Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły sponsorowane

22 czerwca 2022 r.
10:42

Co, jak, ile kupują w Internecie kobiety a mężczyźni? Różnice i cechy wspólne

0 0 A A
pixabay.com
pixabay.com

Współcześnie nadal istnieją różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do wielu tematów, także w kwestii zakupów. Z biegiem czasu przedstawiciele obu płci zaczynają się jednak spotykać na pewnych polach. Jak to rzeczywiście wygląda? Jak przebiega proces zakupowy kobiet i mężczyzn? Udzielimy odpowiedzi na tego rodzaju pytania w poniższym artykule. Będziemy opierać się na wynikach najnowszego raportu Mr. & Mrs E-commerce. Zobaczymy, które z utartych założeń dotyczących e-zakupów są już przestarzałe, a które mogą być źródłem cennych informacji dla właścicieli e-sklepów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Dane z raportu potrzebne dla Twojego e-commerce 

W 2022 roku ukazał się raport nawyków zakupowych w sieci opracowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, dotyczący kobiet, mężczyzn oraz seniorów. Omawia on powszechnie przyjęte założenia, którym bliżej do stereotypów, a nie prawdziwych zachowań konsumenckich. 

Jeśli prowadzisz sklep na platformie e-commerce, warto, byś przyjrzał się uważnie opublikowanym danym. Opracowywanie optymalizacji i treści na stronę pod kątem danej grupy docelowej będzie dużo prostsze. Zwróć uwagę też na niewielkie różnice w tendencjach zakupowych między kobietami a mężczyznami, nawet w wąskich obszarach, ale również w zachowaniach zakupowych typowych dla danej grupy wiekowej. 

Brzmi dość skomplikowanie? W takim razie wszelkie działania SEO powierz agencji, która przeprowadzi audyt, a dalej zaplanuje optymalizację pod kątem pozycjonowania. Coraz częstszym rozwiązaniem jest łączenie działań SEO i UX, polegające na wzbogaceniu optymalizacji o doświadczenia odbiorcy. Dzięki nim poprawie ulega nawigacja na stronie czy wyświetlanie się jej na wszystkich urządzeniach. To tylko garstka przykładów możliwości specjalistów. Jeśli jesteś zainteresowany, sprawdź, ile kosztuje SEO i na usługi jakiej firmy warto się zdecydować.

Zaczynamy zakupy internetowe 

Zanim klient dokona zakupu, najpierw weryfikuje informacje i opinie o danym produkcie, a także korzysta z cenowych porównywarek. To jeden z pierwszych kroków prowadzących do złożenia zamówienia – ponad 66% ankietowanych w pierwszej kolejności przeprowadza research online. To argument przemawiający za tym, żeby zadbać o odpowiednie treści i sekcje na stronie. Te działania sprawią, że pozycja witryny w wyszukiwarce ulegnie poprawie, a e-konsumenci uzyskają odpowiedzi na pytania i potencjalne wątpliwości.

Raport Mr. & Mrs. E-commerce podaje, że 16% pań ufa rekomendacjom bliskich osób,  część z nich - 15% - przegląda  sekcje blogowe i vlogi, aby uzyskać więcej informacji o produkcie. 14% spośród panów zagląda w tym celu na fora internetowe, ale równie często decyzje zakupowe wspiera poprzez porównywarki cenowe. 

Z perspektywy właściciela e-commerce na pewno warto inwestować na stronie w sekcje poradnikowe, blogowe czy recenzje produktowe, które dostarczą użytkownikom wysokiej jakości treści. To również sposób na wychodzenie naprzeciw ich potrzebom oraz wspieranie w podejmowaniu decyzji zakupowych. To też efektywna forma pozycjonowania stron. Tym zadaniem zajmie się agencja SEO Boo.pl., aby przyniosło ono jak najlepsze owoce. 

Co ważne, jeśli grupą docelową są głównie seniorzy, warto pomyśleć o założeniu infolinii lub czatu ze sprzedawcą. Badania pokazują, że aż 33% ankietowanych seniorów zasięga opinii u rodziny i sprzedawców. W głównej mierze stawiają na rzeczywistą rozmowę niż na czytanie treści lub oglądanie vlogów.

Jakie katalogi produktowe odwiedzamy najczęściej?

Zgodnie z wynikami badań, kategorie najchętniej wybierane przez kobiety, to: moda, kosmetyki, produkty dla dzieci. U mężczyzn są to: elektronika, gadżety, produkty z kategorii moda i uroda. Zaskakujące? Z pewnością! Jednak dzięki temu możemy śmiało odrzucić powszechne stwierdzenie, że branża modowa i sektor urody należą wyłącznie do kobiet. 

 

Możliwości, jakie oferują zakupy w Internecie, są coraz swobodniej wykorzystywane przez e-konsumentów. Dotyczy to chociażby darmowych zwrotów. Klienci zamawiają nawet kilka produktów online, żeby dobrać najodpowiedniejszy i odesłać pozostałe. Taka praktyka bliższa jest kobietom – w 44%, a u mężczyzn dzieje się tak w  41%.

Zakupy w Internecie - ale gdzie? 

Zakupy internetowe stają się coraz bardziej powszechne wśród wszystkich grup wiekowych. 8/10 osób kupuje w sieci, a ogólne statystyki pokazują, że decydują się na e-zakupy średnio raz lub dwa razy w miesiącu, niezależnie od płci lub też wieku. Kobiety preferują sklepy internetowe, portale aukcyjne i zakupowe - ok. ⅓ badanych internautek wskazała tak przy tworzeniu raportu Mr. & Mrs. E-commerce. Mężczyźni mają podobne tendencje do korzystania z platform zakupowych i aukcyjnych. Odmiennie od kobiet chętniej decydują się jednak na e-zakupy w sklepach obsługiwanych przez aplikacje mobilne, co jest wyraźnym sygnałem dla właścicieli sklepów internetowych - warto optymalizować swój e-commerce pod kątem urządzeń mobilnych!

Czego potrzebujemy, aby kupić online?

Współcześnie - mobilnych urządzeń. Smartfony zdominowały świat e-commerce w obu grupach. Aż 40% transakcji zakupowych robią oni właśnie za pośrednictwem smartfonów, a  drugie tyle to zamówienia składane przy użyciu laptopów. 

Dla przykładu, wyszukiwania fraz na sprzedaż” i na sprzedaż w pobliżu” na urządzeniach mobilnych wzrosło o 250% w latach 2017-2019, co również przemawia za tym, aby w przypadku sklepów online, które działają też stacjonarnie, pozycjonować się lokalnie. Ważne jest zadbanie o działania off-site, np. utworzenie wizytówki sklepu w Google. Jeśli więc chcesz promować swoją markę w konkretnym mieście lub najbliższym regionie, wykorzystaj możliwości, jakie oferuje profesjonalna agencja SEO - https://boo.pl/pozycjonowanie-katowice/ lub na inne miasto w województwie śląskim przebiegnie sprawnie i efektywnie.

Wracając do analizy wyników, duża różnica w przyzwyczajeniach konsumenckich wśród kobiet i mężczyzn występuje w użyciu smartwatcha. Aż 10% mężczyzn zadeklarowało robienie zakupów w Internecie w ten sposób, a tylko 2% kobiet. Reprezentanci grupy seniorów z kolei aż w 83% korzystają z laptopów, a w drugiej kolejności - 41% - ze stacjonarnych komputerów.

E-transakcje - u kogo osiągają wyższy wskaźnik?

Jeśli chodzi o wydatki na zakupy internetowe w skali miesiąca, są niemal takie same w przypadku obu grup. Najczęstszy przedział wydatków to 201-400 zł, co wskazało blisko ⅓ ankietowanych. Zazwyczaj jednorazowa kwota mieści się w 51-100 zł. Rezultaty badań pokazują, że hipotezy mówiące o skłonności kobiet do rozrzutności i większych wydatków w sieci nie są już aktualne. Być może to ujednolicenie spowodowane jest bardzo szybkim rozwojem branży e-commerce, a także zwrotem konsumpcyjnym zauważalnym w okresie trwania pandemii. 

Co ważne, za dodatkowe zalety transakcji online przedstawiciele obu grup uznają bezpłatne dostawy, szybką realizację zamówień oraz metody płatności typu BLIK, przelew.

Na zakończenie

Rozbieżność nawyków konsumpcyjnych w grupie kobiet i mężczyzn zdecydowanie się zaciera - potwierdzeniem są zresztą statystyki bardzo podobne dla obu grup. Świadczą o tym też zbliżone kwoty oraz niemal ta sama częstotliwość dokonywania zakupów online. Powszechne stwierdzenie, że rozrzutność jest cechą kobiecą, a zakupy są zdecydowaną domeną kobiet, to zatem już przeszłość.

 

Wnikliwa analiza nawyków konsumpcyjnych może przydać się do tego, aby określić konkretną grupę własnych odbiorców. Warto mieć na uwadze, że pewne różnice w zachowaniach zakupowych są naprawdę niewielkie w przypadku obu badanych grup. Jeśli targetem Twojego sklepu internetowego mają być tylko kobiety lub mężczyźni, nie zaszkodzi przyjrzeć się modelom zachowań zakupowych dla każdej grupy. Większe rozbieżności zauważalne są przy podziałach na grupy wiekowe, więc dostosowanie e-sklepu także w odniesieniu do wieku klientów jest niezwykle ważne. Prowadząc biznes e-commerce, warto odnosić się do sprawdzonych, aktualnych danych, aby właściwie dobrać grupę klientów. Dzięki temu działania marketingowe przyniosą wymierne korzyści.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 0

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.
Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ruchliwe skrzyżowanie w Lublinie. Ostrzeżenie dla jeżdżących na pamięć

Ruchliwe skrzyżowanie w Lublinie. Ostrzeżenie dla jeżdżących na pamięć

Dla wielu kierowców ta zmiana może być dużym zaskoczeniem. Dla wielu może być również groźna, bo kierowcy jeżdżący bez patrzenia na znaki mogą spowodować tragedię.

Bialscy radni poskarżyli się na lokalizację „babskiego rynku”. Skarga wróci do rady miasta

Bialscy radni poskarżyli się na lokalizację „babskiego rynku”. Skarga wróci do rady miasta

Od marca „babski rynek” tymczasowo został przeniesiony na pobliski duży parking. Ale dwóch radnych miało wątpliwości odnośnie tej lokalizacji i poskarżyło się do instytucji wojewódzkiej. Okazuje się, że nieskutecznie.

"Ja nie jestem Władysław, ja jestem Zosia". Prezes PiS znowu żartuje z osób LGBT+
film

"Ja nie jestem Władysław, ja jestem Zosia". Prezes PiS znowu żartuje z osób LGBT+

Grudziądz (woj. kujawsko-pomorskie). Prezes Prawa i Sprawiedliwości po raz kolejny żartował z osób LGBT+.

Lublin: Fragment ul. Raszyńskiej będzie przebudowany

Lublin: Fragment ul. Raszyńskiej będzie przebudowany

Jest zielone światło dla przebudowy odcinka ul. Raszyńskiej. Rada Miasta zgodziła się zabezpieczyć w miejskiej kasie pieniądze na ten cel, łącznie ponad 8,5 mln zł. W lipcu ma zostać ogłoszony przetarg na wykonanie prac obejmujących odcinek od skrzyżowania z ul. Lazurową do posesji 63 oraz budowę ul. Tarninowej od Raszyńskiej do Skubiszewskiego.

Strażacy będą blokować urząd gminy. Wzburzyła ich jedna decyzja
Pierwsza strona

Strażacy będą blokować urząd gminy. Wzburzyła ich jedna decyzja

Miarka się przebrała – mówią strażacy ochotnicy z podlubelskiego Ignacowa. Na środę zapowiadają protest, jakiego jeszcze nie było. Szykują blokadę Urzędu Gminy, od którego nie mogą się doprosić nowego wozu pożarniczego.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 27 czerwca 2022 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 27 czerwca 2022 r.

Znicz Pruszków – Motor Lublin 0:0. Przegląd kadry w drugim sparingu

Znicz Pruszków – Motor Lublin 0:0. Przegląd kadry w drugim sparingu

W niedzielę piłkarze Motoru wyjechali na obóz do Warki. Na dzień dobry od razu zmierzyli się ze swoim ligowym rywalem – Zniczem Pruszków w meczu kontrolnym. Spotkanie zakończyło się remisem 0:0.

Tajemnicza inwestycja na polu radnego

Tajemnicza inwestycja na polu radnego

Tego jeszcze nie było. Zdesperowani mieszkańcy przyszli na sesję w Opolu Lubelskim, bo nie mogą dojść do porozumienia z radnym. Przedmiotem sporu jest maszt telefonii, który ma się pojawić na jego polu. – Może ci postawią silos z bronią jądrową, jak nie wiesz co podpisałeś – ironizowali źli, że samorządowiec unika wyjaśnień na temat kontrowersyjnej inwestycji.

Więcej symboli narodowych w przestrzeni publicznej. "Chciałbym żeby było jak w USA"

Więcej symboli narodowych w przestrzeni publicznej. "Chciałbym żeby było jak w USA"

Zainicjowana przez kancelarię premiera patriotyczna akcja „Pod biało-czerwoną” po dwóch latach doczeka się szczęśliwego finału. Gminy dostały już zapewnienia o refundacji wydatków na maszty flagowe i zaczęły słać zamówienia. Dostawy - jeszcze w tym roku.

Lubelskie. W poniedziałek wyłączą telewizję

Lubelskie. W poniedziałek wyłączą telewizję

Województwo lubelskie zostaje objęte nowym systemem nadawania sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. Jeżeli ktoś się do tego nie przygotował, to straci większość kanałów. Co jeszcze ta zmiana oznacza dla widzów?

Łada 1945 Biłgoraj – Omega Stary Zamość 4:1. Wywalczyli podium rzutem na taśmę

Łada 1945 Biłgoraj – Omega Stary Zamość 4:1. Wywalczyli podium rzutem na taśmę

W ostatniej kolejce rozgrywek Łada 1945 Biłgoraj pokonała na własnym stadionie Omegę Stary Zamość i dzięki potknięciu Tanwi Majdan Stary na swoim stadionie wywalczyła sobie miejsce na podium

Wielka i bezpłatna zjeżdżalnia wodna przyciąga dzieci. Dorośli też lubią tu przyjeżdżać
Zdjęcia
galeria

Wielka i bezpłatna zjeżdżalnia wodna przyciąga dzieci. Dorośli też lubią tu przyjeżdżać

Zalew Bojary w Biłgoraju. Jest woda, plaża, mała gastronomia, piaszczyste boiska, więc teoretycznie wszystko gotowe.

KUL ogłosił kiedy zacznie kształcić lekarzy. Jest zgoda ministra Czarnka

KUL ogłosił kiedy zacznie kształcić lekarzy. Jest zgoda ministra Czarnka

Kierunek lekarski będzie można studiować w Lublinie na dwóch uczelniach. Zgodę na ich uruchomienie otrzymał właśnie Katolicki Uniwersytet Lubelski.

Motor Lublin lepszy od Fogo Unii w Lesznie. Tak lubelscy kibice dopingują na wyjeździe [zdjęcia]
galeria

Motor Lublin lepszy od Fogo Unii w Lesznie. Tak lubelscy kibice dopingują na wyjeździe [zdjęcia]

W wyjazdowym starciu Motoru Lublin z Fogo Unią Leszno działo się naprawdę wiele. Były mijanki, walka na łokcie, pobity rekord toru, a do tego jeszcze żużlowcy trzymali kibiców w niepewności do samego końca. Ostatecznie to wicemistrzowie Polski triumfowali w niedzielę 47:43 oraz 105:75 w dwumeczu

Nagrody dla najlepszych lubelskich rolników. Czym kuszono w Końskowoli?
galeria

Nagrody dla najlepszych lubelskich rolników. Czym kuszono w Końskowoli?

Sadzonki roślin ozdobnych z różnych stron Polski, pokazy zwierząt hodowlanych, maszyn rolniczych, przejazdy bryczką, regionalne miody i  wędliny – to tylko część tego, co można było obejrzeć podczas niedzielnego festynu zorganizowanego przez Lubelski Ośrodek Doradztwa Rolniczego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium