Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 grudnia 2021 r.
6:39

Lublin. Ratusz blokuje budowę w wąwozie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
93 12 A A
(fot. Maciej Kaczanowski)

Do urzędniczej „zamrażarki” trafił wniosek firmy chcącej stawiać biurowiec w wąwozie obok lasu Stary Gaj. Urząd Miasta zawiesił postępowanie do czasu uchwalenia planu zagospodarowania, który ma uniemożliwić niechcianą przez sąsiadów budowę.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Polem tej rozgrywki jest zielony wąwóz ciągnący się między lasem Stary Gaj a osiedlem Górki. Na zboczu doliny (tym po stronie torów, czyli naprzeciw bloków przy ul. Wyżynnej) lubelska spółka Global Rent zamierza wybudować pięciopiętrowy biurowiec. Sprzeciwiają się temu okoliczni mieszkańcy, którzy wolą za oknami zieleń niż budynek i samochody.

Formalnie to nie zieleń

Urokliwe zbocze nie jest jednak oficjalnie obszarem zieleni, tylko „terenem aktywności gospodarczej obejmującej obszary zgrupowań przemysłowo-składowych”. Właśnie tak przeznaczenie tego terenu określa obowiązujący plan zagospodarowania, który został uchwalony przez Radę Miasta w 2002 r.

Na początku września tego roku na wniosek prezydenta Lublina, Rada Miasta zdecydowała o rozpoczęciu prac nad zmianą planu zagospodarowania, która ma ochronić wąwóz przed zabudową, ale prace nad takim dokumentem mogą potrwać jeszcze wiele miesięcy.

Chcą skorzystać z planu

Na razie obowiązującym wciąż jest plan sprzed 19 lat, a wspomniana spółka zamierza z niego skorzystać i postawić tutaj biurowiec. Aby móc wnioskować o pozwolenie na budowę, musi wcześniej dostać od Urzędu Miasta decyzję środowiskową, która potwierdzi, że budowa nie zniszczy przyrody. Urzędnicy starają się nie wydać takiej decyzji, na co nalegają okoliczni mieszkańcy, bo wolą mieć za oknami zieleń niż budynek i samochody.

Urząd chce odmówić

Ratusz już raz wydał spółce Global Rent odmowną decyzję, tłumacząc to m.in. troską o krajobraz. Decyzja została jednak zaskarżona przez inwestora i nie obroniła się w Samorządowym Kolegium Odwoławczym, które poleciło Urzędowi Miasta od nowa rozpatrzeć wniosek. Urząd nie miał wyjścia i wznowił postępowanie, ale kilka dni temu nieoczekiwanie postanowił je zawiesić.

Nagłe zagranie Ratusza

– Postępowanie zawieszono z uwagi na podjętą przez Radę Miasta uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu i zmiany planu zagospodarowania przestrzennego – tłumaczy Anna Czerwonka z lubelskiego Ratusza.

Zagranie miasta skutkuje tym, że wniosek spółki Global Rent nie jest teraz rozpatrywany, ponieważ trafił do urzędniczej zamrażarki. Na jak długo? – Do czasu zakończenia postępowania w sprawie przyjęcia zmiany planu zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru – odpowiada Czerwonka.

To może nie zadziałać

Spółka dążąca do budowy biurowca może jeszcze zaskarżyć ruch miejskich urzędników do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które zbadałoby, czy postanowienie miejskich urzędników ma wystarczająco mocne podstawy prawne.

Ratusz powołuje się na przepis Kodeksu Postępowania Administracyjnego, który mówi o tym, że urząd musi zawiesić postępowanie, jeśli zależy ono „od uprzedniego rozstrzygnięcia zagadnienia wstępnego przez inny organ lub sąd”.

Szykują już nowy plan

Nawet jeżeli Ratuszowi nie powiedzie się ta próba zablokowania wniosku Global Rent, to i tak zyska nieco czasu na pracochłonne przygotowanie projektu nowego planu zagospodarowania terenu. Nowy plan musi wykluczać zabudowę wąwozu, bo musi być zgodny z tzw. studium przestrzennym, które przewiduje tu zieleń.

Ratusz zaczął już prace nad projektem planu, niedawno zbierał wnioski do tego dokumentu, dostał ich 31. – Z czego 6 od osób prywatnych i 25 od instytucji – informuje Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – Wśród wniosków znalazły się zarówno prośby o zabezpieczenie terenów zielonych otwartych, jak i wnioski o tereny aktywizacji gospodarczej. Instytucje złożyły wnioski z zakresu swoich kompetencji. Zostaną one poddane szczegółowej analizie.

 

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gutek / 6 grudnia 2021 r. o 09:12
+10
W wąwozie miała przebiegać alternatywna droga do przeciążonej JPII. Skoro zapewne i jej nie będzie, to może choć ratusz wreszcie dobudowałby drugą nitkę wiaduktu, którym dojeżdża się od ronda do Wyżynnej i Bursztynowej. Za komuny postawiono filary i przyczółki drugiego wiaduktu i przez tyle lat stoją i niszczeją, a obydwa osiedla się duszą od stojących w korkach samochodów, bo każde z tych osiedli ma tylko po dwa wyjazdy.
 Za komuny planowano tu dworzec zachodni , ale wszystko się zmieniło .
Avatar
wnikliwy / 6 grudnia 2021 r. o 07:11
+9
TA BUDOWA TO BYŁBY SKANDAL NA SKALĘ OGÓLNOKRAJOWĄ. JAK MOŻNA W OGÓLE WPAŚĆ NA TAKI IDIOTYCZNY POMYSŁ???
Avatar
adamk / 6 grudnia 2021 r. o 07:53
+8
Mieszkańcy Sławina i Czechowa liczą, że miasto również nie dopuści do utraty terenów zielonych w postaci parku na górkach Czechowskich.
Avatar
nick / 6 grudnia 2021 r. o 07:00
+1
W wąwozie miała przebiegać alternatywna droga do przeciążonej JPII. Skoro zapewne i jej nie będzie, to może choć ratusz wreszcie dobudowałby drugą nitkę wiaduktu, którym dojeżdża się od ronda do Wyżynnej i Bursztynowej. Za komuny postawiono filary i przyczółki drugiego wiaduktu i przez tyle lat stoją i niszczeją, a obydwa osiedla się duszą od stojących w korkach samochodów, bo każde z tych osiedli ma tylko po dwa wyjazdy.
Avatar
Jas_Fasola / 6 grudnia 2021 r. o 09:34
-4
"okoliczni mieszkańcy, którzy wolą za oknami zieleń niż budynek i samochody" - a dokładniej, to samochody osób obcych. Bo własnymi mogą zaparkować pod samymi drzwiami, na trawniku, placu zabaw, drodze pożarowej.
Avatar
adamk / 6 grudnia 2021 r. o 09:55
-5
Ciekawe jest to, że redaktor Wiejak pomija jeden fakt w swojej gazecie. Otóż dlaczego milczy DW ws. potencjalnej zamiany tych działek? Z treści artykułu wynika, że miasto jest super bo coś robi i próbuje. Tylnymi drzwiami DW jednak blokuje park na górkach. Pytanie w czyim interesie działacie, bo nie mieszkańców!
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 18:25
-7
Jeszcze jedno, "aktywisto" z TeleVizjiBeton - rzadko, ale jednak, prezesunie dewelo-burackich spółek dostają zarzuty za niszczenie środowiska bankier.pl/wiadomosc/Prokuratura-Zarzuty-dla-prezesa-spolki-ktora-budowala-osiedle-przy-rezerwacie-Losiowe-Blota-8237405.html
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 grudnia 2021 r. o 14:35
-7
Ul. Wyżynną to powinna jeździć komunikacja miejska, tyle bloków, a do pętli na os. Widok daleko, mało kto by się tam fatygował( tak samo jak powinna jeździć komunikacja miejska takim ciągiem ulic jak ...Bursztynowa -Ametystowa -Szafirowa -Agatowa.. a także ciągiem ...Berylowa -Kryształowa -Jantarowa... oraz ...Jaspisowa -Gęsia -Wróbla... - na wszystkich tych ulicach w ich okolicach jest mnóstwo bloków mieszkalnych a ludzie mają dosyć daleko do przystanku autobusowego, o jakiejś pętli nawet nie wspominając, nic więc dziwnego, że wolą wybrać samochód, który mają zaparkowany czy pod blokiem czy w garażu bo to wygodniejsze, niż wstawanie wcześniej rano i drałowanie kilkaset metrów na przystanek tudzież pętlę, to czysta psychologia pasażera - wybierze to co jest korzystniejsze i wygodniejsze dla niego). Niestety jest to raczej niemożliwe takie dostosowanie tej ulicy( tamtych innych także) do obsługi komunikacją miejską, bo są progi zwalniające to raz, a dwa jest dosyć wąsko, ciasno, poza tym trzeba by było wyznaczyć zespoły przystankowe, a to by się wiązało raczej z likwidacją jakiejś części przydrożnych parkingów. To jest problem i bolączka miasta, że nie ma połączeń komunikacyjnych, tzw. "międzyosiedlowych". Tylko takie połączenia byłyby w stanie skłonić więcej pasażerów z "dużych sypialni" do pozostawienia aut i wybrania transportu zbiorowego, a czemu? bo mieliby gwarancję bliskości/dostępności przystanku/pętli z dobrymi połączeniami, lubelski pasażer tak jak każdy inny pasażer ceni sobie bliskość i wygodę/komfort jazdy. Wygoda/komfort jest wtedy kiedy się ma blisko dostępny przystanek autobusowy( nie mówiąc o pętli, która ma szeroki wachlarz połączeń).
Ul. Wyżynną to powinna jeździć komunikacja miejska, tyle bloków, a do pętli na os. Widok daleko, mało kto by się tam fatygował( tak samo jak powinna jeździć komunikacja miejska takim ciągiem ulic jak ...Bursztynowa -Ametystowa -Szafirowa -Agatowa.. a także ciągiem ...Berylowa -Kryształowa -Jantarowa... oraz ...Jaspisowa -Gęsia -Wróbla... - na wszystkich tych ulicach w ich okolicach jest mnóstwo bloków mieszkalnych a ludzie mają dosyć daleko do przystanku autobusowego, o jakiejś pętli nawet nie wspominając, nic więc dziwnego, że wolą wybrać s... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 15:30
-12
Ul. Wyżynną to powinna jeździć komunikacja miejska, tyle bloków, a do pętli na os. Widok daleko, mało kto by się tam fatygował( tak samo jak powinna jeździć komunikacja miejska takim ciągiem ulic jak ...Bursztynowa -Ametystowa -Szafirowa -Agatowa.. a także ciągiem ...Berylowa -Kryształowa -Jantarowa... oraz ...Jaspisowa -Gęsia -Wróbla... - na wszystkich tych ulicach w ich okolicach jest mnóstwo bloków mieszkalnych a ludzie mają dosyć daleko do przystanku autobusowego, o jakiejś pętli nawet nie wspominając, nic więc dziwnego, że wolą wybrać samochód, który mają zaparkowany czy pod blokiem czy w garażu bo to wygodniejsze, niż wstawanie wcześniej rano i drałowanie kilkaset metrów na przystanek tudzież pętlę, to czysta psychologia pasażera - wybierze to co jest korzystniejsze i wygodniejsze dla niego). Niestety jest to raczej niemożliwe takie dostosowanie tej ulicy( tamtych innych także) do obsługi komunikacją miejską, bo są progi zwalniające to raz, a dwa jest dosyć wąsko, ciasno, poza tym trzeba by było wyznaczyć zespoły przystankowe, a to by się wiązało raczej z likwidacją jakiejś części przydrożnych parkingów. To jest problem i bolączka miasta, że nie ma połączeń komunikacyjnych, tzw. "międzyosiedlowych". Tylko takie połączenia byłyby w stanie skłonić więcej pasażerów z "dużych sypialni" do pozostawienia aut i wybrania transportu zbiorowego, a czemu? bo mieliby gwarancję bliskości/dostępności przystanku/pętli z dobrymi połączeniami, lubelski pasażer tak jak każdy inny pasażer ceni sobie bliskość i wygodę/komfort jazdy. Wygoda/komfort jest wtedy kiedy się ma blisko dostępny przystanek autobusowy( nie mówiąc o pętli, która ma szeroki wachlarz połączeń).
 Zarząd Łysogrodu ma gdzieś wygodę pasażerów z "plebsu". Jedyne co sie liczy, to wygoda dewelo-buraczków w obracaniu miasta w betonową dżunglę.
 Zarząd Łysogrodu ma gdzieś wygodę pasażerów z "plebsu". Jedyne co sie liczy, to wygoda dewelo-buraczków w obracaniu miasta w betonową dżunglę. rozwiń
Avatar
LAS / 6 grudnia 2021 r. o 08:53
-13
Mieszkańcy Sławina i Czechowa liczą, że miasto również nie dopuści do utraty terenów zielonych w postaci parku na górkach Czechowskich.
  Te magiczne „miasto” już dopuściło do możliwości utraty terenów zielonych w postaci parku na Górkach Czechowskich, układając się z  patodeweloperem  w sprawie budowy tam 30 „hoteli studenckich” i 69 punktowców. Zanim to nastąpi, to już  pozwolono niemal 0,5 hektara zieleni  zastąpić szutrem.
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 18:25
-7
Jeszcze jedno, "aktywisto" z TeleVizjiBeton - rzadko, ale jednak, prezesunie dewelo-burackich spółek dostają zarzuty za niszczenie środowiska bankier.pl/wiadomosc/Prokuratura-Zarzuty-dla-prezesa-spolki-ktora-budowala-osiedle-przy-rezerwacie-Losiowe-Blota-8237405.html
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 15:30
-12
Ul. Wyżynną to powinna jeździć komunikacja miejska, tyle bloków, a do pętli na os. Widok daleko, mało kto by się tam fatygował( tak samo jak powinna jeździć komunikacja miejska takim ciągiem ulic jak ...Bursztynowa -Ametystowa -Szafirowa -Agatowa.. a także ciągiem ...Berylowa -Kryształowa -Jantarowa... oraz ...Jaspisowa -Gęsia -Wróbla... - na wszystkich tych ulicach w ich okolicach jest mnóstwo bloków mieszkalnych a ludzie mają dosyć daleko do przystanku autobusowego, o jakiejś pętli nawet nie wspominając, nic więc dziwnego, że wolą wybrać samochód, który mają zaparkowany czy pod blokiem czy w garażu bo to wygodniejsze, niż wstawanie wcześniej rano i drałowanie kilkaset metrów na przystanek tudzież pętlę, to czysta psychologia pasażera - wybierze to co jest korzystniejsze i wygodniejsze dla niego). Niestety jest to raczej niemożliwe takie dostosowanie tej ulicy( tamtych innych także) do obsługi komunikacją miejską, bo są progi zwalniające to raz, a dwa jest dosyć wąsko, ciasno, poza tym trzeba by było wyznaczyć zespoły przystankowe, a to by się wiązało raczej z likwidacją jakiejś części przydrożnych parkingów. To jest problem i bolączka miasta, że nie ma połączeń komunikacyjnych, tzw. "międzyosiedlowych". Tylko takie połączenia byłyby w stanie skłonić więcej pasażerów z "dużych sypialni" do pozostawienia aut i wybrania transportu zbiorowego, a czemu? bo mieliby gwarancję bliskości/dostępności przystanku/pętli z dobrymi połączeniami, lubelski pasażer tak jak każdy inny pasażer ceni sobie bliskość i wygodę/komfort jazdy. Wygoda/komfort jest wtedy kiedy się ma blisko dostępny przystanek autobusowy( nie mówiąc o pętli, która ma szeroki wachlarz połączeń).
 Zarząd Łysogrodu ma gdzieś wygodę pasażerów z "plebsu". Jedyne co sie liczy, to wygoda dewelo-buraczków w obracaniu miasta w betonową dżunglę.
 Zarząd Łysogrodu ma gdzieś wygodę pasażerów z "plebsu". Jedyne co sie liczy, to wygoda dewelo-buraczków w obracaniu miasta w betonową dżunglę. rozwiń
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 grudnia 2021 r. o 14:35
-7
Ul. Wyżynną to powinna jeździć komunikacja miejska, tyle bloków, a do pętli na os. Widok daleko, mało kto by się tam fatygował( tak samo jak powinna jeździć komunikacja miejska takim ciągiem ulic jak ...Bursztynowa -Ametystowa -Szafirowa -Agatowa.. a także ciągiem ...Berylowa -Kryształowa -Jantarowa... oraz ...Jaspisowa -Gęsia -Wróbla... - na wszystkich tych ulicach w ich okolicach jest mnóstwo bloków mieszkalnych a ludzie mają dosyć daleko do przystanku autobusowego, o jakiejś pętli nawet nie wspominając, nic więc dziwnego, że wolą wybrać samochód, który mają zaparkowany czy pod blokiem czy w garażu bo to wygodniejsze, niż wstawanie wcześniej rano i drałowanie kilkaset metrów na przystanek tudzież pętlę, to czysta psychologia pasażera - wybierze to co jest korzystniejsze i wygodniejsze dla niego). Niestety jest to raczej niemożliwe takie dostosowanie tej ulicy( tamtych innych także) do obsługi komunikacją miejską, bo są progi zwalniające to raz, a dwa jest dosyć wąsko, ciasno, poza tym trzeba by było wyznaczyć zespoły przystankowe, a to by się wiązało raczej z likwidacją jakiejś części przydrożnych parkingów. To jest problem i bolączka miasta, że nie ma połączeń komunikacyjnych, tzw. "międzyosiedlowych". Tylko takie połączenia byłyby w stanie skłonić więcej pasażerów z "dużych sypialni" do pozostawienia aut i wybrania transportu zbiorowego, a czemu? bo mieliby gwarancję bliskości/dostępności przystanku/pętli z dobrymi połączeniami, lubelski pasażer tak jak każdy inny pasażer ceni sobie bliskość i wygodę/komfort jazdy. Wygoda/komfort jest wtedy kiedy się ma blisko dostępny przystanek autobusowy( nie mówiąc o pętli, która ma szeroki wachlarz połączeń).
Ul. Wyżynną to powinna jeździć komunikacja miejska, tyle bloków, a do pętli na os. Widok daleko, mało kto by się tam fatygował( tak samo jak powinna jeździć komunikacja miejska takim ciągiem ulic jak ...Bursztynowa -Ametystowa -Szafirowa -Agatowa.. a także ciągiem ...Berylowa -Kryształowa -Jantarowa... oraz ...Jaspisowa -Gęsia -Wróbla... - na wszystkich tych ulicach w ich okolicach jest mnóstwo bloków mieszkalnych a ludzie mają dosyć daleko do przystanku autobusowego, o jakiejś pętli nawet nie wspominając, nic więc dziwnego, że wolą wybrać s... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 14:01
-14
Ciekawe, czy rathaus równie usilnie bloK0wałby, gdyby teren wpadł w łapska K0goś z Gangu Narciarzy.
Avatar
adamk / 6 grudnia 2021 r. o 09:55
-5
Ciekawe jest to, że redaktor Wiejak pomija jeden fakt w swojej gazecie. Otóż dlaczego milczy DW ws. potencjalnej zamiany tych działek? Z treści artykułu wynika, że miasto jest super bo coś robi i próbuje. Tylnymi drzwiami DW jednak blokuje park na górkach. Pytanie w czyim interesie działacie, bo nie mieszkańców!
Avatar
Jas_Fasola / 6 grudnia 2021 r. o 09:34
-4
"okoliczni mieszkańcy, którzy wolą za oknami zieleń niż budynek i samochody" - a dokładniej, to samochody osób obcych. Bo własnymi mogą zaparkować pod samymi drzwiami, na trawniku, placu zabaw, drodze pożarowej.
Avatar
Gutek / 6 grudnia 2021 r. o 09:12
+10
W wąwozie miała przebiegać alternatywna droga do przeciążonej JPII. Skoro zapewne i jej nie będzie, to może choć ratusz wreszcie dobudowałby drugą nitkę wiaduktu, którym dojeżdża się od ronda do Wyżynnej i Bursztynowej. Za komuny postawiono filary i przyczółki drugiego wiaduktu i przez tyle lat stoją i niszczeją, a obydwa osiedla się duszą od stojących w korkach samochodów, bo każde z tych osiedli ma tylko po dwa wyjazdy.
 Za komuny planowano tu dworzec zachodni , ale wszystko się zmieniło .
Avatar
LAS / 6 grudnia 2021 r. o 08:53
-13
Mieszkańcy Sławina i Czechowa liczą, że miasto również nie dopuści do utraty terenów zielonych w postaci parku na górkach Czechowskich.
  Te magiczne „miasto” już dopuściło do możliwości utraty terenów zielonych w postaci parku na Górkach Czechowskich, układając się z  patodeweloperem  w sprawie budowy tam 30 „hoteli studenckich” i 69 punktowców. Zanim to nastąpi, to już  pozwolono niemal 0,5 hektara zieleni  zastąpić szutrem.
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 08:04
-23
Debilku z TeleVizjiBeton, nie zorientowałeś się jeszcze, niemoto, że "miasto" chce zabetonowania istniejącego parku na GCz?
Avatar
adamk / 6 grudnia 2021 r. o 07:53
+8
Mieszkańcy Sławina i Czechowa liczą, że miasto również nie dopuści do utraty terenów zielonych w postaci parku na górkach Czechowskich.
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ruszyły kontrole cen w sklepach. Będzie taniej? Na razie jest coraz drożej

Ruszyły kontrole cen w sklepach. Będzie taniej? Na razie jest coraz drożej

Rozpoczęły się zapowiadane kontrole cen na sklepowych półkach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma sprawdzać, czy handlowcy zareagują na obniżkę VAT. Grozi karami dla tych, którzy cen nie obniżą. Na razie niektóre produkty zdrożały.

Olga Bończyk na Dzień Kobiet w Nałęczowie
6 marca 2022, 19:00

Olga Bończyk na Dzień Kobiet w Nałęczowie

6 marca o godz. 19 w Nałęczowskim Ośrodku Kultury wystąpi Olga Bończyk z zespołem.

Wisła Puławy – Pilica Białobrzegi 6:0. Drugi sparing na szóstkę

Wisła Puławy – Pilica Białobrzegi 6:0. Drugi sparing na szóstkę

Po sobotniej porażce w Kielcach Wisła Puławy spisała się dużo lepiej w środowym sparingu z Pilicą Białobrzegi. Rywal tym razem był jednak mniej wymagający i Duma Powiśla rozbiła ostatecznie trzecioligowca 6:0.

Mogłeś odpowiedzieć dobrze, ale i tak nie zdałeś. Tak wyglądał egzamin na prawo jazdy

Mogłeś odpowiedzieć dobrze, ale i tak nie zdałeś. Tak wyglądał egzamin na prawo jazdy

Zamieszanie z egzaminami na prawo jazdy. Do zestawu pytań zostało włączonych osiem błędnych. Ministerstwo szuka odpowiedzialnych za to urzędników, a Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego sprawdzają czy ci co 24 stycznia nie zdali egzaminu, oblali go słusznie.

Trzecie podejście do podwyżki opłaty śmieciowej w Puławach. Ma być jeszcze drożej

Trzecie podejście do podwyżki opłaty śmieciowej w Puławach. Ma być jeszcze drożej

W Puławach za odbiór śmieci segregowanych mieszkańcy płacą 22 zł. Pod koniec zeszłego roku Ratusz podjął dwie próby podwyższenia tej stawki do 27 zł. Obie zakończyły się niepowodzeniem, bo nie zaakceptowali tego radni. W czwartek próba numer trzy, z jeszcze wyższą kwotą – 28,70 zł.

Małe koziołki mogą ozdobić centrum Lublina
galeria

Małe koziołki mogą ozdobić centrum Lublina

W sobotę przed Ratuszem pojawi się pierwsza z kilkunastu figurek koziołków, które chcą poustawiać w centrum miasta działacze jednej z fundacji. Ten pierwszy jest trębaczem, w planie są też m.in. koziołki z poziomicą, rybą i… narzeczoną.

Halo, czy to historia? "Budka Nietelefoniczna" powstała w Trawnikach

Halo, czy to historia? "Budka Nietelefoniczna" powstała w Trawnikach

W kabinie jest zamocowany aparat telefoniczny. Zadzwonić jednak nigdzie się nie da. Będzie można za to posłuchać ciekawych opowieści. Pierwsza w Lubelskiem budka „nietelefoniczna” zostanie oficjalnie otwarta za kilka dni w Trawnikach (powiat świdnicki). Druga stanie w oddalonych o ok. 15 km Piaskach. Zostanie ustawiona wiosną.

Pod koszami Dziennika Wschodniego: Lider wciąż bez porażki

Pod koszami Dziennika Wschodniego: Lider wciąż bez porażki

4-te Piętro pokonało Lancet i umocniło się na czele wyścigu o mistrzostwo rozgrywekPod koszami Dziennika Wschodniego im. Andrzeja Wawrzyckiego.

Trudny moment, ale nowe restauracje otwierają się w Lublinie. "Nie powinno się czekać na lepszy czas"

Trudny moment, ale nowe restauracje otwierają się w Lublinie. "Nie powinno się czekać na lepszy czas"

Rozmowa z Michałem Nieradko, menadżerem nowej restauracji Sueño Lublin.

Lublin. Objazdy linii 1, 13, 45 i 161

Lublin. Objazdy linii 1, 13, 45 i 161

Linie 1, 13, 45 i 161 będą od czwartku kursować zmienioną trasą. Zarząd Transportu Miejskiego nie ogłosił tej decyzji z większym wyprzedzeniem, komunikat w tej sprawie wydał dopiero w środę.

Radni wybronili pieniądze burmistrza i swoje. Słowa o desperacji i teatrzyku medialnym

Radni wybronili pieniądze burmistrza i swoje. Słowa o desperacji i teatrzyku medialnym

Zapowiadało się gorąco, ale ostatecznie ani burmistrz, ani radni nie będą zarabiali mniej. Propozycje Leszka Włodarskiego nie zostały przyjęte, bo np. „czas ma swoją cenę”.

Start Krasnystaw raczej nie straci najlepszego strzelca. Kosmetyczne zmiany w zimie

Start Krasnystaw raczej nie straci najlepszego strzelca. Kosmetyczne zmiany w zimie

Start Krasnystaw rozpoczął trzeci tydzień przygotowań do rundy wiosennej. Wszystko wskazuje na to, że w klubie zostanie najlepszy strzelec ligi Dominik Skiba. Zanosi się jednak na kosmetyczne zmiany w kadrze zespołu.

Strategia Lublin 2030 – co z tego będą mieli mieszkańcy?
Opinie

Strategia Lublin 2030 – co z tego będą mieli mieszkańcy?

Strategia Lublin 2030 to dobry dokument jako zbiór wszystkiego, czego moglibyśmy sobie życzyć w ciągu tej dekady. Ale słowa nie mają mocy magicznej. Liczy się ich realizacja, do której brakuje nam jeszcze dwóch zasadniczych elementów: priorytetów i polityki jakości.

Pacjent z nowotworem czekał i czekał. Aż go zoperowali

Pacjent z nowotworem czekał i czekał. Aż go zoperowali

Pacjent ze złośliwym nowotworem, który w ostatniej chwili miał odwołaną operację w szpitalu wojskowym w Lublinie, jest już po zabiegu.

Nowi piłkarze w Tomasovii
galeria

Nowi piłkarze w Tomasovii

W środowym sparingu z Motorem Lublin trener Tomasovii Paweł Babiarz miał do dyspozycji kilku nowych zawodników. W ekipie niebiesko-białych zagrali chociażby: Michał Wolanin i Mateusz Tomaszewski.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty