Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 września 2021 r.
16:42

Lublin: Za tydzień nowe stawki i nowe zasady w komunikacji miejskiej

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
35 7 A A
W każdym z pojazdów komunikacji miejskiej będzie można zapłacić kartą za przejazd
W każdym z pojazdów komunikacji miejskiej będzie można zapłacić kartą za przejazd (fot. Maciej Kaczanowski)

Nowe stawki opłat i nowe zasady będą obowiązywać od 1 października w lubelskiej komunikacji miejskiej. Jednym pasażerom stanieją bilety okresowe, ale innym mocno podrożeją. Osoby podjeżdżające tylko kilka przystanków będą mogły oszczędzić

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Lubika – taką nazwę nosi nowa taryfa, która zacznie obowiązywać od piątku, 1 października. Nie oznacza to, że tego dnia stracą ważność kupione wcześniej bilety okresowe. Ich posiadacze będą mogli z nich korzystać do zakończenia opłaconego czasu ważności.

Niektórym osobom wręcz opłaca się kupić długoterminową przejazdówkę jeszcze we wrześniu. W ten sposób można na pewien czas uciec od podwyżki spowodowanej nowym podziałem na tańszą strefę miejską i droższą podmiejską.

Nowy podział na strefy

Od 1 października do I strefy zaliczany będzie tylko Lublin. – Poza granicami administracyjnymi miasta, we wszystkich gminach ościennych, będzie obowiązywać II strefa biletowa – informuje Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego. To oznacza, że każdy kurs poza granice miasta będzie wymagać posiadania biletu uprawniającego do poruszania się w II strefie.

To istotna zmiana dla mieszkańców Krężnicy Jarej, Zemborzyc Górnych, Zemborzyc Podleśnych, Motycza, Tomaszowic, Panieńszczyzny, Jastkowa, Snopkowa, Smug, Jakubowic, Krasienina, Kawki, Dysa, Nasutowa, Rudnika, Pliszczyna, Turki, Wólki, Świdnika Dużego, Dominowa, Ćmiłowa, Mętowa, Czerniejowa i Jabłonny oraz osób tam dojeżdżających.

Po 1 października mieszkańcy tych miejscowości zapłacą za bilet 30-dniowy na wszystkie linie już nie 119, ale 172 zł. Od tej podwyżki można uciec kupując jeszcze przed końcem września długoterminowy bilet (najdłuższy jest 150-dniowy).

Nowe bilety czasowe

Zamiast biletów 30- i 60-minutowych oraz 2- i 12-godzinnych będą obowiązywać bilety 15- i 40-minutowe oraz 90-minutowe i 24-godzinne.

Za bilet 15-minutowy zapłacimy 2,80 zł. Za 40-minutowy trzeba będzie płacić 3,60 zł (na pierwszą strefę) lub 3,40 zł (tylko na drugą strefę). Bilet 90-minutowy w cenie 4,40 zł będzie uprawniać do poruszania się w pierwszej strefie, a jego droższy wariant (4,60 zł) pozwoli jechać w obydwu strefach.

Bilet 24-godzinny będzie uprawniać do jazdy w obu strefach taryfowych. Ma kosztować 12 zł.

Wszystkie użyte w tekście ceny dotyczą biletów normalnych. Ulgowe będą kosztować połowę tej ceny.

Każdy ze wspomnianych biletów czasowych będzie ważny tylko przez określoną liczbę minut po skasowaniu.

Taryfa przystankowa

Ma być alternatywą dla biletów czasowych. Może być korzystniejsza dla tych, którzy podjeżdżają tylko kilka przystanków. W tej taryfie nie ma podziału na pierwszą i drugą strefę. Ważna jest tylko liczba pokonanych przystanków.

Za pierwszy zapłacimy 80 groszy, na dwa wydamy 1,40 zł, za trzy zapłacimy 1,90 zł, za cztery 2,20 zł, za pięć 2,50 zł, za sześć 2,70 zł, za siedem 2,90 zł, za osiem 3 zł, za dziewięć 3,10 zł, za dziesięć 3,20 zł, za jedenaście 3,30 zł, za dwanaście 3,40 zł.

Przejechanie trzynastu przystanków będzie kosztować 3,48 zł, na czternaście wydamy 3,56 zł, na piętnaście 3,64 zł, na szesnaście 3,68 zł. Potem za każdy przystanek trzeba będzie doliczyć 4 grosze. Powyżej 29. przystanku licznik się zatrzyma, więc nie zapłacimy więcej niż 4,20 zł.

U kierowcy nie kupisz

Nie zostanie przywrócona możliwość zakupu biletu u kierowcy. Po wejściu do pojazdu bilet będzie można kupić w automacie (o ile takie urządzenie będzie w pojeździe), przy czym część biletomatów nie przyjmuje gotówki, a jedynie karty.

Można będzie też zapłacić za przejazd kartą w specjalnym, zielonym kasowniku obok drugich drzwi. Urządzenie sprzeda nam tylko bilet jednoprzejazdowy za 4,20 zł (ulgowy 2,10 zł), ważny do końca trasy, bez względu na czas podróży (także w drugiej strefie biletowej).

Zielony kasownik nie wydrukuje biletu. Podczas kontroli trzeba będzie okazać tę samą kartę (lub telefon albo zegarek), której użył w kasowniku. Kontroler przyłoży ją do swojego czytnika i będzie wiedział, czy przejazd jest opłacony.

Wsiadam/wysiadam

Aby skorzystać z taryfy przystankowej, trzeba będzie mieć zainstalowaną w smartfonie aplikację Lubika (będzie można ją pobrać od 1 października).

W aplikacji trzeba będzie zarejestrować fakt wejścia i wyjścia z pojazdu. Można to będzie zrobić na trzy sposoby: * wpisując numer boczny pojazdu, * skanując kod QR, który będzie wyświetlany na każdym kasowniku i naklejony na każdych drzwiach, * zbliżając telefon do anteny NFC w naklejce na drzwiach pojazdu.

Przejazdówki „na wymiar”

Kolejną nowością będą bilety okresowe ważne przez dowolnie wybraną liczbę dni: nie mniej niż 10, nie więcej niż 300. W przypadku przejazdówki na wszystkie linie (ważnej tylko w pierwszej strefie) podstawą do wyliczenia będzie cena 51 zł za bilet 10-dniowy (40 zł dla posiadaczy LKM).

Za każdy kolejny dzień (do pięćdziesiątego włącznie) doliczana będzie stawka 3,40 zł (2,40 zł dla posiadaczy LKM). Za następne dni (od pięćdziesiątego pierwszego do setnego) trzeba będzie dodać 3,20 zł dziennie (2,20 zł dla osób mających LKM), a powyżej setnego dnia stawka dzienna to 3 zł (lub 2 zł z LKM).

Dla posiadaczy karty miejskiej cena 30-dniowego biletu okresowego spadnie z 92 zł na 88 zł, biletu 90-dniowego z 240 na 224 zł, zaś 150-dniowego z 380 na 346 zł.

Warto pamiętać, że bilety okresowe dla posiadaczy LKM będą ważne w obydwu strefach biletowych.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kosmitulo / 24 września 2021 r. o 19:09
+13
Bardziej już się nie dało zamieszać? Lublin miasto develoinspiracji.
 Jak czytam twoje wpisy, to jestem za aborcją.
Avatar
Jasin / 25 września 2021 r. o 07:33
+6
 Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i powinien jak najbardziej mieć) prawo do zakupu biletu u kierowcy a kierowca powinien mieć wówczas obowiązek sprzedaży klasycznego, papierowego biletu pasażerowi. Jeżeli kierowca odmówiłby sprzedaży papierowego biletu pasażerowi( a on nie może go zakupić, gdyż albo nie ma biletomatu mobilnego w ogóle w pojeździe albo jest taki, który nie przyjmuje płatności gotówką i nie wydaje papierowych biletów) to na wypadek kontroli biletów mandat powinien zapłacić kierowca
Świrobełkot, świrobełkot. Znasz bajkę o herbacie? Gdzieś Ty się ulung... Chyba ze dwa wieki temu....Wielominutowe opóżnienia, bo kierowca zamiast jechać - musi bilety sprzedać, pamiętać o drobnych i dokładnie wyliczyć resztę (dziadki o 10 groszy potrafią zrobić piekielną awanturę i na długo uniemożliwić jazdę!) już przerabialiśmy. Zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, bo kierowca zamiast na prowadzeniu pojazdu całą uwagę ma zajętą awanturami z paroma sklerotykami z alzheimerem - też przerabialiśmy. Komuś marzą się stare dobre czasy, kiedy sam jeden skutecznie mógł obrzydzić jazdę    normalnym  pasażerom?    Paranoja... Ludzie mają przesiadki, inne połączenia, dojeżdżają do pracy... Każda minuta opóżnienia i pół godziny "w plecy" !!!!! To teraz mamy wracać  do tego samego, jeść od nowa tą żabę,  bo coś się komuś w główkę porobiło?
Świrobełkot, świrobełkot. Znasz bajkę o herbacie? Gdzieś Ty się ulung... Chyba ze dwa wieki temu....Wielominutowe opóżnienia, bo kierowca zamiast jechać - musi bilety sprzedać, pamiętać o drobnych i dokładnie wyliczyć resztę (dziadki o 10 groszy potrafią zrobić piekielną awanturę i na długo uniemożliwić jazdę!) już przerabialiśmy. Zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, bo kierowca zamiast na prowadzeniu pojazdu całą uwagę ma zajętą awanturami z paroma sklerotykami z alzheimerem - też przerabialiśmy. Komuś marzą się stare dobr... rozwiń
Avatar
_XD_ / 25 września 2021 r. o 08:35
+4
Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i powinien jak najbardziej mieć) prawo do zakupu biletu u kierowcy a kierowca powinien mieć wówczas obowiązek sprzedaży klasycznego, papierowego biletu pasażerowi. Jeżeli kierowca odmówiłby sprzedaży papierowego biletu pasażerowi( a on nie może go zakupić, gdyż albo nie ma biletomatu mobilnego w ogóle w pojeździe albo jest taki, który nie przyjmuje płatności gotówką i nie wydaje papierowych biletów) to na wypadek kontroli biletów mandat powinien zapłacić kierowca, gdyż nie chciał sprzedać pasażerowi papierowego biletu na jego życzenie. W każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinna być możliwość zakupu biletu w biletomacie przy pomocy karty i/lub gotówki( żadnej dyskryminacji metod płatniczych by uniemożliwiać jednej formy, zostawiając tylko inną) nie należy absolutnie zapominać o tym podstawowym fakcie, że oprócz biletów, elektronicznych, cyfrowych istnieją w dalszym ciągu te klasyczne, papierowe. Pasażer miał i ma prawo zakupić bilet taki jaki sobie życzy i wybierając przy tym metodę płatności również taką jaką sobie życzy.
 Kolejny wysryw gębosraja
 Kolejny wysryw gębosraja rozwiń
Avatar
Japolan / 24 września 2021 r. o 18:14
-7
Chyba najbardziej niesamowite będą wrażenia lublinian mieszkających w miejscach, do których dojechać można autobusami kursującymi przez tereny innych gmin. Na uwadze mam teraz 3 linie: nr 78 (sporo kilometrów trzeba przejechać, by znów znaleźć się w granicach Lublina), nr 74 (dla mieszkańców Lublina z rejonu przystanku kolejowego "Rudnik" najbardziej dogodne są przystanki w pobliżu obwodnicy, już poza granicami Lublina), nr 22 (chodzi o odcinek od Urzędu Gminy Wólka do ulic: Grodzickiego i Pliszczyńskiej, być może ten odcinek zauważono w projektowaniu nowych granic stref sieci ZTM).
Chyba najbardziej niesamowite będą wrażenia lublinian mieszkających w miejscach, do których dojechać można autobusami kursującymi przez tereny innych gmin. Na uwadze mam teraz 3 linie: nr 78 (sporo kilometrów trzeba przejechać, by znów znaleźć się w granicach Lublina), nr 74 (dla mieszkańców Lublina z rejonu przystanku kolejowego "Rudnik" najbardziej dogodne są przystanki w pobliżu obwodnicy, już poza granicami Lublina), nr 22 (chodzi o odcinek od Urzędu Gminy Wólka do ulic: Grodzickiego i Pliszczyńskiej, być może ten odcinek zauwa... rozwiń
Avatar
9euro-_-dance6. / 24 września 2021 r. o 19:17
-9
Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i powinien jak najbardziej mieć) prawo do zakupu biletu u kierowcy a kierowca powinien mieć wówczas obowiązek sprzedaży klasycznego, papierowego biletu pasażerowi. Jeżeli kierowca odmówiłby sprzedaży papierowego biletu pasażerowi( a on nie może go zakupić, gdyż albo nie ma biletomatu mobilnego w ogóle w pojeździe albo jest taki, który nie przyjmuje płatności gotówką i nie wydaje papierowych biletów) to na wypadek kontroli biletów mandat powinien zapłacić kierowca, gdyż nie chciał sprzedać pasażerowi papierowego biletu na jego życzenie. W każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinna być możliwość zakupu biletu w biletomacie przy pomocy karty i/lub gotówki( żadnej dyskryminacji metod płatniczych by uniemożliwiać jednej formy, zostawiając tylko inną) nie należy absolutnie zapominać o tym podstawowym fakcie, że oprócz biletów, elektronicznych, cyfrowych istnieją w dalszym ciągu te klasyczne, papierowe. Pasażer miał i ma prawo zakupić bilet taki jaki sobie życzy i wybierając przy tym metodę płatności również taką jaką sobie życzy.
Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i ... rozwiń
Avatar
Konstytucja / 24 września 2021 r. o 17:47
-15
Bardziej już się nie dało zamieszać? Lublin miasto develoinspiracji.
Avatar
Konstytucja / 24 września 2021 r. o 19:33
-18
Bardziej już się nie dało zamieszać? Lublin miasto develoinspiracji.
Jak czytam twoje wpisy, to jestem za aborcją.
 Możesz zacząć od siebie. Zrobisz społeczeństwu przysługę. 
Avatar
_XD_ / 25 września 2021 r. o 08:35
+4
Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i powinien jak najbardziej mieć) prawo do zakupu biletu u kierowcy a kierowca powinien mieć wówczas obowiązek sprzedaży klasycznego, papierowego biletu pasażerowi. Jeżeli kierowca odmówiłby sprzedaży papierowego biletu pasażerowi( a on nie może go zakupić, gdyż albo nie ma biletomatu mobilnego w ogóle w pojeździe albo jest taki, który nie przyjmuje płatności gotówką i nie wydaje papierowych biletów) to na wypadek kontroli biletów mandat powinien zapłacić kierowca, gdyż nie chciał sprzedać pasażerowi papierowego biletu na jego życzenie. W każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinna być możliwość zakupu biletu w biletomacie przy pomocy karty i/lub gotówki( żadnej dyskryminacji metod płatniczych by uniemożliwiać jednej formy, zostawiając tylko inną) nie należy absolutnie zapominać o tym podstawowym fakcie, że oprócz biletów, elektronicznych, cyfrowych istnieją w dalszym ciągu te klasyczne, papierowe. Pasażer miał i ma prawo zakupić bilet taki jaki sobie życzy i wybierając przy tym metodę płatności również taką jaką sobie życzy.
 Kolejny wysryw gębosraja
 Kolejny wysryw gębosraja rozwiń
Avatar
Jasin / 25 września 2021 r. o 07:33
+6
 Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i powinien jak najbardziej mieć) prawo do zakupu biletu u kierowcy a kierowca powinien mieć wówczas obowiązek sprzedaży klasycznego, papierowego biletu pasażerowi. Jeżeli kierowca odmówiłby sprzedaży papierowego biletu pasażerowi( a on nie może go zakupić, gdyż albo nie ma biletomatu mobilnego w ogóle w pojeździe albo jest taki, który nie przyjmuje płatności gotówką i nie wydaje papierowych biletów) to na wypadek kontroli biletów mandat powinien zapłacić kierowca
Świrobełkot, świrobełkot. Znasz bajkę o herbacie? Gdzieś Ty się ulung... Chyba ze dwa wieki temu....Wielominutowe opóżnienia, bo kierowca zamiast jechać - musi bilety sprzedać, pamiętać o drobnych i dokładnie wyliczyć resztę (dziadki o 10 groszy potrafią zrobić piekielną awanturę i na długo uniemożliwić jazdę!) już przerabialiśmy. Zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, bo kierowca zamiast na prowadzeniu pojazdu całą uwagę ma zajętą awanturami z paroma sklerotykami z alzheimerem - też przerabialiśmy. Komuś marzą się stare dobre czasy, kiedy sam jeden skutecznie mógł obrzydzić jazdę    normalnym  pasażerom?    Paranoja... Ludzie mają przesiadki, inne połączenia, dojeżdżają do pracy... Każda minuta opóżnienia i pół godziny "w plecy" !!!!! To teraz mamy wracać  do tego samego, jeść od nowa tą żabę,  bo coś się komuś w główkę porobiło?
Świrobełkot, świrobełkot. Znasz bajkę o herbacie? Gdzieś Ty się ulung... Chyba ze dwa wieki temu....Wielominutowe opóżnienia, bo kierowca zamiast jechać - musi bilety sprzedać, pamiętać o drobnych i dokładnie wyliczyć resztę (dziadki o 10 groszy potrafią zrobić piekielną awanturę i na długo uniemożliwić jazdę!) już przerabialiśmy. Zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, bo kierowca zamiast na prowadzeniu pojazdu całą uwagę ma zajętą awanturami z paroma sklerotykami z alzheimerem - też przerabialiśmy. Komuś marzą się stare dobr... rozwiń
Avatar
Konstytucja / 24 września 2021 r. o 19:33
-18
Bardziej już się nie dało zamieszać? Lublin miasto develoinspiracji.
Jak czytam twoje wpisy, to jestem za aborcją.
 Możesz zacząć od siebie. Zrobisz społeczeństwu przysługę. 
Avatar
9euro-_-dance6. / 24 września 2021 r. o 19:17
-9
Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i powinien jak najbardziej mieć) prawo do zakupu biletu u kierowcy a kierowca powinien mieć wówczas obowiązek sprzedaży klasycznego, papierowego biletu pasażerowi. Jeżeli kierowca odmówiłby sprzedaży papierowego biletu pasażerowi( a on nie może go zakupić, gdyż albo nie ma biletomatu mobilnego w ogóle w pojeździe albo jest taki, który nie przyjmuje płatności gotówką i nie wydaje papierowych biletów) to na wypadek kontroli biletów mandat powinien zapłacić kierowca, gdyż nie chciał sprzedać pasażerowi papierowego biletu na jego życzenie. W każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinna być możliwość zakupu biletu w biletomacie przy pomocy karty i/lub gotówki( żadnej dyskryminacji metod płatniczych by uniemożliwiać jednej formy, zostawiając tylko inną) nie należy absolutnie zapominać o tym podstawowym fakcie, że oprócz biletów, elektronicznych, cyfrowych istnieją w dalszym ciągu te klasyczne, papierowe. Pasażer miał i ma prawo zakupić bilet taki jaki sobie życzy i wybierając przy tym metodę płatności również taką jaką sobie życzy.
Jeżeli po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej ktoś zechce zakupić bilet papierowy( bo nie zamierza cackać się z aplikacjami do płacenia za bilety bo z tego nie korzysta a nawet może np. nie mieć smartfonu i nie chce także używać karty bankowej do zapłacenia za bilet) a nie ma takiej możliwości, gdyż albo nie ma w pojeździe biletomatu mobilnego jako takiego w ogóle albo jest tylko, że taki nie przyjmujący zapłaty monetami celem wydania papierowego biletu a jedynie przyjmuje zapłaty kartą bądź telefonem to w takiej sytuacji pasażer ma( i ... rozwiń
Avatar
Kosmitulo / 24 września 2021 r. o 19:09
+13
Bardziej już się nie dało zamieszać? Lublin miasto develoinspiracji.
 Jak czytam twoje wpisy, to jestem za aborcją.
Avatar
Japolan / 24 września 2021 r. o 18:14
-7
Chyba najbardziej niesamowite będą wrażenia lublinian mieszkających w miejscach, do których dojechać można autobusami kursującymi przez tereny innych gmin. Na uwadze mam teraz 3 linie: nr 78 (sporo kilometrów trzeba przejechać, by znów znaleźć się w granicach Lublina), nr 74 (dla mieszkańców Lublina z rejonu przystanku kolejowego "Rudnik" najbardziej dogodne są przystanki w pobliżu obwodnicy, już poza granicami Lublina), nr 22 (chodzi o odcinek od Urzędu Gminy Wólka do ulic: Grodzickiego i Pliszczyńskiej, być może ten odcinek zauważono w projektowaniu nowych granic stref sieci ZTM).
Chyba najbardziej niesamowite będą wrażenia lublinian mieszkających w miejscach, do których dojechać można autobusami kursującymi przez tereny innych gmin. Na uwadze mam teraz 3 linie: nr 78 (sporo kilometrów trzeba przejechać, by znów znaleźć się w granicach Lublina), nr 74 (dla mieszkańców Lublina z rejonu przystanku kolejowego "Rudnik" najbardziej dogodne są przystanki w pobliżu obwodnicy, już poza granicami Lublina), nr 22 (chodzi o odcinek od Urzędu Gminy Wólka do ulic: Grodzickiego i Pliszczyńskiej, być może ten odcinek zauwa... rozwiń
Avatar
Konstytucja / 24 września 2021 r. o 17:47
-15
Bardziej już się nie dało zamieszać? Lublin miasto develoinspiracji.
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Naturalne kosmetyki dla mężczyzn. Co znajdziemy w sklepach?

Naturalne kosmetyki dla mężczyzn. Co znajdziemy w sklepach?

Pielęgnacja już dawno przestała być wyłączną domeną kobiet, jak się okazuje, również pielęgnacja naturalna. Po ekologiczne produkty pielęgnacyjne coraz śmielej sięgają także mężczyźni. Producenci kosmetyków postanowili odpowiedzieć na potrzeby panów i stworzyć dla nich linię naturalnych kosmetyków. Co można znaleźć w sklepach? Jakie produkty warto wybierać? Gdzie je kupić? Sprawdź.

Pożegnaj bezdech senny na dobre

Pożegnaj bezdech senny na dobre

Sen to kluczowa kwestia w zachowaniu dobrego zdrowia. Od jakości naszego snu zależne jest samopoczucie czy ilość energii, którą dysponujemy w ciągu dnia. Niestety, coraz więcej osób boryka się z przykrą przypadłością bezdechu sennego, który w znacznym stopniu zaburza lub uniemożliwia komfortowy sen. Czy istnieje skuteczny sposób na pozbycie się tego problemu na dobre? Przyjrzyjmy się tematowi z bliska. Ciekawi? Zaczynamy! 

Co stało się z zyskiem MPWiK? Chodzi o 5,5 mln złotych

Co stało się z zyskiem MPWiK? Chodzi o 5,5 mln złotych

Pierwszy raz od lat władze Lublina nie wzięły ani grosza z zysku wypracowanego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Wszystkie pieniądze zostaną w spółce. Wcześniej zdecydowana większość zysku była zabierana do kasy miasta.

Kaganiec dla psa typu amstaff - wszystko, co musisz wiedzieć

Kaganiec dla psa typu amstaff - wszystko, co musisz wiedzieć

Właściciel każdego psa powinien zaopatrzyć się w kaganiec. Mimo że czworonogi nie za bardzo uwielbiają tę część garderoby, w niektórych miejscach jest ona obowiązkowa. Trzeba zatem zainwestować pieniądze i czas na zakup odpowiedniego sprzętu, który będzie służył latami. W zależności od rodzaju oraz wieku psa poleca się różne kagańce. Przeczytaj więc ten artykuł i sprawdź, jaki kaganiec będzie najlepszy dla Twojego amstaffa.

5 prostych sposobów na zarabianie pieniędzy online

5 prostych sposobów na zarabianie pieniędzy online

Ciężka praca popłaca - tak mówią osoby, które mają mnóstwo pieniędzy. Oto kilka sposobów, dzięki którym zarobisz gotówkę bez wychodzenia z domu.

GKS Tychy – AZS UMCS Start II Lublin 93:62. Mecz do jednego kosza

GKS Tychy – AZS UMCS Start II Lublin 93:62. Mecz do jednego kosza

Suzuki I liga koszykarzy W Tychach koszykarze AZS UMCS Start II Lublin ponieśli najwyższą porażkę w tym sezonie

Lublin. Niebieskie śmieciarki wygrały spór

Lublin. Niebieskie śmieciarki wygrały spór

Zapadł już wyrok w sporze o wielomilionowy kontrakt na wywóz śmieci od mieszkańców dziesięciu dzielnic Lublina. Gra toczyła się między dwiema firmami.

Ozdobna kapusta przed Bramą Krakowską

Ozdobna kapusta przed Bramą Krakowską

Ozdobna kapusta przez całą zimę będzie się wdzięczyć do przechodniów przed Bramą Krakowską. Takich sadzonek będzie aż 210, oprócz nich pojawi się 300 wrzosów.

Oto Ambasadorzy Lubelskich Funduszy Europejskich
Zdjęcia
galeria

Oto Ambasadorzy Lubelskich Funduszy Europejskich

Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości przyznała nagrody Ambasadorom Lubelskich Funduszy Europejskich.

Akcesoria spawalnicze od A do Z - co jeszcze może się przydać spawaczowi.

Akcesoria spawalnicze od A do Z - co jeszcze może się przydać spawaczowi.

Każdy fachowiec, powinien być wyposażony w odpowiednie dla jego profesji, dobre jakościowo, akcesoria. Niezależnie czy to budowlaniec, elektryk, glazurnik czy spawacz, każdy z nich powinien posiadać odpowiedni sprzęt, którzy pozwoli mu lepiej i skuteczniej pracować. W kontekście spawaczy, ważne jest również to aby akcesoria spawalnicze, z których będzie korzystał były dla niego bezpieczne. Jednak pojawia się zasadne pytanie. Jaki sprzęt właściwie jest potrzebny? Co jest konieczne, a co może być tylko przydane i pomocne? W co warto zainwestować, aby poprawić efekty swojej pracy?

Koronawirus w Polsce, 26.10. Co czwarty zgon pacjenta z COVID-19 w Lubelskiem

Koronawirus w Polsce, 26.10. Co czwarty zgon pacjenta z COVID-19 w Lubelskiem

W całej Polsce mamy 6265 zakażeń koronawirusem – poinformowało Ministerstwo Zdrowia w raporcie z 26 października 2021 r. Zmarły 93 osoby z COVID-19.

Piorunujący pościg lidera z Białej Podlaskiej, a Padwa Zamość tym razem pod kreską

Piorunujący pościg lidera z Białej Podlaskiej, a Padwa Zamość tym razem pod kreską

I LIGA CENTRALNA PIŁKARZY RĘCZNYCH MKS Padwa Zamość nie dała rady Zagłębiu Sosnowiec przegrywając 26:35. Prowadzący w tabeli AZS AWF Biała Podlaska zafundował swoim kibicom prawdziwy horror w happy endem

Lubelskie. Przypadkowy przechodzień natknął się na nadpalone ciało kobiety

Lubelskie. Przypadkowy przechodzień natknął się na nadpalone ciało kobiety

W Machowie (gmina Wilków) przypadkowa osoba natknęła się w niedzielę na zwłoki kobiety. Ciało było nadpalone.

Decyzja o wywłaszczeniu z 1975 r. Dawna właścicielka chce odzyskać działkę w Lublinie

Decyzja o wywłaszczeniu z 1975 r. Dawna właścicielka chce odzyskać działkę w Lublinie

Dawna właścicielka chce odzyskać ziemię przy ul. Zana. Chodzi o część działki, którą zabrano jej kilkadziesiąt lat temu pod budowę osiedla im. Prusa. Teren jest wciąż niezabudowany.

Dramatyczna sytuacja przy granicy. „Mamy do czynienia z kryzysem humanitarnym”
film

Dramatyczna sytuacja przy granicy. „Mamy do czynienia z kryzysem humanitarnym”

Są wypychani z Białorusi do Polski i odwrotnie, koczują w lasach i na polach, próbując przeżyć przy pogarszającej się pogodzie. Z tygodnia na tydzień sytuacja przy granicy staje się coraz bardziej dramatyczna.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty