Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

23 lutego 2009 r.
15:02
Edytuj ten wpis

Audi A4 allroad quattro

0 0 A A

Typ, który nie zna granic - audi A4 allroad quattro. Ze swoim stałym napędem na wszystkie koła i zwiększonym prześwitem to A4 nadaje się na wszystkie drogi.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Naturalnie w Audi A4 allroad quattro zastosowano wszystkie innowacyjne technologie, które są mocną stroną serii A4: mocne i efektywne silniki, adaptacyjny system regulacji Audi drive select, nowoczesną przekładnię S tronic oraz innowacyjne systemy komunikacyjne i wspierające kierowcę. Sprzedaż rozpocznie się wczesnym latem.

Patrząc na auto z boku, uwagę zwracają rozszerzone nadkola, masywne progi, jako opcja z listwami ze stali szlachetnej oraz duże koła - seryjnie 17-calowe z siedmioma poprzeczkami.

Audi A4 allroad quattro robi wrażenie swoimi wymiarami: ma 4,72 metra długości, 1,84 metra szerokości, 1,50 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,81 metra. W porównaniu z Audi A4 Avant ma większy prześwit - 180 milimetrów przy nieobciążonym samochodzie.

Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 490 litrów, po złożeniu dzielonego oparcia tylnej kanapy, które na życzenie może mieć otwór z wyjmowanym workiem na narty, pojemność wzrasta do 1.430 litrów a długość przestrzeni bagażowej do 1,78 metra. Szerokość wynosi dokładnie jeden metr. Dzięki równej powierzchni bagażnika wyłożonego wysokiej jakości wykładziną dywanową można doskonale wykorzystać całą jego przestrzeń.

A4 allroad quattro posiada wiele praktycznych detali: osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca umieszczone są w oddzielnych kasetach. Osłona wysuwa się automatycznie w górę po lekkim dotknięciu. Do seryjnego wyposażenia należą zaczepy w bagażniku i haczyki na torby oraz boczny schowek z przesuwaną siatką.

Początkowo Audi będzie oferowało dla A4 allroad quattro trzy silniki -
jeden benzynowy i dwa wysokoprężne, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem
i turbodoładowaniem. Silniki te imponują wysoką mocą, dużą siłą ciągu, spokojną pracą i niskim zużyciem paliwa. Te zalety to wynik zastosowania nowoczesnych technologii z Modularnego Zespołu Efektywności Audi - wszystkie silniki dysponują seryjnie systemem odzysku energii, który przy hamowaniu zamienia energię mechaniczną w elektryczną.

W silniku 2.0 TFSI, który cztery razy z rzędu był wybrany przez międzynarodowe jury ekspertów jako "engine of the year”, zastosowano trzy supernowoczesne technologie: bezpośredni wtrysk benzyny FSI, turbodoładowanie oraz system Audi valvelift, który wzmacnia siłę ciągu dzięki zmiennemu sterowaniu skokiem zaworów. Między 1.500 a 4.200 obr./min ten czterocylindrowy silnik przekazuje na wał korbowy 350 Nm momentu obrotowego, jego maksymalna moc wynosi 155 kW (211 KM), co pozwala Audi A4 allroad quattro na przyspieszenie do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 230 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi jednak tylko 8.1 litra na 100 km.

W silniku 2.0 TDI, następcy najpopularniejszego silnika wysokoprężnego na świecie, układ Common-Rail z ciśnieniem wtrysku 1.800 bar gwarantuje wysoką kulturę pracy. Ten dwulitrowy diesel również generuje 350 Nm, dostępnych od 1.750 do 2.500 obr./min. Jego moc wynosi 125 kW (170 KM), a zużycie paliwa jedynie 6,4 litra/100 km. Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 8,9 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.

Najmocniejszym silnikiem w ofercie jest 3.0 TDI. Ten diesel V6 uzyskuje moc 176 kW (240 KM) i 500 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1.500 do 3.000 obr./min. Przyspiesza on Audi A4 allroad quattro w połączeniu ze skrzynią z S tronic w 6,4 sekundy do 100 km/h i rozpędza do prędkości 236 km/h. Ten trzylitrowy silnik spala średnio tylko 7,1 litra paliwa na 100 km. Podobnie jak pozostałe jednostki, spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5.

Silnik 2.0 TDI przenosi swoją siłę przez sześciobiegową skrzynię manualną.
W wersjach 3.0 TDI i 2.0 TFSI Audi montuje nową generację dynamicznych
i efektywnych przekładni S tronic. Ta innowacyjna dwusprzęgłowa przekładnia potrzebuje na zmianę biegu kilka setnych sekundy a wszystko przebiega w sposób niezwykle komfortowy. Kolejną cechą tej przekładni jest wysoki stopień sprawności oraz szeroki rozstaw przełożeń. Układ sterowania siedmiobiegową S tronic jest w pełni automatyczny, kierowca może jednak w każdej chwili sam zadecydować o zmianie biegu - na życzenie przyciskami na kierownicy.

W układzie napędowym Audi A4 allroad quattro mechanizm różnicowy umieszczony został przed sprzęgłem, bezpośrednio za silnikiem. To technicznie genialne posunięcie pozwoliło na przesunięcie przedniej osi daleko do przodu, dzięki czemu uzyskano długi rozstaw i idealny rozdział obciążenia osi. Rezultat - spokojna jazda na wprost, doskonały komfort toczenia i wysoka dynamika.

Audi A4 allroad quattro jest seryjnie wyposażone w stały napęd na wszystkie koła quatro, który rozdziela siły na przednią i tylną oś w stosunku 40 : 60, czyli z podkreśleniem tyłu. W razie potrzeby 65 procent sił może być przekazywane na przód i nawet 85 procent na tył.

W trudnym terenie A4 allroad quattro wykorzystuje specjalną funkcję swojego systemu stabilizacji toru jazdy ESP - offroad detection (ORD) samodzielnie rozpoznaje jakość nawierzchni i odpowiednio dopasowuje charakterystykę ESP. Przy dodawaniu gazu wzmacnia siłę ciągu tolerując większy poślizg; jeżeli jest to konieczne, przez cały czas jazdy po trudnym podłożu dba
o utrzymanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

Na asfaltowych drogach adaptacyjny system regulacji Audi drive select pozwala Audi A4 allroad quattro idealnie dostosować się do indywidualnych preferencji kierowcy. W tym celu system ingeruje w reakcję silnika na pedał gazu, we wspomaganie układu kierowniczego oraz punkty zmiany przełożenia S tronic w trybie automatycznym. Kierowca może wybrać zdecydowanie komfortową, spokojną lub sportową charakterystykę. MMI Navigation plus pozwala na indywidualne zaprogramowanie systemu Audi driver select.

Audi drive select można połączyć z dynamicznym układem kierowniczym Audi. System ten, obejmujący między innymi przekładnię falową, zmienia przełożenie układu kierowniczego i wspomaganie w sposób płynny - przy niewielkiej prędkości układ kierowniczy działa bezpośrednio, przy wyższej - pośrednio. Na zakrętach, w zakresie granicznym, dynamiczny układ kierowniczy poprzez błyskawiczne impulsy utrzymuje A4 allroad quattro na kursie i tym samym sprawia, że ingerencja ESP staje się zbędna.

Audi A4 allroad quattro pojawi się w salonach wczesnym latem.
Jego wyposażenie jest bardzo bogate - obejmuje 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, reflektory przeciwmgielne, spryskiwacze reflektorów, reling dachowy, komfortową osłonę bagażnika, dwustronną podłogę, automatyczną klimatyzację, elektromechaniczny hamulec postojowy i radio z odtwarzaczem CD.

Pozostałe informacje

Z lewej prof. Sabina Bober z KUL, z prawej wicestarosta puławski, Piotr Rzetelski z PSL-u
Puławy

Problem z żydowską tablicą od marszałka. Zabrakło miejsca na pamięć

W przedwojennych Puławach żyło 3600 Żydów. Podczas wojny cała ta społeczność została z miasta wygnana przez Niemców, a żydowska dzielnica zniszczona. Dzisiaj lokalne władze miasta i powiatu puławskiego mają problem ze znalezieniem miejsca na tablicę poświęconą ich pamięci.

Kto dokończy puławską elektrociepłownię? Polimex zrywa kontrakt
Puławy

Kto dokończy puławską elektrociepłownię? Polimex zrywa kontrakt

Największa i jedna z bardziej pechowych inwestycji energetycznych na Lubelszczyźnie, nowy blok węglowy w Puławach, ma kolejny problem. Jej główny wykonawca - Polimex-Mostostal oświadczył, że odstępuje od kontraktu. Chodzi o zadanie warte 1,2 mld zł.

Aluron CMC Warta Zawiercie górą w Lublinie, Bogdanka LUK z drugą porażką u siebie
ZDJĘCIA
galeria

Aluron CMC Warta Zawiercie górą w Lublinie, Bogdanka LUK z drugą porażką u siebie

Znakomita atmosfera, ogromne emocje, pięć setów i jedyne czego zabrakło to wygrana. Po świetnym meczu Bogdanka LUK Lublin przegrała w hali Globus im. Tomasza Wojtowicza z Aluron CMC Wartą Zawiercie w hicie 16. kolejki.

Mikołajkowy półmetek
foto
galeria

Mikołajkowy półmetek

W nowo otwartym Klubie Paradox pojawił się Mikołaj ze śnieżynkami i rozkręcili grubą imprezę. Miał dużo prezentów muzycznych w klimacie latino i polskich hitów. Zobaczcie jak się bawi Lublin.

Imponujący powrót, czyli opinie po meczu Start Lublin - Zastal Zielona Góra
galeria

Imponujący powrót, czyli opinie po meczu Start Lublin - Zastal Zielona Góra

Start Lublin słabo zaczął, ale dużo lepiej zakończył piątkowy mecz z Zastalem Zielona Góra. Jak spotkanie oceniają gospodarze?

Obecnie w Lublinie Ruch zlikwidował wszystkie swoje kioski. W przeszłości takich punktów było łącznie 12.
MAGAZYN

Kioski Ruchu: to już koniec

Kiedyś były praktycznie na każdej ulicy, na każdym osiedlu. Dzisiaj w Lublinie nie ma już ani jednego.

Znęcał się nad rodzicami i groził im nożem. To nie pierwsza taka sytuacja

Znęcał się nad rodzicami i groził im nożem. To nie pierwsza taka sytuacja

Wyzywał, poniżał, popychał, nie pozwalał spać – schorowani rodzice 34-letniego mężczyzny nie mieli łatwego życia. O losie ich syna zdecyduje teraz sąd.

Camilla Herrem

ME piłkarek ręcznych: Norwegia i Dania zagrają w finale

Za nami pierwsze kluczowe rozstrzygnięcia trwających od 28 listopada mistrzostw Europy w piłce ręcznej kobiet. W piątkowych półfinałach rozegranych w Wiedniu triumfowały reprezentacje Norwegii i Danii, które w niedzielę zagrają o złoty medal. O najniższe stopień podium powalczą Francuzki i Węgierki.

Ptasia grypa zaczyna nowy sezon. Czy jest się czego obawiać?
ROZMOWA Z EKSPERTEM

Ptasia grypa zaczyna nowy sezon. Czy jest się czego obawiać?

Co roku zabija w Polsce miliony ptaków hodowlanych uderzając w rodzimy przemysł drobiarski. O ile zeszły sezon był pod względem spokojny, ten zaczął się o wiele gorzej. Na Lubelszczyźnie mamy już cztery ogniska: trzy w powiecie lubartowskim i jedno w ryckim. O tym skąd się wziął wirus H5N1, gdzie występuje najczęściej i czy może być groźny dla ludzi, rozmawiamy z prof. KrzysztofemŚmietanką z Państwowego Instytutu Weterynaryjnego w Puławach.

Mikołajki w Helium
foto
galeria

Mikołajki w Helium

Jeśli chcecie zobaczyć, jak się bawiliście na ostatniej imprezie w Helium Club, to zapraszamy do naszej fotogalerii. Tym razem fotki z cotygodniowego Ladies Night w Mikołajkowym wydaniu. Tak się bawi Lublin!

Zgubił narkotyki w sklepie. Wszystko nagrały kamery

Zgubił narkotyki w sklepie. Wszystko nagrały kamery

Do nietypowej sytuacji doszło w jednym ze sklepów spożywczych na terenie Świdnika. 20-latkowi wypadł woreczek strunowy, który szybko trafił wraz z właścicielem w ręce policji.

Wyprzedzanie zakończone tragedią. Nie żyje 39-latka

Wyprzedzanie zakończone tragedią. Nie żyje 39-latka

Kobieta próbowała wyprzedzić kilka samochodów na raz, ale jej jazda zakończyła się kraksą na drzewie. Razem z nią podróżowało dziecko.

Siała baba mak, nie wiedziała jak… więc zrobiła struclę makową!
DZIENNIK ZE SMAKIEM
film

Siała baba mak, nie wiedziała jak… więc zrobiła struclę makową!

Gdy zakwas na barszcz gotowy, a śledzie się marynują, warto pomyśleć o czymś słodkim na świąteczny stół.

The Analogs w Zgrzycie
koncert
14 grudnia 2024, 19:00

The Analogs w Zgrzycie

Dziś w Fabryce Kultury Zgrzyt będzie głośno i skocznie ponieważ wystąpi jeden z najbardziej znanych polskich zespołów street punkowych – The Analogs, którego koncerty są bardzo żywiołowe. Jako support zaprezentuje się Offensywa.

Jutro zrobimy zakupy. A jak będzie w następnym roku?
ZMIANY

Jutro zrobimy zakupy. A jak będzie w następnym roku?

Przed nami dwie niedziele handlowe. W następnym roku może być ich więcej, ale wszystko zależy od decyzji prezydenta.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium