Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 maja 2021 r.
6:28

Mniej oleju, więcej prądu. Nowe trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
21 8 A A

Wczoraj na ulice Lublina wyjechały nowe trolejbusy, a już w czerwcu do miasta powinny dotrzeć pierwsze z zamówionych na ten rok 27 autobusów elektrycznych. Lublin dostał też dodatkowe fundusze na zakup pojazdów na prąd.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wysłane wczoraj w miasto trolejbusy to przegubowe solarisy trollino kupione przez Zarząd Transportu Miejskiego. – Zostały skierowane do obsługi linii nr 150, 151, 153, 156 i 160 – informuje Monika Fisz, rzeczniczka ZTM.

Nowe pojazdy mają baterie zapewniające im prąd do jazdy ulicami, nad którymi nie ma sieci zasilającej. Klimatyzowane przegubowce są wyposażone w automaty do sprzedaży biletów przyjmujące wyłącznie płatności zbliżeniowe. Gotówką nie zapłacimy. Po ostatniej dostawie w lubelskiej komunikacji są już 42 przegubowe trolejbusy.

Latem można się spodziewać pierwszych elektrobusów. – W czerwcu do Lublina trafi pierwsza partia 5 sztuk autobusów elektrycznych. Kolejne 15 sztuk zostanie dostarczone we wrześniu – zapowiada Fisz. Dostawcą tych pojazdów będzie firma Solaris Bus&Coach. Miasto zawarło z nią jeszcze dwa kontrakty. Jeden z nich mówi o siedmiu elektrobusach, które powinny być dostarczone nie później niż w listopadzie tego roku. Drugi dotyczy pięciu takich samych pojazdów z terminem dostawy w kwietniu przyszłego roku.

>>> Czytaj także: MPK Lublin szuka kierowców, ale tych do pracy nie przyjmie. "To dyskryminacja"

Zamówione elektrobusy będą napędzane silnikiem o mocy 160 kW oraz wyposażone w baterie o pojemności 116 kWh.

– Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni – informuje Fisz. – Cztery ładowarki pantografowe o mocy 450 kW każda, przeznaczone do szybkiego ładowania w trakcie dnia, umiejscowione zostaną na pętli Choiny, a po dwie w okolicy węzłów przesiadkowych przy ulicy: Żeglarskiej, Wróblej, Zbożowej i Franczaka „Lalka”. Ładowarki zlokalizowane będą także w okolicy Dworca Metropolitalnego.

To nie koniec elektrycznych zakupów. Miasto dostało dodatkowe 9 mln zł jako zwiększenie dotacji do przebudowy Al. Racławickich powiązanej z zakupami taboru komunikacji miejskiej.

– Zwiększenie środków o 9 mln zł pozwoli na sfinansowanie w ramach środków unijnych zakupu łącznie 12 autobusów elektrycznych. Pierwotnie projekt zakładał zakup 5 sztuk – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza. Dodatkowe autobusy na prąd będą przegubowe, o kontrakt rywalizują dwie firmy: dostawca polskich solarisów oraz dostawca pojazdów białoruskiej marki BKM.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Harpagan / 6 maja 2021 r. o 08:00
+9
Mam nadzieję, że ZTM obudzi się w porę i zanim uczniowie wrócą do szkół (co nastąpi podobno za 2 tygodnie), powróci do starych rozkładów jazdy, bo już teraz w godzinach szczytu bywa tłoczno i dystansie nie ma mowy.
Avatar
Jasin / 6 maja 2021 r. o 21:59
+3
Wygodne, praktyczne rozwiązanie dla częstych użytkowników komunikacji miejskiej, ktoś kto zaś rzadko jeździ no to z reguły bilet kasuje papierowy, mało kto się bawi w jakieś aplikacje
MPB - Masowa Produkcja Bzdur przez kolejne wcielenie wyrzuconego z forum na zbity pyskfelipe_96
Avatar
_XD_ / 6 maja 2021 r. o 19:50
+2
mgrM  i tak i nie, wielokrotnie bywało tak, że kupowanie biletów u kierowcy było nadużywaną praktyką dawniej, a to generowało opóźnienia pojazdu( wystarczy, że na każdym przystanku znajdzie się jedna, nie mówiąc o kilku osobach, które postanowią sobie, że kupią bilet u kierowcy i to powoduje, że opóźniają przejazd, bo kierowca może sprzedawać bilety tylko w sytuacji postoju pojazdu na przystanku, a ten z kolei nie może trwać też zbyt długo bo przecież inne pojazdy też chcą wjechać na zatokę i blokuje wówczas miejsce), zatem mobilne biletomaty w pojazdach dobrze rozwiązały ten problem, kierowca jest wówczas skupiony tylko na jeździe i niczym innym, w sytuacji niedziałania automatu do biletów to wtedy owszem kierowca ma obowiązek sprzedaży biletu pasażerowi jak się on do niego o to zwróci, inaczej jedzie na gapę i w razie kontroli dostanie mandat, chyba, że wybierze inną formę zapłaty - bezgotówkowo( aplikacja mobilna lub kartą jak pojazd posiada kasowniki umożliwiające takową formę zapłaty)
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
_XD_ / 6 maja 2021 r. o 19:49
+2
Ładne te trolejbusy nowe, aczkolwiek nie miałem okazji się takowym przejechać jak z ilustracji( być może dlatego, że kursują na liniach, którymi nie jeżdżę). Natomiast uważam, za rzecz skandaliczną fakt, że nie uzgodniono możliwości zakupywania biletów w tych pojazdach z pasażerami, tylko odgórnie narzucono, że biletów papierowych w tych pojazdach kupić nie będzie można, a są tylko możliwości płacenia kartą lub telefonem. Tego typu sprawy uzgadnia się z obywatelami-pasażerami w konsultacjach, ankietach, sondach etc. Tu nie chodziło wcale jak się to ludziom chce wmówić o "chodzenie z duchem czasu" ale o zwyczajne cwaniactwo, lobby bezgotówkowe dopięło swego, nie wiem co na tym zyskała osoba, która się zgodziła na wprowadzenie takiego rozwiązania pseudo-innowacyjnego. Co komu szkodziło aby w takim pojeździe w jednym i drugim jego segmencie był biletomat akceptujący płatności zarówno gotówką jak i kartą? Nic a nic nie szkodziło( a takie gadanie, że rezygnuje się z biletomatów w pojazdach by było więcej przestrzeni m.in dla osób niepełnosprawnych to brzmi absurdalnie, taki biletomat wcale nie zajmuje aż tak dużo miejsca). Różnorodność wyboru metody płatniczej to podstawa - dyskryminowanie jednych metod kosztem faworyzowania innych to nie są przyjazne nikomu praktyki. Powoływanie się na ekologię( że papierowych biletów nie będzie) to też ściema, przez grube dekady ludzie kasowali papierowe bilety i nikt nie widział i nie widzi w tym nic złego, poza tym to wygoda - nie trzeba się cackać z aplikacjami jakimiś by płacić za bilet, a co do płacenia kartą - to niedobre rozwiązanie, kartę bankową w pojeździe można przecież zgubić albo jest ryzyko kradzieży, co więcej istniały przypadki w innych miastach, że ktoś kto kartą płacił za przejazd to mu potrąciło 2 czy 3 krotność ceny biletu albo w ogóle nie pobrało opłaty( bo był jakiś błąd) - więc jak widać technologie bywają zawodne. System kart-przejazdówek( imiennych kart biletów elektronicznych) uruchomiony w 2008 roku jest wydajny i optymalny, wystarczy wyrobić taką kartę( jest ważna 10 lat, potem należy wyrobić kolejną) i grunt by pamiętać o tym by raz na jakiś czas ją podładować w kiosku, tj, na ile się chce dni( 30, 90, 150 dni), na ile linii( jedna, kilka, wszystkie), na jaką strefę( I, II czy I+II) oraz jaki typ biletu( normalny czy ulgowy). Wygodne, praktyczne rozwiązanie dla częstych użytkowników komunikacji miejskiej, ktoś kto zaś rzadko jeździ no to z reguły bilet kasuje papierowy, mało kto się bawi w jakieś aplikacje.
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 maja 2021 r. o 15:16
0
mgrM i tak i nie, wielokrotnie bywało tak, że kupowanie biletów u kierowcy było nadużywaną praktyką dawniej, a to generowało opóźnienia pojazdu( wystarczy, że na każdym przystanku znajdzie się jedna, nie mówiąc o kilku osobach, które postanowią sobie, że kupią bilet u kierowcy i to powoduje, że opóźniają przejazd, bo kierowca może sprzedawać bilety tylko w sytuacji postoju pojazdu na przystanku, a ten z kolei nie może trwać też zbyt długo bo przecież inne pojazdy też chcą wjechać na zatokę i blokuje wówczas miejsce), zatem mobilne biletomaty w pojazdach dobrze rozwiązały ten problem, kierowca jest wówczas skupiony tylko na jeździe i niczym innym, w sytuacji niedziałania automatu do biletów to wtedy owszem kierowca ma obowiązek sprzedaży biletu pasażerowi jak się on do niego o to zwróci, inaczej jedzie na gapę i w razie kontroli dostanie mandat, chyba, że wybierze inną formę zapłaty - bezgotówkowo( aplikacja mobilna lub kartą jak pojazd posiada kasowniki umożliwiające takową formę zapłaty)
mgrM i tak i nie, wielokrotnie bywało tak, że kupowanie biletów u kierowcy było nadużywaną praktyką dawniej, a to generowało opóźnienia pojazdu( wystarczy, że na każdym przystanku znajdzie się jedna, nie mówiąc o kilku osobach, które postanowią sobie, że kupią bilet u kierowcy i to powoduje, że opóźniają przejazd, bo kierowca może sprzedawać bilety tylko w sytuacji postoju pojazdu na przystanku, a ten z kolei nie może trwać też zbyt długo bo przecież inne pojazdy też chcą wjechać na zatokę i blokuje wówczas miejsce), zatem mobilne biletomat... rozwiń
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 maja 2021 r. o 14:30
-3
Ładne te trolejbusy nowe, aczkolwiek nie miałem okazji się takowym przejechać jak z ilustracji( być może dlatego, że kursują na liniach, którymi nie jeżdżę). Natomiast uważam, za rzecz skandaliczną fakt, że nie uzgodniono możliwości zakupywania biletów w tych pojazdach z pasażerami, tylko odgórnie narzucono, że biletów papierowych w tych pojazdach kupić nie będzie można, a są tylko możliwości płacenia kartą lub telefonem. Tego typu sprawy uzgadnia się z obywatelami-pasażerami w konsultacjach, ankietach, sondach etc. Tu nie chodziło wcale jak się to ludziom chce wmówić o "chodzenie z duchem czasu" ale o zwyczajne cwaniactwo, lobby bezgotówkowe dopięło swego, nie wiem co na tym zyskała osoba, która się zgodziła na wprowadzenie takiego rozwiązania pseudo-innowacyjnego. Co komu szkodziło aby w takim pojeździe w jednym i drugim jego segmencie był biletomat akceptujący płatności zarówno gotówką jak i kartą? Nic a nic nie szkodziło( a takie gadanie, że rezygnuje się z biletomatów w pojazdach by było więcej przestrzeni m.in dla osób niepełnosprawnych to brzmi absurdalnie, taki biletomat wcale nie zajmuje aż tak dużo miejsca). Różnorodność wyboru metody płatniczej to podstawa - dyskryminowanie jednych metod kosztem faworyzowania innych to nie są przyjazne nikomu praktyki. Powoływanie się na ekologię( że papierowych biletów nie będzie) to też ściema, przez grube dekady ludzie kasowali papierowe bilety i nikt nie widział i nie widzi w tym nic złego, poza tym to wygoda - nie trzeba się cackać z aplikacjami jakimiś by płacić za bilet, a co do płacenia kartą - to niedobre rozwiązanie, kartę bankową w pojeździe można przecież zgubić albo jest ryzyko kradzieży, co więcej istniały przypadki w innych miastach, że ktoś kto kartą płacił za przejazd to mu potrąciło 2 czy 3 krotność ceny biletu albo w ogóle nie pobrało opłaty( bo był jakiś błąd) - więc jak widać technologie bywają zawodne. System kart-przejazdówek( imiennych kart biletów elektronicznych) uruchomiony w 2008 roku jest wydajny i optymalny, wystarczy wyrobić taką kartę( jest ważna 10 lat, potem należy wyrobić kolejną) i grunt by pamiętać o tym by raz na jakiś czas ją podładować w kiosku, tj, na ile się chce dni( 30, 90, 150 dni), na ile linii( jedna, kilka, wszystkie), na jaką strefę( I, II czy I+II) oraz jaki typ biletu( normalny czy ulgowy). Wygodne, praktyczne rozwiązanie dla częstych użytkowników komunikacji miejskiej, ktoś kto zaś rzadko jeździ no to z reguły bilet kasuje papierowy, mało kto się bawi w jakieś aplikacje.
Ładne te trolejbusy nowe, aczkolwiek nie miałem okazji się takowym przejechać jak z ilustracji( być może dlatego, że kursują na liniach, którymi nie jeżdżę). Natomiast uważam, za rzecz skandaliczną fakt, że nie uzgodniono możliwości zakupywania biletów w tych pojazdach z pasażerami, tylko odgórnie narzucono, że biletów papierowych w tych pojazdach kupić nie będzie można, a są tylko możliwości płacenia kartą lub telefonem. Tego typu sprawy uzgadnia się z obywatelami-pasażerami w konsultacjach, ankietach, sondach etc. Tu nie chodziło wcale jak... rozwiń
Avatar
mgrM / 6 maja 2021 r. o 14:55
-7
Sprzedaż papierowych biletów za gotówke powinna być psim obowiązkiem kierowcy. Taka prawda.
Avatar
Janusz_Paliwas / 6 maja 2021 r. o 06:34
-7
Dwa razy na godzinę na szczytowych liniach... już busy do Poniatowej jeżdżą częściej niż główne linie w mieście wojewódzkim... A przy okazji niech mpk czy ztm się pochwali ile codziennie wyjeżdża trolejbusów na miasto, bo ile stoi bezużytecznie codziennie w mpk każdy widzi !! I niech pochwalą się ile jest trolejbusów które gniją pod płotem i nie wyjechały z zajezdni od 5 lat !!
Avatar
Jasin / 6 maja 2021 r. o 21:59
+3
Wygodne, praktyczne rozwiązanie dla częstych użytkowników komunikacji miejskiej, ktoś kto zaś rzadko jeździ no to z reguły bilet kasuje papierowy, mało kto się bawi w jakieś aplikacje
MPB - Masowa Produkcja Bzdur przez kolejne wcielenie wyrzuconego z forum na zbity pyskfelipe_96
Avatar
_XD_ / 6 maja 2021 r. o 19:50
+2
mgrM  i tak i nie, wielokrotnie bywało tak, że kupowanie biletów u kierowcy było nadużywaną praktyką dawniej, a to generowało opóźnienia pojazdu( wystarczy, że na każdym przystanku znajdzie się jedna, nie mówiąc o kilku osobach, które postanowią sobie, że kupią bilet u kierowcy i to powoduje, że opóźniają przejazd, bo kierowca może sprzedawać bilety tylko w sytuacji postoju pojazdu na przystanku, a ten z kolei nie może trwać też zbyt długo bo przecież inne pojazdy też chcą wjechać na zatokę i blokuje wówczas miejsce), zatem mobilne biletomaty w pojazdach dobrze rozwiązały ten problem, kierowca jest wówczas skupiony tylko na jeździe i niczym innym, w sytuacji niedziałania automatu do biletów to wtedy owszem kierowca ma obowiązek sprzedaży biletu pasażerowi jak się on do niego o to zwróci, inaczej jedzie na gapę i w razie kontroli dostanie mandat, chyba, że wybierze inną formę zapłaty - bezgotówkowo( aplikacja mobilna lub kartą jak pojazd posiada kasowniki umożliwiające takową formę zapłaty)
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
_XD_ / 6 maja 2021 r. o 19:49
+2
Ładne te trolejbusy nowe, aczkolwiek nie miałem okazji się takowym przejechać jak z ilustracji( być może dlatego, że kursują na liniach, którymi nie jeżdżę). Natomiast uważam, za rzecz skandaliczną fakt, że nie uzgodniono możliwości zakupywania biletów w tych pojazdach z pasażerami, tylko odgórnie narzucono, że biletów papierowych w tych pojazdach kupić nie będzie można, a są tylko możliwości płacenia kartą lub telefonem. Tego typu sprawy uzgadnia się z obywatelami-pasażerami w konsultacjach, ankietach, sondach etc. Tu nie chodziło wcale jak się to ludziom chce wmówić o "chodzenie z duchem czasu" ale o zwyczajne cwaniactwo, lobby bezgotówkowe dopięło swego, nie wiem co na tym zyskała osoba, która się zgodziła na wprowadzenie takiego rozwiązania pseudo-innowacyjnego. Co komu szkodziło aby w takim pojeździe w jednym i drugim jego segmencie był biletomat akceptujący płatności zarówno gotówką jak i kartą? Nic a nic nie szkodziło( a takie gadanie, że rezygnuje się z biletomatów w pojazdach by było więcej przestrzeni m.in dla osób niepełnosprawnych to brzmi absurdalnie, taki biletomat wcale nie zajmuje aż tak dużo miejsca). Różnorodność wyboru metody płatniczej to podstawa - dyskryminowanie jednych metod kosztem faworyzowania innych to nie są przyjazne nikomu praktyki. Powoływanie się na ekologię( że papierowych biletów nie będzie) to też ściema, przez grube dekady ludzie kasowali papierowe bilety i nikt nie widział i nie widzi w tym nic złego, poza tym to wygoda - nie trzeba się cackać z aplikacjami jakimiś by płacić za bilet, a co do płacenia kartą - to niedobre rozwiązanie, kartę bankową w pojeździe można przecież zgubić albo jest ryzyko kradzieży, co więcej istniały przypadki w innych miastach, że ktoś kto kartą płacił za przejazd to mu potrąciło 2 czy 3 krotność ceny biletu albo w ogóle nie pobrało opłaty( bo był jakiś błąd) - więc jak widać technologie bywają zawodne. System kart-przejazdówek( imiennych kart biletów elektronicznych) uruchomiony w 2008 roku jest wydajny i optymalny, wystarczy wyrobić taką kartę( jest ważna 10 lat, potem należy wyrobić kolejną) i grunt by pamiętać o tym by raz na jakiś czas ją podładować w kiosku, tj, na ile się chce dni( 30, 90, 150 dni), na ile linii( jedna, kilka, wszystkie), na jaką strefę( I, II czy I+II) oraz jaki typ biletu( normalny czy ulgowy). Wygodne, praktyczne rozwiązanie dla częstych użytkowników komunikacji miejskiej, ktoś kto zaś rzadko jeździ no to z reguły bilet kasuje papierowy, mało kto się bawi w jakieś aplikacje.
 Kolejny wysryw gębosraja.
 Kolejny wysryw gębosraja. rozwiń
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 maja 2021 r. o 15:16
0
mgrM i tak i nie, wielokrotnie bywało tak, że kupowanie biletów u kierowcy było nadużywaną praktyką dawniej, a to generowało opóźnienia pojazdu( wystarczy, że na każdym przystanku znajdzie się jedna, nie mówiąc o kilku osobach, które postanowią sobie, że kupią bilet u kierowcy i to powoduje, że opóźniają przejazd, bo kierowca może sprzedawać bilety tylko w sytuacji postoju pojazdu na przystanku, a ten z kolei nie może trwać też zbyt długo bo przecież inne pojazdy też chcą wjechać na zatokę i blokuje wówczas miejsce), zatem mobilne biletomaty w pojazdach dobrze rozwiązały ten problem, kierowca jest wówczas skupiony tylko na jeździe i niczym innym, w sytuacji niedziałania automatu do biletów to wtedy owszem kierowca ma obowiązek sprzedaży biletu pasażerowi jak się on do niego o to zwróci, inaczej jedzie na gapę i w razie kontroli dostanie mandat, chyba, że wybierze inną formę zapłaty - bezgotówkowo( aplikacja mobilna lub kartą jak pojazd posiada kasowniki umożliwiające takową formę zapłaty)
mgrM i tak i nie, wielokrotnie bywało tak, że kupowanie biletów u kierowcy było nadużywaną praktyką dawniej, a to generowało opóźnienia pojazdu( wystarczy, że na każdym przystanku znajdzie się jedna, nie mówiąc o kilku osobach, które postanowią sobie, że kupią bilet u kierowcy i to powoduje, że opóźniają przejazd, bo kierowca może sprzedawać bilety tylko w sytuacji postoju pojazdu na przystanku, a ten z kolei nie może trwać też zbyt długo bo przecież inne pojazdy też chcą wjechać na zatokę i blokuje wówczas miejsce), zatem mobilne biletomat... rozwiń
Avatar
mgrM / 6 maja 2021 r. o 14:55
-7
Sprzedaż papierowych biletów za gotówke powinna być psim obowiązkiem kierowcy. Taka prawda.
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 maja 2021 r. o 14:30
-3
Ładne te trolejbusy nowe, aczkolwiek nie miałem okazji się takowym przejechać jak z ilustracji( być może dlatego, że kursują na liniach, którymi nie jeżdżę). Natomiast uważam, za rzecz skandaliczną fakt, że nie uzgodniono możliwości zakupywania biletów w tych pojazdach z pasażerami, tylko odgórnie narzucono, że biletów papierowych w tych pojazdach kupić nie będzie można, a są tylko możliwości płacenia kartą lub telefonem. Tego typu sprawy uzgadnia się z obywatelami-pasażerami w konsultacjach, ankietach, sondach etc. Tu nie chodziło wcale jak się to ludziom chce wmówić o "chodzenie z duchem czasu" ale o zwyczajne cwaniactwo, lobby bezgotówkowe dopięło swego, nie wiem co na tym zyskała osoba, która się zgodziła na wprowadzenie takiego rozwiązania pseudo-innowacyjnego. Co komu szkodziło aby w takim pojeździe w jednym i drugim jego segmencie był biletomat akceptujący płatności zarówno gotówką jak i kartą? Nic a nic nie szkodziło( a takie gadanie, że rezygnuje się z biletomatów w pojazdach by było więcej przestrzeni m.in dla osób niepełnosprawnych to brzmi absurdalnie, taki biletomat wcale nie zajmuje aż tak dużo miejsca). Różnorodność wyboru metody płatniczej to podstawa - dyskryminowanie jednych metod kosztem faworyzowania innych to nie są przyjazne nikomu praktyki. Powoływanie się na ekologię( że papierowych biletów nie będzie) to też ściema, przez grube dekady ludzie kasowali papierowe bilety i nikt nie widział i nie widzi w tym nic złego, poza tym to wygoda - nie trzeba się cackać z aplikacjami jakimiś by płacić za bilet, a co do płacenia kartą - to niedobre rozwiązanie, kartę bankową w pojeździe można przecież zgubić albo jest ryzyko kradzieży, co więcej istniały przypadki w innych miastach, że ktoś kto kartą płacił za przejazd to mu potrąciło 2 czy 3 krotność ceny biletu albo w ogóle nie pobrało opłaty( bo był jakiś błąd) - więc jak widać technologie bywają zawodne. System kart-przejazdówek( imiennych kart biletów elektronicznych) uruchomiony w 2008 roku jest wydajny i optymalny, wystarczy wyrobić taką kartę( jest ważna 10 lat, potem należy wyrobić kolejną) i grunt by pamiętać o tym by raz na jakiś czas ją podładować w kiosku, tj, na ile się chce dni( 30, 90, 150 dni), na ile linii( jedna, kilka, wszystkie), na jaką strefę( I, II czy I+II) oraz jaki typ biletu( normalny czy ulgowy). Wygodne, praktyczne rozwiązanie dla częstych użytkowników komunikacji miejskiej, ktoś kto zaś rzadko jeździ no to z reguły bilet kasuje papierowy, mało kto się bawi w jakieś aplikacje.
Ładne te trolejbusy nowe, aczkolwiek nie miałem okazji się takowym przejechać jak z ilustracji( być może dlatego, że kursują na liniach, którymi nie jeżdżę). Natomiast uważam, za rzecz skandaliczną fakt, że nie uzgodniono możliwości zakupywania biletów w tych pojazdach z pasażerami, tylko odgórnie narzucono, że biletów papierowych w tych pojazdach kupić nie będzie można, a są tylko możliwości płacenia kartą lub telefonem. Tego typu sprawy uzgadnia się z obywatelami-pasażerami w konsultacjach, ankietach, sondach etc. Tu nie chodziło wcale jak... rozwiń
Avatar
Harpagan / 6 maja 2021 r. o 08:00
+9
Mam nadzieję, że ZTM obudzi się w porę i zanim uczniowie wrócą do szkół (co nastąpi podobno za 2 tygodnie), powróci do starych rozkładów jazdy, bo już teraz w godzinach szczytu bywa tłoczno i dystansie nie ma mowy.
Avatar
Janusz_Paliwas / 6 maja 2021 r. o 06:34
-7
Dwa razy na godzinę na szczytowych liniach... już busy do Poniatowej jeżdżą częściej niż główne linie w mieście wojewódzkim... A przy okazji niech mpk czy ztm się pochwali ile codziennie wyjeżdża trolejbusów na miasto, bo ile stoi bezużytecznie codziennie w mpk każdy widzi !! I niech pochwalą się ile jest trolejbusów które gniją pod płotem i nie wyjechały z zajezdni od 5 lat !!
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ogromny pożar. Płonie ponad 40 budynków

Ogromny pożar. Płonie ponad 40 budynków

15 domów i 6 budynków gospodarczych pali się w miejscowości Nowa Biała.

Start Krasnystaw – Kłos Gmina Chełm 0:1. Utrzymanie jednak dla gości?
film

Start Krasnystaw – Kłos Gmina Chełm 0:1. Utrzymanie jednak dla gości?

W meczu o pozostanie w IV lidze Start Krasnystaw musiał uznać wyższość piłkarzy Kłosa Chełm. Goście dopiero w samej końcówce zdobyli zwycięskiego gola i zakończyli zmagania w grupie spadkowej na szóstej pozycji. W drugim ważnym spotkaniu Grom Różaniec przegrał u siebie ze Spartą Rejowiec Fabryczny 0:3. Czy to wystarczy do zachowania ligowego bytu? Przekonamy się w niedzielę, kiedy zostanie rozegrana ostatnia kolejka w grupie czwartej III ligi.

Kraśnik w liczbach. Mniej zgonów i mniej narodzin dzieci

Kraśnik w liczbach. Mniej zgonów i mniej narodzin dzieci

Mniej było małżeństw i mniej rozwodów. Mniej też urodziło się dzieci. Dwukrotnie wzrosła natomiast liczba zgonów. Urząd Miasta Kraśnik podsumował pandemiczny 2020 rok.

Górnik Łęczna zaprasza swoich kibiców na wspólne oglądanie meczu z ŁKS Łódź

Górnik Łęczna zaprasza swoich kibiców na wspólne oglądanie meczu z ŁKS Łódź

Klubowe władze wspólnie z Gminą Łęczna, oraz Starostwem Powiatowym w Łęcznej serdecznie zapraszają na wspólne oglądanie finałowego meczu barażowego o awans do PKO Ekstraklasy w wykonaniu zielono-czarnych

Zawodowy mistrz Polski w kickboxingu będzie uderzał w MMA? "Mam plany"
Magazyn

Zawodowy mistrz Polski w kickboxingu będzie uderzał w MMA? "Mam plany"

Lubię robić dużo zejść z linii ciosów pod linami. W oktagonie wykonywać to jest zdecydowanie trudniej, bo ruchy ogranicza klatka – Rozmowa z Tomaszem Borowcem, zawodowy mistrz Polski w kickboxingu.

Córka Wojciecha Kowalczyka: Hiszpanie twierdzą, że Lewandowski strzeli, a Polska wygra
wideo
film

Córka Wojciecha Kowalczyka: Hiszpanie twierdzą, że Lewandowski strzeli, a Polska wygra

Mieszkająca w Hiszpanii córka byłego reprezentanta Polski opowiada o przedmeczowych nastrojach w półwyspie Iberyjskim.

Gryf Gmina Zamość – Opolanin 3:1. Postawili kropkę nad i

Gryf Gmina Zamość – Opolanin 3:1. Postawili kropkę nad i

Przed ostatnią kolejką piłkarze Sebastiana Luterka nie mogli być jeszcze pewni utrzymania w IV lidze. Gdyby przegrali z Opolaninem, a Start Krasnystaw wygrał z Kłosem Gmina Chełm, to Gryf wylądowałby na szóstym miejscu w tabeli. A to przy niekorzystnych wynikach w III lidze mogło oznaczać nawet spadek. Gospodarze zrobili jednak swoje i w sobotę pokonali lidera grupy spadkowej 3:1.

Tragedia w powiecie lubartowskim. Nie żyje strażak

Tragedia w powiecie lubartowskim. Nie żyje strażak

Strażacy z Wólki Rokickiej informują o śmierci swojego kolegi.

Kryształ Werbkowice – Włodawianka 13:0. Tylko 10 rywali i osiem goli Stanisława Rybki

Kryształ Werbkowice – Włodawianka 13:0. Tylko 10 rywali i osiem goli Stanisława Rybki

Jeszcze przed pierwszym gwizdkiem było jasne, że Włodawianka w Werbkowicach będzie miała mocno pod górkę. Goście dotarli na mecz w zaledwie… 10-osobowym składzie. I trudno w tej sytuacji się dziwić, że przegrali aż 0:13. Bohaterem gospodarzy był Stanisław Rybka, który zapisał na swoim koncie osiem goli.

W poniedziałek ostatni dzwonek dla wielu uczniów. Czeka na nich 5,5 tys. miejsc w Lublinie
Magazyn

W poniedziałek ostatni dzwonek dla wielu uczniów. Czeka na nich 5,5 tys. miejsc w Lublinie

W najbliższy poniedziałek, 21 czerwca, o godzinie 15 zakończy się przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych do szkół ponadpodstawowych. To już naprawdę ostatni moment na decyzję o tym, gdzie absolwenci podstawówek będą się uczyć od września.

Euro 2020. „Granie na kartoflisku z taką drużyną jak Hiszpania to dla nas handicap”
wideo
film

Euro 2020. „Granie na kartoflisku z taką drużyną jak Hiszpania to dla nas handicap”

- To nie jest ta Hiszpania, która zachwycała wszystkich w latach 2008-2012, aczkolwiek też ma wielu znakomitych piłkarzy – mówi przed sobotnim występem Polaków na Euro 2020 rzecznik PZPN.

Granit Bychawa – Huragan Międzyrzec Podlaski 4:4. Nie będzie zmiany trenerów

Granit Bychawa – Huragan Międzyrzec Podlaski 4:4. Nie będzie zmiany trenerów

Bardzo ciekawe widowisko na koniec sezonu stworzyli w Bychawie piłkarze Granitu i Huraganu. Gospodarze jako pierwsi wpisali się na listę strzelców, ale po 24 minutach przegrywali już 1:2. Emocji nie brakowało po przerwie, bo drużyna Łukasza Gieresza znowu wyciągnęła wynik z 2:3 na 4:3. Ostatnie słowo należało jednak do gości, którzy zdołali wyrównać i zdobyć punkt.

Czy na plaży trzeba mieć maseczkę? Czy można ją zdjąć w wodzie? [przepisy]
galeria

Czy na plaży trzeba mieć maseczkę? Czy można ją zdjąć w wodzie? [przepisy]

Służby sanitarne przypominają o zasadach, które obowiązują podczas wypoczynku nad wodą.

Rozpoczęły się szczepienia na UMCS. Studenci, doktoranci, pracownicy
zdjęcia
galeria

Rozpoczęły się szczepienia na UMCS. Studenci, doktoranci, pracownicy

W sobotę największa lubelska uczelnia zaczęła szczepić przeciwko COVID-19. To propozycja nie tylko dla pracowników UMCS.

Wisła Puławy – KSZO Ostrowiec Świętokrzyski 7:1. Świetna druga połowa i 100 goli

Wisła Puławy – KSZO Ostrowiec Świętokrzyski 7:1. Świetna druga połowa i 100 goli

Efektowne pożegnanie z III ligą w Puławach. Wisła ponownie wystąpiła bez wielu ważnych zawodników, ale i tak wygrała mecz ligowy numer 30 w tym sezonie. W sobotę rozbiła KSZO aż 7:1. Dzięki temu drużyna Mariusza Pawlaka zakończyła rozgrywki z bilansem bramkowym 100-31.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.