W sklepach Lublina i Lubartowa kupować można już warzywa i owoce sprzedawane pod marką „Rajski Ogród”. Wprowadzająca ją lubelska firma Bury w najbliższych dniach rozpocznie ekspansję na Polskę.
Bury, firma która zaczynała od dwóch tirów, którymi wożono owoce i warzywa po całym świecie ma dziś flotę ponad 110 aut. – Dziś rozszerzamy działalność wprowadzając na rynek nową markę – mówi Jacek Bury, prezes zarządu. – Startujemy od jednej maszyny pozwalającej na pakowanie 120 opakowań na minutę, ale wkrótce takich maszyn będzie znacznie więcej.
Na razie pakowane są ziemniaki, włoszczyzna, marchewka i pietruszka. Niedługo do sprzedaży trafią także kiwi, limonki, pomidory, jabłka, papryka, cebula, ziemniaki, gruszki, awokado, mango oraz kaki. Jesienią tego roku ma być to już 50 produktów. Potem przyjdzie kolej na następne. Szacuje się, że pakowana może być połowa ze 150 produktów oferowanych przez firmę.
Wkrótce zmienią się też sposoby pakowania owoców i warzyw. Na razie jest to folia.
– Nasze owoce i warzywa pochodzą od najlepszych i sprawdzonych dostawców. Pakowanie ich jest gwarancją stałej najwyższej jakości. W sklepach klienci szukając najlepszych owoców dotykają ich i naciskają. Z tego powodu wyrzucane na śmietnik jest ok. 3 proc. produktów. Zakładając, że nasza firma sprzedaje 3 tys. tirów owoców i warzyw rocznie to w ten sposób marnowany jest towar z 90 aut. Pakowanie ograniczy te straty do zera. Ponieważ zależy nam na pogodzeniu potrzeb klientów, wysokiej jakości i ekologii podjęliśmy decyzję o konieczności wprowadzenia opakowań biodegradowalnych, by nasza produkcja nie wpływała negatywnie na środowisko. Już trwają badania z tym związane.
W najbliższym czasie produkty Rajskiego Ogrodu pakowane mają być na tacki tekturowe lub wykonane z pulpy i pakowane w folię wykonaną z granulatu z kukurydzy i trzciny.