Kończy się budowa ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Tym samym za trzy, cztery miesiące szybciej dojedziemy np. na Okęcie.
Najbardziej oczekiwana inwestycja – budowa tunelu pod warszawskim Ursynowem – dobiega do końca.
– W nawie południowej tunelu pod Ursynowem mamy już nawierzchnię betonową. W nawie północnej do ułożenia zostało ok. 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni. Do wykonania pozostają jeszcze kilkusetmetrowe odcinki betonowej nawierzchni po wschodniej i zachodniej stronie tunelu oraz jeszcze krótsze fragmenty nawierzchni bitumicznej – informuje Małgorzata Tarnowska.
Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 90 proc. – Mając na uwadze obecne zaawansowanie, należy spodziewać się zakończenia wszystkich robót jeszcze w czerwcu. Umożliwi to przeprowadzenie niezbędnych testów i odbiorów, co w konsekwencji doprowadzi do oddania tunelu do ruchu. Ostateczna data zakończenia kontraktu zostanie wskazana po rozpatrzeniu złożonych przez wykonawcę roszczeń – dodaje Tarnowska.
Puszczenia ruchu na tym odcinku POW należy się spodziewać w trzecim kwartale tego roku.
Przypomnijmy, że od grudnia kierowcy korzystają z ponad 15 kilometrów drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z nowym mostem na Wiśle.
Ursynowski odcinek domknie Południową Obwodnicę Warszawy, a to ułatwi dojazd z Lublina na Okęcie oraz ominięcie stolicy w drodze do Gdańska czy Poznania. Połączy też węzeł Lubelska z węzłem Puławska.