Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 marca 2021 r.
20:21

Lublin. Drzewa w parku Ludowym znowu idą pod topór

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
28 23 A A
(fot. Dominik Smaga)

Kolejna w tym roku wycinka drzew prowadzona jest na terenie parku Ludowego. Ratusz zapowiada, że to nie koniec zabiegów, na które zezwolił Urząd Marszałkowski i zapewnia, że wycina wyłącznie drzewa obumarłe, zamierające i stwarzające zagrożenie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zaledwie pod koniec lutego informowaliśmy o rozpoczętej w parku Ludowym wycince siedmiu drzew. Zlecił ją Urząd Miasta, który dostał na to pozwolenie od Urzędu Marszałkowskiego. Przy okazji usuwano wtedy jeszcze dwa inne drzewa, ale już bez pozwolenia, bo nie jest ono wymagane, jeżeli pień się wywrócił lub wyłamał.

Teraz okazuje się, że to nie był koniec cięć. Na początku marca miasto dostało dwie kolejne zgody na wycinkę, dotyczące łącznie siedmiu drzew. Tym razem chodzi o dwie lipy drobnolistne, dwa wiązy szypułkowe, dwie brzozy brodawkowate oraz klon jesionolistny.

– Na podstawie przeprowadzonej wizji lokalnej oraz przedłożonej dokumentacji stwierdzono, że poszczególne drzewa są obumarłe, zamierające i nie mają szans na przeżycie – informuje Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – Z uwagi na ich stan zdrowotny oraz posadowienie na terenie zieleni publicznej, drzewa te stanowiły realne zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia.

Część tegorocznych wycinek w parku Ludowym przeprowadzono już po 28 lutego, czyli po rozpoczęciu okresu lęgowego ptaków. W tym okresie zabronione jest usuwanie drzew, nawet tych objętych pozwoleniem, chyba że ornitolog potwierdzi, że w konarach i gałęziach nie znajdują się żadne gniazda.

Miasto zapewnia, że prace były prowadzone pod takim nadzorem. – Podczas oględzin nie stwierdzono występowania w obrębie drzew gatunków chronionych jak również gniazd ptasich – podkreśla Głazik. Bardziej skomplikowana była sprawa z dwiema brzozami brodawkowatymi uznanymi za obumarłe. – Podczas oględzin przeprowadzonych w dniu 28 stycznia stwierdzono w obrębie konarów występowanie dziupli, które mogłyby stanowić siedlisko dla ptaków.

Pomimo takich dziupli brzozy zostaną wycięte, bo miasto dostało od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska osobną zgodę „na czynności podlegające zakazom”. Zgoda uzasadniana była tym, że brzozy są w stanie stwarzającym „zagrożenie dla osób korzystających z przestrzeni rekreacyjnej parku Ludowego”.

W ramach rekompensaty za usunięcie dziuplastych brzóz miasto musi zamontować w parku dodatkowe dwie budki lęgowe. Taki wymóg postawiła RDOŚ, dając miastu czas do końca czerwca.

Trwające w parku zabiegi obejmują też usunięcie kolejnych dwóch drzew, które wyłamały się bądź przewróciły.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
BillyWhite / 15 marca 2021 r. o 21:58
+37
ile jeszcze??? Jak tak można???! Czy ktoś ich w końcu powstrzyma?? K.....wa!
 ale co mozna? wycinac obumarle zagrazajace przechodniom drzewa? tez mysle ze powinni nic nie wycinac i grzecznie czekac az te wyschniete konary spadna paru takim jak ty na leb to moze w koncu nadeszloby jakies otrzezwienie bo czasem to az zal patrzec na glupote i zacietrzewienie ekoszurnietych ludzikow
Avatar
ploter / 16 marca 2021 r. o 08:02
+27
ile jeszcze??? Jak tak można???! Czy ktoś ich w końcu powstrzyma?? K.....wa!
ale co mozna? wycinac obumarle zagrazajace przechodniom drzewa? tez mysle ze powinni nic nie wycinac i grzecznie czekac az te wyschniete konary spadna paru takim jak ty na leb to moze w koncu nadeszloby jakies otrzezwienie bo czasem to az zal patrzec na glupote i zacietrzewienie ekoszurnietych ludzikow
 To samo 10 lat temu mówił były dyrektor ratuszowej ochrony środowiska, co pozwoliło wyciąć 70 zdrowych drzew, za ktore trzeba byłoby zapłacić minimum 2 miliony złotych nawiązki. Później został za to skazany, co nie przeszkodziło mu kontynuować to samo w jednej spod radomskich gmin.     Po upływie kolejnych 10 lat Lublin nadal nie prowadzi gospodarki drewnem pochodzącym z wycinek, co oznacza, że to "drwale" decydują o przeznaczeniu pozyskanego w ten sposób drewna i w ich interesie jest, by wycinek było jak najwięcej. Później wszyscy bez wyjątku wdychamy smog pochodzący ze spalania takiego drewa, a lekarze mówią, by przy zakażeniu     koronawirusem     regular    nie wietrzyć mieszkania, w których powietrze jest i tak znacznie czystsze niż za oknami...
 Nie do końca rozumiem co chciałeś tym komentarzem zasugerować. Uważasz, że Lublin to ewenement na skalę światową i tutaj żadne drzewa nie usychają a wycinki i zabiegi pielęgnacyjne zieleni są przeprowadzane ot tak dla zabawy?
 Nie do końca rozumiem co chciałeś tym komentarzem zasugerować. Uważasz, że Lublin to ewenement na skalę światową i tutaj żadne drzewa nie usychają a wycinki i zabiegi pielęgnacyjne zieleni są przeprowadzane ot tak dla zabawy? rozwiń
Avatar
mundrolek / 16 marca 2021 r. o 10:03
+15
Smaga celowo wrzucił tylko jedno zdjęcie, mało tego perfidnie wybrał ten pień który wygląda najlepiej. Zdjęć jest więcej w internecie i widać na nich doskonale w jakiej kondycji były drzewa. Jedno z wielką dziurą w środku, inne też z dziurą w środku całe sine sprawia wrażenie jakby pokrył je jakiś grzyb czy pleśń, itd. Ps: Rzetelność tego konkretnego redaktorka poraża. Tacy ludzie powinni mieć sądowy zakaz pracy jako dziennikarz.
Avatar
Sir_Fred / 16 marca 2021 r. o 09:19
+12
BudŻet vel LotNik vel SmoCzek - znowu cię pierwszy przychlaście Lublina nosi. Wynika to z opóźnień w przylocie bocianów i ich podglądaniu w czym jesteś expert. Z łezką w oku wspominamy twoje dywagacje względem zadłużenia Gminy Lublin. Cała dzielnica się śmiała
Avatar
Mariolubelski / 16 marca 2021 r. o 09:57
+11
Wkładem ostatnich lat w historię dziennikarstwa polskiego będą zwroty: "iść pod topór" i "iść pod młotek", zamiast po prostu "zostaną wycięte" i "zostaną sprzedane". Koszmar językowy.
Avatar
Motorlublin / 15 marca 2021 r. o 21:14
+11
nigdzie w przepisach nie jest napisane że wycinka drzew musi być poprzedzona decyzją ornitologa. szczególnie że nawet nie ma związku zespołu czy grupy "licencjonowanych ornitologów" potwierdzających że Pan lub Pani posiada wiedzę na temat ptaków lub nie. Temat był przerabiany jak robili most do stadionu.
Avatar
anne / 16 marca 2021 r. o 23:55
+9
Chore czy obumarłe drzewa trzeba wycinać i tu nie powinno być żadnej dyskusji.
Avatar
Jasin / 16 marca 2021 r. o 12:25
+6
To samo 10 lat temu mówił były dyrektor ratuszowej ochrony środowiska, co pozwoliło wyciąć 70 zdrowych drzew, za ktore trzeba byłoby zapłacić minimum 2 miliony złotych nawiązki. Później został za to skazany, co nie przeszkodziło mu kontynuować to samo w jednej spod radomskich gmin. Po upływie kolejnych 10 lat Lublin nadal nie prowadzi gospodarki drewnem pochodzącym z wycinek, co oznacza, że to "drwale" decydują o przeznaczeniu pozyskanego w ten sposób drewna i w ich interesie jest, by wycinek było jak najwięcej. Później wszyscy bez wyjątku wdychamy smog pochodzący ze spalania takiego drewa, a lekarze mówią, by przy zakażeniu koronawirusem regular nie wietrzyć mieszkania, w których powietrze jest i tak znacznie czystsze niż za oknami...
Chłopie, ochłoń...Orgazm zaraz osiągniesz chyba. Kup w Agencji Mienia Wojskowego parę masek pegaz, to Cię uchroni od niechybnej śmierci z powodu dziury tlenowej, spowodowanej wycięciem pary spróchniałych drzew. Nie rób dramatu, doucz się za to nieco z języka ojczystego, bo obciach... Nie spod, tylko z podradomskich, regularnie wietrzyć, a nie regular nie wietrzyć, drewna, a nie drewa....
Chłopie, ochłoń...Orgazm zaraz osiągniesz chyba. Kup w Agencji Mienia Wojskowego parę masek pegaz, to Cię uchroni od niechybnej śmierci z powodu dziury tlenowej, spowodowanej wycięciem pary spróchniałych drzew. Nie rób dramatu, doucz się za to nieco z języka ojczystego, bo obciach... Nie spod, tylko z podradomskich, regularnie wietrzyć, a nie regular nie wietrzyć, drewna, a nie drewa.... rozwiń
Avatar
Jasin / 17 marca 2021 r. o 19:41
+3
Z takimi prośbami to idźcie za ścianę, bo za to wspólnie bierzecie pieniądze
Nie, panie ładny. Nigdzie nie pójdziemy. Tak to nie działa. Udowodnienie twierdzenia - to obowiązek twierdzącego, a nie wątpiącego. Wykręty - to już śmieszność. A jakieś bzdury o braniu za coś pieniędzy - to już szkalowanie i pomówienia kwalifikujące się pod paragraf kodeksu karnego.
Avatar
Jasin / 16 marca 2021 r. o 16:14
+3
niejednokrotnie wbrew prawu
Poprawiłeś sobie samopoczucie, poczucie doniosłości misji dziejowej, jaką masz (w/g własnego mniemania) do spelnienia? A tak konkretnie - to wbrew jakiemu  prawu? Pierwszej nocy, pierwszeństwa, drogowemu? Przepisy, paragrafy poprosimy.... 
Avatar
LAS / 20 marca 2021 r. o 09:51
-2
Z takimi prośbami to idźcie za ścianę, bo za to wspólnie bierzecie pieniądze
  Nie, panie ładny. Nigdzie nie pójdziemy. Tak to nie działa. Udowodnienie twierdzenia - to obowiązek twierdzącego, a nie wątpiącego. Wykręty - to już śmieszność. A jakieś bzdury o braniu za coś pieniędzy - to już szkalowanie i pomówienia kwalifikujące się pod paragraf kodeksu karnego.
Kolejny po szkole obecnego jeszcze prezydenta naszego miasta, który pozywałby każdego, kto stanie na jego drodze i w poprzek planom podejmowanym z naruszeniem roli i kompetencji organu wykonawczego lokalnego samorządu?! Pamiętaj, że prawdziwa cnota krytyk się nie boi, a najlepszym tego zaprzeczeniem jest pisanie komentarzy zakończonych groźbami sankcji karnych za praktykowanie swobody wypowiedzi i osądu  ocennego . Co innego, gdybym wszedł na wasze życie osobiste, choć i tu w przypadku osoby publicznej granicę swobody wypowiedzi rozciągnięto do prawa do szokowania, obrażania, godzenie we wrażliwość odbiorców przekazu, bo jak zostawiasz chorą żonę dla podwładnej, a jesteś osobą publiczną, to jest to nie mniej naganne niż sprzeniewierzenie się ślubowaniu przed objęciem funkcji samorządowej, rządowej, czy urzędn iczej .
Kolejny po szkole obecnego jeszcze prezydenta naszego miasta, który pozywałby każdego, kto stanie na jego drodze i w poprzek planom podejmowanym z naruszeniem roli i kompetencji organu wykonawczego lokalnego samorządu?! Pamiętaj, że prawdziwa cnota krytyk się nie boi, a najlepszym tego zaprzeczeniem jest pisanie komentarzy zakończonych groźbami sankcji karnych za praktykowanie swobody wypowiedzi i osądu  ocennego . Co innego, gdybym wszedł na wasze życie osobiste, choć i tu w przypadku osoby publicznej granicę swobody ... rozwiń
Avatar
mr.zuk / 18 marca 2021 r. o 08:03
-6
Chciałbym podkreślić, że nie mamy dylematu drzewo czy rozwój miasta - uciął wszelkie wątpliwości prezydent Żuk.
Avatar
Jasin / 17 marca 2021 r. o 19:41
+3
Z takimi prośbami to idźcie za ścianę, bo za to wspólnie bierzecie pieniądze
Nie, panie ładny. Nigdzie nie pójdziemy. Tak to nie działa. Udowodnienie twierdzenia - to obowiązek twierdzącego, a nie wątpiącego. Wykręty - to już śmieszność. A jakieś bzdury o braniu za coś pieniędzy - to już szkalowanie i pomówienia kwalifikujące się pod paragraf kodeksu karnego.
Avatar
mr.zuk / 17 marca 2021 r. o 07:32
-7
Chciałbym podkreślić, że nie mamy dylematu drzewo czy rozwój miasta - uciął wszelkie wątpliwości prezydent Żuk.
Avatar
anne / 16 marca 2021 r. o 23:55
+9
Chore czy obumarłe drzewa trzeba wycinać i tu nie powinno być żadnej dyskusji.
Avatar
LAS / 16 marca 2021 r. o 20:57
-6
niejednokrotnie wbrew prawu
  Poprawiłeś sobie samopoczucie, poczucie doniosłości misji dziejowej, jaką masz (w/g własnego mniemania) do spelnienia? A tak konkretnie - to wbrew jakiemu       prawu? Pierwszej nocy, pierwszeństwa, drogowemu? Przepisy, paragrafy poprosimy....
Z takimi prośbami to idźcie za ścianę, bo za to wspólnie bierzecie pieniądze. Nie  przypominam  sobie, byście kiedykolwiek wyręczali innych z ich pracy .
Avatar
Jasin / 16 marca 2021 r. o 16:14
+3
niejednokrotnie wbrew prawu
Poprawiłeś sobie samopoczucie, poczucie doniosłości misji dziejowej, jaką masz (w/g własnego mniemania) do spelnienia? A tak konkretnie - to wbrew jakiemu  prawu? Pierwszej nocy, pierwszeństwa, drogowemu? Przepisy, paragrafy poprosimy.... 
Avatar
LAS / 16 marca 2021 r. o 15:13
-5
ile jeszcze??? Jak tak można???! Czy ktoś ich w końcu powstrzyma?? K.....wa!
ale co mozna? wycinac obumarle zagrazajace przechodniom drzewa? tez mysle ze powinni nic nie wycinac i grzecznie czekac az te wyschniete konary spadna paru takim jak ty na leb to moze w koncu nadeszloby jakies otrzezwienie bo czasem to az zal patrzec na glupote i zacietrzewienie ekoszurnietych ludzikow
To samo 10 lat temu mówił były dyrektor ratuszowej ochrony środowiska, co pozwoliło wyciąć 70 zdrowych drzew, za ktore trzeba byłoby zapłacić minimum 2 miliony złotych nawiązki. Później został za to skazany, co nie przeszkodziło mu kontynuować to samo w jednej spod radomskich gmin.     Po upływie kolejnych 10 lat Lublin nadal nie prowadzi gospodarki drewnem pochodzącym z wycinek, co oznacza, że to "drwale" decydują o przeznaczeniu pozyskanego w ten sposób drewna i w ich interesie jest, by wycinek było jak najwięcej. Później wszyscy bez wyjątku wdychamy smog pochodzący ze spalania takiego drewa, a lekarze mówią, by przy zakażeniu     koronawirusem     regular    nie wietrzyć mieszkania, w których powietrze jest i tak znacznie czystsze niż za oknami...
Nie do końca rozumiem co chciałeś tym komentarzem zasugerować. Uważasz, że Lublin to ewenement na skalę światową i tutaj żadne drzewa nie usychają a wycinki i zabiegi pielęgnacyjne zieleni są przeprowadzane ot tak dla zabawy?
Niczego nie sugeruję, a stwierdzam fakt, że nasze miasto od dekady nie prowadzi gospodarki drewnem pozyskiwanym z nieruchomości stanowiących własność, bądź będących w zarządzie, Miasta i Gminy Lublin. To może nie jest ewenement na skalę światową, ale regionu, kraju i UE owszem. I to jest problem takich osób jak ty, a nie zwracających uwagę na wycinkę drzew pod byle pretekstem i niejednokrotnie wbrew prawu.  
Niczego nie sugeruję, a stwierdzam fakt, że nasze miasto od dekady nie prowadzi gospodarki drewnem pozyskiwanym z nieruchomości stanowiących własność, bądź będących w zarządzie, Miasta i Gminy Lublin. To może nie jest ewenement na skalę światową, ale regionu, kraju i UE owszem. I to jest problem takich osób jak ty, a nie zwracających uwagę na wycinkę drzew pod byle pretekstem i niejednokrotnie wbrew prawu.   rozwiń
Avatar
LAS / 16 marca 2021 r. o 14:59
-7
BudŻet vel LotNik vel SmoCzek - znowu cię pierwszy przychlaście Lublina nosi. Wynika to z opóźnień w przylocie bocianów i ich podglądaniu w czym jesteś expert. Z łezką w oku wspominamy twoje dywagacje względem zadłużenia Gminy Lublin. Cała dzielnica się śmiała
Drwal,  kubikowy , właściciel kominka lub kotła opalanego takimi drzewami, czy też urzędnik, samorządowiec, lub inny budżetowiec, który zrobi każde świństwo byle utrzymać stan posiadania finansowany przez innych? Dzieciom swoim  to napisz za każdym razem, jak poczujesz w nozdrzach swąd palonego drewna. Na zdrowie!
Drwal,  kubikowy , właściciel kominka lub kotła opalanego takimi drzewami, czy też urzędnik, samorządowiec, lub inny budżetowiec, który zrobi każde świństwo byle utrzymać stan posiadania finansowany przez innych? Dzieciom swoim  to napisz za każdym razem, jak poczujesz w nozdrzach swąd palonego drewna. Na zdrowie! rozwiń
Avatar
LAS / 16 marca 2021 r. o 14:54
-7
To samo 10 lat temu mówił były dyrektor ratuszowej ochrony środowiska, co pozwoliło wyciąć 70 zdrowych drzew, za ktore trzeba byłoby zapłacić minimum 2 miliony złotych nawiązki. Później został za to skazany, co nie przeszkodziło mu kontynuować to samo w jednej spod radomskich gmin.  Po upływie kolejnych 10 lat Lublin nadal nie prowadzi gospodarki drewnem pochodzącym z wycinek, co oznacza, że to "drwale" decydują o przeznaczeniu pozyskanego w ten sposób drewna i w ich interesie jest, by wycinek było jak najwięcej. Później wszyscy bez wyjątku wdychamy smog pochodzący ze spalania takiego drewa, a lekarze mówią, by przy zakażeniu  koronawirusem  regular nie wietrzyć mieszkania, w których powietrze jest i tak znacznie czystsze niż za oknami...
Chłopie, ochłoń...Orgazm zaraz osiągniesz chyba. Kup w Agencji Mienia Wojskowego parę masek pegaz, to Cię uchroni od niechybnej  śmierci z powodu dziury tlenowej, spowodowanej wycięciem pary spróchniałych drzew. Nie rób dramatu, doucz się za to nieco z  języka ojczystego, bo obciach... Nie  spod, tylko z podradomskich, regularnie wietrzyć, a nie regular nie wietrzyć, drewna, a nie drewa....
 Poprawiłeś sobie samopoczucie? Jeżeli nie do końca to na z d r o w i e!
 Poprawiłeś sobie samopoczucie? Jeżeli nie do końca to na z d r o w i e! rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 22 kwietnia 2021 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 22 kwietnia 2021 r.

Warsztaty malarskie "Lublin, którego już nie ma"
23 kwietnia 2021, 17:00

Warsztaty malarskie "Lublin, którego już nie ma"

W ramach projektu "Lublin do odkrycia 2021" Fundacja Szpilka zaprasza na warsztaty malarskie online, które odbędą się 23 kwietnia o godz. 17.

Żużlowy Motor Lublin nie może narzekać na biedę. Ma wsparcie sponsorów, miasta i marszałka

Żużlowy Motor Lublin nie może narzekać na biedę. Ma wsparcie sponsorów, miasta i marszałka

Wpływy z dnia meczowego póki co nie zasilą klubowego budżetu. Jednak żużlowcy Motoru Lublin nie narzekają na biedę – grono sponsorów jest duże, a swoje dokładają również miasto i województwo.

Jacek Fiedeń nie jest już trenerem Orląt Spomlek

Jacek Fiedeń nie jest już trenerem Orląt Spomlek

Niespodziewana decyzja działaczy z Radzynia Podlaskiego. Orlęta Spomlek podziękowały za współpracę Jackowi Fiedeniowi. Doświadczony szkoleniowiec pracę z drużyną biało-zielonych rozpoczął w październiku.

Chełmianka – Wisła Puławy 0:0. Hit bez bramek
film

Chełmianka – Wisła Puławy 0:0. Hit bez bramek

Ciekawie zapowiadający się mecz w Chełmie zakończył się bezbramkowym remisem. A to oznacza, że po raz pierwszy w tym roku Wisła Puławy musiała się pogodzić ze stratą punktów. Obie drużyny mogły jednak pokusić się o gole i przechylić szalę na swoją stronę.

Jednego dnia szpital w Puławach zaszczepił aż 600 osób. Żadna dawka się nie zmarnowała

Jednego dnia szpital w Puławach zaszczepił aż 600 osób. Żadna dawka się nie zmarnowała

Punkty szczepień przeciwko COVID-19 w województwie lubelskim nabierają rozpędu. Już szczepią lub w najbliższych dniach zaczną szczepić znacznie więcej pacjentów niż do tej pory.

Zgłoszenia do turnieju "Witaj Majowa Jutrzenko" w Puławach

Zgłoszenia do turnieju "Witaj Majowa Jutrzenko" w Puławach

Puławski Ośrodek Kultury Dom Chemika zaprasza do udziału w XVI edycji Puławskiego Turnieju Recytacji, Muzyki i Pieśni Narodowych "Witaj Majowa Jutrzenko". Zgłoszenia przyjmowane są do 6 maja.

Sokół Sieniawa – Lewart Lubartów 0:1. Niespodziewanie, ale bardzo cenne punkty

Sokół Sieniawa – Lewart Lubartów 0:1. Niespodziewanie, ale bardzo cenne punkty

Bardzo miłą niespodziankę swoim kibicom sprawili w środę piłkarze Lewartu. Podopieczni Tomasza Bednaruka pokonali w Sieniawie wicelidera tabeli 1:0. Zwycięską bramkę w doliczonym czasie gry zdobył Joe Dearman. To drugie zwycięstwo z rzędu ekipy z Lubartowa.

Biała Podlaska. Nie wszystkie szkoły chciały pojemniki na nakrętki. "Smuci nas to"

Biała Podlaska. Nie wszystkie szkoły chciały pojemniki na nakrętki. "Smuci nas to"

Stowarzyszenie Biała Samorządowa kontynuuje rozdawanie pojemników na plastikowe nakrętki. – Niektóre szkoły nam odmówiły – dziwią się radni. Takie pojemniki przekazuje też placówkom prezydent.

Granit Bychawa – Avia Świdnik 0:4. Awans do finału w dobrym stylu

Granit Bychawa – Avia Świdnik 0:4. Awans do finału w dobrym stylu

Piłkarze Łukasza Gieresza świetnie radzili sobie w lidze, dlatego z optymizmem czekali na starcie w okręgowym Pucharze Polski z Avią. Świdniczanie pokazali jednak, że różnica między III, a IV ligą jest duża. Goście bez większych problemów pokonali rywali 4:0. Dzięki temu w finale zmierzą się z Wisłą Puławy.

Lubelskie. Od poniedziałku wielkie strzyżenie i powrót najmłodszych uczniów do szkół

Lubelskie. Od poniedziałku wielkie strzyżenie i powrót najmłodszych uczniów do szkół

Lubelskie jest wśród 11 województw, w których od najbliższego poniedziałku zostaną poluzowane obostrzenia. Będzie można pójść do fryzjera i kosmetyczki, a najmłodsi uczniowie wrócą do nauki hybrydowej.

Stal Kraśnik – KS Wiązownica 1:2. Porażka na własne życzenie
film

Stal Kraśnik – KS Wiązownica 1:2. Porażka na własne życzenie

Ta porażka może piłkarzy Stali słono kosztować. Kraśniczanie prowadzili w meczu o sześć punktów z KS Wiązownica 1:0, a od 37 minuty grali w przewadze liczebnej. Mimo to po przerwie stracili dwie bramki i przegrali 1:2.

Centrum handlowe w Lublinie pod nową marką. Takie miejsca wygrywają w pandemii

Centrum handlowe w Lublinie pod nową marką. Takie miejsca wygrywają w pandemii

Zmiany w Parku Handlowym Tatary. Na razie tylko kolorystyczne, bo teraz sklepy działać będą pod nazwą STOP-SHOP. Nowy właściciel miejsca podkreśla, że w trakcie epidemii popularność parków handlowych rośnie. Wygrywają, bo... sklepy mają oddzielne wejścia.

Asfaltowe boisko czy zieleń między blokami? Nie wszystkim zwycięski projekt się spodobał
ALARM 24
galeria

Asfaltowe boisko czy zieleń między blokami? Nie wszystkim zwycięski projekt się spodobał

Asfaltowe boisko pomiędzy blokami przy ulicami Okulickiego a Norwida w Świdniku miało zamienić się w zielony teren z miejscami do wypoczynku. Zdecydowały o tym 422 osoby, które oddały swój głos właśnie na ten projekt budżetu obywatelskiego. Tyle, że nie wszystkim mieszkańcom zmiany się spodobały.

Nowe znaki drogowe pojawią się w Lublinie

Nowe znaki drogowe pojawią się w Lublinie

Znaki ostrzegające przed jeżami pojawią się przy lubelskich ulicach. Ich montaż zleca Urząd Miasta, który prosi mieszkańców o wskazanie miejsc, gdzie należy ustawić takie tablice.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.