Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 stycznia 2019 r.
6:40

Kiedy po Lublinie będą jeździły autobusy elektryczne? Przetarg się przedłuża

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 21 A A
Jedynym elektrycznym autobusem w taborze lubelskiej komunikacji jest obecnie Ekovolt wyprodukowany w Ursusie
Jedynym elektrycznym autobusem w taborze lubelskiej komunikacji jest obecnie Ekovolt wyprodukowany w Ursusie

Kolejny raz przedłuża się miejski przetarg na dostawę dwudziestu autobusów elektrycznych z kompletem ładowarek. Wczoraj miasto złagodziło wymagania stawiane firmom starającym się o kontrakt. Wcześniej dało im również dodatkowy czas na składanie ofert

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zmiana ma umożliwić udział w postępowaniu jak największej liczbie potencjalnych oferentów – tłumaczy Paweł Paszko z Zarządu Transportu Miejskiego.

Jeszcze do wczoraj ZTM wymagał, by firmy startujące w przetargu mogły się wykazać dostawą co najmniej ośmiu trolejbusów wyposażonych w baterie, ośmiu autobusów z ogniwami wodorowymi albo ośmiu autobusów elektrycznych. Teraz wymagania zostały złagodzone. Do udziału w przetargu będzie upoważniać także doświadczenie w postaci co najmniej ośmiu autobusów, „których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym”.

– Rynek autobusów elektrycznych jest relatywnie „młody” i cały czas pojawiają się nowe rozwiązania – podkreśla Paszko. – Naszym założeniem jest zapewnienie możliwie dużej konkurencyjności, co przekłada się m.in. na korzystniejsze oferty cenowe i jakościowe.
Już wcześniej ZTM dał dodatkowy czas na składanie ofert firmom zainteresowanym dostarczeniem elektrobusów pojazdów do Lublina. Termin był wyznaczony na miniony piątek, teraz mowa jest o 28 stycznia i nie ma pewności, czy to już ostatnia zmiana.

Pierwszy w historii Lublina przetarg na elektrobusy ciągnie się już od września. Pierwotnie urzędnicy zakładali, że oferty będą otwarte na początku listopada. Nie doszło do tego głównie ze względu na dużą liczbę pytań od firm interesujących się kontraktem. Dostawcy prosili o uszczegółowienie niektórych wymagań, albo o ich zmianę.

To, że przetarg się przedłuża, nie powinno, przynajmniej teoretycznie, skutkować opóźnieniem w dostawie elektrobusów i ładowarek. – Zmiana warunków udziału w postępowaniu nie wpłynie na zmianę terminu dostaw pojazdów, który uwzględnia m.in. cykl produkcyjny pojazdów – zapewnia Paszko.

Zarząd Transportu Miejskiego nie zmienia swoich wymagań co do terminu dostawy. Wciąż oczekuje, że ładowarki będą dostępne w połowie marca 2020 r., w tym samym czasie dostarczonych ma być pięć autobusów. Kolejnych dziesięć pojazdów miałoby dotrzeć w połowie czerwca, a pozostałych pięć w połowie września 2020 r.

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
opo / 8 stycznia 2019 o 13:51
+25
Żadna głupota, stawianie na transport zero-emisyjny jest, w dobie wszechobecnego smogu i złej jakości powietrza, jak najbardziej pożądane.
A w tym samym czasie do centrum Lublina wjedzie 10.000 diesli z wyciętymi filtrami cząstek stałych. Gdzie tu ekologia?
 no właśnie, transport publiczny to najmniejszy problem w miastach, zarówno jeśli chodzi o zanieczyszczenia, jak i o zajmowanie miejsca. Największy problem to te tysiące Januszów w passerati po niemcu co płakał jak sprzedawał, jeżdżący bez potrzeby  te i we wte po mieście i emitujący spaliny
 no właśnie, transport publiczny to najmniejszy problem w miastach, zarówno jeśli chodzi o zanieczyszczenia, jak i o zajmowanie miejsca. Największy problem to te tysiące Januszów w passerati po niemcu co płakał jak sprzedawał, jeżdżący bez potrzeby  te i we wte po mieście i emitujący spaliny rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 13:06
+23
Żadna głupota, stawianie na transport zero-emisyjny jest, w dobie wszechobecnego smogu i złej jakości powietrza, jak najbardziej pożądane.
 A w tym samym czasie do centrum Lublina wjedzie 10.000 diesli z wyciętymi filtrami cząstek stałych. Gdzie tu ekologia?
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 07:34
+22
Głupota w czystej postaci. Zamiast kupić trolejbusy z tego typu bateriami aby tam gdzie jest już sieć jeździły podpięte, to pod siecią będą jeździć autobusy na prąd i ładowane będą na pętlach...
Avatar
Bolek / 8 stycznia 2019 o 10:01
+17
Im taniej tym gorzej. Co pokazali Włosi na PKP.
Avatar
dertt / 8 stycznia 2019 o 08:14
+17
Wydali na linię trolejbusów 180 mln i porażka jeździ ich 10 szt. Teraz znowu elektryczne autobusy Po co było budować linię trolejbusową co szpeci miasto słupami i drutami??? ,
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 12:01
+12
ja korzystam ze 154 codziennie, dla jednych rzekoma "niegospodarność" dla mnie możliwość dojazdu codziennie do pracy
 To jest właśnie "niegospodarność". Uruchamianie linii dla kilku osób.
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 11:15
+12
w ostatnich latach wpakowali lub wpakują 1 miliard i co ? nowe autobusy i trolejbusy są - fakt . A korki coraz większe . Można pogodzić nowy tabor z nową linią tramwajową . A tak kupę drutów ,korki i elektryki pod drutami .BRAWO . Czyli stolica Polski B a nawet C bez zmian .
Avatar
On z lubelskiego / 8 stycznia 2019 o 10:37
+11
Osobiście uważam że to nie prawda że, rynek autobusów elektrycznych jest młody bo wiele miast już ma więcej elektryków jak powstaje i przedsiębiorstwa umieją eliminować autobusy z dieslami. Lublin jest na tyle zacofany aby wiedział coś na ten temat, okej przyjmijmy uwagi ale to sprawa kosmetyczna autobus elektryczny osobno w zależności czy z pantografem czy nie ładowarka osobno tak jak to się robi w innych miastach i krajach. Wiecznie jakieś problemy mają w tym ZTM zamiast naprawdę kupować co się mało psuje a, kupuję się to co więcej stoi niż jeździ. Do dzisiaj nie ma wszystkich autobusów od Ursusa, takie absurdy tylko w Lubelskim wydaniu. Skupmy się i pomyślmy gdzie jest problem? Czy Pracownicy w ZTM czy sama firma. W Lublinie godnie było gdy żył sw. Pamięci prezes Rydecki który wiedział jak funkcjonuje mpk i jak należy podchodzić do równych spraw. A ZTM to moim tylko po to aby pokazać jak się dla swoich zarabia a nie widzi potrzeb i zachęcania ludzi do korzystania z komunikacji. Po za tym dlaczego na porębie jest takie stado linii i nie puścicie np nic przez orkana do dworca PKP, albo na Abramowice nie wiem jak to aby takie trasy tworzyć bądź zmianiać po co to wszystko, zamiast stworzyć może nowe linie nowe połączenia, a po co jak można zawze ludziom tylko nerwy skotełmanić. jest inni Dziękuje dobranoc
Osobiście uważam że to nie prawda że, rynek autobusów elektrycznych jest młody bo wiele miast już ma więcej elektryków jak powstaje i przedsiębiorstwa umieją eliminować autobusy z dieslami. Lublin jest na tyle zacofany aby wiedział coś na ten temat, okej przyjmijmy uwagi ale to sprawa kosmetyczna autobus elektryczny osobno w zależności czy z pantografem czy nie ładowarka osobno tak jak to się robi w innych miastach i krajach. Wiecznie jakieś problemy mają w tym ZTM zamiast naprawdę kupować co się mało psuje a, kupuję się to co więcej stoi n... rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 09:46
+10
ja korzystam ze 154 codziennie, dla jednych rzekoma "niegospodarność" dla mnie możliwość dojazdu codziennie do pracy
 Szybciej można dojechać z przesiadką niz jechać liniami "krajoznawczymi" takimi jak 154.
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 08:30
+8
Wydali na linię trolejbusów 180 mln i porażka jeździ ich 10 szt. Teraz znowu elektryczne autobusy Po co było budować linię trolejbusową co szpeci miasto słupami i drutami??? ,
 No właśnie. I na dodatek linie takie jak 152, 154, 157 wożą głownie powietrze. Totalna niegospodarność.
Avatar
opo / 8 stycznia 2019 o 13:51
+25
Żadna głupota, stawianie na transport zero-emisyjny jest, w dobie wszechobecnego smogu i złej jakości powietrza, jak najbardziej pożądane.
A w tym samym czasie do centrum Lublina wjedzie 10.000 diesli z wyciętymi filtrami cząstek stałych. Gdzie tu ekologia?
 no właśnie, transport publiczny to najmniejszy problem w miastach, zarówno jeśli chodzi o zanieczyszczenia, jak i o zajmowanie miejsca. Największy problem to te tysiące Januszów w passerati po niemcu co płakał jak sprzedawał, jeżdżący bez potrzeby  te i we wte po mieście i emitujący spaliny
 no właśnie, transport publiczny to najmniejszy problem w miastach, zarówno jeśli chodzi o zanieczyszczenia, jak i o zajmowanie miejsca. Największy problem to te tysiące Januszów w passerati po niemcu co płakał jak sprzedawał, jeżdżący bez potrzeby  te i we wte po mieście i emitujący spaliny rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 13:06
+23
Żadna głupota, stawianie na transport zero-emisyjny jest, w dobie wszechobecnego smogu i złej jakości powietrza, jak najbardziej pożądane.
 A w tym samym czasie do centrum Lublina wjedzie 10.000 diesli z wyciętymi filtrami cząstek stałych. Gdzie tu ekologia?
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 12:53
-3
Dzięki tym drutom dostajemy duże dofinansowania z Brukseli do remontów ulic, zakupu trolejbusów
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 12:51
-7
Autobusy elektryczne to przyszłość i wie o tym każdy
Avatar
M / 8 stycznia 2019 o 12:45
-7
Żadna głupota, stawianie na transport zero-emisyjny jest, w dobie wszechobecnego smogu i złej jakości powietrza, jak najbardziej pożądane.
Avatar
haha tęgie głowy znowu płaczą / 8 stycznia 2019 o 12:40
-5
widzę że sami fachowcy i spece na forum, od elektrycznych autobusów i trolejbusów
Avatar
achmyty / 8 stycznia 2019 o 12:39
-6
odczepić się od trolejbusów!!!!
Avatar
leko / 8 stycznia 2019 o 12:33
-7
ja korzystam ze 154 codziennie, dla jednych rzekoma "niegospodarność" dla mnie możliwość dojazdu codziennie do pracy
To jest właśnie "niegospodarność". Uruchamianie linii dla kilku osób.
 jakich kilku gamoniu? nie opowiadaj bzdur
Avatar
Gość / 8 stycznia 2019 o 12:01
+12
ja korzystam ze 154 codziennie, dla jednych rzekoma "niegospodarność" dla mnie możliwość dojazdu codziennie do pracy
 To jest właśnie "niegospodarność". Uruchamianie linii dla kilku osób.
Avatar
Adam K. / 8 stycznia 2019 o 11:26
-7
Nie zgodzę się z zarzutem odnośnie linii 157 - ta linia broni się całkiem dobrą frekwencją i miałaby ją jeszcze wiekszą, gdyby jeździła zamiast 19, a nie dublując się z nią.  Linia nr 19 od Zana powina zostać skierowana na Wądolną, w zamian za likwidację 54, z kolei linia 157 kończyć bieg na Porębie, zamiast przy Leclercu.  Odnośnie 154 - po przedłużeniu do nowej pętli na Czechowie będzie dobrą alternatywą chociażby dla 26. Generalnie najsłabiej wypada 152, którą w takim wcieleniu, w jakim istnieje teraz, można śmiało zlikwidować. Ewentualnie można spróbować zmodyfikować jej trasę, kierując z Zana przez Bohaterów Monte Cassino, Al. Kraśnicką do pętli przy Węglinie.  Wszystko da się zrobić z głową, tylko jest jeden, zasadniczy problem: nie ma z kim o tym rozmawiać, a ZTM jest atrapą organizatora przewozów i nawet się z tym nie kryją. 
Nie zgodzę się z zarzutem odnośnie linii 157 - ta linia broni się całkiem dobrą frekwencją i miałaby ją jeszcze wiekszą, gdyby jeździła zamiast 19, a nie dublując się z nią.  Linia nr 19 od Zana powina zostać skierowana na Wądolną, w zamian za likwidację 54, z kolei linia 157 kończyć bieg na Porębie, zamiast przy Leclercu.  Odnośnie 154 - po przedłużeniu do nowej pętli na Czechowie będzie dobrą alternatywą chociażby dla 26. Generalnie najsłabiej wypada 152, którą w takim wcieleniu, w jakim istnieje teraz, można śmiało zlikwidować. Ewent... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Poczta Polska wybrała samochody elektryczne

Poczta Polska wybrała samochody elektryczne 0 1

Pracownicy Poczty Polskiej, w tym w Lublinie, będą wkrótce doręczać paczki przy pomocy Nissanów e-NV200, elektrycznych samochodów dostawczych, które dołączą do pocztowej floty pojazdów jesienią tego roku.

„Ręka podniesiona na sędziów jutro uderzy w nas”. Protest w Lublinie przeciwko hejtowi [wideo]
galeria
film

„Ręka podniesiona na sędziów jutro uderzy w nas”. Protest w Lublinie przeciwko hejtowi [wideo] 12 12

Z żądaniem dymisji ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro i przeciwko akcji hejterskiej wymierzonej w sędziów. Około 200 osób pojawiło się dzisiaj przed Sądem Okręgowym w Lublinie w odpowiedzi na doniesienia medialne na ten temat.

Polska - Holandia 77:71. Biało-Czerwoni lepsi w hali Globus

Polska - Holandia 77:71. Biało-Czerwoni lepsi w hali Globus 0 0

Reprezentacja Polski efektownie pożegnała się z kibicami w kraju. Podopieczni Mike Taylora pokonali w hali Globus Holandię 77:71

Widzew Łódź - Górnik Łęczna 2:2. Fatalny finisz gości

Widzew Łódź - Górnik Łęczna 2:2. Fatalny finisz gości 0 1

Mają czego żałować piłkarze Górnika Łęczna. Jeszcze w 78 minucie prowadzili w Łodzi z Widzewem 2:0. Zdobyli jednak tylko jeden punkt

Takimi pociągami będziemy jeździć z Lublina. PKP Intercity zamawia nowe składy

Takimi pociągami będziemy jeździć z Lublina. PKP Intercity zamawia nowe składy 14 13

Komfortowe, klimatyzowane pociągi będą wozić pasażerów z Lublina do Krakowa i Szczecina. W środę podpisana została umowa na dostawę nowych składów dla PKP Intercity. Dwa z dwunastu pojazdów powinny być dostarczone już za 1,5 roku.

Lubelskie szkoły wyższe w rankingu 2000 najlepszych uczelni na świecie

Lubelskie szkoły wyższe w rankingu 2000 najlepszych uczelni na świecie 17 8

Trzy lubelskie uczelnie – UMCS, Uniwersytet Medyczny i Uniwersytet Przyrodniczy – znalazły się w rankingu 2000 najlepszych uczelni na świecie. Zestawienie sporządziła międzynarodowa organizacja The Centre of World University Rankings. Znalazło się w nim 37 szkół wyższych z Polski.

Wózki sklepowe na miejscu parkingowym dla niepełnosprawnych. Biedronka wyjaśnia
Alarm 24

Wózki sklepowe na miejscu parkingowym dla niepełnosprawnych. Biedronka wyjaśnia 3 8

Naszą czytelniczkę zdziwił widok na parkingu przy markecie Biedronka w Międzyrzecu Podlaskim. Na parkingowym miejscu dla niepełnosprawnych stoi bowiem wiata z wózkami sklepowymi.

Porozrzucane banknoty leżały na jednej z ulic na lubelskim Czechowie

Porozrzucane banknoty leżały na jednej z ulic na lubelskim Czechowie 7 5

Sporej ilości gotówka została znaleziona 9 sierpnia na lubelskim Czechowie.

"Obecni posłowie, którzy mogą robić wiele dla naszej ziemi robią niewiele, albo nic". Koalicja Obywatelska zaczęła zbiórkę podpisów

"Obecni posłowie, którzy mogą robić wiele dla naszej ziemi robią niewiele, albo nic". Koalicja Obywatelska zaczęła zbiórkę podpisów 27 56

Liderzy listy Koalicji Obywatelskiej z Lublina rozpoczynają zbieranie podpisów pod swoimi listami. Mówią też o swoim programie – z pakietem demokratycznym zawartym w „szóstce Schetyny”.

Lublin: Dwaj złodzieje wpadli dzięki anonimowym sygnałom od mieszkańców
galeria

Lublin: Dwaj złodzieje wpadli dzięki anonimowym sygnałom od mieszkańców 9 9

Dzięki anonimowym informacjom lubelscy policjanci zatrzymali dwóch sprawców kradzieży.

Było dużo pomysłów na współpracę turystyczną gmin. Ale przez kilka miesięcy nikt nic nie zrobił

Było dużo pomysłów na współpracę turystyczną gmin. Ale przez kilka miesięcy nikt nic nie zrobił 2 20

Wspólne informatory, bilety, wzajemne polecanie atrakcji turystycznych, tworzenie nowych szlaków, budowa nowej infrastruktury – to część pomysłów, jakie już w maju zgłosili samorządowcy z Puław i Kazimierza Dolnego. Niestety, na dyskusji się skończyło.

Padwa Zamość stawia na rozwój

Padwa Zamość stawia na rozwój 0 0

Już w czwartek MKS Padwa Zamość rozegra pierwszy mecz kontrolny. Nowym zawodnikiem został rozgrywający Hubert Obydź

Monika Mielnicka z nagrodą. Aktorkę spod Białej Podlaskiej zobaczymy w kolejnym sezonie "M jak miłość"

Monika Mielnicka z nagrodą. Aktorkę spod Białej Podlaskiej zobaczymy w kolejnym sezonie "M jak miłość" 9 0

Monika Mielnicka, młoda aktorka spod Białej Podlaskiej została doceniona na Międzynarodowym Bałtyckim Festiwalu Filmów Krótkometrażowych „Open Place 2019” na Łotwie.

Policjanci z alkomatem na konferencji IPN. Instytut jednak nie wyda komunikatu

Policjanci z alkomatem na konferencji IPN. Instytut jednak nie wyda komunikatu 0 18

- W tej sprawie nie wydamy żadnego komunikatu - usłyszeliśmy w warszawskiej centrali Instytutu Pamięci Narodowej. Chodzi o czerwcową sesję wyjazdową w Krasnobrodzie zakończoną interwencją policji i badaniem alkomatem szefa lubelskiego oddziału IPN.

Trzecia edycja Kraśnik Live Open!

Trzecia edycja Kraśnik Live Open! 0 0

Lubelscy fani tenisa już trzeci rok z rzędu będą mieli okazję zobaczyć rywalizację na wysokim poziomie na kortach w Kraśniku. 24 i 25 sierpnia na obiekcie przy ul. Janowskiej 14A zostanie rozegrany Kraśnik Live Open, turniej zaliczany do cyklu Seniorzy i Amatorzy Polskiego Związku Tenisowego (ranga 2).

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.