Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 stycznia 2008 r.
19:23
Edytuj ten wpis

Zabrali KUL-owi jak ojcu Rydzykowi

0 21 A A

Lubelski uniwersytet został wykreślony z listy uczelni, które dostaną europejskie dotacje.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ministerialni eksperci potraktowali KUL identycznie jak... toruńską szkołę ojca Rydzyka. – Jesteśmy mocno zdziwieni – komentują na KUL.

KUL ubiegał się o ponad 15 mln zł (4,25 mln euro) na rozwój filii w Stalowej Woli. Za te pieniądze chciał zbudować i wyposażyć obiekty dydaktyczno-badawcze, związane głównie z inżynierią środowiska.

– Bardzo zależy nam na rozwoju tej filii – podkreśla Beata Górka, rzecznik uniwersytetu. – Chociażby dlatego, że jest ona szansą dla wielu młodych mieszkańców Stalowej Woli i okolic, których najzwyczajniej nie stać na dojeżdżanie na studia do Lublina czy Rzeszowa.

Z kolei kierowana przez o. Rydzyka Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu starała się o ponad 50 mln zł (15,3 mln euro) na budowę gmachu Wydziału Informatyki i wyposażenie sal laboratoryjnych.

Obie uczelnie złożyły wnioski w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Były pewne, że dostaną pieniądze, bo rząd Jarosława Kaczyńskiego zakwalifikował ich projekty do listy kluczowych, razem z propozycjami 30 innych szkół wyższych z całego kraju.

Tymczasem nowy rząd postanowił zweryfikować listy projektów kluczowych. Ministerstwo Nauki powołało w tym celu specjalny zespół. Eksperci właśnie uznali, że na wspomnianej liście należy pozostawić... dwa projekty: Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz wydziały Chemii, Biologii, Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego.

Pozostałe uczelnie z listy wypadły. Oprócz KUL i uczelni o. Rydzyka dotyczy to m.in. Szkoły Głównej Handlowej czy politechnik: Gdańskiej, Wrocławskiej i Łódzkiej. Teraz wszystkie będą musiały w konkursach starać się o przyznanie wcześniej obiecanych pieniędzy. I wcale nie jest pewne, że te środki dostaną.

– Minister nauki i szkolnictwa wyższego zamiast dziękować i wspierać, stosuje represje – skomentował wczoraj w nocy na antenie Radia Maryja o. Rydzyk. – Takie działania przypominają totalitarne metody władz okupacyjnych. Z wyrazem miłosierdzia na twarzy dokonuje się aktów niszczenia – dodał.

Łagodniej zareagował KUL. – Nie odbieramy tego jako jakiegoś ataku. Zostaliśmy potraktowani na takich samych zasadach, jak 29 innych uczelni – mówi Górka. – Choć nie ma co ukrywać, że jesteśmy zdziwieni. Mając zagwarantowane pieniądze mogliśmy coś planować, myśleć o przyszłości. Teraz nagle stało się to niemożliwe.
– Ale jeszcze jest szansa – dodaje rzeczniczka. – Weźmiemy udział w konkursie.

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
gosc / 22 stycznia 2008 o 02:43
0
rada parafialna napisał:
KUL i tak ma najwyższe dotacje ze wszystkich uczelni świeckich razem wziętych.
KUL to siedlisko zła i obłudy.To wylęgarnia chorych pomysłów typu "leczenie homoseksualistów" czy też pedofilów,egzorcyzmy i inne nauki o zabobonach.Szkoda pieniędzy na taką "uczelnię"

Jeżeli jest to siedlisko zła i obłudy to jak wytłumaczysz obecność i wieloletnią prace na Uniwersytecie Karola Wojtyły, który później stał sie Ojcem Świętym... gdybyś oczywiście nie wiedział. Przykład jaki podałem powinien skłonić do przemyśleń wszystkich wypisujących obelgi na Uniwersytet i zastanowić się troszkę zanim napiszą głupie słowa. Moim autorytetem jest Jan Paweł II Wielki wieloletni wykładowca i kierownik zakładu i Katedry Etyki.

Jeżeli jest to siedlisko zła i obłudy to jak wytłumaczysz obecność i wieloletnią prace na Uniwersytecie Karola Wojtyły, który później stał sie Ojcem Świętym... gdybyś oczywiście nie wiedział. Przykład jaki podałem powinien skłonić do przemyśleń wszystkich wypisujących obelgi na Uniwersytet i zastanowić się troszkę zanim napiszą głupie słowa. Moim autorytetem jest Jan Paweł II Wielki wieloletni wykładowca i kierownik zakładu i Katedry Etyki. rozwiń
Avatar
Beata Komorowska / 13 stycznia 2008 o 22:03
0
To chyba dla p. Jana i ,,Rady Parafialnej'' normalne czasy to stalinowskie PRL.
Avatar
marek / 13 stycznia 2008 o 20:05
0
Niestety decyzja chyba słuszna. Zawód ochrona środowiska nalezy do zawodów NADWYŻKOWYCH. Szkoda pieniędzy na produkcję bezrobotnych. Zawodem deficytowym jest pielegniarka , lekarz, mechatronik czy murarz . Te pieniadze powinny być wydatkowane na te zawody, które dadzą ludziom pracę a nie frustracje i zapaść socjalną.
Avatar
nemo / 13 stycznia 2008 o 16:21
0
jan napisał:
Dlaczego znowu KUL ma być uprzywilejowany w stosunku do innych uczelni? Dostaje dotację Państwa. Zbiera datki w Kościołach. Powinien byc traktowany tak jak inne uczelnie. Za rządów PiS był pewny dotacji a teraz wróciły normalne czasy. pozdrawiam

jan, Masz racje!! KUL jako uczelnia katolicka,powinna być dotowana przez Watykan!!!
Avatar
Gość / 13 stycznia 2008 o 12:31
0
ja napisał:
a wiesz kolego ze za obraze i nie mowienie prawdy jest kara grzywny lub wiezienie ? podpisz sie imieniem i nazwiskiem to pogadamy, ale pamietaj w internecie nie jestes tez anonimowy

Pozdrawiam

Andrzej Mazur

napisałem prawdę i z życzliwości dla całego KATOLICYZMU jak naprawdę tam jest bo to są fakty! Zmieńcie się wreszcie bo wstyd na cały kraj i ludzi od BOGA odstraszacie swym zachowaniem i tuszowaniem problemów KUL-u!
Avatar
szurix / 13 stycznia 2008 o 08:31
0
patron napisał:
nowy rzad bardzo dba, aby pieniadze wplacane na skladki w uni nie wracaly spoerotem do polki. nie wazne kto dostanie, tego co nie dostaniemy, tracimy bezpowrotnie. Chyba juz wiadomo, za jekie pieniadze PO mialo kampanie.


Co za kretyński wpis... Matołku, nie masz pojęcia o środkach unijnych. Wartości poszczególnych programów są już dawno zatwierdzone i nie ma możliwości ich zmienić. Pieniądze - nie mniej, ani nie więcej - zostaną rozdysponowane, tylko w trybie konkursowym, o wiele bardziej uczciwym niż tzw. projekty kluczowe.


Co za kretyński wpis... Matołku, nie masz pojęcia o środkach unijnych. Wartości poszczególnych programów są już dawno zatwierdzone i nie ma możliwości ich zmienić. Pieniądze - nie mniej, ani nie więcej - zostaną rozdysponowane, tylko w trybie konkursowym, o wiele bardziej uczciwym niż tzw. projekty kluczowe. rozwiń
Avatar
patron / 13 stycznia 2008 o 03:03
0
nowy rzad bardzo dba, aby pieniadze wplacane na skladki w uni nie wracaly spoerotem do polki. nie wazne kto dostanie, tego co nie dostaniemy, tracimy bezpowrotnie. Chyba juz wiadomo, za jekie pieniadze PO mialo kampanie.
Avatar
Gość / 12 stycznia 2008 o 22:35
0
Nic mi się nie pomyliło.Jestem katolikiem, jak Jan Paweł II i żyję tą Ewangelią co i On. Mówisz o innej wierze w Boga. Masz prawo.
Z Bogiem.
Avatar
Gość / 12 stycznia 2008 o 21:40
0
Gość napisał:
Czytając posty ziejące wręcz nienawiścią do kościoła, myślę,że pisali je ludzie nie wierzący w Boga. a wiara w Boga jest piękna!!!! Uratowała mi zycie. Byłam "letnią" katoliczką, ale doznałam łaski nawrócenia. Do kościoła chodzę z własnej nieprzymuszonej woli. Eucharystia i modlitwa dają mi siłę do życia. Księży traktuję jako pośredników z Bogiem. Ich ludzkie słabości polecam miłosierdziu Bożemu.Pieniądze na tacę daję z własnej, nieprzymuszonej woli, lub nie daję - gdy ich nie mam.
Zastanawiam się, dlaczego ludzie płaczą,że umarł Jan Paweł II, a pożniej naśmiewają się z jego nauki. Zapewne gdyby żył Jezus w dzisiejszych czasach, też zostałby ukrzyżowany. Pomyślcie jeden z drugim, jakie miejsce zajmowałbyś Ty w tej sytuacji? Heroda, faryzeusza, Marii Magdaleny,Piotra ..................? To może być ciekawa refleksja. Z Bogiem.


Wszystko się Ci pomyliło. W kościele nie ma Boga. Kościół to instytucja, zakłamana, skostniała, wykorzystująca naiwność ludzi, strasząc Bogiem.
Zgodzę się, że Bóg jest piękny. Ale Bogu nie potrzeba świątyń, bowiem wystarczy jeśli masz GO w sercu i postępujesz zgdonie z 10 przykazaniami.


Wszystko się Ci pomyliło. W kościele nie ma Boga. Kościół to instytucja, zakłamana, skostniała, wykorzystująca naiwność ludzi, strasząc Bogiem.
Zgodzę się, że Bóg jest piękny. Ale Bogu nie potrzeba świątyń, bowiem wystarczy jeśli masz GO w sercu i postępujesz zgdonie z 10 przykazaniami. rozwiń
Avatar
Gość / 12 stycznia 2008 o 21:18
0
Czytając posty ziejące wręcz nienawiścią do kościoła, myślę,że pisali je ludzie nie wierzący w Boga. a wiara w Boga jest piękna!!!! Uratowała mi zycie. Byłam "letnią" katoliczką, ale doznałam łaski nawrócenia. Do kościoła chodzę z własnej nieprzymuszonej woli. Eucharystia i modlitwa dają mi siłę do życia. Księży traktuję jako pośredników z Bogiem. Ich ludzkie słabości polecam miłosierdziu Bożemu.Pieniądze na tacę daję z własnej, nieprzymuszonej woli, lub nie daję - gdy ich nie mam.
Zastanawiam się, dlaczego ludzie płaczą,że umarł Jan Paweł II, a pożniej naśmiewają się z jego nauki. Zapewne gdyby żył Jezus w dzisiejszych czasach, też zostałby ukrzyżowany. Pomyślcie jeden z drugim, jakie miejsce zajmowałbyś Ty w tej sytuacji? Heroda, faryzeusza, Marii Magdaleny,Piotra ..................? To może być ciekawa refleksja. Z Bogiem.
Czytając posty ziejące wręcz nienawiścią do kościoła, myślę,że pisali je ludzie nie wierzący w Boga. a wiara w Boga jest piękna!!!! Uratowała mi zycie. Byłam "letnią" katoliczką, ale doznałam łaski nawrócenia. Do kościoła chodzę z własnej nieprzymuszonej woli. Eucharystia i modlitwa dają mi siłę do życia. Księży traktuję jako pośredników z Bogiem. Ich ludzkie słabości polecam miłosierdziu Bożemu.Pieniądze na tacę daję z własnej, nieprzymuszonej woli, lub nie daję - gdy ich nie mam.
Zastanawiam się, dlaczego lu... rozwiń
Avatar
gosc / 22 stycznia 2008 o 02:43
0
rada parafialna napisał:
KUL i tak ma najwyższe dotacje ze wszystkich uczelni świeckich razem wziętych.
KUL to siedlisko zła i obłudy.To wylęgarnia chorych pomysłów typu "leczenie homoseksualistów" czy też pedofilów,egzorcyzmy i inne nauki o zabobonach.Szkoda pieniędzy na taką "uczelnię"

Jeżeli jest to siedlisko zła i obłudy to jak wytłumaczysz obecność i wieloletnią prace na Uniwersytecie Karola Wojtyły, który później stał sie Ojcem Świętym... gdybyś oczywiście nie wiedział. Przykład jaki podałem powinien skłonić do przemyśleń wszystkich wypisujących obelgi na Uniwersytet i zastanowić się troszkę zanim napiszą głupie słowa. Moim autorytetem jest Jan Paweł II Wielki wieloletni wykładowca i kierownik zakładu i Katedry Etyki.

Jeżeli jest to siedlisko zła i obłudy to jak wytłumaczysz obecność i wieloletnią prace na Uniwersytecie Karola Wojtyły, który później stał sie Ojcem Świętym... gdybyś oczywiście nie wiedział. Przykład jaki podałem powinien skłonić do przemyśleń wszystkich wypisujących obelgi na Uniwersytet i zastanowić się troszkę zanim napiszą głupie słowa. Moim autorytetem jest Jan Paweł II Wielki wieloletni wykładowca i kierownik zakładu i Katedry Etyki. rozwiń
Avatar
Beata Komorowska / 13 stycznia 2008 o 22:03
0
To chyba dla p. Jana i ,,Rady Parafialnej'' normalne czasy to stalinowskie PRL.
Avatar
marek / 13 stycznia 2008 o 20:05
0
Niestety decyzja chyba słuszna. Zawód ochrona środowiska nalezy do zawodów NADWYŻKOWYCH. Szkoda pieniędzy na produkcję bezrobotnych. Zawodem deficytowym jest pielegniarka , lekarz, mechatronik czy murarz . Te pieniadze powinny być wydatkowane na te zawody, które dadzą ludziom pracę a nie frustracje i zapaść socjalną.
Avatar
nemo / 13 stycznia 2008 o 16:21
0
jan napisał:
Dlaczego znowu KUL ma być uprzywilejowany w stosunku do innych uczelni? Dostaje dotację Państwa. Zbiera datki w Kościołach. Powinien byc traktowany tak jak inne uczelnie. Za rządów PiS był pewny dotacji a teraz wróciły normalne czasy. pozdrawiam

jan, Masz racje!! KUL jako uczelnia katolicka,powinna być dotowana przez Watykan!!!
Avatar
Gość / 13 stycznia 2008 o 12:31
0
ja napisał:
a wiesz kolego ze za obraze i nie mowienie prawdy jest kara grzywny lub wiezienie ? podpisz sie imieniem i nazwiskiem to pogadamy, ale pamietaj w internecie nie jestes tez anonimowy

Pozdrawiam

Andrzej Mazur

napisałem prawdę i z życzliwości dla całego KATOLICYZMU jak naprawdę tam jest bo to są fakty! Zmieńcie się wreszcie bo wstyd na cały kraj i ludzi od BOGA odstraszacie swym zachowaniem i tuszowaniem problemów KUL-u!
Avatar
szurix / 13 stycznia 2008 o 08:31
0
patron napisał:
nowy rzad bardzo dba, aby pieniadze wplacane na skladki w uni nie wracaly spoerotem do polki. nie wazne kto dostanie, tego co nie dostaniemy, tracimy bezpowrotnie. Chyba juz wiadomo, za jekie pieniadze PO mialo kampanie.


Co za kretyński wpis... Matołku, nie masz pojęcia o środkach unijnych. Wartości poszczególnych programów są już dawno zatwierdzone i nie ma możliwości ich zmienić. Pieniądze - nie mniej, ani nie więcej - zostaną rozdysponowane, tylko w trybie konkursowym, o wiele bardziej uczciwym niż tzw. projekty kluczowe.


Co za kretyński wpis... Matołku, nie masz pojęcia o środkach unijnych. Wartości poszczególnych programów są już dawno zatwierdzone i nie ma możliwości ich zmienić. Pieniądze - nie mniej, ani nie więcej - zostaną rozdysponowane, tylko w trybie konkursowym, o wiele bardziej uczciwym niż tzw. projekty kluczowe. rozwiń
Avatar
patron / 13 stycznia 2008 o 03:03
0
nowy rzad bardzo dba, aby pieniadze wplacane na skladki w uni nie wracaly spoerotem do polki. nie wazne kto dostanie, tego co nie dostaniemy, tracimy bezpowrotnie. Chyba juz wiadomo, za jekie pieniadze PO mialo kampanie.
Avatar
Gość / 12 stycznia 2008 o 22:35
0
Nic mi się nie pomyliło.Jestem katolikiem, jak Jan Paweł II i żyję tą Ewangelią co i On. Mówisz o innej wierze w Boga. Masz prawo.
Z Bogiem.
Avatar
Gość / 12 stycznia 2008 o 21:40
0
Gość napisał:
Czytając posty ziejące wręcz nienawiścią do kościoła, myślę,że pisali je ludzie nie wierzący w Boga. a wiara w Boga jest piękna!!!! Uratowała mi zycie. Byłam "letnią" katoliczką, ale doznałam łaski nawrócenia. Do kościoła chodzę z własnej nieprzymuszonej woli. Eucharystia i modlitwa dają mi siłę do życia. Księży traktuję jako pośredników z Bogiem. Ich ludzkie słabości polecam miłosierdziu Bożemu.Pieniądze na tacę daję z własnej, nieprzymuszonej woli, lub nie daję - gdy ich nie mam.
Zastanawiam się, dlaczego ludzie płaczą,że umarł Jan Paweł II, a pożniej naśmiewają się z jego nauki. Zapewne gdyby żył Jezus w dzisiejszych czasach, też zostałby ukrzyżowany. Pomyślcie jeden z drugim, jakie miejsce zajmowałbyś Ty w tej sytuacji? Heroda, faryzeusza, Marii Magdaleny,Piotra ..................? To może być ciekawa refleksja. Z Bogiem.


Wszystko się Ci pomyliło. W kościele nie ma Boga. Kościół to instytucja, zakłamana, skostniała, wykorzystująca naiwność ludzi, strasząc Bogiem.
Zgodzę się, że Bóg jest piękny. Ale Bogu nie potrzeba świątyń, bowiem wystarczy jeśli masz GO w sercu i postępujesz zgdonie z 10 przykazaniami.


Wszystko się Ci pomyliło. W kościele nie ma Boga. Kościół to instytucja, zakłamana, skostniała, wykorzystująca naiwność ludzi, strasząc Bogiem.
Zgodzę się, że Bóg jest piękny. Ale Bogu nie potrzeba świątyń, bowiem wystarczy jeśli masz GO w sercu i postępujesz zgdonie z 10 przykazaniami. rozwiń
Avatar
Gość / 12 stycznia 2008 o 21:18
0
Czytając posty ziejące wręcz nienawiścią do kościoła, myślę,że pisali je ludzie nie wierzący w Boga. a wiara w Boga jest piękna!!!! Uratowała mi zycie. Byłam "letnią" katoliczką, ale doznałam łaski nawrócenia. Do kościoła chodzę z własnej nieprzymuszonej woli. Eucharystia i modlitwa dają mi siłę do życia. Księży traktuję jako pośredników z Bogiem. Ich ludzkie słabości polecam miłosierdziu Bożemu.Pieniądze na tacę daję z własnej, nieprzymuszonej woli, lub nie daję - gdy ich nie mam.
Zastanawiam się, dlaczego ludzie płaczą,że umarł Jan Paweł II, a pożniej naśmiewają się z jego nauki. Zapewne gdyby żył Jezus w dzisiejszych czasach, też zostałby ukrzyżowany. Pomyślcie jeden z drugim, jakie miejsce zajmowałbyś Ty w tej sytuacji? Heroda, faryzeusza, Marii Magdaleny,Piotra ..................? To może być ciekawa refleksja. Z Bogiem.
Czytając posty ziejące wręcz nienawiścią do kościoła, myślę,że pisali je ludzie nie wierzący w Boga. a wiara w Boga jest piękna!!!! Uratowała mi zycie. Byłam "letnią" katoliczką, ale doznałam łaski nawrócenia. Do kościoła chodzę z własnej nieprzymuszonej woli. Eucharystia i modlitwa dają mi siłę do życia. Księży traktuję jako pośredników z Bogiem. Ich ludzkie słabości polecam miłosierdziu Bożemu.Pieniądze na tacę daję z własnej, nieprzymuszonej woli, lub nie daję - gdy ich nie mam.
Zastanawiam się, dlaczego lu... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pomnik też człowiek i zasługuje na ciepłą czapkę. Akcja aktywistek z Bombardowania Włóczką

Pomnik też człowiek i zasługuje na ciepłą czapkę. Akcja aktywistek z Bombardowania Włóczką 0 1

Dziewczęta (i chłopaki), czapki na głowy! Bo główka się przeziębi. Pomnik też człowiek, czapkę mieć musi – uważają aktywistki z Bombardowania Włóczką, które wczoraj zadbały o zdrowie i look kamiennych dziewczynek.

Black Friday w Lublinie 2018. Czym kuszą sklepy i galerie handlowe? [lista ofert]
artykuł aktualizowany

Black Friday w Lublinie 2018. Czym kuszą sklepy i galerie handlowe? [lista ofert] 0 1

Zbliża się Black Friday. Lubelskie galerie handlowe i sklepy kuszą rabatami nawet w wysokości 70 proc.

Rasiści nadal atakują "Złotą Piramidę". Jeden z właścicieli uciekł z miasta

Rasiści nadal atakują "Złotą Piramidę". Jeden z właścicieli uciekł z miasta 14 8

Egipcjanie prowadzący bar w Krasnymstawie nadal słyszą rasistowskie wyzwiska i groźby. Jeden w końcu się poddał i uciekł z miasta

Azoty Puławy grają dzisiaj z MMTS Kwidzyn

Azoty Puławy grają dzisiaj z MMTS Kwidzyn 0 0

We wtorkowy wieczór Azoty Puławy zmierzą się we własnej hali z MMTS Kwidzyn. Spotkanie rozpocznie się o godz. 18.30. Transmisję przeprowadzi nSport +

40-latek wszedł pod ciężarówkę. Zginął na miejscu

40-latek wszedł pod ciężarówkę. Zginął na miejscu 8 3

Tragiczny wypadek. 40-latek zginął pod kołami ciężarówki.

Ratusz organizuje spotkanie w sprawie Budżetu Obywatelskiego i czeka na opinie mieszkańców

Ratusz organizuje spotkanie w sprawie Budżetu Obywatelskiego i czeka na opinie mieszkańców 0 0

O pomysłach na nowe zasady działania budżetu obywatelskiego można porozmawiać podczas dzisiejszego spotkania organizowanego przez Urząd Miasta. Ratusz zaproponował zmianę zasad, a teraz pyta mieszkańców o zdanie.

Andrzej Gmitruk nie żyje. Tragiczna śmierć słynnego trenera
film

Andrzej Gmitruk nie żyje. Tragiczna śmierć słynnego trenera 39 1

Nie żyje Andrzej Gmitruk. Miał 67 lat. Słynny trener zmarł tragicznie ( nad ranem 20.11) prawdopodobnie w pożarze domu jednorodzinnego w Hipolitowie pod Warszawą. Gmitruk był jednym z najwybitniejszych szkoleniowców w historii polskiego boksu. Prowadził m.in. Andrzeja Gołotę czy Tomasza Adamka.

Nasz bank pracuje bez zmian – mówi prezes Getin Noble Bank, Artur Klimczak

Nasz bank pracuje bez zmian – mówi prezes Getin Noble Bank, Artur Klimczak 0

Tysiące palików w wąwozie między LSM i Czubami. Nie wszystkim mieszkańcom się podobają [zdjęcia]
galeria

Tysiące palików w wąwozie między LSM i Czubami. Nie wszystkim mieszkańcom się podobają [zdjęcia] 28 34

Jedni widzą tu sztukę, drudzy zagrożenie. Część mieszkańców obawia się, że ktoś dotkliwie zrani się o drewniane paliki powbijane w ziemię przez artystów w wąwozie między osiedlami LSM i Czubami. Pierwszy wypadek już był, z udziałem psa. Przechodnie pytają: co może się tu wydarzyć, gdy paliki przykryje śnieg?

Piąte z rzędu zwycięstwo siatkarek Tomasovii, porażka LUK AZS UMCS

Piąte z rzędu zwycięstwo siatkarek Tomasovii, porażka LUK AZS UMCS 0 0

Trwa dobra passa Tomasovii. Podopieczne Stanisława Kaniewskiego właśnie zanotowały piąte zwycięstwo z rzędu. Tym razem pokonały u siebie Pogoń Proszowice 3:0 nawet mimo braku Marty Chwały

Mikołaje na start, wkrótce charytatywny bieg w Puławach

Mikołaje na start, wkrótce charytatywny bieg w Puławach 3 0

W pierwszą niedzielę grudnia w Puławach wystartuje siedmiokilometrowy Bieg Miko-łajów. Start tradycyjnie, przy Pałacu Czartoryskich. Meta - przy schronisku dla bezdomnych nad Wisłą. To właśnie dla osób korzystających z ośrodka zbierana będzie żywność.

"Pasja życia" w Akademii Zapomnianych Arcydzieł Filmowych
29 listopada 2018, 18:00

"Pasja życia" w Akademii Zapomnianych Arcydzieł Filmowych 0 0

Co Gdzie Kiedy. W czwartek, 29 listopada o godz. 18 w Dzielnicowym Domu Kultury Węglin (ul. Judyma 2a) odbędzie się projekcja filmu Pasja życia Vincente Minelliego.

Nowy cyrk w Puławach
10 listopada 2018, 17:00

Nowy cyrk w Puławach 1 0

Co Gdzie Kiedy. Puławski Ośrodek Kultury Dom Chemika zaprasza do hali Zespołu Szkół Technicznych (ul. Wojska Polskiego 7) na wyjątkowy spektakl Spektrum, będący barwnym widowiskiem cyrkowym. Wydarzenie odbędzie się 25 listopada o godz. 17.

Bogna Bender-Motyka jednak nie będzie w zarządzie województwa
PILNE
film

Bogna Bender-Motyka jednak nie będzie w zarządzie województwa 3 16

Córka nieżyjącego senatora PiS i dziennikarka TVP Lublin miała zostać członkiem zarządu województwa lubelskiego. Na Facebooku poinformowała jednak, że nie będzie się starać o to stanowisko

Spotkanie z Rafałem Księżykiem w Warsztatach Kultury
30 listopada 2018, 18:00

Spotkanie z Rafałem Księżykiem w Warsztatach Kultury 0 0

W ramach cyklu Book it! w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się spotkanie autorskie z Rafałem Księżykiem wokół jego nowej książki. Wydarzenie odbędzie się 30 listopada o godz. 18.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.