stanie w ogóle utrzymać się w PGE Ekstralidze?

Zaginął 32-letni Damian Witkowski. Policja prosi o pomoc

Zaginął 32-letni Damian Witkowski. Policja prosi o pomoc 3 0

Policjanci z Łęcznej poszukują 32-letniego Damiana Witkowskiego, który zaginął 12 listopada. Funkcjonariusze proszą o kontakt z Komendą Powiatową Policji z Łęcznej pod numerem (81) 752-72-10 lub 112.

Jak zaciągać pożyczki w internecie?

Jak zaciągać pożyczki w internecie? 0 0

Na rynku firm pożyczkowych możemy znaleźć mnóstwo ofert, które zapewniają nas o tym, że są najlepsze. Jednak nie ma jednej konkretnej pożyczki spełniającej wymagania każdego klienta. Podejmowanie decyzji finansowych to sprawa indywidualna. Wszystko zależy od tego, w jakiej sytuacji akurat się znajdujemy i czego potrzebujemy. Jak zaciągać pożyczki w internecie i nie popełnić błędu?

Łowcy okazji, czyli znajdź i kup produkt w najlepszej cenie

Łowcy okazji, czyli znajdź i kup produkt w najlepszej cenie 0 0

Mamy to szczęście, że przyszło nam żyć w czasach, w których niczego nie brakuje, a dostęp do wiedzy mamy na wyciągnięcie ręki- wystarczy do tego komputer lub inne urządzenie z dostępem do Internetu.

Zewnętrzne lampa solarna z czujnikiem ruchu i zmierzchu - co warto wiedzieć przed zakupem

Zewnętrzne lampa solarna z czujnikiem ruchu i zmierzchu - co warto wiedzieć przed zakupem 0 0

Dlaczego warto zamontować na zewnątrz lampy solarne z czujnikami zmierzchu i ruchu? Lampy solarne to wygodne rozwiązanie przede wszystkim do miejsc, w których założenie tradycyjnej instalacji jest niemożliwe lub utrudnione ze względu na panujące warunki. Dlatego też często wykorzystywane są do oświetlania posesji – drogi dojazdowej od bramy do garażu, a także ścieżek w przydomowym ogrodzie. Jest to także wygodne rozwiązanie właśnie ze względu na brak konieczności kładzenia kabli elektrycznych. Jest to propozycja również dla osób, które cenią sobie ekonomiczne rozwiązania przyjazne środowisku. Lampy solarne wyposażone są w ogniwa fotowoltaiczne, które kumulują energię słoneczną w specjalnych akumulatorach, które po zmierzchu zasilają te urządzenia. Dodatkowo, wybierając lampę solarną na zewnątrz, czy to na posesję prywatną, czy firmową, warto rozważyć instalację modelu wyposażonego w detektor ruchu oraz czujnik zmierzchu. Takie rozwiązanie pozwoli na oszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorach i wykorzystywanie jej w momencie, kiedy faktycznie jest potrzebna. Zobacz również Jak działa detektor mikrofalowy? Funkcjonalne czujniki ruchu i zmierzchu w praktyce. Jaki rodzaj czujnika wybrać? Lampy tego typu mogą działać w oparciu o różne rodzaje czujników. Do najpopularniejszych należy czujnik typu PIR (Passive Infra Red), czyli na podczerwień. Tego rodzaju rozwiązania stosowane są również w systemach alarmowych i innego rodzaju automatyce stosowanej w ramach tzw. inteligentnych domów. Czujnik taki reaguje na zmiany cieplne, jakie zachodzą wokół niego. Informacje o zmianie przekazywane są do włącznika odpowiedzialnego za uruchomienie lampy solarnej. Można zdecydować się również na czujniki ruchu, które uruchamiają światło, które działają w oparciu o emisję fal podczerwonych bądź promieniowania mikrofalowego (czujniki typu MW), a także w oparciu o aktywne fale elektromagnetyczne. Do miejsc, które wymagają bardzo szczegółowych pomiarów, można zastosować czujniki dualne, których działanie łączy w sobie zalety czujników PIR i MW. W systemach inteligentnych domów dodatkowo bardzo często takie rozwiązania łączy się z czujnikami zmierzchu oraz umożliwia nastawę czasu, przez jaki ma być włączone oświetlenie. Załącznik: adobestock_204941924.jpeg O czym pamiętać montując lampy solarne z czujnikiem ruchu? Czujniki można w większości przypadków bez problemu zamontować samodzielne. Trzeba jedynie pamiętać o tym, aby wybrać odpowiednie miejsce do montażu czujnika. Nie należy go umieszczać w pobliżu źródeł ciepła, a także o dużych wahaniach temperatur, czy o potencjalnie dużym ruchu, gdyż może to zaburzyć jego działanie. Warto też, o ile to możliwe ustawić odpowiednie parametry, przy których pojawieniu się czujnik ma się włączać.

Wywrócona ciężarówka na jezdni. Zablokowany wjazd do Lublina od strony Warszawy [zdjęcia]
PILNE
galeria

Wywrócona ciężarówka na jezdni. Zablokowany wjazd do Lublina od strony Warszawy [zdjęcia] 0 0

Pod wiaduktem na al. Solidarności leży wywrócona ciężarówka. Droga jest zablokowana.

Wielka kwesta w Wereszczynie. Zebrane pieniądze trafią na renowację zabytkowych pomników

Wielka kwesta w Wereszczynie. Zebrane pieniądze trafią na renowację zabytkowych pomników 0 0

Wereszczyn (pow. włodawski) O takim wyniku tegorocznej, siódmej już kwesty na ratowanie zabytkowych pomników na miejscowym cmentarzu, jej organizatorzy nie śmieli nawet marzyć. Zebrali ponad 8 tys. zł i do tego jeszcze kilka euro

MKS Perła walczy o fazę grupową Pucharu EHF

MKS Perła walczy o fazę grupową Pucharu EHF 6 0

MKS Perła Lublin w sobotę zmierzy się na wyjeździe z E.S. Besancon Feminin. W pierwszym meczu padł remis 22:22. Zwycięzca tej rywalizacji awansuje do fazy grupowej

Farma drobiu w granicach parku krajobrazowego? Mieszkańcy chcą zablokować inwestycję

Farma drobiu w granicach parku krajobrazowego? Mieszkańcy chcą zablokować inwestycję 2 7

W granicach Sobiborskiego Parku Krajobrazowego, obok rezerwatów przyrody gdzie niedawno stwierdzono obecność rysia, ma powstać ferma drobiu produkująca dwa miliony brojlerów rocznie. Mieszkańcy Sobiboru są tą wizją przerażeni

Po przekroczeniu granicy w Hrebennem należy spodziewać się utrudnień w ruchu

Po przekroczeniu granicy w Hrebennem należy spodziewać się utrudnień w ruchu 0 0

Po przekroczeniu granicy polsko-ukraińskiej w Hrebennem kierowcy powinni spodziewać się utrudnień. Po stronie naszych wschodnich sąsiadów drogę blokują protestujący

Spotkanie historyczne i promocja książki "Wierni"
19 listopada 2018, 18:00

Spotkanie historyczne i promocja książki "Wierni" 0 0

Co Gdzie Kiedy. Dom Kultury LSM (ul. Wallenroda 4a) zaprasza na spotkanie historyczne i promocję książki Ewy Bajkowskiej Wierni. Wydarzenie odbędzie się 19 listopada o godz. 18.

TBV Start gra z AZS Koszalin. Koniec koszmaru Marcina Dutkiewicza

TBV Start gra z AZS Koszalin. Koniec koszmaru Marcina Dutkiewicza 0 0

W piątek o godz. 19 TBV Start Lublin podejmie w hali Globus AZS Koszalin. Najważniejszym wydarzeniem jest jednak powrót do zdrowia Marcina Dutkiewicza

Na ruchliwym skrzyżowaniu w Krasnymstawie rondo potrzebne od zaraz

Na ruchliwym skrzyżowaniu w Krasnymstawie rondo potrzebne od zaraz 0 0

Budowa ronda na ul. Sokołowskiego – to zdaniem naszego czytelnika recepta na rozładowanie olbrzymich korków w Krasnymstawie. Pomysł jest dobry, ale nie ma pieniędzy na jego realizację

Wyszedł zza wagonów prosto pod pociąg. 62-latek zginął na miejscu

Wyszedł zza wagonów prosto pod pociąg. 62-latek zginął na miejscu 4 1

Tragiczny wypadek na torach. Mężczyzna wszedł pod pociąg. Zginął na miejscu.

Puchar Świata w skokach narciarskich w Wiśle. Gdzie oglądać? Transmisja w TV i internecie

Puchar Świata w skokach narciarskich w Wiśle. Gdzie oglądać? Transmisja w TV i internecie 0 0

W weekend startuje Puchar Świata. Pierwsze konkursy tegorocznego touru zaplanowano w Wiśle. Przypomnijmy, że Kryształowej Kuli będzie bronić nasz reprezentant – Kamil Stoch

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.